Hercule Poirot - uusia leffoja tv1:stä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja n00kie
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
42
Eilen huomasin että hercule poirotin seikkailut jatkuu ja taas oli mielenkiintoinen leffa. Ei paras tosin mutta kyllä se hyvä oli. Taitaa vielä 3 leffaa tulla sunnuntaisin:rock:

Täällä ketään muita innostuneita "faneja"?

Helvetti, onnistuin missaamaan molemmat aiemmin tulleet. Eilinen piti laittaa boxiin kun päätin katsoa American Idolsin ja Suomen Idolsin :nolo: ja en sitten muistanut...

Muutama vielä siis tulossa. Ne täytyy kyllä muistaa, tavalla tai toisella. Ei ole David Suchetia parempaa Poirotia. Se "lähes" sairaalloinen pikkutarkkuus, hienostelu ja ne vahatut viikset. Esim. jossakin ylen hercule-leffassa hän ohimennen leikkasi pikku kynsisaksilla kesäasunnon puutarhan pensasaidasta törröttäviä lehtiä (mainittakoon, että pensasaita ei olisi voinut olla jo valmiiksi upeammin leikattu)...

Minuun tehnyt suurimman vaikutuksen Kuolema Niilillä: tarina, ympäristö ja kaikki. Englannin televisio aloitti jossain vaiheessa projektin - tarkoituksena kuvata kaikki Agatha Christien Hercule Poirot kirjat elokuviksi (päänäyttelijänä juuri D. Suchet). Missähän vaiheessa projekti on? Ja toivottavasti yle mukana ostamassa niitä meidänkin telkkuun...

Kehtaatkin kysyä!

Itseltä löytyy lyhyempää Poirot-sarjaa 7 VHS-kasetillista + 5 leffaa. Tuhmia teitä olen saanut tuon sarjan kokonaisuudessaan dvd-muodossakin (tämä on ihan budjettikysymys, Suomesta ostettuna complete Poirotille on lähtöhinta ~300 euroa, nyt kai vähän laskenut. Play.comista saanee halvemmalla).

Tuossa sarjassa on kaikki kohdillaan (no joo, naputetaanko nyt siitä, että oikeasti Poirotilla on kissamaisen vihreät silmät ja Suchetilla tummanruskeat? ehkei tarvitse). Ei voi tajuta, miksei tästä oteta mallia kun muita klassikoita raiskataan tv/elokuvamuotoon. Muutamia muitakin filmatisointeja on näistä tehty, mutta niissä Poirot on joku onneton vaalea jättiläinen, hyi olkoon.

Joo kyllähän noita tulee seurailtua joskus, tosin tuo eilinen leffa? (vai oliko sarjaa, no joka tapauksessa) ei oikein iskenyt. Mihin ne oli sen sidekickin jättäny?

Hastings ei esiinny kaikissa Poirot-tarinoissa (eikä suosikkini Japp. Eikä miss Lemon). Mikäs sieltä eilen tuli? Mulla ei oo telkkari seinässä, kattelen Poirotit vaan tuolta kotikirjastosta.

Mikäs sieltä eilen tuli? Mulla ei oo telkkari seinässä, kattelen Poirotit vaan tuolta kotikirjastosta.

Kortit pöydässä eli Cards on the Table.
Oli muuten taattua laatukamaa koko asetelma: miten tehdä murha kun viereisen pöydän kortinpelaajat katsovat päälle :D elokuvan pituisena sitä ehdittiin kehitellä tarpeeksi paljon.

Olen aivan mieletön Poirot-fani. Taitaa olla Columbon lisäksi toinen tv-sarja, jota tarvitsisi alkaa tosissaan keräämään! Harmi, että ei ole tullut vuosien mittaan taltioitua noita talteen. No onneksi on edes nämä uudet!

Katsoin eilen boxista sunnuntaisen Hautajaisten jälkeen (After the Funeral). En edes varmaan ollut lukenut kirjaa aikoinaan sillä niin vieraalta tarina tuntui... Mutta taas kerran, niin yllättävä ja loistava.

Ja ensi sunnuntaina sitten taas ruudun ääreen...

