Halpa HD tv pelaamiseen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Wanaja
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Pitkästä aikaa iski konsolikuume, ja lyhyen pohdinnan jälkeen tuli todettua että PS3 is the way to go. Kaikki tuntemani konsolin omistavat paukuttavat, että siitä ei saa mitään irti ilman HD-näyttöä. Itseltä kun ei löydy kun vanha kunnon putki tv alkoi mietityttää, että onko hankinta rahan arvoinen.

Tähän asti on tullut googlella löydettyä aiheesta vain foorumi kirjoituksia vuodelta papu ja nakki, eli kysymys kuuluu vaatiiko tämän hetken pelikelpoiset HD tv:t kovaakin rahallista uhrausta? Gigantista ja hintavertailusta katsoin, että lähtöhinta on siinä 200e paikkeilla. Mietityttää kuitenkin onko halvemman pään HD telkkareista mihinkään? Koon ei sinänsä tarvitse olla massiivinen sillä sohvan ja tv:n väli ei ole suuri.

Kaikki apu tervetullutta!

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Jossain kuvaputkissahan on loistava kuva! Ja ei mielestäni tarvi hirveästi maksaa, että näkee pelata, vaikka ostat jonku hd-ready tvn vaan. Ja jos ei ole valmiina hdmi paikkaa niin ostat adapterin. Itsekkin omistin hd-ready tvn ja ostin siihen adapterin, maksoi jotain 4e.

Zone-sarja -42%
Itse ostin vuonna 2008 PS3 ja 40" Full-HD Samsungin. Piti vähän aikaa pelata 26" kuvaputkitöllöstä Scartin kautta ku unohdin HDMI-piuhan kauppaan. Mietin aluksi että onpahan paskaa grafiikkaa tässä pelissä vaan kyllä se HD-televisio nosti tasoa merkittävästi. Eli itse panostaisin myös töllöttimeen tässä tilanteessa :)

Suosiolla joku 42-tuumainen alle, 400e tienoilta alkaapi hinnat. Pienempää ei näillä hinnoilla kannata. Blurayt, DVD:t ja konsolipelit näyttävät kivalta FullHD:nä, mutta TV-kuva näyttää sitten aika heikolta. Jos töllöä katsoo paljon, niin sitten plasmatelkut ovat parempi valinta, pienemmästä tarkkuudestaan huolimatta.

Kannattaa pelikäyttöön ostaessa tarkistaa telkkariehdokkaiden input lag. Ei yleensä ole eriteltynä pääspecseissä. Ostin itse aikoinaan Samsungin 40" ledin, 1ms ilmoittaa vasteajaksi, mutta input lag onkin sitten mojovasti yli 70ms. Vaikuttaa jo aika helvetisti pelaamiseen. Nhl nyt esim. vielä menee, mutta kokeilin fps-pelejä tietokoneen kautta ja niistä ei tule kyllä mitään. Aivan vitusti laahaa telkkari perässä. Taitaa olla aika yleinen Samsungeissa tämä "ongelma". LG:t vaikuttaisi olevan erityisen päteviä pelejä vasteajoiltaan puhtaasti pelaamiseen.

Olen nyt tiiraillut hintoja ympäriinsä, näköjään jo vähän päälle kolmensadan saa FullHD:n jos jaksaa vähän juosta halvimman kaupan perässä. Ylös noussut etenkin LG 32LK450 sekä 32LK430, ja Philipsin 32PFL3606. Itse kun en sen enempää osaa sanoa mikä näistä olisi paras nimenomaan pelaamiseen, onko jollain kokemusta tai tietoa kyseisistä töllöistä? LG:n 32LK450 saanut ainakin hyvää palautetta.

Kannattaa varmaan suosiolla se 42" ostaa jo nykypäivänä. Pari satkua lisää ostoon, nii käyttöikä/mukavuustaso nousee reilusti.

Kannattaa pelikäyttöön ostaessa tarkistaa telkkariehdokkaiden input lag. Ei yleensä ole eriteltynä pääspecseissä. Ostin itse aikoinaan Samsungin 40" ledin, 1ms ilmoittaa vasteajaksi, mutta input lag onkin sitten mojovasti yli 70ms. Vaikuttaa jo aika helvetisti pelaamiseen. Nhl nyt esim. vielä menee, mutta kokeilin fps-pelejä tietokoneen kautta ja niistä ei tule kyllä mitään. Aivan vitusti laahaa telkkari perässä. Taitaa olla aika yleinen Samsungeissa tämä "ongelma". LG:t vaikuttaisi olevan erityisen päteviä pelejä vasteajoiltaan puhtaasti pelaamiseen.

Italialainen DDay sivusto on erikoistunut input lagin yms pelaamiseen vaikuttavan testaamiseen.
2011 listaa:
http://www.dday.it/redazione/3298/DDay-The-Best-Gaming-TV-Test-edizione-2011.html

2010:
http://www.dday.it/redazione/1637/DDay-The-Best-Gaming-TV-Test-edizione-2010.html#pagina-2

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom