Hankala työruokailu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja clarice
  • Aloitettu Aloitettu
Ajattelin kysyä vinkkejä vaikeaan työaikaruokailuun.
Eli tilanne työpaikassani on se, että siellä ei ole mikroa/hellaa niin ei voi tehdä lämpimää ateriaa. Toinen ongelma on se että, ruokailuun ei ole aikaa kuin 5min(kahvitauko)+15min(ruokatunti)+5min(kahvitauko).
Liikkeessä käy asiakkaita jatkuvasti ja työntekijöitä ei ole kuin kaksi. Eli jos on ruoka suussa niin joudut sen sylkeen pois, jos ei ole vapaata myyjää.

Tämän päivän työruoka oli: minuuttipuuro,2ruisleipää,4meetua,kurkkua ja puolikas tonnikala purkki.

Kaikki meni siihen asti hyvin kun täytyi lähteä salille töiden jälkeen. Salilla huippas vähänväliä ja oli sellanen kummallinen olo. Kun työruokailu on sellainen kun on, niin en luonnollisestikaan sitten syö yhtä paljon kuin normaalisti. Työpäivän takia jää 1 ateria syömättä entä kuin sitten vapaa päivänä.

Olen ajatellut ostavani kuppi/pikanuudeleita jotka valmistuu kuumalla vedellä, mutta en ole vielä siellä kaupassa asti käyny. Jos sais hyviä vinkkejä mitä muuta sieltä kaupasta vois työruuaksi ostaa niin olisi tosi kiva juttu :thumbs:
Mihinkään kovin kalliiseen en halua sijoittaa. 1 työruuan budjetti on n.5e
Jokapäivälle on kuitenkin varattu 1-2hedelmää, 1vihannes ja kaksi ruisleipää lisukkeineen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onkos teillä jääkaappia? Melkeen kaikki proteiinipitoinen (kuivattu liha tietysti poikkeus) vaatisi kyllä säilytystä kylmässä, jotten sitten meneekin aika vaikeaksi... Voit tietysti roudata muiden ruokien kylkiäiseksi proteiinijauhetta mutta mulla ei nestemäinen ruoka ainakaan vie nälkää.

Yritin ettiä jotain vastaavia juttuja ja en löytänyt mutta hyvä että joku laitto sit esille niin pääsee lukee työeväsvinkkejä :) thänks

Miten olisi, jos vaikka työkavereiden kanssa yhdessä hankkisitte sen mikron, tai pyytäisitte työnantajaa sen hankkimaan? Halpa perusmikro irtoaa nykyään varmaan viidelläkympillä! Tai jostain kierrätyskeskuksesta saa varmaan ilmaiseksi.

Miksi punttimimmien puolella tämäkin threadi, eikö miehet saa kommentoida?

Mutta samaa mieltä PMLatsin kanssa.
Ja sanonpa vain, että kyllähän työpaikan kuuluisi tarjota edellytykset ruokailuun, eli mikroon ja jääkaappiin. Eli ehdota pomollesi, josko hommaisi 40€ perusmikron ja 100€:n pienen jääkaapin. Ei sitä nyt kukaan voi olettaa että kuivamuonalla pärjäisi pitemmän päälle.

Aika oudot ovat noi sun tauot, saako noin lyhyitä taukoja edes olla ? :eek: Itte en ehtis edes taukohuoneeseen 5 minsassa. :D

Miksi punttimimmien puolella tämäkin threadi, eikö miehet saa kommentoida?

Mutta samaa mieltä PMLatsin kanssa.
Ja sanonpa vain, että kyllähän työpaikan kuuluisi tarjota edellytykset ruokailuun, eli mikroon ja jääkaappiin. Eli ehdota pomollesi, josko hommaisi 40€ perusmikron ja 100€:n pienen jääkaapin. Ei sitä nyt kukaan voi olettaa että kuivamuonalla pärjäisi pitemmän päälle.

Saa kai sitä kommentoida kuka haluaa.. :)
En oikeestaa tiiä miks laitoin tän just punttimimmi puolelle, voi tän kyllä siirtää ihan yleiseen keskusteluun jos hyvä aihe?