21.1.
HERCULE POIROT: VUOKSI JA LUODE
(Poirot: Taken at the Flood)
Edesmenneen miljonäärin omaiset kutsuvat Hercule Poirot’n Gordon Cloaden surukartanoon selvittämään epäselvyyksiä miehen äkillisen kuoleman ympärillä. Poirot huomaa pian, mikä on sukulaisten perimmäinen motiivi selvittää kuolema, sillä se teki nuoresta leskestä varakkaan perijättären. Kartanossa vaikuttaa myös nuoren lesken veli, jolla on vakaa kanta sisarensa sukulaisiin. Kun nuori leski saa kiristyskirjeen, alkaa Poirot ymmärtää kuinka vähän ihmishenki maksaa sellaiselle, joka haluaa raivata kaikki esteet tieltään. Rooleissa: David Suchet, Celia Imrie, Jenny Agutter. Ohjaus: Andy Wilson. Tuotanto: Granada International, Iso-Britannia.

Lähde: http://www.yle.fi/tv1/herculespoirot.php

Mikäs on ihmisten suosikki Poirot-tarinoista? Itse taidan kallistua vanhaan kunnon Idän pikajunan arvoitukseen, joka on tietenkin suorastaan nerokas. Myös Lordi Edgwaren kuolema (vai mikä se onkaan suomeksi) on todella mieleinen, sekä Murha Mesopotamiassa.

Mikäs on ihmisten suosikki Poirot-tarinoista? Itse taidan kallistua vanhaan kunnon Idän pikajunan arvoitukseen, joka on tietenkin suorastaan nerokas. Myös Lordi Edgwaren kuolema (vai mikä se onkaan suomeksi) on todella mieleinen, sekä Murha Mesopotamiassa.

Minulle suosikki kirjana juuri tuo nerokas Idän pikajunan arvoitus... Elokuvatoteutuksista Kuolema Niilillä...

Sitten kun kiireet hieman hellittää niin täytyy ottaa urakaksi kaikkien Hercule-kirjojen uudelleenlukeminen.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
harmi kun viimeinen poirot tuli, noh uusia odotellessa.

On ne mahtavia. Jotenkin olen alkanut kuvitella millaista olisi elää kyseisellä aikakaudella, jotenkin kaikki siinä viehättää kummasti. Heh, olisi saanut suunnilleen keksiä kuntosalin ja laitteet... :rolleyes:

Uusia odotellessa, Ylelle toivomuspostia...

Kehtaatkin kysyä!

Itseltä löytyy lyhyempää Poirot-sarjaa 7 VHS-kasetillista + 5 leffaa. Tuhmia teitä olen saanut tuon sarjan kokonaisuudessaan dvd-muodossakin (tämä on ihan budjettikysymys, Suomesta ostettuna complete Poirotille on lähtöhinta ~300 euroa, nyt kai vähän laskenut. Play.comista saanee halvemmalla)

Olin jo tilausta laittamassa menemään, kun huomasin amazonilla asiakkaan maininnan, että Poirotteja filmataan edelleen :eek: . Arvanneeko tuota "complete collection"ia ostaa...? (Vielä)

Mutta edelleen Sherlock Holmes is da man.

http://www.amazon.co.uk/Sherlock-Holmes-Collection-Jeremy-Brett/dp/B0006Z40TQ/sr=1-1/qid=1169721851/ref=pd_bowtega_1/202-4728665-0597445?ie=UTF8&s=dvd

Onko parempaa tapaa viettää lauantaista koti-iltaa kuin sauna, wiski ja pari jaksoa Holmesia?! Elementary dear Watson.

Noni lähti se Poirot complete collection sitten tilaukseen.

Poirot

Laitoin samaan vielä PC pelin Agatha Christie's "Murder on the Orient Express"

Orient Express

Ja kun tuo periodi kiinnostaa muutenkin, niin Jeeves & Wooster luonnollisesti

Jeeves&Wooster

"I say old boy.. Whato.."

Kesälomasuunnitelmia? On.

Olen niin kateellinen. Olen kuolannut noita bokseja jo pitempään. Kyllä minäkin vielä jonain päivänä nuo molemmat loistoboksit tilaan...

Noh oli siinä muutakin.

Tietää taas miksi tekee töitä...:D

1 "Jeeves And Wooster - The Complete Series"
Stephen Fry; DVD; £34.25

Sold by: Amazon.co.uk
1 "Babylon 5 - The Complete Universe"
Bruce Boxleitner; DVD; £131.83

1 "Agatha Christie's Poirot - The Complete Collection (24 Disc Box Set)"
David Suchet; DVD; £140.15

1 "Ren And Stimpy - Series 1 And 2"