Hevivinkki

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja CTi2
  • Aloitettu Aloitettu
Ite olen aika tietämätön/aloittelia tällä hevi puolella joten kyselisin omastamielestänne hyviä bändejä/levyjä? Miken Hevilinkeistä oon kuunnellu MachineMenin Scars and wound joka oli todella hyvä levy. Toinen on Diablon Eternium joka taas on aika rajoilla, että meneekö liian "raskaaksi", mutta aika hyvää mättöä.

Joten laittakaas nimiä tulemaan.

Jep sanoi:
Ite olen aika tietämätön/aloittelia tällä hevi puolella joten kyselisin omastamielestänne hyviä bändejä/levyjä? Miken Hevilinkeistä oon kuunnellu MachineMenin Scars and wound joka oli todella hyvä levy. Toinen on Diablon Eternium joka taas on aika rajoilla, että meneekö liian "raskaaksi", mutta aika hyvää mättöä.

Joten laittakaas nimiä tulemaan.

Tutustus ihmeessä vanhempiinkin hevibändeihin esim. Black Sabbath, Iron Maiden, Helloween, Judas Priest, Manowar, Motörhead ym...

Sitten taas eri päästä on modernimmat hevibändit muutamana esimerkkinä Stratovarius, Sonata Arctica, Dragonforce, Dragonland, Hammerfall ym..

Itse pidän näistä kaikista sekä monesta muusta mutta siinä tunnetuimpia. Listaahan ois voinu jatkaa vielä vaikka kuinka. Ja hakusanalla vaan etit kyllä löytyy netistä. :)

Dawn of Relic, Christ Agony, My Dying Bride, Death, Cathedral, Dark Funeral, Cradle of Filth, Dimmu Borgir, Finntroll, For my Pain, Stone Sour, Ancient Rites, Graveworm, Six Feet Under, Aborted, Blind Guardian, Thyrane, The Haunted, Meshuggah, Lamb of God, Twilighting, Hammerfall, The Project Hate mcmxcix, Dark Tranquillity jne.
Siinä pari bändiä mun soittolistasta.

Tällä hetkellä itse kuuntelen bändiä nimeltä HATEBREED! Hyvää junttausta :wall: !
MACHINE HEAD:in koko tuotanto. Väliin mahtuu tietysti pari huonompaa albumia mutta ei sen väliä.
PANTERA ja SLAYER!!! Tarvitseeko edes perustella!?
METALLICA mustaan levyyn asti.
Erittäin hyvä Suomalainen TOTAL DEVASTATION!
CHIMAIRA, joka on myös aivan loistavaa musaa!
Loistava SKINLAB!
Panteran laulajan bändi SUPER JOINT RITUAL!
AMEN (hieman punk-henkistä)!
Muita hyviä: Meshuggah,American Head Charge, Downset, Raging Speedhorn, Mudvayne, Biohazard, Slipknot, Snot, Sepultura, Soulfly!

Siinä muutamia hyviä. Tietysti jos haluat kuunnella pop/metalli musaa niin Korn sun muut sopii siihen.

Edit: Kaikki vanha kuten Black Sabbath

Hammerfall:ilta hyviä biisejä voisin mainita vaikka Crimson Thunder, Hearts on fire, The way of the warrior, Legacy of kings, Stone Cold ja The dragon lies bleeding.

Tutustu myös bändiin nimeltään Fozzy. Loistavia cover-biisejä mm. Iron Maidenilta, Judas Priestiltä ja Kiss:iltä. Hyviä biisejä mm. To Kill A Stranger, Happenstance, Big City Nights, L.O.V.E Machine ja ehdoton suosikkini Balls To The Wall

Stratovariuksen hyviä biisejä ovat ainakin Black Diamond, The Kiss Of Judas
ja SOS.

Iron Maidenin Hallowed be thy name on kyllä kuuntelemisen arvoinen biisi myös.

Aluksi kannattaa tosiaan tutustua noihin Draconen mainitsemiin vanhempiin hevi bändeihin, eivät ole liian raskaitakaan. Omalla kohdalla kuuntelu lähti enemmänkin melodista/power heviä tahkoavista bändeistä, josta sitten ollaan menty koko ajan raskaampaan suuntaan. Kuuntelen kyllä edelleenkin hyvää poweria :)

Joitain melodista/poweria soittavia: Sonata Arctica, Stratovarius, Edguy, Hammerfall, Avantasia, Helloween, Kamelot, Therion, Twilightning, Blind Guardian, Persuader.

Melodisen metallin ystävien kannattaa tsekata Wuthering Heightsin uusin albumi Far From the Maddening Crowd. Erittäin tiukka levy, joka folkvaikutteineen tuo ajoittain mieleen Ensiferumin.

Itseasiassa, jos myös rankemman puoleinen metalli kiinnostaa, niin TÄSSÄ on aivan ehdoton linkki Metalmap Europeen. Tsekkaa myös Suomen kohdalta Morbidus, meikä soitti siinä bändissä aikanaan! :thumbs:

Suosittelisin The Kovenantin Animatronic-levyä. Mulle ei ainakaan ihan "perushevi" tai mikään kikkelidrägönhevi uppoa, mutta tuolta Animatronicin tyylinen erikoinen spacemetal upposi hyvin. Levyltä löytyy ainakin viisi tosi helmeä biisiä.

Muusta The Kovenantin (tai Covenantin) tuotannosta en sano mitään. :)

Back
Ylös Bottom