Grillauskausi lähestyy - Mitä mimmit grillaa?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
kesä jo kolkuttelee ovella ja kohta on aika viedä grilli terassille!
:kuola: :kuola: :kuola: :kuola: :kuola: :kuola:

Mitäs teillä on tapana grillata?
Itse viime kesänä vedin kanaa sieltä grillistä aikas paljon. :)
Pistäkääs omia vinkkejä tulemaan.

Aurinkoisia grilli-iltoja odotellessa. :kippis1:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Luovuimme taannoisen muuttomme yhteydessä sähkögrillistämme (hankala ja sotkuinen kapistus oli se, nimittäin), mutta sehän ei tietenkään estä haaveilua grilliherkuista :kuola. Broileria, lihaa, kalaa, kasviksia... makkaraa syön nykyään harvemmin, mutta kyllä sekin silloin tällöin Gillyn suussa hyvältä maistuu. Ja grillimakkaran pitää muuten ehdottomasti olla hieman karrelle palanutta :thumbs:

Mä rakastan kalkkunavartaita ja broilerifileitä grillattuna! Aivan uskomattoman hyviä, pitää kyllä kohta kaivaa grilli varaston kätköistä ja tehdä kevään ekat grillisafkat,nam!:D

Viime perjantaina avattiin tämän talouden grillikausi seuraavalla setillä:
- Kalkkunafileitä
- herkkusieniä
- tomaattilohkoja puolikkaiden sipulin 'kerrosten' sisällä
- maissia
- lopuksi makkaraa, että saatiin nälkäisimpienkin mahat täyteen :D

:kuola:

Zone-sarja -42%
happy frog sanoi:
Mitäs teillä on tapana grillata?
Itse viime kesänä vedin kanaa sieltä grillistä aikas paljon. :)
Pistäkääs omia vinkkejä tulemaan.

Ehdoton suosikki on nahaton kana ja maissi paloina, kesäkurpitsan ja yrteillä täytetyn tomaatin kera. Makkaraa menee myös, mutta max 1 illassa (välttelen pitkälle jalostettuja lihatuotteita). Erittäin hyvää herkkua on kunnon pihvi, mutta sen kanssa parasta on tuoresalaatti eikä grillattu vihannes. Kytövalkeaan notskille, grilliin tai takkaan heitetyt kuorelliset ja keitetyt perunat foliossa ovat hyviä. Hyvää on myös jos pilkkoo vihanneksia, fetaa ja heittää vähän öljyä folioon ja grillaa vihannesnyyttejä. Fetan voinee korvata tofulla, tai jos on laihiksella niin grillaa vain pelkkiä vihannesnyyttejä ja sitä kanaa. Kaikki vartaat on hyviä, vaikka kanaa, paprikaa, tomaatinpuolikkaita, kesäkurpitsaa ja sieniä. Herkkusienet joiden sisässä on juustoa - vaikka Koskenlaskijaa - toimivat hyvin. Mutta ne pitää kääriä pekoniin. Tomaateille toimii sama resepti, tosin juuston ja pekonin välikerrokseen on hyvä laittaa yrttiä. Kaloista parhaita ovat rasvaiset kalat kuten lohi, kuivista kaloista ei saa hyvää grilliruokaa. Kalan kanssa voi sitten syödä sitruunaa, tilliä ja kermaviiliä.

Kaikki nautitaan oluen ja punaviinin kanssa. Grilliä pitää lämmittää monta tuntia, jotta ehtii kokata tarpeeksi.

Minulla ei ole omaa grilliä, painaisin muuten ihan liikaa...

Mä sain eilen syödäkseni kauan haaveilemani grillimakkaran. :kuola:

Itse en kyllä hirveä grilliruoan ystävä ole. Makkara menee, harvakseltaan tosin, joskus kesällä tulee grillailtua vartaita joissa lihaa/kanaa, kasviksia, herkkusieniä ym. Pääsääntöisesti kyllä laitan ruuan mielelläni muulla tapaa kuin grillissä.

Ajattelin enimmäkseen grillata itseäni Pyynikillä. :D

Ei vaan... kananrintapaloja ja kalkkunan minuuttipihvejä, ne menee milloin hyvänsä. Kaveriksi pihvitomaatteja ja täytettyjä herkkusieniä (sisään kevyt Hovia). Spesiaalitapauksissa eli sillon kun otetaan rennommin niin Wilhelmi-makkara löytää tiensä Faidran lautaselle, nam! Mitään b-luokan kyrsää en mielelläni syö, semmoisia jauhopötkylöitä ovat. Tai no, HK:n sininen maistuis millon vaan. ;) Niin joo ja kyllä punainen lihakin maistuu. Pihvit ja maustevoi... :kuola:

Tule, tule kesä...

Mulla menee kaikki grilliherkut raikkaan vihreän salaatin kera! :kuola:

Kanahan se ois näin botarin näkökulmasta se paras vaihtoehto, mutta yleensä suosin pihvejä. Makkara myös maistuu ja ne ihanat juustotassut :kuola:, ne kyl taitaa olla sellaista b-luokan tavaraa :itku: vai olenko väärässä? :D (en oo koskaan ehtinyt lukea juustotassujen pakkausselostetta, kun tassut ovat olleet jo siiinä vaiheessa grillissä valmistumassa ja kuola on valunut pitkin paitaa :lol2: )

Minä herkuttelen kesäisin aina kerran viikossa grilliherkuilla: itse marinoitua kanaa ja/tai porsaan ulko/sisäfilettä. Lisäkkeenä aina vihannesvartaita (kesäkurpitsa, kirsikkatomaatti, sipuli, herkkusieni, paprika).

Marinadina lihalla ja vihannesvartailla on yleensä itse tehty sinappi-soija-pippurikastike. Ei mitään öljyjä niin pysyy low-fattina.

Grillinä meillä on sähkögrilli, joka kyllä tulee sotkuiseksi - mutta mitäpä sitä ei tekisi herkkuhetken eteen!

No grillimakkara on kyllä hyvää, mutta suurinta herkkua on isot tuoreet herkkusienet täytettynä Koskenlaskija-sulatejuustolla(musta) joka on kääritty pekonilla (siis se sieni):kuola: . Melko rasvasta mutta törkeen hyvää. Kummallista vaan on se, että muuten en voi sietää sieniä missään muodossa, en edes niitä herkkusieniä:eek: . Kaikki itse marinoidut lihat mm. kana, härkä on kans suurta herkkua, myös riistaa on grillattu ja sekin toimii:D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Meillä perusgrillisetti on seuraavanlainen:

Joko valmiiksi tai ite marinoitua possun sisäfilettä paloina, ja rinnalla käristellään soijaöljyllä pirskotettuja kasviksia: kesäkurpitsaa, tuoreita herkkusieniä, paprikaa ja kirsikkatomaatteja. Joskus laitan nuo vartaisiin, mutta yleensä mennään helpolla kaavalla, eli paloiksi ja grilliin.

Ja kokonaisia maissintähkiä käristellään kans.

Ja jälkkäriksi muurinpohjalettuja, joiden sisään ujutetaan makeaksi grillattuja banaanisiivuja. Kesää odotellessa :)

Mmm... ...grilliruokaa...

Grillimakkaran ystävä en ole, mutta onneksi yhtä ja toista muutakin voi grillailla. Teen useinkin noita täytettyjä herkkusieniä Rebannan tyylillä, kanaa, kalkkunaa, liha-kasvisvartaita, kasvisnyyttejä foliossa... ...lisukkeena vaikka hummusta, itsetehtyä maustettua majoneesia (valkosipuli, chili, curry...), quacamolea... ...ei tietenkään kaikkea kerralla!

Grilliä ei vaan tässä kerrostalokodissa ole, eli kesäisin täytyy loisia kavereiden grillikesteissä!:D

Voi ei...:kuola: :kuola: :kuola:

Ai nii... ...aika ässä grillattava on halloumijuusto. Sen kanssa yrteillä maustettuja, oliiviöljyllä silattuja tomaatinpuolikkaita (grillattuja), vihreää salaattia ja pinjansiemeniä...

Tähän threadiin ei oo enää kovin paljon lisättävää :D Noh, sanotaan nyt vielä, että grillilihojen kera maistuu mikäs muu kuin UUDET PERUNAT! Ja niille vaikka vielä sipulivoikastike (kuullotetaan uutta sipulia voissa, lisätään maitoa ja keitetään pikkaisen kasaan) :kuola:

Mä oon hullaantunu semmoisiin grillinyytteihin joissa laitetaan folion sisälle lohkuttuja päärynöitä, sipulia ja punaista paprikaa ja sitten nokare jotain itselleen mieluista voimakkaan makuista sulatejuustoa kuten Koskenlaskijaa tai Olympiaa. Mmm... Niiden kanssa hunajamarinoituja kalkkunan ja broilerin rintafileitä...

Ooh :kuola:

Marinoituja broilerin rintafileita, vihannesvartaita ja täytettyjä herkkusieniä...:kuola:

Ja kyrsää menee muutama kesässä, mielellään notskissa tikunpäässä mustaksi käristettynä.

:kuola: Maissia ja kanaa

Maissintähkät on ihan ykkös-grilliherkku :kuola:... Kana on tietysti aina hyvää. Pari grillimakkaraa kuuluu myös kesään. Ainakin viime vuonna sai jotain chili-Wilhelmiä, ai että se oli hyvvää! Ja jo mainitut täytetyt herkkusienet :kuola:

En grillaa mitään kun ei ole grilliä ja asun kerrostalossa. En ole muutenkaan innostunut grilliruuista... kana ja pihvit voisivat maistua.

Sen kaksi kertaa kesässä kun pääsen grillin ääreen, syön mieluiten possunkylkeä ja broileria. Jos pönttö löytyy ja kärsivällisyyttä, suosittelen kokeilemaan myös broilerin savustamista, tosi herkkua! Grillatut kasvikset on myös hyviä, tosin meidän hienossa grillissä on tapana työntää perunat ja tomaatit ja sipulit foliossa tuhkaluukkuun (meidän mökkigrillimme on sellainen tiilistä muurattu versio), jossa ne hautuvat kypsiksi omia aikojaan.

Nälkä tulee kun näitä lukee! :kuola:
Itse kaikkiruokaisena grillaan mitä vaan. Yleisimmin kuitenkin grillataan kunnon lihaa ja kunnon makkaraa (ei siis mitään A-luokan wilhelmiä vaan campingia ym. ;) ) ja paljon! Joskus tulee grillattua kanaakin, mökillä ollessa kalaa! Myös tomaatit ja sipulit ovat nannaa foliossa grillattuina.

Latest posts

Back
Ylös Bottom