Häämatka: Mihin kohteeseen?

Toukokuussa 2009 olisi tarkoitus lähteä häämatkalle, paikkaan minkä muistaa koko loppuelämän! :)

-Missä olette itse käyneet häämatkallanne?
-Jos ei häämatkalla, niin missä "paratiisissa" olette käyneet toukokuussa?

Matkatoimistojen sivuilla ei ole vielä ens vuoden matkat tiedossa, joten minulle ei ole tiedossa mihin pääsee ja mihin kannattaa lähteä.

Seuraavat vaihtoehdot ovat tulleet esille; Karibialle (Curacao, St. Martin, Aruba, Barbados), Kuuba, Costa Rica, Dominikaaninen tasavalta, Tobago, Venezuela sekä Fidzi.

Onko kukaan käynyt näissä kohteissa ja mitä on paikasta mieltä?

Olemme Thaimaassa käyneet useaan otteeseen, joten Thaimaa ei ole tällä kertaa vaihtoehto.

P.S Tyhmä kysymys: Mihin päin maapalloa kannattaa edes mennä toukokuussa? Sataa ja on kylmä missä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Toukokuussa 2009 olisi tarkoitus lähteä häämatkalle, paikkaan minkä muistaa koko loppuelämän! :)

-Missä olette itse käyneet häämatkallanne?
-Jos ei häämatkalla, niin missä "paratiisissa" olette käyneet toukokuussa?

Matkatoimistojen sivuilla ei ole vielä ens vuoden matkat tiedossa, joten minulle ei ole tiedossa mihin pääsee ja mihin kannattaa lähteä.

Seuraavat vaihtoehdot ovat tulleet esille; Karibialle (Curacao, St. Martin, Aruba, Barbados), Kuuba, Costa Rica, Dominikaaninen tasavalta, Tobago, Venezuela sekä Fidzi.

Onko kukaan käynyt näissä kohteissa ja mitä on paikasta mieltä?

Olemme Thaimaassa käyneet useaan otteeseen, joten Thaimaa ei ole tällä kertaa vaihtoehto.

P.S Tyhmä kysymys: Mihin päin maapalloa kannattaa edes mennä toukokuussa? Sataa ja on kylmä missä?

Toukokuussa ainakin karibialla alkaa hurrikaanikausi. Dominikaaninen on kyllä vielä hurrikaanialueen puolella mutta, muistaakseni curacaolla (tuskin st. martin, aruba tai barbadoskaan kun ovat kovin lähellä) ei moista vaaraa ole?

Dommareissa olen ollut kertaalleen, todella hyvä paikka. Boca Chica ranta on ainakin hyvä vertaa mihin tahansa. Tosin jo Helmikuussa on "riittävän lämmin" ja UV kertoimet heiluu siellä 12-14 tietämillä ja lämpötilat 30 nurkilla usein tosin menee yli. Ensi vuonna menemme maaliskuussa pakeille ja lämmöt vielä reippaammat+kosteus samaten.

Venezuelasta olen kuullut paljonkin negatiivista juttua.

Jos mahdollista aikaistaa lähtöä 2-3 kuukautta niin meksiko on hyvä, jossain vaiheessa on tosin se kausi kun jenkkiopiskelijat ryypiskelee yötäpäivää meksikossa (en muista ajankohtaa).

EDIT: Ja kyllä noista minkä tahansa muistaa loppuelämänsä, varsinkin häämatkana.

Thaikuissahan on aina hyvät ilmat, ainakin lähes aina. Australia vois olla myös vaihtoehto mutta itse koen sen enemmänkin aktiivilomailijan kohteena, eikä kuherruslomana.
Entäs Viroon, nyt olis kiva tarjouskin, kolmannen pyörän saa majoittaa ilmatteeksi ;)
http://www.nettihotel.ee/index.php?page=173&lang=fin

Me oltiin Karibialla (Guadeloupessa) "häämatkalla" Toukokuussa. Ihan hyvät ilmat olivat mutta se oli ennen tätä perkeleen ilmastomuutosta.
Tonne ei kuitenkaan kande lähtee, joku muu Karibian saari on parempi, lähes mikä tahansa ;)

Menkää malediiveille, voitte sitten vanhana muistella että kävitte saarilla joita ei enää ole.

Kannattaa laittaa harkinta listaan vielä Seychellit, Mauritius ja Malediivitkin jos budjettia on mahdollista venyttää ;)

Lähden tulevan vaimoni kanssa häämatkalle Japaniin noin kolmen viikon päästä. Olemme siellä kolme viikkoa. Olemme vain kolme yötä "romanttisessa" viiden tähden hotellissa. Muun ajan reissaamme rinkat selässä ympäri ämpäri Nipponia.

Suosittelen Japania myös keväällä. Kirsikkapuut kukkivat tuolla silloin ja varmasti löytyy joku mukava ja kaunis hotelli japanilaisella puutarhalla ja kylpylällä.

En suosittele Venezuelaa. Siellä ei ole mitenkään erityisen paratiisinomaista, ei edes kaunista ja siellä ei ole oikeastaan mitään tekemistä. Käsitykseni mukaan sinne tekee pakettimatkoja ainoastaan Finnamtkat. Itse olin heidän reissulla viime joulukuussa.

Malediiveja olen kuullut kehuttavan, mutta se taitaa olla sellainen pelkkä makailupaikka, jossa ei kait ole suuremmin nähtävää tai koettavaa.

Toisella puolella palloa on Hawaiji, jossa kesäkausi alkaa toukokuussa. Joku päivä, kun vähän töissä rauhoittuu, voisin koettaa tehdä matkakertomuksen Mauilta.

Hawailla on joskus kyllä käytävä, sehän voisi olla hieno paikka häämatkalle. Vuokra-auto vain alle ja kiertelemään. Lennotkin ovat sikahalpoja (ainkin mitä olen joskus aina katsellut) eivätkä hotellitkaan itse etsien maksa maltaita. Yhdistäisin tuohon jonkin Kalifornian reissun tai mitä kautta tuonne nyt mennäänkin. Halpa dollari on hyvä hyödyntää myös.

Menimme vaimon kanssa myöhästyneelle häämatkalle tai etuaikaiselle 1-vuotishäämatkalle sinne - SF:n, LA:n ja Vegasin kautta niin, että kussakin noissa pari kolme päivää ja sitten seitsemän yötä Mauilla. Jos voi, kannattaa Hawaijin-matka ostaa joko LA:sta tai San Franciscosta, josta me lensimme sinne. Hinnat hotelleineen murto-osa siitä, mitä me maksoimme pelkistä lennoista Euroopasta varattuina.

Palaamme varmasti Hawaijille. Se ei ollut halpa, mutta eipä ollut osoitteessakaan valittamista... http://www.kapalua.com/ Merenranta-villa (120 neliötä, keittiö, kaksi rantaa puolen kilometrin säteellä ja golf-kenttä, jota emme käyttäneet, mutta joka on rankattu 50 parhaan joukkoon maailmassa, aivan vieressä) ja Maui on upea saari. Käsittämättömät mikroilmastovaihtelut muutaman kymmenen kilometrin matkalla - sademetsästä aamukasteeseen, sieltä paahtavaan aurinkoon, puolipilviseen kesäkeliin jne...

SF:n, LA:n ja Vegasin kautta niin, että kussakin noissa pari kolme päivää ja sitten seitsemän yötä Mauilla. Jos voi, kannattaa Hawaijin-matka ostaa joko LA:sta tai San Franciscosta, josta me lensimme sinne.

Syyskuussa samantyyppinen reissu edessä, eli Vegasiin lento ja siitä sitten vapaata poukkoilua autolla pitkin länsirannikkoa. San Franciscosta sitten lento Honoluluun ja sieltä kotio :thumbs:

Minne kohteisiin kannattais syksyllä lähteä häämatkalle? Vaihtohehtoina on viel tähän asti ollu Kreikka, Egypti, New York. Thaimaa ja Aasia oli pakko tiputtaa pois, koska aikaa ei ole tule olemaan kuin noin viikon verran. Kannattaako New Yorkiin mennä vaan viikoksi vai kannattaako olla pidempäänkin, jos sinne asti kerran lähtee? Kreikkaan ja sen alueen kohteisiin olis kohtuullisen lyhyet lennot. Kauheesti ei ole matkustuskokemusta, Kanarialla on kerran käyty ja ainakaan seuraavaan 10 vuoteen ei tarvi mennä uudestaa, jollei nyt vaan halua lähteä johonkin nollaamaan, mutta häämatka on kuitenkin hiukan erityyppinen reissu. Ehdotuksia?

Minne kohteisiin kannattais syksyllä lähteä häämatkalle? Vaihtohehtoina on viel tähän asti ollu Kreikka, Egypti, New York. Thaimaa ja Aasia oli pakko tiputtaa pois, koska aikaa ei ole tule olemaan kuin noin viikon verran. Kannattaako New Yorkiin mennä vaan viikoksi vai kannattaako olla pidempäänkin, jos sinne asti kerran lähtee? Kreikkaan ja sen alueen kohteisiin olis kohtuullisen lyhyet lennot. Kauheesti ei ole matkustuskokemusta, Kanarialla on kerran käyty ja ainakaan seuraavaan 10 vuoteen ei tarvi mennä uudestaa, jollei nyt vaan halua lähteä johonkin nollaamaan, mutta häämatka on kuitenkin hiukan erityyppinen reissu. Ehdotuksia?

Suosittelen New Yorkia erittäin lämpimästi. Olen käynyt siellä kaksi kertaa ja paikka olisi häämatkallekin tosi hyvä. Me oltiiin miehen kanssa ekalla kerralla siellä viikko, ja vaikka tuntui, että paljon jäi vielä näkemättä ja kauhea harmitus kun sieltä piti lähteä pois, niin kaupunkilomat on kuitenkin aina sen verran uuvuttavia, että viikkokin yhdessä paikassa on aika paljon. Voihan siihen yhdistää sitten vaikka toisen kaupungin, me käytiin toisella reissulla Philadelphiassa samalla kun sinne on vaan parin tunnin junamatka, oltiin siellä kolme yötä ja 6 Nykissä. Että suosittelen kyllä, omasta mielestäni aika ainutlaatuinen paikka!

Malediivit on ehkä lähinnä paratiisia mitä minä tiedän. Ajanviete: uiminen, snorklaus, sukeltaminen, beach-volley, golf, retket lähisaarille/riutoille + tieten hyvät ruoat ja juomat. Erityismaininta: täydelliset rannat! (ainakin meidän saarella). Miinusta: hinta (10 pv, 2henk. ~3500€, sis. all inclusive + vähän parempi bungalow), matka-aika ~ 1 vrk suunta.

New york on loistava paikka, mutta häämatkalle?

Häämatkoja on toki monenlaisia mutta mielestäni new yorkissa huomio karkaa itse paikkaan kun sitä pitäisi kumppania huomioida. Näin siis itse ajattelen. Ei toki että vaan tuijotellaan silmiin koko ajan, mutta se on kuitenkin one-and-only "häämatka". Muisteleeko siitä shoppailua new yorkissa tms. vai mahtavia yhteisiä hetkiä joita oli ennen kuin "arki alkoi". Sen puolesta joku rantapaikka kuten malediivit voisi olla kova sana. Tai jopa etelä-ranska?

Itse "rakastan" isoa omenaa ja palaan sinne aina uudestaan mutta se hektisyys on jotain uskomatonta. Itse pidän siitä sykkeestä mutta häämatkaa en sinne tekisi.

New york on loistava paikka, mutta häämatkalle?

Häämatkoja on toki monenlaisia mutta mielestäni new yorkissa huomio karkaa itse paikkaan kun sitä pitäisi kumppania huomioida. Näin siis itse ajattelen. Ei toki että vaan tuijotellaan silmiin koko ajan, mutta se on kuitenkin one-and-only "häämatka". Muisteleeko siitä shoppailua new yorkissa tms. vai mahtavia yhteisiä hetkiä joita oli ennen kuin "arki alkoi". Sen puolesta joku rantapaikka kuten malediivit voisi olla kova sana. Tai jopa etelä-ranska?

Itse "rakastan" isoa omenaa ja palaan sinne aina uudestaan mutta se hektisyys on jotain uskomatonta. Itse pidän siitä sykkeestä mutta häämatkaa en sinne tekisi.

Ihan hyviä pointteja New Yorkia ajatellen.. Ehkä joku muka-rauhallinen rantaloma vois kuitenkin olla paikallaan. Tai vaikka meillä nyt kummallakaan ei ole kauheeta innostusta rannalla maata, niin kyllähän aurinko kelpaa aina. Täytyy vielä hiukan miettiä noita rantakohteita. Toisaalta häämatka on vähä niinku once-in-a-lifetime juttu, mutta silti joku pari tonnia naama on ehkä liikaa. Mauritius olis tietysti ihan kiva, mutta pitkät lennot ja iso hinta ja todennäköisesti jonkun asteinen pettymys, koska sen suhteen saattaa olla liikaa odotuksia.

Me olimme häämatkalla Barcelonassa. Eipä ollut silloin kauan sitten rahaa lähteä pidemmälle häitten järkkäyksen jälkeen, mutta oikein hyvä reissu oli. Jos budjetti ei olisi este, niin minäkin valkkaisin Mauin tai Big Islandin Havaijilta.

Itse olin häämatkalla viime syyskuussa Kreikan Pargassa. Kiva pieni paikka, varsinkin kun pahin turistikausi oli mennyt ohi. Merivesi oli yllättävän kirkasta ja uskomattoman lämmintä. Oltiin siellä pari viikkoa ja tykättiin kyllä, varsinkin kun tarkoituksena oli löytää paikka suht läheltä, mutta jossa olisi kuitenkin suht rauhallista ja lämmintä.

Näin jälkikäteen ajateltuna matka oli yllättävän kallis kokonaisuudessaan: paljon aikaisemmin varattu matka n. 1000€ / hlö ja sitten aika tarkalleen kahdelta hengeltä (niin kuin häämatkat yleensä vietetään :D ) meni paikanpäällä rahaa n. 1000€/viikko. Yllättävän kallista ja suurin osa rahoista meni ulkona syömiseen.

Tyytyväinen kuitenkin olen...ja niin on vaimonikin :)

Ihan hyviä pointteja New Yorkia ajatellen.. Ehkä joku muka-rauhallinen rantaloma vois kuitenkin olla paikallaan. Tai vaikka meillä nyt kummallakaan ei ole kauheeta innostusta rannalla maata, niin kyllähän aurinko kelpaa aina. Täytyy vielä hiukan miettiä noita rantakohteita. Toisaalta häämatka on vähä niinku once-in-a-lifetime juttu, mutta silti joku pari tonnia naama on ehkä liikaa. Mauritius olis tietysti ihan kiva, mutta pitkät lennot ja iso hinta ja todennäköisesti jonkun asteinen pettymys, koska sen suhteen saattaa olla liikaa odotuksia.

Mauritiuksen hinnat on kovat mutta on myös yleensä all inclusive, häämatkalaisille on kaikenlaisia tarjouksia esim. toinen 50% hinnalla tai muuta kunhan ottaa niitä todistuksia mukaan. Kyllähän mauritius nyt on loistava paikka, mutta jos ette viihdy paikallanne niin tulee hintoihinsa käydä kaikki vene-excursiot läpi, joita tosin riittääkin.. Aikaeroakaan ei juuri ole.

Once a lifetime juttu.. Toisaalta ehkä parempi on tyytyä vähään ja kehittää sitä ruokahalua sitten sen mukaan, toisin kuin mennä heti johonki bora boralle ja loppuelämä ihmetellä surkeita rantoja.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom