• Rekisteröidy ja osallistu keskusteluun. SHABOOM

"Greatest training style.."

S225T

Mode
Liittynyt
17.4.2002
Viestejä
4 830
Kaupunki
Helsinki
Ei mitään ihmeitä oheisessa linkissä - ainoastaan fiksua yleisluontoista puhetta, muistuttaen OBJEKTIIVISUUDESTA treenimetodien suhteen, eli on aivan turhaa etsiä tai odottaa "sitä oikeaa" treenimetodia tai -ohjelmaa.
Tässä vuosien varrella on tullut aiheesta paasattua palstalla enemmänkin, kirjaimellisesti kyllästymiseen asti, tämän sattuessa silmiin ajattelin kuitenkin postata ja stickata vähäksi aikaa.

Eli: lukekaa ne Megadutynne mutta älkää takertuko siihen liikaa ja kahmikaa kaikki saatavilla oleva info käsiinne, aina. Ajan myötä se kaikki suodattuu ja nivoutuu oman kokemuksen ja kokeilun kautta itselle parhaiten sopiviksi metodeiksi ja niiden onnistuneiksi yhdistelmiksi.

http://www.abcbodybuilding.com/magazine/greatesttrainingstyle.htm
 
Liittynyt
5.1.2004
Viestejä
216
Ikä
34
Jees, kiva teksti. Kiva huomata että itellä on oikee suunta. Kahen HST syklin jälkeen siirryn enemmän liikkeitä, enemmän sarjoja meininkiin. Pakkotoistot ja ehkä failuretki mukaan myös. Kivat gainit sai parilla HSTllä ja nyt on aika muuttaa systeemiä ja pistää keho sekasi että missäs sitä nyt mennään.

Lukekaa kaikki ihmeessä tää! :whip:
 

Touu

Banned
Liittynyt
8.2.2005
Viestejä
215
Ikä
35
Itse olen testannut monia eri treenityylejä. Aloitin kiertoharjoittelulla koko kroppa kerralla saadakseni hyvän peruskunnon, siirryin kaksijakoiseen paikkaharjoitukseen, on testattu Heavy Dutyt ja Ronnie Colemanin volyymiohjelmat. On treenattu 6 päivänä ja on treenattu 3 päivänä viikossa. Penkkipunnerrusohjelmaa tein viime talvena. Kaikki toimii, mikään ei toimi pitkään. Tällä hetkellä mikrosyklitän tyylillä raskas, pumppi, raskas, kevyt ja sitten sama homma alusta. Toinen kierto menossa ja hyvin potkii :thumbs: . Tuloksia tulee tasaiseen tahtiin, ruokavalion ja levon ollessa samanaikaisesti optimoitu, muillekin harrastuksille ja elämällekin jää ihan mukavasti aikaa.
 
Liittynyt
20.1.2004
Viestejä
293
Ikä
35
Aivan! Mitään ns. ammattilaisten ohjemia ei kannata ootta suoraan itselle.
Mutta totta kai kokeneempia treenaajia kannattaa hieman apinoida ja yritys/erehdys menetelmällä sitten ajan kanssa soveltaa treeni itselle. :whip:

Itsekkin tässä vasta mennään ns. opetteluvaiheessa. :)
 
Liittynyt
30.4.2004
Viestejä
829
Näinhän se on. Itellä 4-jakoinen tuotti 8kk hyvin lihaa, sitten tilttas kasvu ja nyt 2-jakoisella tulee hyvin lihaa. Ei ole mulla ikinä toiminu mitkään erikoissysteemit.
 
Liittynyt
16.7.2002
Viestejä
2 102
Toi sivu oli kyllä aika totista totta. Kuinka usein sitä unohtaakaan, että ei ole yhtä ainutta toimivaa treeniohjelmaa.
Välillä on hyvä tehdä vähän sarjoja, isoilla tehoilla.
Välillä paljon sarjoja, pienemmillä tehoilla.
 

Touu

Banned
Liittynyt
8.2.2005
Viestejä
215
Ikä
35
Massaa! Voimaa! on hyvä kirja. Kannattaa lukea :thumbs: .
 

Larzan

Veteraani
Liittynyt
16.7.2003
Viestejä
2 073
Ikä
44
Kaupunki
Joensuu
Jees, ihan hyvä teksti.