Mun pomo on niin saatanan pihi. Raahasin kotoa tosiaan vedenkeittimen kun en mikroa viittiny raahata :)

Aika oudot ovat noi sun tauot, saako noin lyhyitä taukoja edes olla ? :eek: Itte en ehtis edes taukohuoneeseen 5 minsassa. :D

Ei kai, mutta ei mua haittaa tuo tauon lyhyys koska liikkeessä tosiaan käy ovi tiheään. Tosin ärsytti tänää vetää ruisleipää kiireellä naamariin.

Saa kai sitä kommentoida kuka haluaa.. :)
En oikeestaa tiiä miks laitoin tän just punttimimmi puolelle, voi tän kyllä siirtää ihan yleiseen keskusteluun jos hyvä aihe?

Mun pomo on niin saatanan pihi. Raahasin kotoa tosiaan vedenkeittimen kun en mikroa viittiny raahata :)
Osta työkaverin kanssa puoleksi mikroaaltouuni. Niitä saa cittareista,prismoista kodin 1:stä edullisimmillaan 35eurolla :)

On kyllä pihi työnantaja, jos ei tarjoa työpaikallaan edellytyksiä lämmittää ruokaa:rolleyes:

Osta työkaverin kanssa puoleksi mikroaaltouuni. Niitä saa cittareista,prismoista kodin 1:stä edullisimmillaan 35eurolla :)

On kyllä pihi työnantaja, jos ei tarjoa työpaikallaan edellytyksiä lämmittää ruokaa:rolleyes:

Niimpä, varmaan sitä tuhraantuu työaikaa kun lämmittää ruokansa :jahas:
Muuten ihan jees pomo mutta turhan kiree välillä ja ei omaa huumorintajua, välillä pitää miettiä mitä uskaltaa sanoa :)

Mut eikös 15 min. kahvitauot oo lakisääteisiä? Luulis että työntekijöiden hyvinvointi ja jaksaminen olis pomon ja firman etu, vielä erityisesti jos kyseessä on asiakaspalvelutyö. :rolleyes: Mää ainenki oon nälkäisenä pirun vihainen. :D Pidä likka puolesi.

Mut asiaan, mites olis semmonen rahkapirtelö? Esim. purkki ehrmannia, sekaan maitoa/mehua ja lisäks marjaa/hedelmää tms. Sekaan voi hyvin lorautaa rypsäriä ja leseitä tai kaurahiutaleita niin pitää paremmin nälkää. Ton kaiken muun voi sekoittaa sheikkeriin jo vaikka aamulla kotona, mutta noi hiutaleet kannattaa lisätä vasta just ennen syömistä kun ne muuten turpoaa ja koostumuksesta tulee enemmänkin hyytelömäinen kuin pirtelömäinen. :)

Mut eikös 15 min. kahvitauot oo lakisääteisiä? Luulis että työntekijöiden hyvinvointi ja jaksaminen olis pomon ja firman etu, vielä erityisesti jos kyseessä on asiakaspalvelutyö. :rolleyes: Mää ainenki oon nälkäisenä pirun vihainen. :D Pidä likka puolesi.

Mut asiaan, mites olis semmonen rahkapirtelö? Esim. purkki ehrmannia, sekaan maitoa/mehua ja lisäks marjaa/hedelmää tms. Sekaan voi hyvin lorautaa rypsäriä ja leseitä tai kaurahiutaleita niin pitää paremmin nälkää. Ton kaiken muun voi sekoittaa sheikkeriin jo vaikka aamulla kotona, mutta noi hiutaleet kannattaa lisätä vasta just ennen syömistä kun ne muuten turpoaa ja koostumuksesta tulee enemmänkin hyytelömäinen kuin pirtelömäinen. :)

En mä pahalle päälle tuu (onneks) mut tulee sellane heikko olo,verensokerit alhaalla :(
Mut eilen seurasin pomon syömisiä niin hän söi 2 omenaa 12tunnin aikana,valitteli huonoa oloaan mutten viitsinyt sitten sanoa sille syömisestä.
Pomo hermostuu todella helposti ja on kova sanomaan niin olen aatellut tätä yhdeksi syyksi kun eihän se edes syö mitään. Ite yritän syödä niin paljon kuin kerkeen vaan.
Kovasti se oli kiinnostunut tästä vedenkeittimestä minkä toin työpaikalle ja kysyi että saako hänkin käyttää sitä.
Eilen se seuraili syömisiäni mielenkiinnolla, mitä tänään mukana :) Jospa se tajuais et on parempi olo ku söis ja ostais sen mikron :D

Toi rahkapirtelö kuulostaa hyvältä :kuola:voin jo kuvitella mitä laittaisin.. pitää vaa käyä ostaa blenderi?niin tulis nopeempaa valmiiksi.

