Girya kuula

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja DefJam
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Moro tiedustelisin tässä että kuinka moni teistä treenaa girya kuulalla? Onko tulokset kuinka noussu, mitkä liikkeet tehokkaita/hyviä? Mistä olette saanut opastusta.....?

DefJam sanoi:
Moro tiedustelisin tässä että kuinka moni teistä treenaa girya kuulalla? Onko tulokset kuinka noussu, mitkä liikkeet tehokkaita/hyviä? Mistä olette saanut opastusta.....?

On muuten melkoisia "vehkeitä". Ilmeisen hyvän jumpan saa aikaiseksi, kunhan vaan tietää mitä tekee. Mun käsittääkseni kuulan ostaja saa ohjelman siihen kylkiäiseksi? Kannattaa ainakin kysästä myyjältä.

DefJam sanoi:
Tein itse sen kuulan koulussa...

Oon myös meinannut että on se kuula siinä määrin kallis kaupasta ostettuna, että itsekin voisi moisen tehdä. Miten olet oman kuulan väsännyt ja paljonko vehkeelle tuli painoa?

Tare sanoi:
Oon myös meinannut että on se kuula siinä määrin kallis kaupasta ostettuna, että itsekin voisi moisen tehdä. Miten olet oman kuulan väsännyt ja paljonko vehkeelle tuli painoa?

Tein sen kuulan cnc-sorvilla ja sit taittelin kahvan akselitangosta. Painoa tuli vähän yli 9kg...Pitää eka treenata tolla pienemällä painolla ja sit tehdä painavempi...Mut minun ranteilla tuntuu toi 9kg:kin joissakin liikkeissä painavalle!!

Mopomies sanoi:
eihän tuo nyt mahottoman kallis ole, ~50e suomesta ostettuna (www.harjoittelu.net)...

mutta tosiaan, armoton vehe. Paljon yleisliikkeitä (esmes tuo turkkilainen ylösnousu)...

ps. pistäppä kuvia

Mut jos on mahdollista tehdä itse nii raaka aine maksaa 1€ kilo eli tulee aika paljon halvemmaksi...Ja yhden kuulan tekee 3tuntiin. Siitä saa kyllä ihan "oikean" näköisen!

Mut jos on mahdollista tehdä itse nii raaka aine maksaa 1€ kilo eli tulee aika paljon halvemmaksi...Ja yhden kuulan tekee 3tuntiin. Siitä saa kyllä ihan "oikean" näköisen!

Vois kyllä raksata tuommosen, mutta pääsen sorvin ääreen vasta syksyllä. Voisi testata kahvakuulan valmistamista valamalla.

Mielenkiintoista kun näitä ikivanhoja harjoitusmenetelmiä-/välineitä nostetaan nyt uudestaan pintaan. Vastaavilla punnuksilla kisattiin painonnostossa jo paljon ennen kuin levytankoa oli vielä keksittykään. Empä yllättyisi jos jokin fitness-yritys vielä lanseeraisi tuosta jonkin hitti-harjoitusmenetelmän. Nimenomaan painonnostosta tuntuisi olevan lainattu useimmat "uusista ja mullistavista" liikkeistä :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Treenailua giryalla

Meikäläisen treenailu koostuu nykyään 3 x viikko girya + 1 kerta normaali puntti.
Mulla on käytössä 2 x 16, 2 x 24, 2x 32 kg:n giryat. Kevät-kesä-syksy aikaan treenaan ulkona.

Giryoilla treenatessa saa kyllä mielestäni ihan eri lailla "käytännön" voimaa ja aerobista kuntoa kuin pelkällä puntilla. (punttiakin on tullut tahkottua yli 15 vuotta). Sillä pystyy tekemään harjoituksia "inhottavissa asennoissa" ja alustoilla. Onhan ne myös helpompi kuljettaa sisään ja ulos kuin levarit.

Esim. sotilaspunnerruksia 2 x 32 kyykyssä punnertaen samalla liikkuen eteenpäin hiekka-alustalla...alku ja loppuverryttelynä 2 x 32 kuulien kanto takaisin sisälle 5:een kerrokseen portaita pitkin.

Suomalaisella harjoittelu.net sivustolla on girya treenaajien keskustelufoorumi

Suositut

Back
Ylös Bottom