Haukkari kipu painiessa....

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
40
Eli ongelma on vanha tuttu lukkopainissa.Hauikset tulee kipeeksi kun jatkuvasti revitään käsistä joka suuntaan ja mulla ne rasittuu lisäksi myös töissä ja salilla.Alku kesästä ne sitte tulehtu ku käytiin nyrkkeilemäs ja oli aika lähellä ettei menny poikki koko paska.
Nyt oon joutunu pitämään taukoa matolta ja lyömisestä jo kuus viikkoa.Puntitkin jouduin lopettamaan pari viikkoa sitte.Tulehdukseen en syöny antibiootteja ja sen takia vaiva ei varmaan parenekaan hyvin?Vai?
Hyvä urheilulääkäri ei osaa sanoa muutaku että enää on turha antibiootteja ottaa koska tulehdus on "ohi" mutta kipu ja jäykkyys vaivaa edelleen.Onko vastaavia kokemuksia kellään?Mikä auttaa,muuta ku lepo?En jaksaisi levätä koko syksyä pelkästään sen takia että hauis on kipee muttei enää tulehtunu.
Decaa pistelin 2ml levon ajaks.Kuinka nopeesti se alkaa toimimaan lihakses ja mikä on loppujen lopuks sen teho rikkinäisen lihaksen korjaamises?
Tänks jos joku malttaa vastata.

No tällanen mutu-ohje että sitä lepoa ja rasitusta (=treeniä) sitten kun kipua ei enää ole ja tarpeeksi pienillä painoilla.

Pitänee nostaa tätä ja kattoa jos joku ehkä vois muakin vähä sivistää! Eli sama vika itellä. Eli eka tuli kädenväännöstä oikeeseen käteen tulehdus. Siitä ku pääs eroon ni rupes sit tietty särkemään treenien jälkeen silleen kevyesti. Ja eilen BJJ treenien jälkeen oli aivan ihmeellinen uupumuksen ja kivun sekotus. Tosin meni ohi ihan normaaliin tapaan, eikä käsissä tuntunu yhtään aamulla. Mut nyt sit kävin salilla hakkaamassa säkkiä ja sitte lämmittelin penkkiä ni ei herran jeesus, mikä kipu! Sattuu siis aivan tajuttomasti, vaikee kirjottaa... Pitää mennä huomenna lääkäriin jos ei parannu! Mutta voisko joku kertoa vähä omia kokemuksia asiasta. Ja miten treenaatte muuten haukkaria BJJ/SW harrastajat?

Ufc: -jo tulehtunuttakin lihasta on syytä harjoittaa liikkeen avulla, joten ehdottomasti kädet toimintaan jo. Aluksi vaikka ilman vastusta/hyvin pienellä vastuksella piiiiiiitkiä sarjoja, sarjojen välissä KEVYTTÄ venyttelyä/ravistelua ja uusiksi. Toista joku kerta.
Jahka kipu hellittää ja venyvyys paranee, pikku hiljaa lisää vastusta lisää seuraaviin harjoitteisiin.
Aina "treenin" jälkeen hiero kylmällä kyynärvarttasi ja olkapään etuosaasi(n.15min.)
Muista maltti, eli älä ala "riehumaan" liian aikaisin, ettei tulehdus uusi/satu "äksidenttiä".

Ufc: -niin tuo kohta -pikku hiljaa lisää vastusta seuraaviin harjoitteisiin- meinaa seuraavia päiviä/viikkoja, ei seuraavia sarjoja... Jos tuli epsvälvitsi kirjoitettua tuo.

Mä olen varmaan ymmärtänyt jotain väärin. Ei kai lihaksen/jänteen/jännetupin tulehdus nyt mistään bakteerista johdu? En ole kuullutkaan että näissä mitään antibiootteja syötäisiin. Korjatkaa jos olen väärässä.

Benu sanoi:
Ja miten treenaatte muuten haukkaria BJJ/SW harrastajat?

Pelkästään haukkaria ei juuri tule tehtyä mutta leukoja vetäessä ja muuten selkää treenatessa ne saa tarpeeksi rasitusta osakseen.

Javu: Ehkä sitä antibioottia määrätään "tukihoitona", eli helpotetaan elimistön luonnollisen puolustuksen toimintaa, jolloin se mahdollisesti selviää paremmin muista duuneistaan - noita ei-toivottuja bakteereitahan yrittää jatkuvasti tunkea systeemiimme :D

En tiedä, arvailen vain.

Benu sanoi:
Ja miten treenaatte muuten haukkaria BJJ/SW harrastajat?

Oma tällä hetkellä seuraava:

2*10 hauiskääntö suoralla tangolla
2*10 käsipainoilla seisten
1*10 keskitetty hauiskääntö

muissa liikkeissä esim: kulmasoutu saa hauis osakseen rasitusta myös, mutta ylhäällä nuo pääharjoitteet hauiksille. :)

Joo, ei rasitustulehdukseen (inflammaatio) mitään antibiootteja anneta. Tulehduskipulääkkeitä, kylmää, lepoa(aluksi) ja varovaista treeniä. Näin annettiin mulle ymmärtää ortopedien toimesta.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mulla oli sama vamma. En uskonut varoitusmerkkejä ja oikeasta napsahti säikeitä poikki. Urheilulääkäri suositteli sen jälkeen Mariachin keinoja mullekin. Kylmäsalvana käytin IcePoweria ja hevosille tarkoitettua BlackHorsea.

Hauis tulee ylirasitettua tosi helposti painireeneissä ja välipäivinä puntilla ja lyömisellä. Kropan ääniä ja ilmoituksia kannattaa uskoa, ettei tule pahempia juttuja.

Pitää kattoa miten haukkarit voi lauantaina ku meen seuraaviin treeneihin, jätin eiliset treenit väliin ja nyt huilataan vähä ja yritellään parannella...

