"Hidas" dietti?

Liittynyt
29.3.2013
Viestejä
170
Eli olen nyt varmaan viikon asiaa funtsinut ja useamman päivän kysellyt asiasta ja lukenut mutta jotenkin ei tunnu saavan sellaista sopivaa vastausta :D että siis jouduin pistää ihan threadin tästä.

Olen nyt siis ollut about 5 viikkoa vhh dietillä. Ajattelin jatkaa sitä vielä toiset 5vk mutta sen jälkeen olisi seuraavaan kesään asti tarkoitus mennä sellaisella +/- kaloreilla eli sellainen "terveellisempi" ja hitaampi dietti. Tarkoituksena siis olisi saada lihasmassaa normaalisti ja saada läskiä pois, mutta ilman että on tuhatta kaloria miinuksella. Enoni sanoi, että tämä onnistuu siis että syö vain terveellisesti ja on siinä 0+/- kalorissa niin lihakset kasvaa paremmin kuin minuus kaloreissa ja kun syö terveellisesti niin rasva% laskeutuu vaikkakin hidasta vauhtia. Mutta ei olisi mikään kiirekkään kun siitä elokuusta toukokuuhun pitäisi se 7% saada pois. En nyt ole varma oonko saanut oikeata tietoa mutta toivoisin että jotenki tajusitte mihin pyrin.

Eniten kiinnostaa miten kalorit ja makrot pitää olla. 70kg 178cm mies. 4 kertaa salilla ja joku 60-80km pyöräilyä viikossa. Eli kalorinkulutus siinä 2000kcal kohdalla? Elikkäs neuvoja? :D
 
Liittynyt
4.5.2007
Viestejä
2 997
syklitä kaloreita. treenipäivinä hieman plussilla, lepopäivinä hieman miinuksella. Ei mikään optimaalinen tapa kasvattaa pihviä, mutta kyse onkin enemmän "body recomp" tyylistä . Ota treenipäivinä hieman enemmän hiilaria ja vähemmän rasvaa ja taas lepopäivinä päinvastoin, kumminkin niin että kalorit pysyvät miinuksella.. kalorikulutus selviää kokeilemalla, kalorilaskurit suuntaa antavia.
 
Liittynyt
29.3.2013
Viestejä
170
syklitä kaloreita. treenipäivinä hieman plussilla, lepopäivinä hieman miinuksella. Ei mikään optimaalinen tapa kasvattaa pihviä, mutta kyse onkin enemmän "body recomp" tyylistä . Ota treenipäivinä hieman enemmän hiilaria ja vähemmän rasvaa ja taas lepopäivinä päinvastoin, kumminkin niin että kalorit pysyvät miinuksella.. kalorikulutus selviää kokeilemalla, kalorilaskurit suuntaa antavia.
Eli siis kokoajan pitää olla miinuksilla? Jos oletetaan että kulutus treenipäivänä 3200kcal niin vedänkö sen 2900kcal ja sitten lepopäivänä 2000kcal ja syön 1700kcal? Ja paljos niitä makroja sitten? Tarviin gramma määrän :D

Ja oletko nyt varma että tuo on se tyyli? Kun sanottiin, että miinuksilla tulee vähemmän lihasta eli pitäisi plussalla tai nolla kaloreissa mennä mutta syö terveellisesti eikä mitään mässyjä niin se läski hitaasti palaa.
 
Liittynyt
4.5.2007
Viestejä
2 997
Eli siis kokoajan pitää olla miinuksilla? Jos oletetaan että kulutus treenipäivänä 3200kcal niin vedänkö sen 2900kcal ja sitten lepopäivänä 2000kcal ja syön 1700kcal? Ja paljos niitä makroja sitten? Tarviin gramma määrän :D

Ja oletko nyt varma että tuo on se tyyli? Kun sanottiin, että miinuksilla tulee vähemmän lihasta eli pitäisi plussalla tai nolla kaloreissa mennä mutta syö terveellisesti eikä mitään mässyjä niin se läski hitaasti palaa.
Ei helvetti, Treenit päivät olet plussilla, välipäivät miinuksella .

Jos kulutus treenipäivänä 3200kcal niin syöt vaikka 3700kcal, eli olet 500 kcal plussalla. Tässä on ideana kasvattaa lihasta.

Ja puolestaan jos lepopäiväsi kulutus on 2800kcal nii syöt 2500 kcal eli olet miinuskaloreilla 300kcal. Tässä on ideana polttaa rasvaa.

Läski palaa aina vain miinuskaloreilla kun kulutus on suurempaa kun energian saanti, sen sijaan lihasten kasvu plus kaloreilla vähentää rasvan suhteellista määrää olettaen ettet syö + kaloreita niin paljoa että rasvaa kertyisi hirveitä määriä.

Tuollainen syklittely siis ei ole paras tapa lihasten hankintaan, mutta kehonkoostumuksen muokkaukseen pitkässä juoksussa ihan toimiva.
 
Liittynyt
29.3.2013
Viestejä
170
Ei helvetti, Treenit päivät olet plussilla, välipäivät miinuksella .

Jos kulutus treenipäivänä 3200kcal niin syöt vaikka 3700kcal, eli olet 500 kcal plussalla. Tässä on ideana kasvattaa lihasta.

Ja puolestaan jos lepopäiväsi kulutus on 2800kcal nii syöt 2500 kcal eli olet miinuskaloreilla 300kcal. Tässä on ideana polttaa rasvaa.

Läski palaa aina vain miinuskaloreilla kun kulutus on suurempaa kun energian saanti, sen sijaan lihasten kasvu plus kaloreilla vähentää rasvan suhteellista määrää olettaen ettet syö + kaloreita niin paljoa että rasvaa kertyisi hirveitä määriä.

Tuollainen syklittely siis ei ole paras tapa lihasten hankintaan, mutta kehonkoostumuksen muokkaukseen pitkässä juoksussa ihan toimiva.
Hups, ymmärsin väärin..

Mietin vielä noita makroja.. Protskua varmaan se 2.25g/kg eli 150-160g lepo- sekä treenipäivänä. Rasvaa 50g treenipäivänä ja 70g lepopäivänä(?) mutta mites nuo hiilarit? Eikai jäljelle jääviä 2000kcal tarvi hiilareil täyttää.
 
Liittynyt
4.5.2007
Viestejä
2 997
Sanotaanko näin, että koska sulla noita kaloreita jää protskun ja rasvan jälkeenkin noin "paljon" käytettäväksi, niin ottaisin itse kaikkina päivinä 70g rasvaa eli gramman per kilo. Proteiinin määrä vakiona, sitä kumminkaan turha syödä liikaa sillä kehosi ei sitä pysty liian suuria määriä käyttämään hyödykseen vaan se muuntuu hiilariksi ja on kallistakin syödä polttoaineeksi.

Jäljelle jääneet kalorit tosissaan hiilarista, onhan tossa syömistä jonkin verran mutta suurimman osan treenin ympärille fiksusti sijoittelemalla pysyy treeni tehot ja palautuminen hyvinä.
 
Liittynyt
29.3.2013
Viestejä
170
Sanotaanko näin, että koska sulla noita kaloreita jää protskun ja rasvan jälkeenkin noin "paljon" käytettäväksi, niin ottaisin itse kaikkina päivinä 70g rasvaa eli gramman per kilo. Proteiinin määrä vakiona, sitä kumminkaan turha syödä liikaa sillä kehosi ei sitä pysty liian suuria määriä käyttämään hyödykseen vaan se muuntuu hiilariksi ja on kallistakin syödä polttoaineeksi.

Jäljelle jääneet kalorit tosissaan hiilarista, onhan tossa syömistä jonkin verran mutta suurimman osan treenin ympärille fiksusti sijoittelemalla pysyy treeni tehot ja palautuminen hyvinä.
Oletkos nyt ihan varma? Nimittäin en ole koskaan vetänyt 600g hiilaria ja tuo kuulostaa aivan sairaan isolta määrältä. Enkä ole mikään isokokoinen jätkä. Tämä hieman huolestuttaa joten siksi haluan varmistaa :D
 

Pod

Liittynyt
12.3.2013
Viestejä
1 443
^ Itse ainakin olisin iloinen, jos pystyisi 600g hiilaria vetämään päivässä.
 
