Greatine?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Swartsu
  • Aloitettu Aloitettu

Swartsu

Bannattu omasta pyynnöstä
Creatine?

Aina kun olen jonkun aikaa käyttänyt Creatiinia
Tuntuu että pumppu heittää ylikierroksia.

Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia
Vai johtuuko jostain muusta?

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei ainakaan itselläni tee moista enkä ole tollasesta kuullut ennen. Miten paljon otat kerralla?

metalman
Ei ainakaan itselläni tee moista enkä ole tollasesta kuullut ennen. Miten paljon otat kerralla?
Ei kovinkaa isoja määriä.

Mtmm
Miten se heittää ylikierroksia, lyö tiheeseen vai miten?
Voisi kuvailla lähinnä rytmihäiriöiksi.
Ja kun lopetan Creatiinin ottamisen niin muutaman päivän
jälkeen ongelma on ohi.Voisikohan se olla esim.allergiaa tai vastaavaa?Vai tuleeko siitä liikaa potkua?

no jaa..

Itse oon muutaman viime vuoden aikana, syönyt aina pari kolme kertaa vuodessa, eikä koskaan oo ollut havaittavissa muita oireita kuin vatsan toimiminen 2krt päivässä. Niin ja tietysti painon lisääntyminen ja 'romun keventyminen'! Nyt esim eilen lopettelin kreatiinin kolmen viikon popsimisen jälkeen, tuloksena oli 4kg(81->85) lisää painoa ja enkka 3 penkistä.

Originally posted by Swartsu
Voisi kuvailla lähinnä rytmihäiriöiksi.
Ja kun lopetan Creatiinin ottamisen niin muutaman päivän
jälkeen ongelma on ohi.Voisikohan se olla esim.allergiaa tai vastaavaa?Vai tuleeko siitä liikaa potkua?

Jaa-a onpas outoa :) sanotaan näin että jos itellä tulis rytmihäiriöitä noin selkeesti kreatiinin käytöstä niin lopettasin käyttämisen ja kysyisin asiasta joltain lääkäriltä.

En usko että potkua tulee liikaa ja vaikka tulisikin niin tuskin se noin ilmenis. Yleensä kreatiini vain kerää nestettä, sarjapainot nousee ehkä vähän ja esim. minua se väsyttää hiukan, mutta kaikenkaikkiaan vaikutukset on aika pienet.

Lääkäriltä asian kysyminen on yhtä tyhjän kanssa.
Paitsi tietysti joku urheilulääkäri.

Tässä on muitakin allergioita päällä
niin ehkä tällekkin voi olla allerginen?

Parasta varmaan olla käyttämättä.
Mutta ajattelin että jos jollakin muulla olis täällä vastaavia kokemuksia.

Kokeile hupanaan jotain muun valmistajan kreaa, eihän sitä tiedä jos vaikka ois vaikutusta. Koostumuksissa kun on eroja valmistajittain.

juu se voi olla että lääkäri vaan sanoo et lopeta niiden mömmöjen käyttö :)

Juotko tarpeeksi nestettä kun käytät kreatiinia? Nestehukka voisi käsittääkseni aiheuttaa pumppuoireita, etenkin jos sinulla on taipumuksia rytmihäiriöihin.

Jee... ensimmäinen viesti tähän foorumiin. On muuten hyvä!

Kreatiinista: Kun otan sitä tankkausvaiheessa, 20 g päivässä (10g, 2x päivä), niin annoksen jälkeen, tulee helvetin "täysi" olo, melkein paha olo. Oksennusreaktiokin tulee, etenkin jos tekee vähänkään sellaista, että hengästyy. Tämä korostuu, jos otan protskudrinkin samalla kreatiinin kanssa. Kaverilla samat tuntemukset. Ei se haittaa mitään, mutta aina on salilla kulkenu, ku on aikaisemmin päivällä ollut kyseiset tuntemukset... ;)

Onko muilla tämmöisiä "tuntemuksia" kreatiinin käytöstä.

