Hiekkalaatikot kumoon ja positiivisuus kunniaan!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TriMass
  • Aloitettu Aloitettu
Kirjoitan, koska lukiessani palstaa en voinut olla kiinnittämättä huomiota siihen, kuinka paljon negatiivisuutta levitämme ympärillemme ja kuinka moni kantaa taskussaan puukkoa iskettäväksi jonkun selkään.

Maamme on pieni ja pienet ovat piirit sen. Ei ole huono asia jos ne piirit suurenisivat ja kilpailuja ja kilpailijoita tulisi lisää. Arvostelusta tulisi puolueettomampaa, eikä se kenen tuttu olet painaisi kupissa enää niin paljoa.

Jokainen kilpailija joka astuu lavalle on hatun noston arvoinen. Jokainen.
Niin fitness kuin kehonrakennus ovat lajeja, jotka vaativat urheilijalta todella paljon. Kisoja on harvoin ainakin meillä täällä Suomessa ja kynnys nousta lavalle on suuri.
Kisoihin valmistautuminen kestää vuosia, tämä ei ole saappaanheittoa johon jokainen kykenee, vaan lihakset vaativat vuosia kasvaakseen ja kovettuakseen siihen kuntoon, että ne dietin jälkeen lavalla vielä näyttäisivätkin joltain.

Jotkut meistä ovat monia vuosia kovassa kunnossa salilla ja suunnittelevat kisoihin lähtöä - ja useimmilla se siihen sitten jääkin. Moni treenaa kovaa , vetää dietin - mutta jokin syy saa epäröimään ja loppumetreillä vetäytyy pelistä.
Vaatii todella paljon kanttia vetää dietti loppuun ja astua lavalle, siihen ei ole läheskään meistä kaikista.
Mielestäni jokainen kilpailija on kannustuksen arvoinen, riippumatta liitosta.
Ne jotka treenaavat kovaa tai ovat joskus itse kilpailleet ymmärtävät varmastikin tämän.

Eikö ole sama oletko kovassa kunnossa minkä tahansa liiton kisoissa, jos esim. doping-säännöt ovat samat? Kaikkien liittojen kansainvälisissä kisoissa osanottajamäärät ovat suuret.
Se ei tee tehtyä työtä mitättömäksi, vaikka kilpailisitkin jossain muussa liitossa kuin ollaan totuttu kilpailemaan.
Jos kilpailija menestyy minkä tahansa liiton kansainvälisissä kisoissa on se aina kannustuksen arvoinen suoritus, kilpa on kovaa myös muualla.
On sääli ettei liitot tee saumatonta yhteistyötä vaan kilpailijan on valittava minkä liiton kisoissa kilpailee.
Olisi mielestäni paras jos kilpailija voisi kilpailla kauden aikana esim. NABBA:n ja IFBB:n kisoissa, mutta se kun ei käy. Kilpailukieltoahan siitä taitaa tulla.
Miksi? "Et saa leikkiä meidän hiekkalaatikolla kun olit äsken leikkimässä noiden muiden laatikolla". Lapsellista! Hyi helvetti!
Laji on tärkeintä ei liitto!

Tehkää hyvät liittojen edustajat ja toimihenkilöt yhteistyötä!!!

IFBB:n miehiä olen aina ollut. Olen valmentanut monia IFBB:n kisoihin ja kömpinyt niihin joskus itsekin lavalle. Silti olen sitä mieltä, että kaikille on tilaa ja kaikkien suoritukset kilpalavalla ovat kehunsa ansainneet, riippumatta siitä kummalla puolella viivaa seisot.

TriMass

Olen täysin samaa mieltä. Mutta eikö noi liittojutut ole päätetty muualla kuin Suomessa, ns. kattojärjestöt päättää asiasta? Liittyen juuri tähän että ei saa kilpailla kuin yhdessä liitossa.

Narukäsi sanoi:
Olen täysin samaa mieltä. Mutta eikö noi liittojutut ole päätetty muualla kuin Suomessa, ns. kattojärjestöt päättää asiasta? Liittyen juuri tähän että ei saa kilpailla kuin yhdessä liitossa.

KP Ourama päättää näistä sanktiosta ja säännöistä!!
Hän juuri kaikessa viisaudessaa on mm. keksinyt uudet kehonrakennuksen säännöt, joissa vain 30% merkitseen lihasmassa, balanssi ja kireys 70% esiintyminen ja koreografia. EI TÄTÄ SÄÄNTÖÄ OLE TULLUT MISTÄÄN IFBB:n PÄÄMAJASTA.

[mod]siivottu vähän :Mike[/mod]

Richardo sanoi:

Mikäs se uusi sääntö niistä väreistä on? Vai se, ettei dream tania saa käyttää?? Ihan hyvä sääntö mun mielestä ja kilpailijakin näyttää paremmalle/kovemmalle niin katsojien, kuin tuomareidenkin mielestä.

Onko tuo viimeinen lause niin tarpeellinen, vaikka et näköjään kyseisestä henkilöstä pitäisi... Niin tarvitseeko sitä julkisesti huudella, etenkään anonyymisti? Taitaa vaan olla jotain pahasti hampaankolossa? Ainakaan itsellä ei ole mitään pahaa sanottavaa Ouramasta, päin vastoin.

Siinä olen samaa mieltä TriMassin kanssa, että lisää avoimuutta touhuun ja mielestäni nuo kilpailukiellot pitäisi myös poistaa. Ei bodytouhu saa olla liian vakavaa puuhaa;)

Annie Stark sanoi:
Se olis kyllä poikaa, kun kilpailijat sais kilpailla vapaasti missä kisoissa tahansa. Enemmän kisaajia-> enemmän kilpailuja-> touhu senkun paranee. :rock:

Joo. Ei ole ihme, että Annie haluaa lisää suonikasta lihaa lauteille;).

Annie Stark sanoi:
Se olis kyllä poikaa, kun kilpailijat sais kilpailla vapaasti missä kisoissa tahansa. Enemmän kisaajia-> enemmän kilpailuja-> touhu senkun paranee. :rock:

Annie puhuu asiaa!!!!!!
Paras voittakoon ja kaikki kunnia mestarille.
:worship: :worship: :worship:

:) Suomi on kaikkien kateuksien äiti. Jo lapsena kuullaan kaikkea kuinka tuo luulee olevansa jotain. Nämä lajit vois nyt näyttää esimerkkiä yhteistyöstä ja se on ainoa keino saada näin pienen maan huiput laajemmin ulkomailla tunnetuksi. Vaadittas jonkinmoinen "vallankaappaus". Yksi keino ois eri liittojen huippu kilpailiat kokoontus ilman pomoja ja miettis miten ja missä kisataan.:rock: :wanha:

Richardo sanoi:
KP Ourama päättää näistä sanktiosta ja säännöistä!!
Hän juuri kaikessa viisaudessaa on mm. keksinyt uudet kehonrakennuksen säännöt, joissa vain 30% merkitseen lihasmassa, balanssi ja kireys 70% esiintyminen ja koreografia. EI TÄTÄ SÄÄNTÖÄ OLE TULLUT MISTÄÄN IFBB:n PÄÄMAJASTA.

Oho. Onko tuo tosiaan noin? Arvostelukriteerit siis vaihtelevat maittain saman liiton kisoissa riippuen missä ollaan ja kuka on pomoilemassa? En minä tuosta mitään siis tiedä sen paremmin, tuntuu vain niin uskomattomalta tuo.

Back
Ylös Bottom