Liittynyt
29.3.2013
Viestejä
170
^ Itse ainakin olisin iloinen, jos pystyisi 600g hiilaria vetämään päivässä.
Mutta kun se 300g on jo aika paljon. En ole tottunut syömään niin suuria määriä. Onhan se siinä mielessä kiva ettei tartte enään 80g hiilareilla mennä mutta silti :D
 

vipunosto

Banned
Liittynyt
3.6.2013
Viestejä
159
mä tekisin sinuna näin: oot kuukauden plussilla n. 300kcal pv ja seuraava kk miinuksil 300-500kcal pv. Kuukaudes ei ehi saamaa mitää hirveet pötsii kuitenkaa ni pikkuhiljaa kiristyt ja saat lihaakin, painohan pysyy näin about samana mutta kehonkoostumus muuttuu jos treenaat kunnolla (toivottavasti). Menee nimittäin omasta mielest iha pelleilyks jos tota useemmi syklittelee. Noin 50g rasvaa riittää kyllä päiväs sulle kun otat ne oikeist lähteist. Proteiinii se parisataa grammaa ja kyllä, loput hiilareist. Esim Kaurapuuroo ja marjoi aamulla, riisii niin perkeleesti päivällä ja maltoo/vitargoo/osmopuree reenin yhteydessä ni tulee helposti täytee se 600g päiväs vaikka onkin vähä totuteltavaa. Vedä 6-8ateriaa päiväs ni ei tarvi kerralla vetää niin isoi annoksii. Riisii/pastaa ku laittaa vaik kolmelle aterialle 100-150g ni tulee jo hyvin niit hiilareit siinäki. Älä stressaa siitä määrästä, jos et jaksa syödä heti niin paljoo ni nosta määriä pikkuhiljaa.
 
Liittynyt
29.3.2013
Viestejä
170
mä tekisin sinuna näin: oot kuukauden plussilla n. 300kcal pv ja seuraava kk miinuksil 300-500kcal pv. Kuukaudes ei ehi saamaa mitää hirveet pötsii kuitenkaa ni pikkuhiljaa kiristyt ja saat lihaakin, painohan pysyy näin about samana mutta kehonkoostumus muuttuu jos treenaat kunnolla (toivottavasti). Menee nimittäin omasta mielest iha pelleilyks jos tota useemmi syklittelee. Noin 50g rasvaa riittää kyllä päiväs sulle kun otat ne oikeist lähteist. Proteiinii se parisataa grammaa ja kyllä, loput hiilareist. Esim Kaurapuuroo ja marjoi aamulla, riisii niin perkeleesti päivällä ja maltoo/vitargoo/osmopuree reenin yhteydessä ni tulee helposti täytee se 600g päiväs vaikka onkin vähä totuteltavaa. Vedä 6-8ateriaa päiväs ni ei tarvi kerralla vetää niin isoi annoksii. Riisii/pastaa ku laittaa vaik kolmelle aterialle 100-150g ni tulee jo hyvin niit hiilareit siinäki. Älä stressaa siitä määrästä, jos et jaksa syödä heti niin paljoo ni nosta määriä pikkuhiljaa.
Jees tämä kuulostaa ehkä helpommalta toteuttaa (ainakin minulle). Olisi yksi kysymys vielä. Jos siis sen pyöräilyn jätän tekemättä eli aerobista liikuntaa ei juurikaan tule, niin kehohan silti pystyy kiristyy ihan samalla tavalla kuin että minulla olisi sitä? Hiilareita tulee tällä tavalla vähemmän vedettyy, ja kun tuo uusi sali aukee niin pääsen kävellen sinne niin ei tarvii sitä 20km sotkee pyöräl.
 
Liittynyt
14.10.2013
Viestejä
5
Jos siis sen pyöräilyn jätän tekemättä eli aerobista liikuntaa ei juurikaan tule, niin kehohan silti pystyy kiristyy ihan samalla tavalla kuin että minulla olisi sitä? Hiilareita tulee tällä tavalla vähemmän vedettyy, ja kun tuo uusi sali aukee niin pääsen kävellen sinne niin ei tarvii sitä 20km sotkee pyöräl.
No mun mielipide että kyllä silläkin kiristyy hyvinkin samal taval. Aerobinen auttaa asiaa vaan vähän kummiski jos salitreenit on jo hyvä tehosii ni kyl niitten pitäs aika hyvin riittää myös.
 