Yleisesti mulla on toiminut tähän mennessä kohtuullisesti lähes kaikki ohjelmat lukuunottamatta joskus aikanaan bodauslehdestä kopioitua 3-1 systeemiä, jossa sarjoja oli varmaan 25 jokaiselle lihasryhmälle.

Parhaiten tähän mennessä ovat toimineet kaksi täysin eri tyylistä treeniä eli Mega Duty treeni pitkällä kierrolla (8-10 päivää) ja sitten taas hiukan muokattu HST. Toisaalta myös lyhyet voimajaksot väliin vaikka korten 3x3 muokattuna auttavat keräämään motivaatiota massatreeneihin. Pääasia, että ei jämähdä samaan ohjelmaan liian pitkäksi aikaa kehityksen junnatessa paikallaan.
 
Liittynyt
31.3.2005
Viestejä
1
Häh?

Onko mitään järkeä tehdä 3 - 4 kertaa viikossa (aamulla tyhjällä mahalla) läpi "ohjelmaa", joka sisältää sekä etunojapunnerruksia, hausikääntöjä, jalkakyykkyjä, vatsalihasliikkeitä, pohjeliikkeitä ja olkapääliikkeitä (tietysti toistojen määriä ja raskautta vaihedellen, mutta useimmiten rajoille tai lähelle niitä)?
 
Liittynyt
5.5.2003
Viestejä
734
Tava sanoi:
Onko mitään järkeä tehdä 3 - 4 kertaa viikossa (aamulla tyhjällä mahalla) läpi "ohjelmaa", joka sisältää sekä etunojapunnerruksia, hausikääntöjä, jalkakyykkyjä, vatsalihasliikkeitä, pohjeliikkeitä ja olkapääliikkeitä (tietysti toistojen määriä ja raskautta vaihedellen, mutta useimmiten rajoille tai lähelle niitä)?
En tiedä miten tää kirjotus liittyy just tähän kyseiseen threadiin, mutta mielestäni lihasharjoittelua ei kannata tehdä tyhjään mahaan ilman minkäännäköistä energiaa, aerobiset vaan.
 
Liittynyt
11.12.2004
Viestejä
814
turboNiska sanoi:
Joo minä kävin tutkimassa tuota HST:tä ja taidan kyllä rueta itse kokeilemaan...pakko saada nyt vähä kehitystä peliin...http://personal.inet.fi/koti/pehkonen/penkki/hst.htm

oiskohta tuomone systeemi sitte hyväkin? sanokaas :D mä vaa et vois itekki kokeilla mutta tota en usko että penkkiin aina 2.5kg lisää ei ei mun kohal ainakaa mitenkää ku rintaa ei tartu voima :)
 
Liittynyt
22.5.2005
Viestejä
39
Ikä
38
Dynamite88 sanoi:
oiskohta tuomone systeemi sitte hyväkin? sanokaas :D mä vaa et vois itekki kokeilla mutta tota en usko että penkkiin aina 2.5kg lisää ei ei mun kohal ainakaa mitenkää ku rintaa ei tartu voima :)
nii mut idea onkin et aloitetaan niin pienillä painoilla että voi aina lisätä sen 2.5kg siihen penkkiin...kyllä tuota on aika paljon kehuttu mut enpä minä tiedä ku vasta rupeen kokeileen... :thumbs:
 

Ihmettelijä

Banned
Liittynyt
16.5.2005
Viestejä
183
Ikä
40
Uskoisin, että tärkeämpää kuin liikkeiden vaihtelu, on treenivolyymin ja palautusten vaihtelu. Eli samoja perusliikkeitä kannattaa hinkata vuodesta toiseen, sieltä se massa lopultakin tulee :arvi: :piis: !
 

foo

Liittynyt
11.12.2002
Viestejä
602
Ikä
45
Itse oon ajatellut pitää silmät auki... Uskoisin, että kasvan lähitulevaisuudessa nimenomaan varioimalla kaikenlaisia treenitapoja. Tässä vaaditaan tietenkin älykkyyttä :)

Mulle tuntuis sopivan jopa hieman keskimääräistä paremmin vaihtelevan lihasärsykkeen konsepti ;)
 
Liittynyt
12.8.2003
Viestejä
2
Noh, kun on kerran sanottu että tyhmä kysymys on sellainen joka jätetään kysymättä niin annetaan palaa:

Suosittelisitteko ohjelmaa aloittelijalle?
 
Liittynyt
12.8.2003
Viestejä
2
Voi elämä, nyt voin vastata itsekkin kun puusilmäni huomasivat lukea aiheeseen liittyvän threadin alapuolelta. Kiitos ja anteeksi. :nolo:
 
Liittynyt
16.7.2002
Viestejä
2 102

Larzan

Veteraani
Liittynyt
16.7.2003
Viestejä
2 073
Ikä
44
Kaupunki
Joensuu
makew sanoi:
:offtopic:

Hst:n sivuilta: naturaalin nostajan "natumaksimi" laskuri: http://www.hypertrophy-specific.com/maximum-size-calculator.html

Sanotaanko, että vaikuttaa erittäin hassulta, itselläni ei pitäisi olla mahdollisuuksia yli 39 cm hanskaan:eek:, natuna.
Joo, aika erikoinen laskuri tosiaan. Mä olen ylittänyt natumaksimini meilkein jokaiselle lihasryhmälle jo useammalla sentillä...

Onkohan joku piilottanut roinaa mun aamupuuroon? ;)
 
Liittynyt
16.7.2002
Viestejä
2 102
Larzan sanoi:
Joo, aika erikoinen laskuri tosiaan. Mä olen ylittänyt natumaksimini meilkein jokaiselle lihasryhmälle jo useammalla sentillä...

Onkohan joku piilottanut roinaa mun aamupuuroon? ;)
hehe, tarkemmin kun laitoin noita lukuja, niin jotain 40,5 cm kinnasta näytti mulle... Johonkin suhteisiin tuo perustuu?
Toisaalta 8 % rasvoissa 187(74,8 kg) paunan paino on mulle ainakin täysin utopiaa vielä(varsinkin kireys).

edit: http://www.sandowmuseum.com/ideal.html, hyvin saman tyyppisiä lukuja antaa tämäkin laskuri.
 
Thread starter Samankaltaiset keskustelut Forum Replies Date
Inspiraatio Greatest Training Stylest Treeni 0
Neck Training Treeni 2
Fortitude training Treeni 7
Reverse pyramid training artikkeli, optimaalisin tapa lisätä voimaa/massaa? Treeni 7
MI40 Training program Treeni 16
Päivitetty hit - high intensity training Treeni 63
Street training paikat! Treeni 3
Serge Nubret Pump Training Treeni 38
RPT - Reverse Pyramid Training Treeni 65
PHAT ja German Volume Training Treeni 496
Pro-Pain Mike O'Hearn's Power Bodybuilding 12 Week Training Program Treeni 18
HIIT - High Intensity Interval Training Treeni 3
Time/Volume training Treeni 9
GST - Growth Stimulus Training Treeni 1
Iso 7x + Iron arms (isometric training) Treeni 1
Max OT training Treeni 44
High Volume Tier Training Treeni 9
Hardcore Training Treeni 18
The Hardcore Training Treeni 11
Essentials of Weightlifting and Strength Training Treeni 0
Controlled Fatigue Training (CFT) Treeni 1
Complex-training Treeni 23
Arnoldin Basic Training Program Treeni 6
German Volume Training vai DoggCrapp Treeni 3
Pyramid training Treeni 15
Bodyweight training Treeni 1
Escalading Density Training - EDT Treeni 47
Julien Greaux:n 15min curcuit training käsille Treeni 10
Crosstraining - yhdistelmätreenejä Treeni 94
Escalating Density Training, EDT Treeni 1
Maximum fibre recruiment training Treeni 4
Static Contraction Training / Staattinen supistustreeni Treeni 11
Strong as an Oak: an authoritative retrospective of Arnold Schwarzenegger's training Treeni 43
Low Volume, Progressive Intensity Training Treeni 7
Ronnie Coleman Training, nutrition, supplement questions forum Treeni 4
5x5 On Steroids: Enter Cluster Training Treeni 7
Power Factor Training Treeni 5
Arnold Schwarzenegger's Terminator 3 Training Program Treeni 46
tonys training system... mitä mieltä??? Treeni 23
Kaatsu (low-intensity resistance training with restricted muscular venous blood flow) Treeni 25
SEAL workout training Treeni 70
After Training Treeni 24
pexxi Doggcrapp Training System Treeni 1991
Power Factor Training Treeni 4
Supertrainingin ISBN Treeni 1
OVT eli Optimized Volume Training Treeni 7
Strength Training Anatomy Treeni 7
US Navy Seal training program Treeni 13
Functional training Treeni 1
Dual Factor Hypertrophy Training shit or real? Treeni 3
Samankaltaiset keskustelut


















































Ylös