Gallup alkoholin käytöstä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Helga
  • Aloitettu Aloitettu

Helga

Team SportLife
Tässä krapulapäivää viettäessä tuli mieleen, että mitenköhän punttimimmit käytätte alkkomahoolia? Onko joku absolutisti? Miten usein juotte niin että joudutte kärsimään krapulasta vai oletteko jo oppineet olemaan juomatta niin paljon? ;) Itselläni eilinen baari-ilta taisi olla tämän vuoden kolmas ja krapula ensimmäinen. Yleensä baarissa tulee käytyä noin kerran kuussa ja juopoteltua kerran kahdessa tai kolmessa kuukaudessa. Yhden tai kaksi siideriä otan joskus satunnaisesti lähinnä kouluun liittyvissä illanistujaisissa. Ennen tuli ryypiskeltyä enempikin, mutta nykyään kun tuo liikunta on niin tärkeetä ettei viitti uhrata seuraavaa päivää sängyssä makoiluun. Nytkin on ollu moraalinen krapula kun olis ollu ihana ulkoiluilma, mutta päivä on menny vaan pahaa oloa potiessa :(

Tällä hetkellä - pääsiäiseen asti - olen alkoholivapaalla. Samanlaisen kauden pidän aina joulukuun alusta jouluaattoon. Mutta normaalielämässä saunakaljat ovat ehdoton must. Sitten rankan työviikon jälkeen perjantaina kumoan Karhun tai pari. Lonkeroa kulauttelen silloin tällöin oluen sijasta.

Viimeksi tuli aika rankasti otettua syksyllä serkun häissä, kankkusta puoliväliin seuraavaa päivää. Yleensä en otakaan muulloin kuin ehkä tällaisissa juhlatilaisuuksissa, niissäkin yleensä kohtuudella. Viime syksy oli aikamoinen poikkeus. Omassa huushollissa en olutta väkevämpää pidäkään. Vanhempien luona käydessä saa joskus jonakin iltana konjakkihömpsyt jonkun erityistapauksen kunniaksi, esim. suomalaisen urheilumenestyksen tai oman menestyksen maljan.:kippis1:

Mulla tuo juominen ja juhliminen vaihtelee elämäntilanteen mukaan: viime vuosi tuli oltua sinkkuna ja juhlintaa tuli harrastettua jopa pari-kolme kertaa viikossa! Oli siinä kyllä elämä kaikin puolin rappiolla...turha kysyäkään treenasinko ja ajattelinko mitään terveellisiä ruokatottumuksia :kippis1:
Sitten tuli nykyinen poikakaveri kuvioihin ja johan lähti elämän suunta muuttumaan! Nykyään treenaan säännöllisesti ja ruokailut yms. elämäntavat on kondiksessa. Käyn baarissa satunnaisesti, ehkä pari kertaa kuussa ja juon vain kerran kahdessa kuussa. Tuntuu, että nykyään krapulat on sellaisia elämää suurempia kauhutiloja, oon kokenut senkin, että huono olo on vielä kymmenen aikaan illalla ja pystyy syömään kiinteetä ruokaa vasta seuraavana päivänä...:urjo:

No ei tässä absolutisteja olla! Mutta alkomahoolia otan kohtuudella. Silloin tällöin sauna olut ja joskun pinet kännitkin on paikallaan ystävien kanssa bailatessa.:blow:

Viime vuoden aikana tuli otettu 3-4krt. eli melko vähäistä on mun alkoholin käyttö. Toki muutama vuosi takaperin tilanne oli toisin...:D Never again! Aikansa kutakin.

Viikonloppuna tuli kyllä otettua, kun oltiin työporukalla mökkeilee. Eilen sain taas kokea miltä tuntuu, kun on paha krapula :urjo: En ihan heti halua kokea samaa. Ehkä sitten seuraavan kerran vappuna...näin olen päättänyt!

Enpä oikeastaan juo...syksy 2001 ja talvi 01-02 oli ihan tolkutonta läträämistä.Ikinä ei pystynyt muistamaan että millon oli edellisen kerran ollut viikonloppuna selvinpäin...Ihan järjetöntä.

Nyt ei oikeastaan alkoholi maistu sen suuremmin. Saunaolut tosin on ihan ehtoton ykkönen kun ukon kanssa saunotaan. Kotona en oikein pysty siitä nauttimaan kun vanhukset ei Välttämättä tykkää että heidän alaikäinen kullannuppunsa ottaa saunaolutta. Yleensäkin jos jotain otan,niin otan pullon tai kaksi Karhua. Kolme jos juon niin on jo saavutus.

Normaalikaudella lauantai-iltaisin on aina välillä kiva ottaa parit siiderit tai puolikas pullo viiniä, mutta tätä tulee kyllä nykyään harrastettua melko harvoin :confused: "Kunnolla" juhlin keskimäärin kerran kuussa, ja silloin menee sitten enemmänkin, kun menopäällä ollaan niin lasiin ei syljetä! :kippis1: Nykyään tosin jonkinlainen kontrolli pysyy jo (melkein) aina matkassa :D

Ensi perjantaina on jo dieettithreadissakin mainostamani työpaikan saunailta, ja siellä kyllä varmaan siideri poikineen vilahtaa kurkusta alas... Toisaalta, ensi perjantaina takana on kolme täysin tipatonta (dieetti)viikkoa, joten olen sen ansainnut! :kippis1:

Niin, ja kun saan maastavedossa ensimmäisen kerran ylös 100 kg, niin silloin ostan aidon shampanjapullon! Oli sitten dieetti tai ei... :D

Nykyään juon tooodella harvoin, en edes pysty muistamaan millon oisin viimeks ottanu jotain! Ja ihan hyvä niin, linja tahtoo olla kuten muussakin elämässä kaikki tai ei mitään (ei sekään välttämättä hyvä ole). Eli en yleensä harrasta saunakaljoja tai muutakaan, mä oon vaan semmonen et syön mieluummin kunnon ruokaa ennen ku otan ne kalorit kaljasta tms. Ja ihan rehellisesti kyllä musta esimerkiks kokis paremmalle maistuu kun alkoholi...