Luettuani vähän Bas Ruttenin big book of combattia, ni rupes just miettimään enemmänki tota että hankkis jonkin asteisia "fighter lihaksia" salilta (oon aina kelannu että ne saa treenatessa ja sitte raakaa voimaa salilta). Bas Rutten siis nyt sano että hän veti/vetää 25 toistoja suurimassa osassa liikkeissä. Mielipiteitä?

Tulehduksesta on nyt puolisen vuotta aikaa ja hyvin parani ja on voinut treenata taas. Välillä alkaa tuntua "kolotusta" ja mulla se tarkoittaa heti että seuraavat pari päivää otan rauhallisemmin, tekniikkaa, alasvientejä, kevyttä painia ja kunnon venyttelyä. Kylmä auttaa myös. Sit oon voinut taas treenata ongelmitta. Venyttelyä ja kylmää. :)

Mulla autto kortisooni piikitys kipeisiin kohtiin, eikä niistä ole enää nykyisin mitään suurempaa haittaa, niinkuin ennenmuinoin kun kortisoni pitoisuudet oli hiukan toista luokkaa niissä piikeissä..
Vaivat uusii aina välillä enkä ainakaan minä ole onnistunut ehkäisemään millään, mutta piikitys auttaa aina minun tapauksessa, viikko piikistä niin kaikki on jälleen kunnossa.
Antibiooteista en ole ikinä kuullut tälläisessä vaivassa?
Mitä sillä haetaan? Ei voi tietaa?

Hearns sanoi:
Mulla autto kortisooni piikitys kipeisiin kohtiin, eikä niistä ole enää nykyisin mitään suurempaa haittaa, niinkuin ennenmuinoin kun kortisoni pitoisuudet oli hiukan toista luokkaa niissä piikeissä..
Vaivat uusii aina välillä enkä ainakaan minä ole onnistunut ehkäisemään millään, mutta piikitys auttaa aina minun tapauksessa, viikko piikistä niin kaikki on jälleen kunnossa.
Antibiooteista en ole ikinä kuullut tälläisessä vaivassa?
Mitä sillä haetaan? Ei voi tietaa?
Käydessäni lekurissa silloin , antibiooteista oli ainostaan vaan puhetta, eli voidaanko niillä poistaa tulehdusta yms. Tai voidaanko jotenkin muuten ehkäistä tulehduksien syntymistä. Ainut keino on pitää lihasta pois kovasta rasituksesta jos alkaa särkemään. Tai sitten kortisoonipistos, se voi auttaa mutta se ei poista syytä joka on usein ylirasitus.

Mulla kävi lukkopainissa ihan samoin hauiksen kanssa. Vittumaista ja urheilulääkäri sanoi, että lihaksen hermo olisi tukossa,lihaspinni painaa..No nyt vetäny pelkkää punttia ja ei juurikaan ongelmaa. Rankka laji...

Lepo ja kylmä auttavat kyllä hyvin oireisiin, mutta ainoa tapa estää uusiutumista on lopettaa punttien kolistelu, paini ja boxaus samanaikaisesti. Varsinkin jos punttitreenien tasoa nostaa kemiallisilla tuotteilla. Oma kroppa ei ainakaan näitä samanaikaisesti kestä, joten voimakausi erikseen ottelutreeneistä. 13 vuotta tämän asian kanssa olen taistellut enemmän ja välillä vähemmän, mutta kun kai siellä pitäisi näyttää vahvaltakin ja venyttelijäthän ammutaan. No, kyllä jääräkin oppii omaa kroppaansa kuuntelemaan, mutta kun tämä elämä on vaan joskus vähän lyhyt pitkään oppimäärään.

:offtopic:
Paras treenata on mahdollimman kuumat painisalit. Siellä kun ei happi kulje ja hiki valuu niin on taivaallista ottaa matsia vaikka tunti normaali olosuhteissa. Hauiksetkaan ei ala särkemään huonoissa olosuhteissa kun on muuta mietittävää... :D Ei mutta tuo on minusta toiminut, eli mitä huonommassa paikassa treenaa sitä kivempaa on ottaa ihmisten ilmoilla matsia.

Javu: Ehkä sitä antibioottia määrätään "tukihoitona", eli helpotetaan elimistön luonnollisen puolustuksen toimintaa, jolloin se mahdollisesti selviää paremmin muista duuneistaan - noita ei-toivottuja bakteereitahan yrittää jatkuvasti tunkea systeemiimme

Mä en kyllä edes huolisi mitään antilooppia "varmuuden vuoksi".
Menee pakki vaan sekasin ja rahaa menee. Mitään hyötyä siitä ei ole. Tuhoaa vaan elimistön hyödyllistä bakteerikantaa samalla.
Tulehduskipulääkkeet (ibuprofeeni jne) vievät tulehdusoireita parhaiten pois kivunlievityksen lisäksi.

Ja näistä jääsalvoista olen sitä mieltä että vievät kyllä kipua pois ja tuntuvat hyvältä, mutta eivät viilennä itse lihasta. Elikkä loukkaanuneella lihaksella tulee treenattua ja vahingoitettua lihasta lisää, kun kipua ei tunnu.
(Tosin kilpaiuissa yms. sellainen on ihan ymmärrettävää :whip: )
Kylmänhän on tarkoitus supistaa koko halutun alueen (lihaksen) verisuonia, ja näin vähentää turvotusta ja lihaksen aineenvaihduntaa.

Kortisonipiikkejä piikitellään käsittääkseni vain nivelten sisään kovissa nivelkivuissa. Vai annetaanko sitä myös suoneen? Lihaksille se mun luullakseni on silkkaa myrkkyä.

Suositut

Back
Ylös Bottom