Ei tota pirtelöä varten välttämättä tartte blenderiä. Kippoon vaan kaikki aineet ja lusikalla sekaisin, ei tuu niin paljon tiskiä. :D Eikä vie aikaakaan kuin ehkä minuutin. Tai en tiiä tulisko siitä blenderissä kuohkeampaa? :)

Roheiini-patukat on käteviä välipaloja, ei mene kauaa sellaisen hotkaisemiseen.
Ja kokeile vaikka tehdä ruokaisia salaatteja evääksi, niihinhän voi laittaa rehujen lisäksi esim. pastaa,riisiä,kanaa,kananmunaa,tonnikalaa,kinkkua,ananasta,oliiveja,omenaa,pähkinöitä,öljyjä, you name it. ja leipää kyytipojaksi.

Kyseessä ilmeisesti pieni/pienehkö myymälä jossa ei ole erillisiä sosiaalitiloja taukojen pitämistä varten..? Jos taukotila on niin on kyllä kohtuutonta (ja tessin vastaista) vaatia myyjää lopettamaan tauko ja lähtemään palvelemaan asiakkaita koska myymälässä toinen myyjä kuitenkin on (vaikkakin varattuna).

Noista kannattaa tosiaan yrittää neuvotella pomon kanssa, harva pomo (vaikka olis kuinka pihi) ei jousta yhtään vaan aika hyvin asioista pystyy yleensä neuvottelemaan.

Eräs ruoka joka toimii itselläni välipalana ja duuniruokana erittäin hyvin on rasvaton jugurtti + mysli yhdistelmä. Minulla on ainakin jatkuvasti duunissa iso myslipaketti (lidlin 1,59/kg on hyvää ja halpaa) sekä litran jugurtti.. yllättävän täyttävää ja ravintoaineet suhteellisen hyvin kohdallaan.

Kyseessä ilmeisesti pieni/pienehkö myymälä jossa ei ole erillisiä sosiaalitiloja taukojen pitämistä varten..? Jos taukotila on niin on kyllä kohtuutonta (ja tessin vastaista) vaatia myyjää lopettamaan tauko ja lähtemään palvelemaan asiakkaita koska myymälässä toinen myyjä kuitenkin on (vaikkakin varattuna).

Noista kannattaa tosiaan yrittää neuvotella pomon kanssa, harva pomo (vaikka olis kuinka pihi) ei jousta yhtään vaan aika hyvin asioista pystyy yleensä neuvottelemaan.

Eräs ruoka joka toimii itselläni välipalana ja duuniruokana erittäin hyvin on rasvaton jugurtti + mysli yhdistelmä. Minulla on ainakin jatkuvasti duunissa iso myslipaketti (lidlin 1,59/kg on hyvää ja halpaa) sekä litran jugurtti.. yllättävän täyttävää ja ravintoaineet suhteellisen hyvin kohdallaan.

Lidlin maitotuotteet ei taida olla laktoosittomia/Hyla. En voi hirveesti maitotuotteita käyttämään kun on laktoosi-intoleranssi :(

Oon kaks päivää ihan kapinallisesti istunu siellä taukokaapissa, vaikka asiakkaita on ollut enemmänkin. Ei pomo VIELÄ siitä ole sanonu mitään, vaikkakin tiedän että se siitä kohta sanoo..
Voi olla ettei ole viittinyt valittaa siitä vielä, koska olen kuitenkin tehny normaalia paremmat myynnit kolmena päivänä. Pomo tajusi sen että käyn treenaamassa ja on ollut siitä tosi hyvillään. Hän pitää tärkeänä sitä, että on hyvässä kunnossa. Tauon kestossa on joustanut sen verran, että ei haittaa jos menee hieman pidempää kunhan saan tarpeeksi syötyä, että jaksan treenata.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom