Hauis ja penkki jne.

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kaupunki
Etelä-suomi
Mitäs hauisliikkeitä te teette? Miul on sellanen onkkelma, että olen junnannu neljän vuoden ajan samoilla painoilla, välillä menny jopa alaspäin ... eikä se kauheena tee hyvää itsetunnolle :( Tuntuu, että en löydä oikeeta otetta tohon hauikseen :curs: Tällä hetkellä olen tehnyt hauiskääntöö kulmatangolla ja irtopainoilla.

Penkissä oli sama juttu. Nyt viime kertaan olen tyytyväinen, mutta ei se tulos kyllä ole mikään huima. Avokki ihmetteli, että ranskalaisia jaksan tehä ihän hyvin painavimmilla, mutta penkki sitten ei suju (eli ojentajat on ihan hyvässä kunnossa). Millasella otteella te teette penkkiä ... kapee vai levee?

Huvikseen kysyttyä: kuinka useesti te syötte proteiinipatukoita? Tuntuu, että syön vähän liiankin usein ... sellanen herkkupersu olen :rolleyes: ... jospa vaikka tällä saisin määrää tiputettua :lol2:

Toivottavasti ei ollut miljoonaan kertaan kysyttyjä :nolo: mutta tällä hetkellä vaivaavat mieltäni ... haluun tulosta ... ees joskus :evil:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Haba saa aikamoista kurmootusta osakseen ylätaljaa ja muitakin vetoliikkeitä tehdessä, joten erikseen olen tehnyt lähinnä vain hauiskääntöä alataljalla (joskus tuplana yllätaljalla) ja jonkin verran käsipainoilla yksi käsi kerrallaan. olen tehnyt hauiskääntöö kulmatangolla ja irtopainoilla.

Penkkaan aika kapealla otteella.

Proteiinipatukat harvinaista herkkua. Karkkia.

Itse teen hauikselle vaihdellen kääntöä joko kässäreillä tai tangolla. Välillä jos haluan superrääkkiä teen myös keskitetyn hauiskäännön (käsipainoilla). Tosiaan kuten Akinomu sanoi, esim. ylätaljassa hauis on mukana jo sen verran, ettei tartte ton enempää, varsinkin kun omassa treenissäni olen jakanut juurikin niin että selkä ja hauis tulee samalle päivälle.

Penkistä: Kannattaisi ehkä kokeilla tehdä LEVEÄLLÄ otteella, koska kerran teet ojentajalle erikseen ranskista jne. Mitä leveämpi ote, sen "vähemmän" kuormitat ojentajaa, eli et saa ojentajaa välttämättä ihan tukkeeseen -> penkki alkaisi taas kulkea. En itsekään penkkaa millään superleveällä otteella, mutta kuitenkin niin että ote on selkeästi leveä eikä kapea. Mulla penkki lähti huimaan nousuun sen jälkeen kun jätin kapean penkin tekemisen (erikseen, leveän lisäksi tosin) kokonaan pois.

mulla se keskitetty hauiskääntö on erityisesti kehittyny sen jälkeen kun luin yhestä artikkelista suosituksen, että kyynärpäätä on turha nojata reiteen, että voima kehittyy eniten kun pidät käden ilman nojamista siellä... ja nyt oon niin tehny ja painot on menny nousee. viime kertana just meni iisisti 15kglla 4x8

Zone-sarja -42%
Mitäs hauisliikkeitä te teette? Miul on sellanen onkkelma, että olen junnannu neljän vuoden ajan samoilla painoilla, välillä menny jopa alaspäin ... eikä se kauheena tee hyvää itsetunnolle :( Tuntuu, että en löydä oikeeta otetta tohon hauikseen :curs: Tällä hetkellä olen tehnyt hauiskääntöö kulmatangolla ja irtopainoilla.

Laita pena ja haba heti alkuviikkoon, niin jaksat paremmin. Yritä minimoida muina päivinä hauiksen rasitus. Itse yritän esim. vetää ylätaljan nimenomaan selän lihaksilla. Tämä tarkoittaa, että painot ovat suhteellisen pienet mutta toisaalta selkäpäivä ei rasita käsiä.