Originally posted by Mad Mike

Kreatiinista: Kun otan sitä tankkausvaiheessa, 20 g päivässä (10g, 2x päivä), niin annoksen jälkeen, tulee helvetin "täysi" olo, melkein paha olo. Oksennusreaktiokin tulee, etenkin jos tekee vähänkään sellaista, että hengästyy. Tämä korostuu, jos otan protskudrinkin samalla kreatiinin kanssa. Kaverilla samat tuntemukset. Ei se haittaa mitään, mutta aina on salilla kulkenu, ku on aikaisemmin päivällä ollut kyseiset tuntemukset... ;)

No eipä ole. Ylenpalttinen dekstroosi krean kanssa voisi tollasia oireita aiheuttaakin.

Kreatiinihan kerää nestettä elimistöön ja eikö sen seurauksena verenpaine nouse? Mutta nouseeko ollenkaan niin merkittävästi että siitä vois johtua tommosia oireita?

No siis tietysti jos juot paljon nestettä sen kanssa niin tulee "täysi" olo.

Joo samoilla linjoilla oon kuin "meitsi". Jos esim. vetää kreatiinit loaderista jossa on pirusti dextroosia niin tulee kyllä todella täyteläinen olo. Muistaakseni kävelijälegenda valentin kononen totesi (taas) kerran huonosti menneen kisan jälkeen, että ylitankkaus teki liian täyteläisen olon ja sen takia kroppa ei lähteny koskaan toimiin.

Jos vedät ton 10g loaderista kerralla niin silloin otat samalla 100g dextroosia(ainakin twinlabin ja fastin "cell gainer/loadereissa" on toi suhde muistaakseni) joka on ihan v..usti.

-K

Joo... Mut en vedä sitä dekstroosin kanssa, tulee muuten ulos, koska se dekstroosi tekee satsista todella "yli- imelän"...

Onko siitä dekstroosista tosiaankaan niin merkittävä apu kreatiinin yhteydessä? Jonkin verran olen sitä ottanu krean kanssa, mut en ole huomannut eroa.

Originally posted by Johnny
Kreatiinihan kerää nestettä elimistöön ja eikö sen seurauksena verenpaine nouse? Mutta nouseeko ollenkaan niin merkittävästi että siitä vois johtua tommosia oireita?

No mä mittautin verenpaineen ku oli kreatiinia mukana kuviois. Tulos: joku 170/80 tai 180/90 jotain tohon suuntaan. Nyt parin kuukauden tauon jälkeen koulun terkkari mittas ja oli 130/70.

Onko kellään mitään tietoa, kuinka voi hemoglobiinia laskea? Ku meinaa tota rautaa olla veressä.

Originally posted by Ande
Onko kellään mitään tietoa, kuinka voi hemoglobiinia laskea? Ku meinaa tota rautaa olla veressä.

Juo enemmän vettä, laimentaa verta.

Verenluovuttamisesta tuon suhteen oon kuullut ristiriitaista juttua. Jotkut lekurit suosittelee säännöllistä verenluovutustä (n. 3-4 kertaa/vuosi), toiset sanoo, ettei oo mitään merkitystä. Mutta miksei, voithan sä kokeilla luovuttaa verta muutaman kerran ja seuraa niitä hemoglobiiniarvoja samalla. Jos auttaa, niin auttaa.

Joo, ja pidä huoli hyvien rasvojen saamisesta. Kylmäpuristetut öljyt (rypsi- ja/tai oliiviöljy) ja kalaöljy kehiin, niin ei veri pääse liian paksuksi.

Olin juhannuksen ankaran juhlimisen ja sitä seuranneiden rytmihäiriöiden takia hospitaalissa. Rytmi palautu äkkiä normaaliksi ja ultra näytti että pumppu on hyvässä kunnossa! mutta hemoglobiini 198! laskivat 12L nestettä suoneen ja piti juoda vielä 3L nestettä!! saatana että turpos naamaki silmissä ku katto peiliin.

No tällä nestehoidolla veriarvot laski 172 ja pääsin ankarien moraalisaarnojen saattelemana kotiin!! Tohtori meinas vaan että olin juonu itteni niin kuivaksi (heh! kuulostaa hassulta että voi juoda ittensä kuivaksi) ,mutta näinhän se on että viina kuivattaa elimistöä!

Niin sitä vaan tässä että kyllä juomalla paljon voi jonkin verran laskea noita veriarvoja!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom