Henkilökohtaisen pankkipalvelun metsästys, osa 1

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Purtsi
  • Aloitettu Aloitettu

Purtsi

Tsemppari/Kouluttaja
Liittynyt
24.11.2003
Viestejä
4 098
Kyllä nyt on sellainen palkokasvi nenässä että oksat pois..

Olen ollut n. kolkyt vuotta saman pankin asiakas ja nykyisin sen kautta liikkuu sekä henkilökohtainen että yrityksen rahaliikenne.

Mutta koska yritykset haluavat kehittyä ETEENpäin, on minunkin käyttämä pankki siirtänyt puhelunsa ulkoistettuun vaihteeseen. Ja siitähän se ajatus sitten lähti.. :wall:

Olen tottunut aina soittamaan yhteen numeroon, ja sieltä on sitten "Maija-täti" hoitanut mun asioita. Ei tarvitse joka kerta selittää koko asiakashistoriaa uudelleen ja uudelleen, vaan homma on toiminut ihan kympillä, täti kun tuntee jo mut äänestä.

Mutta eipä toimi enää. Ei saa enää samaa tätiä kiinni, ja vaihde yhdistelee milloin minnekkin, ja soittopyyntö viipyy matkalla yli 24 tuntia, ja joka kerta pitää aloittaa sama tarina alusta.

Yrittäjänä, ja markkinoinnin ammattilaisena en ymmärrä, miten tämä on olevinaan vienyt palvelua eteenpäin. Ja koska mun pyyntöihin saada henkilökohtaistapalvelua ei suhtauduta vakavasti, otan enemmän kun mielellään vinkit miten joku on saanut homman toimimaan pankin kanssa. Tai jos joku tietää jonkun pikkiriikkisen sivukonttorin, missä on joku mukava ääninen topakka nainen vastaamassa puhelimeen, niin nekin vinkit tänne vaan.

Onko muuten muilla vastaavia kokemuksia?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ålandsbanken.

Ainakin premium-asiakkaille palvelu on todella hyvää. Mulla on yksi henkilö jonka kanssa hoidan asioita. Mukava naisihminen joka muistaa aina (sen kerran vuodessa tms kun olen yhteydessä) kysäistä että miten lapset ja vaimo voi ja jokos se teidän poika meni esikouluun jne.
 
Joko private banking jos on enemmän varallisuutta. Jos ns. tavallinen niin Ålandsbankenista kuullut vain hyvää. Palvelumaksut jne kai korkeammat, mutta konttorit ytimessä, olemattomat jonot ja hyvä palvelu.
 
Olen ollut n. kolkyt vuotta saman pankin asiakas ja nykyisin sen kautta liikkuu sekä henkilökohtainen että yrityksen rahaliikenne.

Age: 32:wtf:

:anssi:
 
Vanhemmat avanneet tilin heti lapsena.
 
Jos kaikki haluais tuommosta palvelua niin tilien korot olis vielä entistä surkeammat ja lainojen korotkin korkeammalla (hieman kärjistettynä). Onhan se henkilökohtainen palvelu tietenkin mukavaa, mutta se maksaa. Tällä hetkellähän jokaisen pankin tavoite on keventää organisaatioitaan, mutta siinä kyllä piisaa haastetta kun ihmiset on tottuneet henkilökohtaiseen palveluun ja yhtäkkiä aletaankin huonontamaan sitä. Kun palvelut siirretään pääasiassa verkkoon ja turhat kivilinnat valtavine kuluineen saadaan pois niin tilanne on rahallisesti asiakkaille paras. Hyvänä esimerkkinä Tapiola-pankki.
 
Melkeen sama asia kävi itellä kun pienen op konttorin nainen jäi eläkkeelle ja koko homma meni aivan läskiksi. Aina sai selitellä/mennä paikan päälle kun eivät enää tunteneet. Nykyisin alkaa taas tuo sujumaan kun on ruman naamani sinne niin moneen kertaan pistäny. Eniveis op:ta itse suosittelen :)
 
Melkeen sama asia kävi itellä kun pienen op konttorin nainen jäi eläkkeelle ja koko homma meni aivan läskiksi. Aina sai selitellä/mennä paikan päälle kun eivät enää tunteneet. Nykyisin alkaa taas tuo sujumaan kun on ruman naamani sinne niin moneen kertaan pistäny. Eniveis op:ta itse suosittelen :)

Mulla kans sama. vanhan luokkakaverin mutsi hoiteli syntymäpaikkakunnalla mun pankkiasiat aina kuntoon. Asuntolaina on toisessa pankissa (OP) ja sielläkin hommat hoiti yksi vanhempi rouva. Soitto suoraan hänelle ja asia hoitui aina. Nyt joku nuori gimma hoitaa hommaa ja aina saa korjata jälkeenpäin.
 
näppärästi toimii melkein pankissa kuin pankissa sähköiset viestit(nordea,op,sambo). sillä oletuksella ettei ole mitään kiireasiaa. selkeästi naputtelee asiansa niin sillä ei ole mitään väliä kuka sen lukee. rupesi naurattamaan nordean henk koht palveluneuvoja kun aloin miettimään: en ole kertaakaan nähnytkään sitä henkilöä :D pari kertaa käynyt pankissa sen jälkeen kun moinen käytäntö otettiin käyttöön. Plussat tosin hyvännäköisestä infon tytöstä!

Etsit uuden henkilön jolle alat järestään soittelemaan ja toivot että se ei ota lopareita niin parin vuoden päästä pitäisi, pakkohan noissa vaihteissa on olla ohivalinnat. Toisaalta jos juuri se tietty tyyppi on kipeänä esim, joutuu taas selittämään. Sama riski oli aiemmassa järjestelyssäkin.

pikaviestit + itsepalvelu ftw imo
 
Itseä ainakin pännii Nordeassa jonotella tuhannen mummon ja deekun kanssa jos pitää tallettaa käteistä. Ja jos soittaa jostain asiasta sinne niin sinua pompotellaan ympäriinsä ja joudut kuuntelemaan hissimusiikkia.


Mitenhän SEB? Niiltä tosin ei taida saada masteria/Visaa.
 
Itseä ainakin pännii Nordeassa jonotella tuhannen mummon ja deekun kanssa jos pitää tallettaa käteistä. Ja jos soittaa jostain asiasta sinne niin sinua pompotellaan ympäriinsä ja joudut kuuntelemaan hissimusiikkia.


Mitenhän SEB? Niiltä tosin ei taida saada masteria/Visaa.
mites äss-pankki? käsittääkseni pystyy tallettamaan vaikka salen kassalla rahnaa sinne tilille...
 
Vanhemmat avanneet tilin heti lapsena.

Juurikin näin. Se täti muisti mut ajoilta, millon en edes ylettynyt siihen tiskille. Tiskin alta vaan nousi käsi jossa oli piirustus pankin lehteä varten. Mutta se oli sillon.. :(

Pitänee käydä juttelemassa tuolla Ålandsbankenissa, olin jo sitä tässä vähän miettinytkin.

S-pankki, tai mikä se nyt onkaan, ei tod kuulosta siltä että mitä mä haluan. Paljon kiinnosta Alepan kassalla alkaa selittämään firman raha-asioita.. :jahas:
 
S-pankki, tai mikä se nyt onkaan, ei tod kuulosta siltä että mitä mä haluan. Paljon kiinnosta Alepan kassalla alkaa selittämään firman raha-asioita.. :jahas:
Siinähän se vahvuus juuri onkin. Pankki on aina auki kun alepatkin ovat (eli myös sunnuntaisin läpi vuoden...) mutta esim prismassa pääset ihan "pankkitiskille" infon viereen omaan rauhaan siinä missä muissakin pankeissa.

Firman rahoituskuvioita ym kyllä ei onnaa järkätä sieltä eikä oikeen muutakaan tilisiirtojen ja perus rahaliikenteen lisäksi....
 
Back
Ylös Bottom