Teetkö siis ihan peruskulmaa sekä tangolla että irtopainoilla? Miten olisi, jos tekisit vaikka keskitettyä tai hammeria vaihteen vuoksi? Kokeile myös erilaisia tehosteita: ota ne isommat painot ja tee niillä vaikka kaksi toistoa jos et enempää jaksa. Sitten tee pienemmillä painoilla vielä muutama toisto.

Penkissä oli sama juttu. Nyt viime kertaan olen tyytyväinen, mutta ei se tulos kyllä ole mikään huima. Avokki ihmetteli, että ranskalaisia jaksan tehä ihän hyvin painavimmilla, mutta penkki sitten ei suju (eli ojentajat on ihan hyvässä kunnossa). Millasella otteella te teette penkkiä ... kapee vai levee?

Yritätkö reenata penkillä rintaa vai ojentajia?

Jos teet kapealla otteella, reenaat enemmän ojentajia (vähän kuten ojentajapunnerruksessa). Jos teet leveällä otteella, reenaat enemmän rinnan lihaksia. Jos siis tahdot kehittää rintaa, ota leveä ote. Rinta on iso lihasryhmä, joten peruspenkin lisäksi kannattaa tehdä vaikka vinopenaa eri kulmissa. Opettele hakemaan se tuntuma nimenomaa rinnan lihaksiin. Vedä tanko tarpeeksi alas ja nosta se sopivan ylös.

Hauisliikkeitä: alataljassa joko käsi kerrallaan tai lyhyellä tangolle molemmat kädet yhtä aikaa. Ristitaljassa seisoen, kämmenet ylöspäin (aloitusasento siis jonkinmoinen X) ja olka-kyynärpää -väli vaakatasossa. Vaikea selittää... Hauiskääntöä kässäreillä, mutkatangolla, suoralla tangolla, vapaasti seisten tai selkä seinää vasten. Sit semmonen oli aika hyvä, että alataljassa käsi kerrallaan ensin puolikasta kääntöä (vaakatasosta ylös ja pieni pito) esim. kymmenen toistoa, sit alapuolikas ja lopuksi vielä koko liikerata (nämä kaikki siis putkeen). Jos ei koske niin ei sit ikinä. :rock:

Penkkiä teen suht' kapeella (peukun verran karhennuksesta). Ei penkki oo tietääkseni suoraan verrannollinen ojentajiin. Mut jos ojentajat on kunnossa eikä penkki suju, mites on rintalihasten kunto? Tekniikka? Penkissä kannattaa kokeilla eri oteleveyksiä ja etsiä se itselle "mieluisin" leveys, toki muillakin leveyksillä kannattaa treenata. Ja se tekniikka, tekniikka, tekniikka. Voimalla pääsee johonkin asti, mutta turhautuminen on suurta ku tekniikka pettää vaikka voimaa olis. Nimim. kokemusta on.

Ja toisaalta vaikka penkki sujuisi, ei se tarkoita että kaikki apuliikkeet sujuisivat yhä mallikkaasti. Itse olen ihan surkea käsipainopenkissä... Penkkiä tehdessä kyseessä on monta liikkuvaa osaa, joista joku on aina heikompi ja joku vahvempi. Näitä tarkkailemalla ja heikkouksia vahvistamalla saadaan tulosta. Penkkaaminen on herkkä laji, semmosta tasapainottelua. Ei kannata hermostua! Anna jonkun "tietävän" katsoa penkkaamistasi niin saat varmasti tuhat ja yksi vinkkiä. Tsemppiä reeneihin!!!

Prodepatukoita syön aika harvoin (kalliita).

mulla se keskitetty hauiskääntö on erityisesti kehittyny sen jälkeen kun luin yhestä artikkelista suosituksen, että kyynärpäätä on turha nojata reiteen, että voima kehittyy eniten kun pidät käden ilman nojamista siellä... ja nyt oon niin tehny ja painot on menny nousee. viime kertana just meni iisisti 15kglla 4x8

Älä VIITTI? Mä olen tehnyt just niin kuin opas opasti eli nojannut kättä reiteen... haa. Ensi kerrallapa koetetaankin toisin. Miten sitten vältät sen nojaamisen, jos pidät käsivartta ja kyynärpäätä kuitenkin reiden tuntumassa?

Hauisliikkeitä: alataljassa joko käsi kerrallaan tai lyhyellä tangolle molemmat kädet yhtä aikaa. Ristitaljassa seisoen, kämmenet ylöspäin (aloitusasento siis jonkinmoinen X) ja olka-kyynärpää -väli vaakatasossa. Vaikea selittää...

Tota X:ää olen monesti yrittänyt, mutta en saa sillä tuntumaa, joten lopetin sen tekemisen.

Hauiskääntöä kässäreillä, mutkatangolla, suoralla tangolla, vapaasti seisten tai selkä seinää vasten. Sit semmonen oli aika hyvä, että alataljassa käsi kerrallaan ensin puolikasta kääntöä (vaakatasosta ylös ja pieni pito) esim. kymmenen toistoa, sit alapuolikas ja lopuksi vielä koko liikerata (nämä kaikki siis putkeen). Jos ei koske niin ei sit ikinä. :rock:

Haa. Taas hyvä vinkki. Meinaat siis ihan yhden käden kahvalla?

Penkkiä teen suht' kapeella (peukun verran karhennuksesta). Ei penkki oo tietääkseni suoraan verrannollinen ojentajiin. Mut jos ojentajat on kunnossa eikä penkki suju, mites on rintalihasten kunto? Tekniikka? Penkissä kannattaa kokeilla eri oteleveyksiä ja etsiä se itselle "mieluisin" leveys, toki muillakin leveyksillä kannattaa treenata. Ja se tekniikka, tekniikka, tekniikka. Voimalla pääsee johonkin asti, mutta turhautuminen on suurta ku tekniikka pettää vaikka voimaa olis. Nimim. kokemusta on.

Mulla ainakin ihan selkeesti sattuu olkapäihin liian kapealla ja liian leveällä otteella. Eli siinä välimaastossa mennään ilman kipuilua. Helppo valinta. (Suunnilleen samoilla kohdilla kuin sulla) Siihen oikeaan tekniikkaan tarvitsisi varmaan jonkun ammattilaisen katsomaan. Mitä enemmän teen mistress Kristan ohjeiden mukaan, sitä vähemmän voin laittaa painoa ja muutenkin mennään alle 40 kilossa... :nolo:

Ja toisaalta vaikka penkki sujuisi, ei se tarkoita että kaikki apuliikkeet sujuisivat yhä mallikkaasti. Itse olen ihan surkea käsipainopenkissä... Penkkiä tehdessä kyseessä on monta liikkuvaa osaa, joista joku on aina heikompi ja joku vahvempi. Näitä tarkkailemalla ja heikkouksia vahvistamalla saadaan tulosta. Penkkaaminen on herkkä laji, semmosta tasapainottelua. Ei kannata hermostua! Anna jonkun "tietävän" katsoa penkkaamistasi niin saat varmasti tuhat ja yksi vinkkiä. Tsemppiä reeneihin!!!

Musta tuntuu, että kaikki käsipainoilla tehtävä menee jotenkin paremmin. Mutta ehkä painovaatimukset on siinä vain hiukan eri luokkaa. :rolleyes: (Kun ei tule sitä tangon n. 20kg painoa lisäksi)

edit. Ja tuntuu, että tuntuma on kässäreillä aina paljon parempi...

joo pidän sen käden siellä reiden tutumassa mut noin pari senttiä ilmassa..

Yritän reenata penkillä rintaa :D aiemmin miul oli kapeempi ote, mutta levensin sitä "puolella". Rintalihas on pitkän tauon jäljiltä vielä ei niin hyväs kunnossa mutta mutta ... paranemassa ... heh. Täl hetkellä hauis Kp tekniikka on viel hakusessa, tein tietyllä tavalla ja tultiin urakalla neuvoon, että eiku näin tee ... mutta yritän pitää pääni omalla tekniikallani ja kehitän sillä tulosta ... jos on tullakseen :curs: Mulla hauispäivä on alottavana ja ohjelma on seuraavanlainen:

1. Päivä 3x8
Selkä
Alatalja
Mave
Kulmasoutu KP
Talja eteen
Talja taakse
Hauis
Hauis tangolla (välillä teen seisten välillä penkil keskitetysti)
Hauis KP
Vatsa
Vatsa taljalla 3x20

Miltäs se näyttää? Protskupatukoita oon vedelly patukan päivässä parhaana kaksi :nolo: Nam nam :kuola: En syö muuta makiaa tai herkkuja

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tota X:ää olen monesti yrittänyt, mutta en saa sillä tuntumaa, joten lopetin sen tekemisen.

