Hartialinja nousee nukkuessa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Juzu
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Osaisiko joku sanoa mistä johtuu ja voiko tuota estää? Aamulla kun herää niin sen näkee ihan peilistä, että hartiat on ylempänä. Hartialinja on luotisuora, mutta muuttuu heräämisen jälkeen aamun aikana. Tuntuu myös vähän oudolta. Normaalia?

Samalla olen pistänyt huomiolle, että kun hartioita nostelee niin rinnassa rutisee todella voimakkaasti, siis niin, että sen kuuleekin hyvin. Tätä ei kuitenkaan tapahdu koko ajan. Onko jossain jotain jumituksia vai onko kroppani vain outo? :david:

Olisi kiva kuulla näihin vähän pätevämmiltä vastauksia, kiitos :)

Pätevyydestä en mene takuuseen, mutta arvatan kehtaan...

Tämä siis puhdasta arvailua, mutta tuon kertonmasi perusteella lähtisin ensimmäisenä veikkaamaan pienen rintalihaksen (pectoralis minor) ja lavan kohottajan (levator scapulae) kiristelya. Mahdollisesti huonon nukkumisergonomian (tyyny, sänky, asennot ym.) aiheuttamia, jos aamuisella aina vaivailee.

Mun mielestä edellinen osu täysin nappiin.. lisäks se rutina kuuluu ehkäpä siitä kun toi rintaranka rutisee.. vähän niinku joillain naksuu selkä ja joillain sormet.. eli lukkoja siä..

No otat vaikka hierojalta 30min ajan rintalihasten hierontaan ja sanot siinä samalla et voiko avata lukkoja siitä rintalastan seutuvilta. itsellä ainakin tämä auttoi siihen rintakehän naksumiseen ja levatorit saa kans auki mukavasti hierojalla.. Itse ainakin suuntaisin sinne ennen radikaaleja moottorihästens-ostoksia :D

:D
Joo täytyy tehdä noin. Sänkyyn ei tosiaan jaksa tehdä mitään muutoksia. Joku tyyny korkeintaan :)

Vietät kolmasosan elämästäsi sängyssä, mutta et halua panostaa siihen, ettei huono patja aiheuta ongelmia? Ymmärrän kyllä siinä mielessä, että kunnolliset patjat MAKSAA sikamaisen paljon. Toisaalta niissä on usein kymmenen vuoden takuu ja varaa valita juuri omalle selälle, ruumiinrakenteelle ja mieltymyksille sopiva patja (kova/pehmeä/jotain edm väliltä). Myöskään hyvän tyynyn merkitystä ei sovi vähätellä, varsinkaan jos niska-hartiaseudulla on jotain ongelmia.

Edit: lisään vielä, että tyynynkin merkitys voi olla isompi, jos itse selkäranka on nukkuessa huonossa asennossa.

Tottahan tuokin, mutta tämän kokoisessa perheessä kuin itselläni on, niin ei ole ensimmäisellä prioriteetilla ostaa kallista sänkyä herra perheenisän tarpeisiin :D

Täytynee tuota kuitenkin ehdottaa hallituks... vaimokkeelle siis :david:

Täytyy aloittaa asiallisella tyynyllä ja hieronnalla.

Ei hyvän sängyn tarvitse välttämättä miljuunia maksaa, vaikka asiansa osaavat markkinamiehet ovat tällaisen mielikuvan onnistuneetkin luomaan. Ja vanhankin saa monesti "tuunattua" itselleen sopivammaksi.

Mutta tuosta on jo hyvä lähteä liikkeelle...

"Täytyy aloittaa asiallisella tyynyllä ja hieronnalla."

Tottahan tuokin, mutta tämän kokoisessa perheessä kuin itselläni on, niin ei ole ensimmäisellä prioriteetilla ostaa kallista sänkyä herra perheenisän tarpeisiin :D

Niin sehän ei tietenkään ole vaimokkeellekaan eduksi, että on kunnollinen sänky? ;)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Luonnonkumipetarille iso peukku täältä suunnalta. Mulla on paksuhko tommonen ja voin nukkua aivan hyvin ilman tyynyä eikä selkä- tai niskavaivoja ole aamuisin ollenkaan.
Ja siivouspäivänä ei tarvii erikseen treenata, nuo kun painavat kuin synti. ;)

Eihän tuo petari kaikkea ratkase, mutta ainakin multa hävis aamuset kivut kun vaihoin tommosee.

Täytyy muistaa, että moni muukin asia vaikuttaa niska ja hartia asioihin. Hampaiden narskuttaminen / yhteen pureminen / jännitys yön aikana ----> Stressi tekee todella paljon kyseisiä ongelmia.
Tässä vaan yksi täky asiaan.

Latest posts

Back
Ylös Bottom