Hermovaurio kädessä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Thal
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Vasemman käden sormet, erityisesti pikkusormi ja nimetön, tuntuvat jatkuvasti puutuneilta. Myös puristusvoima on tavallista heikompi. Treenatessa kulmasoutua ranne tuntuu pettävän. Pito on kuitenkin hyvä kun vaihdan vastaotteeseen. Muissa liikkeissä ei ongelmia. Mitäköhän tässä kannattaisi tehdä?

Kuulostaa siltä, että n. ulnaris-hermo jumittaa jossain kohdassa tai on pinteessä.

Koita tehdä nerve glide harjotuksia sille, esim tältä sivulta löyty jotain. Ja hiero käden lihaksia auki, jos ne on jumissa. Nää saattaa auttaa, kannattaa koittaa.

Sulla saattaa olla niska/hartiat paskana. En ole lääkäri, en ota vastuuta jos kuolet.
Mutsilla oli ongelma niskassa, suurimmat ongelmat oli just käsissä. Säteili käsiin. Kokeile edellisen viestin ohjeita+treenaa niska/yläselän/hartioiden liikkuvuutta.

Tutulla oli samat oireet, kyynärtaipeen/kyynärpään hermo-onkalo oli ahtautunu joten hermot oli puristuksissa. Vihlontaa, pistelyä ja tunnottomuutta just tuolla pikkurillin puoleisella sivustalla aika ajoin, kahvikuppi saatto pudota kädestä ku puristusvoima katos sormista kokonaan, salilla autto juurikin otteen vaihtaminen jos tuli ongelmia (kyynärvarsi saatiin eri asentoon ja kulmaan jollon hermot sijottu hieman suotusammin). Leikkaus jossa taltalla hakattiin lisää tilaa sinne hermojen ympärille ja kaks kuukautta maitotölkin nostokieltoa, ei parantanu tilannetta täysin, mutta nyt sentään sormet toimii ja tunto ei katoa vaikka kuulemma välillä pistelee ja vihlookin.

Suosittelen siis ihan ekana fysioterapeutin/urheiluhierojan keikkaa jossa suljetaan niska+hartiaseudun ongelmat pois, sekä noita nerve glide-harjotteita, jos ne ei auta niin seuraavana sitten lekurille arvuuttelemaan hermoja...

Ittellä n. 6kk sitten samanlaisia oireita, pikkurilli ja nimetön puuduksissa välillä enemmän ja joskus vähemmän. Öisin tuli usein herättyä koko käsi täysin tunnotomana, tunto tosin palautui n. minuutissa kättä hieromalla ja heiluttelemalla. Googlailin vaivaa ja huomasin että olin alkanut istumaan paljon kyynerpäillä reisiin nojaten, ja tuon tavan kun jätin pois niin ei ole puutumisia enää ollut

Ittellä n. 6kk sitten samanlaisia oireita, pikkurilli ja nimetön puuduksissa välillä enemmän ja joskus vähemmän. Öisin tuli usein herättyä koko käsi täysin tunnotomana, tunto tosin palautui n. minuutissa kättä hieromalla ja heiluttelemalla. Googlailin vaivaa ja huomasin että olin alkanut istumaan paljon kyynerpäillä reisiin nojaten, ja tuon tavan kun jätin pois niin ei ole puutumisia enää ollut

Itse nojailin kyynärpäällä tuolin puista käsinojaa vasten. Luulen, että se on vaikuttanut aika paljon.

Oireet ovat tosiaan samat kuin edellisillä.

Nuo nerve glide -harjoitukset ovat auttaneet jonkin verran. Kyynärvarren sisäpuolella tuntuu kuitenkin kireyttä, kun teen tuota kämmenen taivutusta ohjeiden mukaan. Onko tämä miten haitallista?

Ajattelin jatkaa nerve glidejen tekemistä, ja jos ei auta viikon parin aikana niin sitten fysiolle.

Back
Ylös Bottom