Hiilaritankkaus ennen treeniä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Cyclops
  • Aloitettu Aloitettu
Törmäsin tässä joku aika sitten tälläseen tekstiin ja se pani miettimään. En oo mikään ravintoguru (toudellakaan) ja siksi ajattelinkin pistää tän tänne viisaampien pohdittavax.

"Monet nauttivat runsaan maltojuoman (50-100 grammaa maltoa) juuri ennen treeniä uskoen sen tuovan lisää energiaa. Tämä on yksi suurimpia virheitä jonka harjoittelija voi tehdä! Se nostaa nopeasti verensokeria ja siten insuliinin eritys lisääntyy voimakkaasti. Tämä saattaa johtaa verensokerin liialliseen laskuun treenin aikana eli hypoglykemiaan, jolloin puhti loppuu täysin kesken harjoituksen. On hyvä muistaa, että anaerobisessa harjoittelussa energiaa saadaan pääasiassa lihasten glykogeenivarastoista. Varastojen suuruuteen vaikuttaa kokonaisruokavalion sisältämä hiilihydraattien määrä, joka on siten syytä pitää riittävän korkealla. "

Eli mä oon ainakin lukenu monesta mestasta et hiilareita pitäis tankata tuntii ennen kovaa treenii ni mitä porukka vetää? Kilon Real-viipaleita vai mitä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Lähinnä kannattaa vaan varmistua siitä, että glykogeenivarastot on täynnä ennen treeniä. Sitä ei välttämättä tuntia ennen treeniä nautitulla juomalla edes saa aikaan.

Eli katso, että saat hiilareita riittävästi päivän treeniä edeltävillä aterioilla tai jopa edellisenä päivänä, ainakin jos treenaat aamulla/aamupäivällä.

Itse olen dieetillä huomannut,että jopa kaksi päivää hiilaritankkausta voi olla liian vähän,jos muuten on saatu todella vähän energiaa(vähemmän kuin optimaalinen -500kcal/ päiväkulutus). Joten tankkauksella kuvittelisin tasaisen syömisen. Itse jos vedän ennen treeniä juuri mitään sapuskaa niin en jaksa salilla treenata vaan energia menee ravinnon pilkkomiseen. Yleensä syön jotain 3 tuntia ennen treeniä suht hyvin.

pitipäs sattua..

Just äskettäin muistelin aikaa, kun maltoa mainostettiin pitkänä hiilihydraattina ja suositeltiin treeniä ennen nautittavaksi. Pitihän tätä latausta harrasta itekin ja hyvin monesti n. 20 min maltoannoksen jälkeen alkoi haukotuttamaan ja ramaseen; just silloin kun pitä lähtä salille. Salilla sai sitten piristellä itseään parilla kahvikupilla :rolleyes:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom