Haittaako kehitystä jos treenien jälkeen ei syö kunnon ateriaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja locozh
  • Aloitettu Aloitettu
En päässyt näihin http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=57369
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=40870
ketjuihin sisään eikä haullakaan löytäny vastausta niin uskaltauduin alottamaan uuden ketjun :D

Asiaan, jos päivän viimeinen lämmin ruoka on klo 18 ja treenit klo 18-22 välillä(esim. 19.30-21.00) ja treenien jälkeen vetään vain palkkarin + iltapala( tyyliin purkki raejuustoa+banaani) niin haittaako se palautumista/ kehitystä ylipäätänsä kun olen lukenut että parin tunnin sisään treenien jälkeen kunnon ruoka ??

En halua ''syö treenin jälkeen kunnon ruoka :david: '' vastauksia koska se ei olosuhteiden takia ole mahdollista jos treenaan klo 18 jälkeen..

Jos se haittaa kehitystä/ palautumista niin pitää vissiin vaan vetää treenit aikaisemmin päivällä vaikka illalla onkin mukavampi treenata... :david:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tottakai se haittaa. Mutta "kunnon ruoka" ei tarvitse olla lämmin ateria, kunhan vaan oikeita ravintoaineita löytyy oikeassa mittasuhteessa (= tarvittava määrä). Eli rahkat ja banaanitkin periaatteessa käy, jos niitä syö enemmän kuin yhdet.

no vedä vaikka purkki tonnikalaa+purki rahkaa+pari banaania+useampi pala leipää ni voi alkaa riittämään.

..riippuu toki myös treenin tehosta, kestosta jne. Jos tehdään vähän vaan ja kulutus on luokkaa 300 kcal, niin mitä sitä ähkyyn syömään.

Treenin jälkeen vatsa täyteen. Koska palautumiseen tarvitaan vitusti ravintoaineita. Eli syöt paljon kuten edellä mainittu.

Pitää sit mennä salille aikasemmin päivällä tästä lähtien kun illalla en voi syödä vitusti ravintoaineita :david:

Ja miksei? Miten se kellonaikaa katsoo että kuinka paljon voi syödä. Ehkä jos kotona asut ja vanhemmat kokkailee ja ostaa ruuat niin ei välttämättä oo lämmintä sapuskaa saatavilla, mutta ihan hyvin voi kiskoa kaapista kaikkea muuta. Leipää lisukkeineen, rahkaa/raejuustoa, maitoa, munia, öljyä jne. Ei oo mistään muusta ku omasta päästä kiinni jos siellä kaapissa ylipäätään mitään on. Ja luulisi olevan jos kerran vielä klo 18 aikaankin on:rolleyes:

Ruoka ja palautuminen

Tämmöisiä neuvoja olen treenariltani saanut ja itsekin sitten hyväksi kokenut. Eli, niinä päivinä kun on muuten syönyt hyvin ja ottaa palkkarin niin ei paljoo ruokaa välttämättä tartte( palkkarissani on aika hyvin energiaa yms. ). Niinä päivinä kun en palkkaria ota, niin ihan kunnon ateria salitreenin päätteeksi. Ainakin mulla ja sillä toiminut :whip:

Itelläni ei ainakaan pelkästään palkkari riitä alkuunkaan, jos ei saa kunnon sapuskaa palkkarin jälkeen niin tuntuu että kuolo korjaa..

Ja miksei? Miten se kellonaikaa katsoo että kuinka paljon voi syödä. Ehkä jos kotona asut ja vanhemmat kokkailee ja ostaa ruuat niin ei välttämättä oo lämmintä sapuskaa saatavilla, mutta ihan hyvin voi kiskoa kaapista kaikkea muuta. Leipää lisukkeineen, rahkaa/raejuustoa, maitoa, munia, öljyä jne. Ei oo mistään muusta ku omasta päästä kiinni jos siellä kaapissa ylipäätään mitään on. Ja luulisi olevan jos kerran vielä klo 18 aikaankin on:rolleyes:
Kyllä sitä ruokaa on, mutta huonosti käy jos uskallan syödä iltapalaks enemmän kun purkin raejuustoa ja banaanin :lol2:

On se nyt peijooni, jos ei syödä saa. Mitä topicin aiheeseen tulee, niin mun mielestä se iltapala ei oo niin justiinsa, jos on muuten syönyt päivän mittaan riittävästi. Kokonaisuus on tärkeämpää kuin kellonaikojen millintarkka noudattaminen.

Valista vanhempia kohtalokkaasta Kataboliasta, joka väijyy sängyn alla lapsia jotka eivät saa syödäkseen tarpeeksi.

Vitt*, mikä tohon on perusteena!!?? Mä syön aina päivän isoimman aterian klo 21-24 välillä eikä siitä todellakaan mitään haittaa ole, päinvastoin jos treenaa myöhään.

Kyllä sitä ruokaa on, mutta huonosti käy jos uskallan syödä iltapalaks enemmän kun purkin raejuustoa ja banaanin :lol2:

Olen joutunut kesän aikana töiden takia treenaamaan illalla ja vedän n. 200g hiilareita 2h ennen nukkumaanmenoa. Mitään negatiivista en ole huomannut. Tottakai kaikki ovat erilaisia, mutta itse pelkäsin pitkään syödä mitään hiilareita/ruokaa illalla vaikka treenasin myöhään. Kokeilemalla se selviää ja omat pelkoni osoittautuivat turhiksi. Mieti nyt, jos treenaat illalla ja syöt kuin lintu sen jälkeen ja nukut vielä 8h...vaikeaksi menee. Lisäksi tulisi nauttia runsas aamiainen jos illalla treenaa.

Treenin jälkeen vatsa täyteen. Koska palautumiseen tarvitaan vitusti ravintoaineita. Eli syöt paljon kuten edellä mainittu.

Olen tassa suorittanut vahan empiirista tutkimusta viime aikoina ja olen testimielessa jattanyt joskus syomatta treenin (aerobinen tai puntti) jalkeen kokonaan tai syonyt vasta parin tunnin paasta. Paino pudonnut, palautumisessa ei ongelmia, lihas ei kadonnut. En aio jatkossakaan stressata liikaa, syon jos on nalka ja sattuu sopivaan saumaan, mutta en enaa aio antaa pipon kiristaa. Ei se keho ole niin herkka, ettei palaudu/kehity jos ei heti ja aina saa ruokaa. :rolleyes:

Onko muuten Nalle Ohra täysjyvähiutaleet millasta evästä treenin jälkeen? Itse olen syökäissyt aina medium annoksen (2-3 dl hiutaleita) 4-5 ruisleipä viipaleen kanssa treenin jälkeen. Hyvin on jaksanut, mutta mitenkäs se on, saako tuosta riittävästi niitä ravintoaineita.

100 g Nalle Ohra Täysjyvähiutaleita sisältää

Proteiinia 10g
Hiilareita 69 g, joista 0,7g sokeria
Rasvaa 1,5g, joista tyydyttyneitä 0,4g
Ravintokuitua 11g
Ja sitten noita magnesiumia, fosforia yms..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom