Hiilarit dietillä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sierraz
  • Aloitettu Aloitettu
Olen tässä faqqia tutkiskellut ja googlella ettinyt tietoa mutta välillä ristiriitaisin vastauksin. Miten on missä määrin tohtii esim perunaa tai riisiä syödä ? käsittääkseni nämä ovat " hyviä hiilareita " huonot olen karsinut jo pois. Puhutaan että pitäisi olla minimissä hiilarit niin tohtiiko esim perunaa tai riisiä vetää hyvällä omalla tunnolla " sopivissa " määrin ?

Pottu on aika kiistelty hiilarin lähde, nopea vai hidas - mene ja tiedä, mutta riisistä sen verran, että tummaa vain! Muuten nousee insut pilviin ja rasva ei pala!

Kohtuu määriä tummaa riisiä/pastaa yms

Ite en ainakaan tykkää pottua vetää, en dieetillä enkä muutenkaan. Mulla on aika herkkä insuliinivaste, eli sokeri tekee mulle pahan olon aika herkästi, ja näinollen meen näissä jutuissa aika pitkälle tuntuman mukaan.

Tumma riisi, kaurapasta ja ruisleipä ei tee pahaa oloa, mutta vehnäleipä ja perunta -> tsaijai kun pöhöttää, väsyttää ja nukuttaa yhtäaikaa. Eli nou pottu for mii.

Meikäläinen on syönyt dieetillä kokojyväriisiä 1.5desiä päivässä. Se painaa ilmeisesti 100g joten kalorimäärä lienee 336kcal:n tuntumissa. Kyllä mulla paino on pudonnut ihan ok vaikka riisiä syönkin, mitäs te nyt oikein puhutte ettei sais syödä? Eikös pääasia ole että syö vähemmän kuin kuluttaa, eikä ajoita nopeita hiilareita 4-6h ennen nukkumaanmenoa.

Hiilaritoleranssi dieetillä on aika yksilöllinen ominaisuus - jotkut mussuttaa pastaa minkä kerkiää ja sixpäkillä vois raastaa juustoa. Mun tarvitsee vetää kokonaiskalorimäärä mahdottoman alas, että rasvaa lähtisi isokalorisella dieetillä ja aineenvaihdunta hidastuu älyttömästi.

Matalahiilarisella ruokavaliolla voi kalorimäärä olla isompi eikä tunnu siltä että millään dieetillä edes olisi. Olen jättänyt kevätkiristelyt väliin ja syön matalahiilarista ruokavaliota ympäri vuoden. Palautusjuomassa on maltoa ja aamulla syön puuroa - treenipäivinä hiilareita noin 100g ja muina päivinä 40g.

Originally posted by Dopey
Hiilaritoleranssi dieetillä on aika yksilöllinen ominaisuus - jotkut mussuttaa pastaa minkä kerkiää ja sixpäkillä vois raastaa juustoa. Mun tarvitsee vetää kokonaiskalorimäärä mahdottoman alas, että rasvaa lähtisi isokalorisella dieetillä ja aineenvaihdunta hidastuu älyttömästi.

Matalahiilarisella ruokavaliolla voi kalorimäärä olla isompi eikä tunnu siltä että millään dieetillä edes olisi. Olen jättänyt kevätkiristelyt väliin ja syön matalahiilarista ruokavaliota ympäri vuoden. Palautusjuomassa on maltoa ja aamulla syön puuroa - treenipäivinä hiilareita noin 100g ja muina päivinä 40g.

Mä en nyt ihan hiffannu tuota alkua...

Originally posted by Juhan
"kokonaiskalorimäärä ==> kokonaishiilarimäärä" taitaisi selittää asian :)

Eikö "isokalorisella" -> "isohiilarisella" kuulostaisi loogisemmalta? Itse luulen, että Dopeyn oli tarkoitus sanoa:
Mun tarvitsee vetää kokonaiskalorimäärä mahdottoman alas, että rasvaa lähtisi isohiilarisella dieetillä ja aineenvaihdunta hidastuu älyttömästi.

Back
Ylös Bottom