Haa. Taas hyvä vinkki. Meinaat siis ihan yhden käden kahvalla?

Hmmm... Mun mielestä tuolla X:llätaas saa tosi hyvän poltteen... Eikä se polte ole aina niin tärkeä, kasvaa se lihas ilmankin.

Kaipa tuon liikkeen osittamisen voi tehdä sekä yhden käden kahvalla että yhdessä, tuskin se haba tajuaa liikkuuko se toinenkin haba vai ei? :D

Siihen oikeaan tekniikkaan tarvitsisi varmaan jonkun ammattilaisen katsomaan. Mitä enemmän teen mistress Kristan ohjeiden mukaan, sitä vähemmän voin laittaa painoa ja muutenkin mennään alle 40 kilossa... :nolo:

Juu kannattaa antaa jonkun osaavan katsoa ja neuvoa. En tuosta mistress Kristan ohjeista tiedä mitään (mitä hän neuvoo?), mutta kyllä sen suunnan pitäisi olla yleensä ylöspäin niissä painoissa. En tiedä mitä treeniltäsi haet, mutta vaikka tarkoituksenasi olisi kasvatella lihaksia, niin eikös sen voiman pitäisi kuitenkin lisääntyä siinä samalla? Eikä niitä painoja kannata tuijottaa, vaan sitä että kehitystä tapahtuu.

Musta tuntuu, että kaikki käsipainoilla tehtävä menee jotenkin paremmin. Mutta ehkä painovaatimukset on siinä vain hiukan eri luokkaa. :rolleyes: (Kun ei tule sitä tangon n. 20kg painoa lisäksi)

Meidän salilla ainakin on semmosia kevyempiäkin suoria tankoja, eri painoisia (kiinteästi "pakattuja").

No jos nyt kysyt miltä treeniohjelma näyttää ja salikoheltaja saa vastata, niin itse kyllä aloittaisin mavella, ja tekisin sitä mielellään enemmänkin kuin kolme sarjaa. Sitten ehkä kulmasoutu tai alatalja, tuskin sentään molempia. Makuasiahan tämä taitaa olla, itse haen lähinnä voimaa lisää. Talja eteen/taakse taitaa olla ylätalja? Miksi ihmeessä molemmat? Habasta nyt en keksi paljonkaan uutta sanottavaa joten olkoon, mutta enpä malta olla (jälleen kerran) hehkuttamatta suurta vatsatreenioivallustani: lihaksiahan ne vatsalihaksetkin ovat; samaan tapaan ne voi treenata kuin muutkin, kunnolla kerran viikossa. Läskit lähtevät ihan muilla keinoilla. Tästähän sitten voidaan olla useampaakin mieltä.

1. Päivä 3x8
Selkä
Alatalja
Mave
Kulmasoutu KP
Talja eteen
Talja taakse
Hauis
Hauis tangolla (välillä teen seisten välillä penkil keskitetysti)
Hauis KP
Vatsa
Vatsa taljalla 3x20

Tän perusteella on paha sanoa mitään rintareenistä, mutta Akikonomun pointti järjestyksestä oli hyvä.

Habaan 2 liikettä on minusta ihan hyvä, mutta mielipiteitä on monia.

Vatsoista sen verta, kuten Akikonomukin sanoi, vatsalihakset ovat lihaksia siinä missä muutkin. Eli enemmän painoja ja liikkeitä, vähemmän toistoja! Vatsalihakset kannattaa työstää niin, että seuraavana päivänä suorassa kävely sattuu. :D

Vatsoja ei myöskään kannata tehdä joka päivä. Kerta tai kaksi viikossa riittää, kun teet kunnolla!

Miltäs se näyttää? Protskupatukoita oon vedelly patukan päivässä parhaana kaksi :nolo: Nam nam :kuola: En syö muuta makiaa tai herkkuja

Kokonaiskalorit ratkaisevat. Jos haluat massaa ja voimaa, voipi olla että syöt jopa liian vähän.

Kannattaa muuten katsoa protskupatukasta, että paljonko siinä oikeasti on protskuja. Joissain suhteet on hh 70%, p 30%. Minusta on aika virheellistä sanoa tällaista tuotetta "proteiinipatukaksi".

Latest posts

Back
Ylös Bottom