Meikäläisellä on pikkutytöstä asti ollut niin luja usko kirjoitettuun sanaan että mieheni mukaan en usko edes sitä minkä itse näen ennkuin olen siitä lukenut, ja niin taaskin olen ollut lueskelemassa treenimentelmistä: Aloin tehdä sellaista treeniä, että jokaista lihasryhmää kohti on vain yksi liike, ja sitä liikettä tehdään vain yksi sarja sellaisilla painoilla, että jaksaa tehdä maks. 6 toistoa. Jos tämä menee, lisätään painoja ja tehdään ne toistot jotka saadaan menemään, kunnes taas menee 6 jne. (Ohjelmia on kaksi, joissa ylävartaloliikkeet vaihtuvat ja jaloille on vuorotellen kyykky ja prässi, mutta muut jalkaliikkeet on samat molemmissa ohjelmissa.) Olen tehnyt tätä nyt kolme viikkoa ja useimmissa liikkeissä painot ja toistot ovat jatkuvasti lisääntyneet. Sitten leidit, mitä luulette syyksi tähän kehitykseen?
a) Metoodi toimii ja olen tullut vahvemmaksi?
b) Metoodi ei toimi mutta en uskonut tarpeeksi voimiini ja siksi aloitin liian varovaisesti?
c) Joku muu selitys?
Ajattelin jatkaa kunnes lisäystä ei enää havaittavasti tule, ja sitten palata tarkkaan siihen entiseen, kolmijakoiseen ohjelmaani, jossa joka lihasryhmälle on perus- ja apuliike ja sarjoja 2 (-3), toistoja 8 - 12 ja katsoa, mitä on tapahtunut.
Kommentteja?
Muskelitäti
a) Metoodi toimii ja olen tullut vahvemmaksi?
b) Metoodi ei toimi mutta en uskonut tarpeeksi voimiini ja siksi aloitin liian varovaisesti?
c) Joku muu selitys?
Ajattelin jatkaa kunnes lisäystä ei enää havaittavasti tule, ja sitten palata tarkkaan siihen entiseen, kolmijakoiseen ohjelmaani, jossa joka lihasryhmälle on perus- ja apuliike ja sarjoja 2 (-3), toistoja 8 - 12 ja katsoa, mitä on tapahtunut.
Kommentteja?
Muskelitäti