Google-markkinointi

Liittynyt
24.9.2002
Viestejä
475
Yrittäjän arkea on nykyään se, että 2-5 rasittavaa puhelinmyyjää soittaa päivittäin tarjoten Google optimointia sekä paikkaa yrityksen omassa Web- hakemistossa. Hinnat vaihtelee 390- 1000€ välillä +alv.

Nyt kun olen nettisivut hankkinut kahdellekkin yritykselle ja minkäänlaista optimointia ei ole tehty, niin kieltämättä sijoitus on heikonlainen hakutuloksissa ja tuollaisen palvelun hankkiminen kinnostaisi periaatteellisella tasolla.

Kiinnostaisi kokemukset tällaisen palvelun ostaneilta ja näkemykset siitä paljonko tuollaisesta nyt ihan aikuisten oikeesti kannattaa maksaa? Itellä siis eka vastaanotettu tarjous 1000 klikkiä 1000€ ja nyt halvin 20 hakusanaa 390€/vuosi ja rajattomat klikit.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kannattaa tutustua Googlen omiin sivuihin.

Google ei sinänsä suvaitse tuota "optimointia" vaan jos käy ilmi että joku on ostanut toiselta firmalta linkkejä omalle sivulleen, Google poistaa yrityksen saaman hyödyn. Fiksumpaa olisi ehkä harkita Googlen omaa mainostusohjelmaa (tämä on myös sikäli järkevää, että tietoa hakeva käyttäjä on jo ehkä oppinut vilkaisemaan mainospalkkiin ja pitää ihan mielellään mainostiedot ja muun tiedon erillään).

Voit parantaa hakutuloksia myös parantamalla itse sivujen arkkitehtuuria. Kannattaa miettiä onko ongelmana se että asiakkaat eivät löydä sivuille, vai onko sivujen käyttö myös hankalaa. Muistaisin jonkun aiheesta luennoineen sanoneen, että indeksoimalla omien sivujen sisällön (=määrittämällä avainsanojen merkityksen/sijainnin) voi parantaa näkymistä Googlessa.
 
Yrittäjän arkea on nykyään se, että 2-5 rasittavaa puhelinmyyjää soittaa päivittäin tarjoten Google optimointia sekä paikkaa yrityksen omassa Web- hakemistossa. Hinnat vaihtelee 390- 1000€ välillä +alv.

Älä lankea noihin.

Se mitä kannattaa tehdä, niin jonkun asiaa ymmärtävän pitäisi katsoa sivut läpi, rekisteröidä saitti Google Webmaster tooliin ja korjata mahdolliset viat. Sen jälkeen näkyvyys sitten riippuu enimmäkseen siitä onko sivuilla mitään fiksua sisältöä. Tämä riittää yleensä firmalle jonka varsinainen bisnes ei ole verkossa. Jos löydät sopivan propellipään tekemään tuon duunin niin budjetti voisi olla huntin luokkaa.
 
Älä missään nimessä osta noita yritysluetteloiden palveluita. Täysin turhia. Sijoita ennemmin suoraan Googlen Adwordsiin tai muuhun perinteiseen mainontaan. Pakkikseltakin saa bannerin tohon hintaan mikä on parempi sijoitus kun kaikenmaailman hakemistot.
 
Samaa mieltä

Olen samaa mieltä e_o:n kanssa. Noista hakemistoista tai 1000 klikkiä 1000€, ei ole niin paljon hyötyä, että niistä kannattaisi noin paljon maksaa. Jos joku joskus yrityksesi sattuu löytämään hakemistosta (mikä on jo ihme sinänsä) useinmiten siellä on myös kaikki kilpailijasi samassa listassa. On myös hyvin yleistä nykyään, että hakemistojen linkit skipataan täysin googlesta haettaessa. 1000 klikistä ei myöskään ole mitään järkeä maksaa noin paljoa, kun voisit parhaimmilaan saada 5000-10000 klikkausta tuolla rahalla ja eikä tuo summa takaa myöskään sitä, että onko yksikään mainosta klikkaavista oikea asiakas. Kuten jo e_o sanoi, olisi ehkä hyvä käyttää jotain asiantuntijaa hyväksi, joka voi hakukoneoptimoida sivusi (en ole ihan varma riittääkö tuo 100€ kuin pitkälle, mutta varmasti 200-300€ pitäisi jo saada ihan hyvää jälkeä). Mikäli haluat itse kokeilla google adwordsia, niin tässä olisi hyvä linkki, mistä saat paljon hyviä neuvoja video muodossa: http://www.google.com/events/aw_academy/index.html (tuli muuten tähän väliin juuri soitto hakemistosta, jos haluaisin maksaa sen 300€, niin saataisiin linkki heidän hakemistoon :P... Ei kiitos).
 
