• Käy heittämässä ääni Pakkotoistolle vuoden Podcast äänestyksessä.KIITOS!
  • Rekisteröidy ja osallistu keskusteluun. SHABOOM

Haitalliset rakennukset/rakennelmat?

Ikä
33
Niin en osannut haulla etsiä vastaavaa ketjua...
Onko kellään ollut ongelmia naapurin rakennuksista/rakennelmista? Liian lähelle rajaa tai vastaavaa? Tilanteita jossa olisi tarvinnut vastustaa jotain rakentamista?
Tuli vaan mieleen kun kaikki rakentaminen on niin käsittämättömän tarkkaan säänneltyä ja liki kaikkeen tarvitaan naapurien lupa vaikka oman tontin koko on hehtaareja..

Huppe

Iso Kingi H.
Mode
Ikä
44
Naapuri rakentanut liiterinsä metrin päähän rajasta ja nyt on mun vastuulla että rakennan oman puuliiterin 8m päähän tosta v***n rajasta. Eli menetän tontissa nyt 7 metriä. Liiterin olisi saanut rakentaa lähemmäksi jos olisin tehnyt EI30 paloluokituksen. Eli tupla-gyprocit lattiaan, kattoon, seiniin. Puuliiteriin. Hohhoijaa.

Naapuri rakentanut liiterinsä metrin päähän rajasta ja nyt on mun vastuulla että rakennan oman puuliiterin 8m päähän tosta v***n rajasta. Eli menetän tontissa nyt 7 metriä. Liiterin olisi saanut rakentaa lähemmäksi jos olisin tehnyt EI30 paloluokituksen. Eli tupla-gyprocit lattiaan, kattoon, seiniin. Puuliiteriin. Hohhoijaa.
Toihan on täytyny olla jo kirjattuna rasitteena sillon kun olette tehneet tonttikaupan eli valmiiksi tiedossa oleva asia. Toinen vaihtoehto on että jos sen on rakennettu teidän tontin osotn jälkeen niin niiden on pitäny saada siihen teiltä lupa tehdä noin lähelle. Jos noista kumpakaan ei ole täytetty niin käsittääkseni voit vaatia tönön siirtämistä.

Se on tosin varma tapa menettää naapurisopu jos sellasta on vielä voimassa..

69T

Toihan on täytyny olla jo kirjattuna rasitteena sillon kun olette tehneet tonttikaupan eli valmiiksi tiedossa oleva asia. Toinen vaihtoehto on että jos sen on rakennettu teidän tontin osotn jälkeen niin niiden on pitäny saada siihen teiltä lupa tehdä noin lähelle. Jos noista kumpakaan ei ole täytetty niin käsittääkseni voit vaatia tönön siirtämistä.

Rakennusvalvonta on lähinnä nimenomaan se taho joka mahdollistaa sen että riittävän röyhkeät, tietämättömät ja etenkin omalla luvalla toimivat naapurit tekevät mitä tahtovat ja sitten SINÄ joka yrität toimia OIKEIN olet se joka kärsii...

Meillä on toisella rajalla ensin mainittu ja vastaavasti toisella on tehty yhdessä sovittuna --> välillä ei uskoisi että on samalla tontilla kun kääntää katsetta suunnasta a suuntaan b :wtf:

Huppe

Iso Kingi H.
Mode
Ikä
44

Joo, onhan se ollu 20 vuotta ennen meitä tossa. Ei siinä mitään, mutta kannattaa tosiaan miettiä antaako noita lupia vai ei. Niistä voi joskus koitua uudelle omistajalle / itselle haittaa.

Muutaman vuoden olen lukenut palstaa, ja samalla osittain seurannut Hupen elämää. Uskomaton mies, käsittääkseni samaa vuosikertaa ollaan. Mutta anna nyt vittu sen naapurin vajan olla siellä, missä se on ollut 20 vuotta. Laita ne kipsilevyt sinne liiteriin, mitä rakennusvalvonta määrää. Sinä olet tekijämies, minä voin maksaa vajan ylimääräisten kipsilevyjen kustannukset jos et itse pysty niitä maksamaan. :)