Helppo ruokavalio uusiolle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nevatsa
  • Aloitettu Aloitettu
Laiskan aloittelijan pulmia:

Olen aloittanut hiljattain kamppailulajin (BJJ) harrastuksen, ja teen siinä ohessa voima-lihaskunto-jne. harjoittelua vapailla painoilla ja omalla painollani, samoiten lenkkeilen, venyttelen ja niin edelleen. Eli ei mitään hc-punttausta, mutta täysillä aina.

Nykyisin viikossa: 2xohjatut treenit, 1-2xlenkkeily, 1-2xvoima.

Kysyisinkin, miten minun kannattaisi/pitäisi syödä?

Tiedän, että netti, kuntosalit ja dojot ovat täynnä ohjeita, vinkkejä, esseitä ja totuuksia kaikesta ravintoon liittyvästä. Ongelmani kuitenkin on se, ettei minua hirveästi kiinnosta asian teoreettinen puoli - hiilarit, palkkarit, kreatiinit, nopeat ja hitaat rasvahapot - vaan se, mitä kannattaisi syödä. Aikani ei valitettavasti riitä kovin tarkkaan suunnitteluun ja tuoteselostusten kyttäilyyn.

Siis, onko kenelläkään ehdottaa ruokalistaa, tai haluaako joku suurin piirtein kaltaistani treenirutiinia vetävä paljastaa omat ruokailutottumuksensa? Olisi mukavaa, jos saisin sellaisen vastauksen, jossa kerrotaan konkreettisesti, millaisia ruoka-aineita/tuotteita kannattaisi syödä:

aamulla, päivällä, iltapäivällä, illalla, ennen treenejä, treenien jälkeen & kuinka usein ja milloin. Miten bjj-päivän ruokailun pitäisi erota lenkkeilypäivästä?

Entä mitä kannattaisi välttää? En usko, että opiskelijan budjettini riittää kovin kalliisiin lisäravinteisiin, vaan ihan kotiruoalla mennään. En myöskään hae tarkkoja gramma- tai ruokalusikkamääriä, sillä ajattelin olla olematta liian puritaani, ja syödä niin paljon, ettei tarvi nälkäisenä olla. Mittani nyt kuitenkin ovat 189/82 ja oon 23-vuotias.

Kaikki muukin yksinkertainen ravintotietämys ja linkit eating for dummies -sivustoille otetaan myös mielellään vastaan.

~

Ongelmani kuitenkin on se, ettei minua hirveästi kiinnosta asian teoreettinen puoli - hiilarit, palkkarit, kreatiinit, nopeat ja hitaat rasvahapot - vaan se, mitä kannattaisi syödä. Aikani ei valitettavasti riitä kovin tarkkaan suunnitteluun ja tuoteselostusten kyttäilyyn.

No nyt tuli mullekin jotain uutta, selvitätkö minulle mistä löytää nopeita ja hitaita rasvahappoja :D

Back
Ylös Bottom