Saako näillä propellipäiden optimoinneilla kuitenkaan vastaavanalaista näkyvyyttä? Eikös Google arvottanut yrityksen sijainnin hakutuloksessa mm. sivulle johtavien linkitysten perusteella. Myyjien argumenttina on usein, että heidän sivustonsa Google arvottaa korkealle ja kun sieltä on linkitys sivustolleni, niin tämä on omiaan nostamaan yritykseni statusta Googlessa. Tuntuisi loogiselle, että optimaalista näkyvyyttä en saavuta pelkästää hakusanaoptimoinnilla, vaan tarvittaisiin lisäksi linkityksiä ja liikennettä sivustolle. Tämä on ihan maalaisjärkeen pohjautuvaa mutustelua, en tiedä prosessin teknisestä puolesta höytäsen pöläystä, mutta ehkä se pikkuhiljaa valottuu.
 
Saako näillä propellipäiden optimoinneilla kuitenkaan vastaavanalaista näkyvyyttä? Eikös Google arvottanut yrityksen sijainnin hakutuloksessa mm. sivulle johtavien linkitysten perusteella. Myyjien argumenttina on usein, että heidän sivustonsa Google arvottaa korkealle ja kun sieltä on linkitys sivustolleni, niin tämä on omiaan nostamaan yritykseni statusta Googlessa. Tuntuisi loogiselle, että optimaalista näkyvyyttä en saavuta pelkästää hakusanaoptimoinnilla, vaan tarvittaisiin lisäksi linkityksiä ja liikennettä sivustolle. Tämä on ihan maalaisjärkeen pohjautuvaa mutustelua, en tiedä prosessin teknisestä puolesta höytäsen pöläystä, mutta ehkä se pikkuhiljaa valottuu.

Linkit ja kävijät kyllä vaikuttavat Googlen rankingissa. Aiheesta löytyy paljon tietoa hakukoneoptimointiin keskittyneiltä sivuilta.
 
Omallakin duunipaikalla on mietitty paljonkin että lähdetäänkö itse tekemään adwords-mainontaa vai ostetaanko palveluna. Itse tuota on kokeiltu ja ihan OK tuloksinkin, mutta oma tietotaito tuosta aiheesta on senverran rajallinen että kuvittelisin että joku aiheeseen paneutunut taho saattaisi pystyä tekemään tuon tehokkaammin. Mainoksia optiomoimalla yrityikset saa ne paremmille sijoituksille pienemmällä rahalla, ja myös kävijöiden pitäisi olla parempilaatuisia.

Onko kellään lähempää kokemusta näistä firmoista ? Ainakin netbooster on saanut kehuja, siellähän on duunissa tuo poutiainen joka oli mukana tuossa dymondin mainitsemassa kirjassa
https://www.talentumshop.fi/talecom/tuoteinfo/978-952-14-1116-8

Optimointi on aika erikoinen taiteentala. Kummaa mielestäni että google ei sinällään hyväksy optimointia mutta sallii qualified companyjen myyvän optimointipalvelua. Ja optimointi ei pelkästään ole sivujen sisällön ja hakusanojen parantamista, vaan siihen kuuluu olennaisesti linkityskampanjat ja muu vastaava jolla "manipuloidaan" tuloksia.
 
Omallakin duunipaikalla on mietitty paljonkin että lähdetäänkö itse tekemään adwords-mainontaa vai ostetaanko palveluna. Itse tuota on kokeiltu ja ihan OK tuloksinkin, mutta oma tietotaito tuosta aiheesta on senverran rajallinen että kuvittelisin että joku aiheeseen paneutunut taho saattaisi pystyä tekemään tuon tehokkaammin. Mainoksia optiomoimalla yrityikset saa ne paremmille sijoituksille pienemmällä rahalla, ja myös kävijöiden pitäisi olla parempilaatuisia.

