Hieronnasta mustelmia

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kävin tänään urheiluhierojalla. Kerroin, että SI-nivel on jumissa ja rangassa saattaa olla fasettilukkoja. Kerroin myös, että aion käydä ne kiropraktikolla aukaisemassa. Olin käynyt jo aiemmin kiropraktikolla ja hän sanoi, että voisin käydä 3-4* hieronnassa.

Hieroja pyöritteli oudosti selkärangan vierestä alaselästä molemmin puolin ja samalla kun pyöritteli pakaralihas kiristyi. Hieronta sattui! Ja selkä on mustelmilla (myös yläselästä). Onko tällainen normaalia, että hieronnasta tulee mustelmia ja sattuu ilkeästi?

On se kipukin normaalia. Jos ei sattuisi niin sitten ei ole mitään hierottavaakaan. Nimimerkillä "kyyneleet valuu joka kerta". Taisi olla muuten aika vanha posti tuo ensimmäinen.:D

Onhan tuo todellakin aivan normaalia, että hieronnassa vähän kirpaisee. Mutta sen pitäisi olla sitä "makeaakipua":D Kun niitä jumeja availlaan niin täytyy vähä käyttää voimaa. Ei sellaisesta sivelystä ole mitään apua. Eka kerta hierojalla on yleensä hyvin tuskaista, mutta seuraavalla kerralla yleensä jo paljo siedettävempää, kun lihat alkavat tottumaan siihen käsittelyyn.

Oon ennenkin käyny hierojalla, mutta ei ole mustelmia tullu. Aikas vähän käytti sitä voidettaan, että voi siitäkin johtua.

Uwish: Ihan eilen kirjoitin postini ;)

E: Hieronta oli välillä "makeaa kipua" välillä "yhtä tuskaa".

Ittellä varsinki selkä on mustelmilla hieronnan jälkeen, tosin lähtevät normaaleita mustelmia huomattavasti nopeammin pois.

Kipeintä tekee varmastikkin etureidet ja rinta. Tunne on sellainen järkyttävää kipua ja hyvää fiilista sekaisin, ei tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa :D Mutta kyllä auttaa!

Oon ennenkin käyny hierojalla, mutta ei ole mustelmia tullu. Aikas vähän käytti sitä voidettaan, että voi siitäkin johtua.

Uwish: Ihan eilen kirjoitin postini ;)
Oho, sori, katoin varmaan tota "join datea".:D Hierojissa on kyllä tosi paljon eroja, eräs hieroja ei kuunnellut ollenkaan kun sanoin mistä pitää ottaa, hieroi joka kerta saman kaavan mukaan, ja oli kyllä sellaista lääppimistä että ihan sama kun ei olisi käynyt ollenkaan. Onneksi sain vaihdettua, eikä omat rahat menneet hukkaan kun työpaikka maksoi. Oma hieroja on silti paras, sattuu, muttei tule mustelmia, ja tuntuu kuin lukisi mun kroppaa käsillään kuin avointa kirjaa. Ihme noita.:hyvä:

Khyl jos vähänkin jumissa paikat on niin kyllä se hieronta sattuu yleensä. Ja pitää sen tuntua kunnolla, jotta siitä olis hyötyä. Tuskaahan se on. Etureidet ja reiden ulkosyrjä ovat sellasia, että pari kyyneltä meinaa päästä:D

Luulenpa, että hieroja on ottanut vähän turhan kovaa (tästä voisi ehkä seuraavalla kerralla huomauttaa ihan suoraan päin naamaa). Pitäisi mun mielestä osata soveltaa hierontaa aina henkilön mukaan. Esim. minulla on sellainen teräsrunko, että voi ajaa vaikka telakoneella yli eikä tule mustelmia.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mitä parista mustelmasta? Sellanen taputtelu ihan yhtä tyhjän kanssa. Tarkotushan on juuri saada ne lihat auki. Siinä saattaa vähän mustelmaa tulla. Niinku ylempänä sanoinki, ittelläni ei normaalisti mitenkään hirvittävän helposti mustelmia tule, mutta selkää hieroessa tulee jonkun verran vaikka voisi vielä enempi käyttää voimaa sitä rusikoidessa. Ja kaiken lisäksi nuo mustelmat lähtevät normaaleita nopeammin pois.

