Harjoituksen aikainen särky

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hei, kaikki arvon palstalaiset ja asiantuntijat!

Olen 31-vuotias mies, 180 cm, 78kg, joka on hiljattain aloittanut vapaa-ottelun harjoittelun (2kk treeniä), kuntosalilla on harjoitteluvuosia takana useita enemmän ja vähemmän aktiivisesti. Ongelma on seuraava: treeneihin kuuluu paljon painia ja nostoja ja tästä aiheutuu voimakas lihasten kipeytyminen (heti ensi treeneistä lähtien), joka huipentuu aina treenien yhteydessä voimakkaana särkynä. Lihakset kipeytyvät pikkulihaksia myöten aina lapojen alueelta kyynärpäihin-varsiin ja kämmeniin. Ainainen särky tekee harjoittelusta todella turhauttavaa. Itse olen ajatellut, että lihakset ovat niin jännittyneet vuosia kestäneestä punttitreenistä, että ne eivät kestä erityyppistä treeniä. Onko vapaa-ottelun harjoittelu mahdollista vai onko ikä tehnyt jo tehtävänsä? Ja jos ei niin mikä avuksi?

jos ei mitään isompaa vaivaa ole taustalla joka on melko epätodennäköistä niin kyllä paikat tuohon treeniin pikkuhiljaa alkavat tottua. koita lisätä venyttelyä ja napsi magnesiumia naamaan mikä helpottaa lihaskipuja ainakin jonkin verran. jos luulet että lihaksesi ovat jännittyneitä tähän löytyy apua mm hierojalla käynniltä. Halpa ja helppo tapa on vaikkapa varata aika vaikkapa TYA:lta (jos asut Turussa kuten tiedoissasi on) jossa hinnat ovat halvat koska kyseessä on hierojia/ urheiluhierojia kouluttava hoitola.
Ei ole mitenkään tavanomaista että paikat kipeytyvät sillä vaparitreeni eroaa rasitukseltaa hyvin paljon puntteilusta ja rasittaa todella tehokkaasti koko kroppaa..
Treenailetko FFG:llä?

Kiitos vihjeistä. Helpottaa tietää ettei vielä olla hakemassa vanhainkotipaikkaa. Jotain intensiivistä hierontaa täytyy tosiaan saada (venyttelyn lisäksi), yksi kerta ei riitä, olen nimittäin käynyt satunnaisesti. Magnesiumin otinkin jo käyttöön.

En treenaa FFG:llä, Vaasassa vaikutan tällä hetkellä.

Samaa vikaa oli tässä ihan lähiaikoina. Ensihoitona tepsi kylmähoito + burana kuuri + yhdistettynä neljän päivän lepoon ja aktiiviseen selän venyttelyyn. Tuon jälkeen hierojalle avaamaan selkä. Ennaltaehkäisevänä toimintana suosittelen tuota selän venyttelyä ja kuminauhajumppaa olkapäille.

Back
Ylös Bottom