Onko kellään lähempää kokemusta näistä firmoista ? Ainakin netbooster on saanut kehuja, siellähän on duunissa tuo poutiainen joka oli mukana tuossa dymondin mainitsemassa kirjassa
https://www.talentumshop.fi/talecom/tuoteinfo/978-952-14-1116-8

Ei ole omakohtaista kokemusta, mutta uskon kyllä että tietävät mitä tekevät ja olen myöskin kuullut hyvää. Ei voi mennä kovin paljoa vikaan.
 
Vittu että meinaa mennä hermo noihin hakemistojen myyjiin. Kauankohan kestää että niiden listoilta tippuu pois? Aikaisempi tj:n runkkari ostanut vuosittain 15 000 egellä noita perkeleen yrityshakemistoja sun muita. Nyt kun viime vuodesta alkaen olen vetänyt täysin hanat umpeen noiden suhteen niin puhelin soi lähes päivittäin " osta, osta,osta, no etkö osta, mikset osta, osta, osta, osta".
 
Totta, tämä on arkipäivää myös itsellä ja tuntemillani yrittäjillä. Olen miettinytkin josko saisi suoramarkkinointikiellon näille puhelinmyyjille, koska yhteystietojani en luonnollisestikkaan voi vetää pois hakemistoista, jotta tavoitettavuus säilyy oikeissa asioissa soittaville.
 
Mullekin tullut pommitusta kolmen eri firman taholta. Ja kukaan ei usko, että ei kiinnosta ostaa palveluita. Hoidamme itse Googlen kautta suoraan markkinoinnin. Eilen jouduin lyömään luurin korvaan myyjälle, kun en päässyt muuten eroon. Työaikana olisi kiva tehdä niitä omia hommia eikä kuunnella tyhjiä opeteltuja myyntipuheita.

Toinen riesa ovat myös netin numerohakupalvelut ym. luettelot. Samanlaisia kiusankappaleita kuin hakukoneräätälöintifirmatkin.
 
Tiesittekö että googlen hakutuloksissa ensimmäinen linkki saa 56% klikkauksista? Toinen 13%, kolmas 9% ja neljäs enää neljä prosenttia. Lienee sanomattakin selvää että oikein tehty hakukoneoptimointi maksaa aina nopeaa itsensä takaisin?
 
Tiesittekö että googlen hakutuloksissa ensimmäinen linkki saa 56% klikkauksista? Toinen 13%, kolmas 9% ja neljäs enää neljä prosenttia. Lienee sanomattakin selvää että oikein tehty hakukoneoptimointi maksaa aina nopeaa itsensä takaisin?
korjaan sanaa aina -> aika
 
Niin tai sitten voi vaan ihan käyttää sitä Googlea optimointioppaan hakemiseen ja tehdä vaadittavat muutokset ihan omilla pikku kätösillä.

Ainakin minun mielestäni tuosta kenellekään maksaminen on aikamoista laiskuutta. Tietty jos optimointi on hinnoiteltu tyyliin 20€ / saitti niin sitten voi toki ajatella että kannattaa se puoli tuntia omaa aikaa säästää muuhun.
 
Puhutaanko täällä nyt optimoinnista vai markkinoinnista. Eri asiat kuitenkin.

Optimointi pitäisi olla "automaattista" jos sivusto tehdää kunnolla, aina koodista sisältöön.
 
Puhutaanko täällä nyt optimoinnista vai markkinoinnista. Eri asiat kuitenkin.

Optimointi pitäisi olla "automaattista" jos sivusto tehdää kunnolla, aina koodista sisältöön.

Kiteytit juuri hakukoneoptimoinnin, eli sitähän se yksinkertaisuudessaan on. Harva sivusto vaan on siinä tilassa, että se automaattisesti nousee luonnollisissa hauissa arvokkailla hakusanoilla kolmen joukoon. Sitä varten kai hakukoneoptimointia käytetään valmiille sivustoille. Tai vaikka olisi uusi hyvin rakennettu sivusto, niin sivuston ylläpitäjän (asiakas) on hyvin vaikea tuottaa sitä kunnolista sisältöä. Ainakin hyvin useassa tapauksessa.

Niitä huonoja saitteja on miljoonia, niistä vaan ei kukaan tiedä, koska ne eivät löydy :)

En mene aiheeseen sen syvemmin. Itsekkin tuota tulee sivutoimena tehtyä ja vähän huvittaa nuo 20 euroa saitti jutut. Se vastaa kunnollisen ihmisen 10 minuutin työpanosta :)
 
Back
Ylös Bottom