Halpa ompelukone, mitä siitä pitäisi löytyä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fatso
  • Aloitettu Aloitettu
Sinkkuna on mentävä omin käsin onneen eli aattelin hommata jonkun <100€ ompelikoneen jolla saisi kavennettua t-paitojen ja muidenkin paitojen vatsa seutua yms. perus askaretta ja mielellään tarpeen vaatiessa pystyä vaikka keinonahkaan jos vaikka rupeaa mopoon askartelemaan istuinpäällistä tai jotain muuta sekavaa.

Mitä minun pitäisi katsella ompelukoneiden ominaisuus listasta että ainakin nuo edellämainitut jutut onnistuisi... eli apua ummikolle. Tai jos on joku merkki/malli jota voisitte suositella.

ps. osaan kyllä koneella ommella, ala-asteen taidot ei unohdu!! ;)

No ei kannata taaskaan ostaa sitä halvinta Lidlin paskaa. Niillä 99e koneilla ei tee yhtään mitään.
Elektronista konetta et tuohon hintaluokkaan saa... katsele vaikka tästä vaihtoehtoja:
http://www.ompelukonenetti.fi/

Jos tilaat niin kerro Hupelta terkkuja, saat todennäköisesti pienen alennuksen.

Mitä minun pitäisi katsella ompelukoneiden ominaisuus listasta että ainakin nuo edellämainitut jutut onnistuisi... eli apua ummikolle. Tai jos on joku merkki/malli jota voisitte suositella.

Osta ihan peruspeli (hyviä merkkejä esim. Singer, Huqsvarna, Brother), et todellakaan tarvitse mitään elektronista vempainta. Tämmösen peruskoneen tai vastaavan saat 100-150 eurolla. Osta sellainen, että kun katsot sitä niin tiedät mitä tehdä. Tarvitset suoraa ommelta ja erilaisia siksak-ompeleita, et sen kummallisempaa. Kannattaa katsella/ kysellä myös käytettyjä. Mitä yksinkertaisempi kone, sen varmempi käyttää.

Keinonahka saattaa olla liian paksua ommella tavallisella koneella. Paksumpi neula auttaa johonkin asti, sen jälkeen kannattaa viedä tilkut suutarille, tulee takuuhyvää jälkeä. Kaikkea ei kannata tehdä itse. Ompelukone on niitä laitteita, joiden odotettu elinikä on loppuikä. Meidän äitikin ajelee 60-luvun Huqsvarnalla ja hyvin pelittää.

Jos tarttet käytettyä niin voin toki kysäistä, niitä ois semmonen 200kpl tuolla varastossa. Pistä privaa...

Back
Ylös Bottom