Good morning alias julle

kertokaa omia kokemuksianne, tuloksianne ja vinkkejä liikkeeseeN!

monet voimanostajat sanovat että julle on tärkeinpiä liikkeitä isoa kyykkyä silmällä pitäen. olen itse ruenut tekemään liikettä. Leveällä tehtäessä tehdään kun halutaan kyykkyyn parannusta, ja kapealla taas vetoon. Hirmu syvälle ei mennä koska se vetää selän helposti kuulemma jumiin! tiistaina tarkotus mennä 230-240kg rautoihin leveässä jullessa!

Kertokaa omia kokemuksianne !

Hyvä liike mutta en välttämättä noilla raudoilla tekisi. Siis vaikka voimaa riittäisikin. Riippuu toki kulmasta mihin sen tekee.

Selän kanssa saa olla tarkkana, mutta liikkeenä hyvä esim. vyön käytön opetteluun. Vyö vaan löysälle niin joutuu ottamaan aika paljon "painetta".

Ei ole paljon tullut tehtyä liikettä, oma kyykky on jo sen verran julle.
Noi sun painot on kyllä aivan liian suuret, julle on tarkoitus tehdä melkein vaakatasoon.

Muistaakseni Turtles tekee suht korkeita julleja. Mikähän pointti siinäkin on? Isoja rautoja joutuu käyttämään, mutta jospa välilevyt olisi paremmin paikallaan? Vai osaako joku sanoa pointtia siihen?

Itse olen tehnyt max 100kg:lla mutta vaakatasoon. Tosin olen kynis.

Turtlesi & kumppanit hakee varmaankin voimaa selkään kovia kyykkyjä varten.
Itse mitä jullea olen juNpannut niin olen huomannut että camberilla ketjuista tehtynä ottaa parhaiten selkään ja pötsiin. Elikkä siis säädin ketjut siten että tanko pysähtyy noin 90 asteen kulmaan ja siitä taas ylös.

Itse teen niinkuin turtles ja kumppanitkin, eli en mitenkään syvälle. vetää tosiaan isoilla romuilla hirmu syvälle mentäessä selän kramppiin.

ja tällä tosiaan haetaan voimaa isoja kyykkyjä varten.

Tänään tein ekan kerran ja hyvä liike on. Kapeella tein, melkein vaakatasoon asti. Kai jalat saa/pitää olla vähän koukussa? Entä miten pitäis alaselän olla? :)

Tänään tein ekan kerran ja hyvä liike on. Kapeella tein, melkein vaakatasoon asti. Kai jalat saa/pitää olla vähän koukussa? Entä miten pitäis alaselän olla? :)

Jalat ihan vähän koukussa, siten ettei ole polvet lukossa. Alaselkä suorassa muuten tulee ranka kipeäks.

Eiköhän se ole nyrkkisääntö jokaiseen saliliikkeeseen, että ruoto suoraksi vaan ja menoksi. Kyllä huomaat kropassa aika äkkiä jos ei ole ollut selkä suorana kun vetelet jullea...

Jep, ite teen kapeelta ja joskus alle 90 syvyyteen jalat vähän koukussa. Ihan kiva liike.

tuleepi tehtyä, yleensä vitosen/kutosen sarjoja jalat pikkasen hartioita leveemmällä asennolla, eli kapeella =). teen suunnilleen 45 asteen kulmaan.

Julle istuvilteen selkä pyöreenä, ehkä paras selän "korjaaja" liike. Itse sain selän kiputilat loppumaan ku jumppailin pitkiä sarjoja istuvilteen selän pyöristäen ala-asennossa.

Vaatii selkä pyöreänä ilmeisesti helvetin tarkan opettelun. Itse olen tehnyt selänojennuksia siihen tapaan, mutta jullea en ole uskaltanut.

Teen jullen yleensä hieman kyykynomaisesti jalkoja koukistaen alhaalle mennessä. Yläasennossa suorana ja alaslaskussa pyrin pitämään sääret aivan paikallaan kuitenkin vieden perseen mahdollisimman taakse

Olikohan pukkivetojen jälkeen joku kymppi sadalviielkympil..

selän taittokulma. jos nyt kuvitellaan, että pystysuora on 0 astetta, vaikka se on 180 siis. julleja voidaan tehdä, kuten sanottua hyvin monilla leveyksillä ja syvyyksillä, suoralla selällä, ylikaarella tai pyöreellä, polvet lukossa tai paljonkin koukussa jne. hyvin muunneltava liike ja siksi aivan erinomanen apu moneen vaivaan.

Back
Ylös Bottom