Liittynyt
29.3.2013
Viestejä
170
No mun mielipide että kyllä silläkin kiristyy hyvinkin samal taval. Aerobinen auttaa asiaa vaan vähän kummiski jos salitreenit on jo hyvä tehosii ni kyl niitten pitäs aika hyvin riittää myös.
Kiitos :D Onkohan kellääkään tähän aiheeseen mitään lisättävää tai korjattavaa?
 

Pod

Liittynyt
12.3.2013
Viestejä
1 443
Itse olen juuri lopettamaisillani dieettiä ja n.20vk sisään oon laihtunu sen n.10kg ilman yhtään aerobista. Sali ja ruokavalio on hoitanu homman hyvin.
 
Thread starter Samankaltaiset keskustelut Forum Replies Date
hidas ruuansulatus? Ravinto 15
Mietteitä nopea vs. hidas dieetti Ravinto 3
Ai että maltoa treenin jälkeen, ei rasvaa, eikä mitään mikä on 'hidasta'? Lue tämä! Ravinto 112
dieetin hidastuminen Ravinto 29
Painon pudotuksen jämähtäminen/hidastuminen Ravinto 8
Nopea vs. perinteinen hidas dieetti Ravinto 50
Hidastaako palautusjuoman sekoittaminen maitoon proteiinien imeytymistä. Ravinto 40
Mielialalääkkeestä johtuva aineenvaihdunnan hidastuminen Ravinto 4
Hiilari palautumisjuomassa hidastaa proteiinin imeytymistä(tutkimus) Ravinto 4
Hidas ruuansulatus? Ravinto 6
Dietti jumissa Ravinto 15
Eka dietti Ravinto 4
Noviisin dietti Ravinto 4
Dietti käyntiin! Ravinto 26
Dietti neuvoja?2kk lähtölaskentaan Ravinto 1
Minkälaista diettiohjelmaa 8 viikolle? Ravinto 5
Tankkauspäivät VHH-dietti? Ravinto 1
Mahdollisimman yksinkertainen bulkkidietti Ravinto 13
Ensimmäinen dietti Ravinto 16
Dietti ja WC! Ravinto 11
dietti kysymys(makrot jne) Ravinto 4
Diettiasiaa Ravinto 49
Dietti ilman saliharjoitusta Ravinto 3
Viikko diettiä - viikko massaa - viikko diettiä - viikkoa massaa - - - - Toimiiko Ravinto 18
Phil Heath 13 Weeks to Glory kisadietti + treeniohjelma Ravinto 3
Kesä dietti! Ravinto 4
Syklittely? Massa + dietti Ravinto 10
Paleodietti? (mitä kannattaa ostaa kaupasta, hyvät reseptit, jne) Ravinto 28
1,5vko 20g hiilareita per pv dietti takana ja kysymys ackd:Stä Ravinto 8
Dietti Ravinto 2
Ensimmäinen itse laadittu dietti (kritiikkiä kaipailisin) Ravinto 11
Kerran viikossa kauppaan dietti Ravinto 10
Bulkki vai Dietti? Fyysinen duuni+saliharjottelu Ravinto 15
Apua Diettiin Ravinto 14
xtravaganza dietti? Ravinto 9
dietti asiaa Ravinto 2
diettineuvoja Ravinto 1
Aloittelijan diettiin apua? Ravinto 8
Diettiin neuvoja/vinkkejä/parannusehdotuksia! Ravinto 11
mitä diettiruokaa siwasta? Ravinto 22
Ensimmäinen dietti Ravinto 2
dietti Ravinto 4
Diettiruokavalio? Ravinto 0
vähä hiilihydraattinen dietti Ravinto 13
Eka dietti ja pari kysymystä.. Ravinto 14
Dietti ja sokeri palautuksessa Ravinto 8
Dietti ja lepoviikko Ravinto 0
--dietti-- Ravinto 16
Eka kunnon dietti Ravinto 72
Dietti ja testot Ravinto 11
Samankaltaiset keskustelut


















































Ylös