Joo nyt se lopultakin selvisi, että ihan huono oli tämä hieroja. Kävin sillä taas tänään ja nyt se vaan hiplaili. No ei siinä mitään, mutta kehtas vielä väittää, että hieroo yhtä kovaa kuin viimeksi! En muka ollu tottunu vielä hänen käsittelyyn. Kyllähän mä tajusin, että hän viimeks yritti suoranaisesti kaivella lihoja irti luista jne. ja nyt vaan hiplaili.

Ensin valitit, että hierottiin liian lujaa ja nyt valitat, että hierottiin liian kevyesti. Lihas tottuu siihen käsittelyyn ja ei ekan kerran jälkee niin paljoa enää satu enää. Ja jos sinusta tuntui, että hierotaan liian kevyesti, niin mikset sanonut, että voisi ottaa kovempaakin?

Ensin valitit, että hierottiin liian lujaa ja nyt valitat, että hierottiin liian kevyesti. Lihas tottuu siihen käsittelyyn ja ei ekan kerran jälkee niin paljoa enää satu enää. Ja jos sinusta tuntui, että hierotaan liian kevyesti, niin mikset sanonut, että voisi ottaa kovempaakin?

No toi nyt ei pidä kyllä yhtää paikkaansa. Vaikka kuinka tottuis niin joka kerta sattuu enemmän kuin viime kerralla! Tosin taitaa sekin vaikuttaa kuinka jumissa on... Itte oon hyvin jumissa aina:D

Kyllä se yleensä näin menee. Ekalla kerralla ei voi ottaa niin kovaa, koska lihaskudos ei ole tottunut sen kaltaiseen käsittelyyn. Seuraavilla kerroilla sitä voimaa voidaan lisätä. Tämä tietenkin aiheuttaa sen, että taas tuntuu "mukavalta". Ja varsinkin puntilla kävijöistä harva tekee niin paljon itsenäistä lihashuoltoa, että lihakset täysin rennot olisivat, jolloin hieronta ei kauheasti tuntuisi.

Oon sitten joku friikki, koska todellakin joka kerta mulla sattuu aivan jumalattomasti. Parin vkon välein käyn hieronnassa, hommansa osaavalla kaverilla.

Tuohan nyt paljon riippuu yksilöstä. Kuinka nopeasti menee paikat jumiin, kivunsietokyky jne. Itse venyttelen paljon ja käyn hieronnassa ja minullakin se on aina hyvin tuskaista. Sitten taas jotkut käyvät hieronnassa parin kuukauden välein ja paikat pysyvät kunnossa ja rentoina eli ei niin tuskaista. Mutta enitenhän se kivun määrä riippuu kuinka jumissa olet.

2Fly: Yritin sanoa, että käsittelyissä oli OIKEASTI niin paljon eroa, että tuntemuksia ei selitetä jumeilla ja tottumuksilla! Hieroja vaan kehtas väittää muuta. Tai sitten hän ei osaa arvoida YHTÄÄN omaa voimankäyttöään.

Olen paljon jumisempanakin käynyt hieronnassa...

Hierojissa on eroja. On hellää rasvan levittelyä ja höyhenellä sivelyä, jonka voin suorittaa kotona ihan ilmaiseksi itse. Ja on ammattitaitoisia hierojia, joiden luota lähtee uutena ihmisenä ja treenikin menee taas perille. Nimim. "Jaa TÄLLEEN tän pään kuuluukin ihmisellä kääntyä???!:D"

Kun lihaskalvoja irroitellaan, sattuu (esilääkityksestä huolimatta) ihan saatanasti. Herkimpiä paikkoja juurikin olkapäät ja rinta, tai muuten oikein jumiset paikat. Hauikset menee helposti mustelmille, samoin pakarassa on ollut. Silti maksan tästä lystistä ilolla ja menen aina uudestaan. Huhu kertoo, et olkavarren ympärys olisi kasvanut kertaheitolla, kun kalvot ei enää kiristä.

Suositut

Back
Ylös Bottom