Halvin osakkeiden nettivälittäjä?

Liittynyt
25.4.2003
Viestejä
1 672
Onko kukaan tehnyt viime aikoina hintavertailua osakkeiden nettivälityspalveluista? Olen ollut vuosi Evlin asiakas ja huomasin että laskuttavat tällä hetkellä 1,88 eur per osakelaji. Aikaisemmin on ollut muistaakseni pieni kiinteä maksu joka on laskutettu parin kolmen kuukauden välein.

Kertokaapa omista palveluntarjoajienne hinnoista. Mikä mahtaa olla halvin tällä hetkellä?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onko kukaan tehnyt viime aikoina hintavertailua osakkeiden nettivälityspalveluista? Olen ollut vuosi Evlin asiakas ja huomasin että laskuttavat tällä hetkellä 1,88 eur per osakelaji. Aikaisemmin on ollut muistaakseni pieni kiinteä maksu joka on laskutettu parin kolmen kuukauden välein.

Kertokaapa omista palveluntarjoajienne hinnoista. Mikä mahtaa olla halvin tällä hetkellä?

Tässä alempana on keskustelua samasta asiasta.
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=47001&page=143

Nordnet on halvin suomalainen välittäjä. eQ-pankki on yleensä ottaen hieman helppokäyttöisempi ja lähes yhtä halpa. Nordeat, Osuuspankit ja muut ovat luokkaa kalliimpia. Varsinkin jos haluaa ulkomaisia osakkeita tai indeksiosuuksia niin kaksi edellä mainittua ovat parhaita.

Hinta muodostuu monista asioista:
Kuukausittainen säilytysmaksu
Kaupankäyntimaksu
Lisäpalvelut

Yleensä näissä on eri hinnat kotimaisille, pohjoismaisille ja ulkomaisille-arvopapereille. Lisäksi hinnoissa on joskus kiinteä osa ja prosenttiosuus.

Edullisuus siis riippuu siitä mitä aiot välittäjällä tehdä. Yleisesti ottaen suosittelisin Nordnetiä jos haluaa halvinta hintaa ja eQ:ta jos haluaa vaivattomampaa kaupankäyntiä/verotusta sekä laajinta kansainvälistä valikoimaa.

eQ:n hintani on tämä:
2 euroa per kuukausi sisältäen rajattoman määrän suomalaisia ja pohjoismaalaisia osakkeita.
Kauppahinta on 5 euroa per alle 600 euron kauppa.
8 euroa+0.15% omat isommat kaupat.
Lisäpalveluja en tilaa ja jos/kun ostan muualta Euroopasta osakkeita niin kuukausihinta nousee 5 euroon kuukaudessa.
Tarkempaa tietoa:
https://portal.eqonline.fi/index.html?name=eQ-osakkeet-hinnasto

Nordnetissä koko säilytys on ilmaista ja kauppahinnat hieman halvempia.
 
Ai siis säilytyspalkkio oli tuonverran per osakelaji? Nordnet lienee halvin ja eQ aikalailla seuraava. Joku Aktiedirekt tai vastaava oli vissiin vielä halvempi, mutta olikohan se kokonaan naapurimaamme kielellä? Eli ainakaan itse en pystyisi sitä käyttämään.

Tuskin pahasti menee metsään jos valitsee eQ:n tai Nordnetin. eQ:n iso etu on, että verottajalle tarvittavat lomakkeet saa printattua suoraan.
 
Nordnetistäkin pitäis saada laput verottajalle parilla klikkauksella? En tosin itse oo vielä saanu tunnuksiani niin hankala kattoo. Nordnetistä saa vissiin jäsenyyden vuodeks osakesäästäjien mihinlie liittoon? Kai siitä perjantain kauppalehden saa tai jotain kun siihen kuuluu?
 
eQ:n hintani on tämä:
2 euroa per kuukausi sisältäen rajattoman määrän suomalaisia ja pohjoismaalaisia osakkeita.
.

Kuullostaa halvalta jos kahdella eurolla saa säilytyksen rajattomaan määrään. Evlillä on tuo 1,80 ja risat per osakelaji.

Taidan vaihtaa Evlistä EQ:lle.

Onko tietoa seuraako palveluntarjoajan vaihdon yheydessä osakkeiden historiatiedot mukana? Eli hankintapäivä, kurssi, jne.?
 
Prkl tuo Nordnetihän vaikuttaa vielä paremmalta tällaiselle osta ja unohda -sijoittajalle. Kiinteät kulut minimiin.

Aiemmin oli esillä, että EQ:lta saa verottajalle laput parilla klikkauksella. Ko. lappu varmaankin sisältää tiedot myytyjen osakkeiden ostohinnasta, ajankohdasta sekä myyntihinnasta ja ajankohdasta? Eikö kaikki välittäjät kuitenkin ilmoita osingot verottajalle suoraan? Mitenkäs luovutustappioiden kohdalla, ilmoittaako välittäjä myös ne vai onko ne omalla vastuulla?
 
eQ ilmoittaa ainakin kaikki kotimaisten osakkeiden kaupat verottajalle. Tai ainakin mulla ne oli valmiina viimevuonna esitäytetyssä veroilmotuksessa, enkä joutunut mitään korjauksia tekemään. En tiedä sitten miten on jos sijoittaa kotimaisen pörssimme ulkopuolelle.

Kannattaa kysyä suoraan välittäjältä, että seuraako historiatiedot, se varmaan riippuu siitä vanhasta käyttämästäsi välittäjästä. Osissa siirroissa kuulemma siirtyy ja osissa ei. Eli varmaan varmuudenvuoksi kannattaa printata kaikki kaupat ulos ennenkuin siirtää salkkuaan mihinkään.
 
Noin minäkin olen käsittänyt. En vain ollut asiasta yhtään varma. Nornetilla on myös muutamaa askelta surkeampi tietoturva. Niillä on kiinteät tunnusluvut ja salasanat, eQ:lla taas on aikalailla vastaava systeemi kuin Nordealla, mutta niiden vaihtuva tunnusluku on jopa 8 numeron mittainen.
 
Back
Ylös Bottom