Hidas ruuansulatus?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kerpele
  • Aloitettu Aloitettu
Kenelläkään muulla samanlaista tunnetta, että oma ruuansulatus on liian hidas tai tuntuu jotenkin hidastuneen?
Itselläni tuntuu safka höllyvän ja lilluvan mahalaukussa tuntikausia, ennen kuin pääsee suolistoon saakka! Vaikka en syö kerralla jättiläismäisiä annoksia, enkä mitään erikoista, niin yleensä joudun venailemaan n. 3h ennen treeniä, jotta voin treenata rauhassa ilman pakin sisällön loisketta.... Vittumaisen oloista. Ruoka vaan kerääntyy mahalaukkuun ja jää hyllymään! Mahtaakohan mahahapot olla jotenkin turhan vähissä vai mikä? Ei se tälläistä ole aina ollut... Muistaakseni.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Oisko kyseessä joku "imeytymishäiriö"? Mä huomasin kesällä, että jotkut proteiinijauheet aiheutti mulle "loiskumista" vatsassa. Eli kaikki neste jäi kellottamaan vatsaan tuntikausiksi. Tätä ei tapahdu kun vaihdoin toiseen jauhoon. Toinen mitä huomasin on veden juonnin vaikutus. Kun join paljon vettä ennen ruokailua tai sen aikana ei ravinto meinannut lähteä matkaamaan vatsasta eteenpäin millään. Nyt olen yrittänyt juoda vähemmän ennen syömistä ja tuntuu, että tilanne olisi parantunut. Ja vielä - rasvainen ruoka ei mun vatsassa tunnu sulavan ei sitten millään. Lohikin yrittää uida aina takaisin "vastavirtaan" vielä monta tuntia ruokailun jälkeen, urgh!

Toivottavasti näistä on apua.

Itselläni on erittäin nopea ruoansulatus, mutta joskus tulee sellaisia ihmepäiviä, että "koneisto" tekee tenän.

Siis kun alkaa treenin, niin huomaa, ettei juotu vesi imeydykään, vaan lelluu mahassa. Sitten alkaa röyhtäyttää ja mukana tuleekin pari-kolme tuntia sitten syötyä ruokaa.

Siunatuksi lopuksi alkaa vatsaan kerääntyä ilmaa, mikä on tietysti todella mukavaa varsinkin jos sattuu olemaan jalkapäivä...

Ei kyllä ole hajuakaan mistä tuo voisi johtua :confused:

kokeilippa juoda runsaasti vettä aterioiden välillä, se voisi nopeuttaa nälän tunnetta, tai ainakin minun kohdalla näin on. Em sitten tiedä kuinka hyvin se toimii jos vesi jää vain "höllymään" vatsaasi, mutta kannattaa silti kokeilla..... Myös liikunta, ja erityisesti ulkona liikkuminen nopeuttaa ruuansulatusta.

Originally posted by Kerpele
Kenelläkään muulla samanlaista tunnetta. Ruoka vaan kerääntyy mahalaukkuun ja jää hyllymään! Mahtaakohan mahahapot olla jotenkin turhan vähissä vai mikä? Ei se tälläistä ole aina ollut... Muistaakseni.

Kokeile apteekista saatavaa Combizym Comp entsyymivalmistetta. Itsellä ainakin toimii. Jos käy Raxissa syömässä älyttömät mätöt:urjo: ja ottaa päälle 2 kapselia noita niin 1,5-2 tunnin päästä vois lähtee vetää uudet satsit.

Saanee siis ilman reseptiä? Ja on noin niiku suht "terveellistä"? Vois olla käyttökelpoinen aine jos tosiaan toimii noin... Joskus nimittäin pääsee niin hyviin seisoviin pöytiin että melkein aikuinen ihminen puhkee itkemään ku ei viiti syödä kunnolla ku on sitten loppupäivän turvoksissa. :evil:

Originally posted by Jortsu
Saanee siis ilman reseptiä? Ja on noin niiku suht "terveellistä"? Vois olla käyttökelpoinen aine jos tosiaan toimii noin... Joskus nimittäin pääsee niin hyviin seisoviin pöytiin että melkein aikuinen ihminen puhkee itkemään ku ei viiti syödä kunnolla ku on sitten loppupäivän turvoksissa. :evil:

Saa ilman ressua. Ja on ihan terveellistä. Mulla ainakin toimii mut on niin kallista ettei kokoajan viitti syödä.

Itsehoitotuote

Combizym ja Combizym compositum

- SANKYO

Tuotekuvaus
Ruoansulatushäiriöt, jotka johtuvat esimerkiksi haiman toiminnan vajavuudesta.

Itsehoitotuote

COMBIZYM 100 FOL COMP TABL
19,65 € (0,20€/kpl)
Korvattavuus:2
COMBIZYM 140 FOL TABL
15,70 € (0,11€/kpl)
Korvattavuus:2
COMBIZYM 20 FOL TABL
4,05 € (0,20€/kpl)
Korvattavuus:0
COMBIZYM 50 FOL COMP TABL
11,00 € (0,22€/kpl)