Hauistreeni sattuu käsivarsiin

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
33
Moikka-moi,

Eli kysyisin että mikä avuksi, kun teen haukkareita tuolla penkki-sydeemillä, siten että kädet on kyynerpäähän asti tuettu sitä penkkiä vasten ja siinä nostelen habaa. Sattuu niin prkeleesti käsivarsiin nykyään että vaikea tehdä pidempiä sarjoja kun alkaa särkeä niin s****nasti ennen kuin edes pääsen vauhtiin. Olen käynyt salilla vasta noin vajaan vuoden, eli painotkaan eivät vielä ole kovin suuret, ~14-20kg. :(

Mulla on jo semmoset rannetuki-hanskat, mutta kun kipu on nimenomaan siinä käsivarressa eikä missään taipeessa kuten ranteessa/kyynärpäässä.

Mimmosta treeniä mun kannattais nyt sitten tehdä? Vai auttaisko tuohon joku pieni tauko yms?

Moikka-moi,

Eli kysyisin että mikä avuksi, kun teen haukkareita tuolla penkki-sydeemillä, siten että kädet on kyynerpäähän asti tuettu sitä penkkiä vasten ja siinä nostelen habaa. Sattuu niin prkeleesti käsivarsiin nykyään että vaikea tehdä pidempiä sarjoja kun alkaa särkeä niin s****nasti ennen kuin edes pääsen vauhtiin. Olen käynyt salilla vasta noin vajaan vuoden, eli painotkaan eivät vielä ole kovin suuret, ~14-20kg. :(

Mulla on jo semmoset rannetuki-hanskat, mutta kun kipu on nimenomaan siinä käsivarressa eikä missään taipeessa kuten ranteessa/kyynärpäässä.

Mimmosta treeniä mun kannattais nyt sitten tehdä? Vai auttaisko tuohon joku pieni tauko yms?
Kireet lihaskalvot kyynärvarsissa, eli kasvukipuja ;) Ala tekeen todella tuskasia, pitkiä sarjoja rannekääntöjä ja sen jälkeen vastapumppivenytyksiä, auttoi mulla.

Oke, pitääpä kokeilla. Minkälainen tuo vastapumppi venytys oikein on?
Se on 15-20sek mittanen, todella kivulias venytys jonka tarkoitus on tehokkaasti venyttää lihaskalvoja joka suoritetaan heti sarjan jälkeen. Kyynärvarren lihaskalvoja voi venytellä laittamalla käden penkille sormet haaroja päin, ja siitä sitten tuntuman mukaan kivun rajalle ja hieman yli. Samaa voi tehdä pienellä vaivalla lähes kaikille lihaksille, ei se ainakaan lihaskasvua haittaa.

Lihaskalvoja voi hieroa auki myös esim. lpg-hoidoilla. Tehosi mulle ainakin tosi hyvin yläselkään, olkapäihin, hauiksiin ja etureisiin. Tehon päättelin siitä, että ensimmäisillä kerroilla tuska oli melkoinen hierottaessa, mutta muutaman kerran jälkeen ei tuntunut enää. Ja hieronta ei tuntunut yhtään missään niissä paikoissa jotka eivät olleet kireinä, esim. alaselkä.

Forkkujen kireitä kalvoja voi myös itse availla. Peukalo vaan sinne lihasten väliin ja kunnon puristus samalla kun kiertää puristettavaa kätte. Helppo tehdä, hankala selittää. Hieroja tuon mulle näytti joskus kun vastaavasta kärsin. Sattuu vitusti, mutta auttaa.

Tuo on aloittelijan ongelma eikä ainakaan itsellä ole palannut enää sen jälkeen kun eroon siitä pääsin.

Kokeilin tänään noita rannekääntöjä, oli kyllä veemäinen liike. :) Hyvin tuntu käsissä. Ja sit tein asianmukaisesti nuo venytykset heti perään.

Ei tuntunu enää käsivarsissa niin pahalta ku kädet oli jo valmiiksi muusina lol. Varmasti auttaa kun teen nuo aina ennen haukkareita, kiitos vinkeistä.

Mulla täsmälleen sama ongelma käsissä nykyään ja about samanmittaisella treenikokemuksellakin. Lisänä vielä se että pikkusormi ja nimetön puutuu välillä tunnottomaksi. Noh, lekurilla käyty ja kyynärvarressa oli se ongelma. Vähän helpottanu kun oon rannetta venytellyt suuntaan ja toiseen sekä rasvaillu Feldenillä sai tuohon jotain antibioottiakin. Viikko nyt paussia treeneistä ja tänään taas kokeilemaan..

Mut hyvä kaikenkaikkiaan nähdä etten ole ainoa joka tästä ko.ongelmasta potenut. Täytyy itsekkin kokeilla noita vastapumppivenyttelyjä..

Minulla on molemmat forkut kipeytyneet äkillisesti myös. Kipu lähtee, lihasten jännittyessä, kyynärtaipeesta kyynärvarren sisäpuolella noin 15 senttiä forkkuja pitkin, kipu tuntuu enemmänkin lihasten alla kuin itse lihaksessa. Ihan kuin Kyynärvarren lihakset olis tehty valuraudasta jotka jännittäessä painavat kyynärvarren sisäpuolen luihin.

Olen treenaillut salilla noin 10 vuotta eikä mitään näin ihmeellisiä kiputiloja ennen koettu. Kipua on ollut nyt kolmisen viikkoa eikä mitään paranemista ole tullut...buranakuurit ja hierontaa + venytyksiä tehty joka päivä, päinvastoin ehkä huonompaan suuntaan mennyt. Leukoja ja Hauiskääntö mahdoton tehdä varsinkin hauiskääntö myötäotteella sattuu ihan per....sti.

Syytä vaivoihin olen miettinyt, ehkä hauisjänteen kiinnityskohta forkuissa tulehtunut (tendonitits) tai forkut penikkataudissa. Summa sumarum aika vi...mainen vaiva.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Back
Ylös Bottom