Mutta sitte ku otan ni otan kunnolla :whip: *jiihaa* :D Aina joskus tulee sellanen olo et vois vetästä kunnon kännit! Onneks harvoin... :thumbs:

Taisi olla aiheesta puhetta jo "Mistä et millään luopuisi" -thredissä :D
Eli siideri tai pari menee viikonlopussa, Strongbowta. Yleensä perjantai-iltana kun pitää rentoutua työviikosta.
Juhliminen on jäänyt tänä talvena ihan minimiin, tammikuun alussa olen viimeksi käynyt baarissa. Eikä vieläkään tee oikeastaan edes mieli juhlimaan. On treenirytmikin sellainen, että sekä la että su pitäisi päästä salille, ja ryypätessä menee ainakin sunnuntai ihan pilalle sekä vielä alkuviikkokin. Krapulaa en yleensä sairasta, mutta väsymys on aivan armoton.
Pääsiäisenä voisi harkita viihteelle lähtemistä... tai viimeistään omissa valmistujaisissa, pidän ne toukokuussa.

Originally posted by Persikka
Mutta sitte ku otan ni otan kunnolla :whip: *jiihaa*

Mä kans. Harvoin juon alkoholia, mutta sitten kun juon niin sitten pitääkin vetää lärvit ruttuun (ja sitten ei viina vähään aikaan maistukaan :D )

alkoholi....hä, mitä se olikaan:D
aika harvinainen käsite kyllä mun elämässä. absolutisti en ole, enkä aseta minkäänlaisia rajoituksia itselleni. jos tuntuu siltä että haluaisi jotain ottaa niin se on ihan ok, ei ole kyllä yhtään tehny mieli ni ei sit:)
siideri :jahas: , viini/kalja :eek: , viina :urjo: , drinkit :evil: :thumbs:

:) -r

Mä olen kai eka ihan ehta absolutisti :)
En mistään periaatteesta, vaan ainostaan siksi, että mikään alkoholijuoma ei maistu. Olen ollut elämässäni pari kertaa humalassa ja nekin ovat tapahtuneet yli 10 vuotta sitten. Mikään tiukkapipo kiristelijä en kuitenkaan ole, vaan on ollut ihan sika hubaa ilman viinakiin (tiedän, joku ei varmasti usko:)) Eikä ole aamulla huono olla...

Joskus ihmetyttää kyllä, että miksi minun tapani elää, on jotenkin kummallinen ja olis paljon hyväksyttvämpää vetää kunnon lärvit aina silloin tällöin... :confused:

mun suhde alkoholiin on satunnainen, eli joskus kerran kahdessa kuussa menee useampi annos, ja sillon se on sellasta vähän humalahakusempaa.siideri tai olut ei oikein uppoa, tiukat paukut ja sellaset "pommit" on mun mieleen.:D
sitten ihan toinen juttu on tämä tupakointi, joka maistuu viihteelle lähdettäessä.(häpeää...) kuka muu tunnustaa?en tosin pode siitä huonoa omatuntoa,vaikkei se urheilijan tyylin sovikaan, niin harvoin sitä tulee käytyä viihteellä.

Mullakin tulee kännissä sauhuteltua ihan olan takaa. Seuraavat pari päivää sitten yskittää ja yrittää saada tervat keuhkoista irti. Ennen poltin askin päivässä, nykyään siis vaan viihteellä, eli edistystä on tapahtunut :)

Juon todella vähän alkoholia, mutta ei siihen mitään syytä ole. Harvemmin tulee raflaan mentyä ja kun menee ei raaski maksaa maltaita vaivasesta siideristä.

Humalahakuinen juomiseni lopetin vuosia sitten, koska mulla on tapana käyttäytyä humalassa erittäin typerästi ja huolestuttavasti.

Yritän pysyä ko.aineesta erossa, koska en osaa ottaa kohtuudella. Aina ei kuitenkaan onnistu. Jos otan niin siinä voi helposti vierähtää viikko tai pari kännissä.

Meikäläisen alkoholinkäyttö loppui melkein kokonaan kun tapasin absolutistimiehen. Seurajuoppona ei alkoholi maita itsekseen nautittuna. Saunasiideri vaihtui light colaan.

Biletän nykyään usein täysin alkoholittomasti (n. kerran kuussa) ja sitten joskus harvoin (4-5 krt/vuodessa) olen vähän maistissa. Isommat ökykännit ovat kuitenkin jääneet.

Moottoripyöräharrastus estää osaltaan alkoholista nautiskelun - veri vetää tielle päivittäin ajokautena (alkoi tänään!) ja järki ei anna ajaa humalassa/krapulassa. Ajohimot päihittävät lähes aina "viinanhimon" ja siksi nautiskelu yleensä jää yhteen siideriin. Hullu se on joka humalassa ajaa.

Krapulat pahenevat myös mitä enempi tulee ikää. Nykyään ei tarvitse paljoa ottaa ja on petipotilaana koko seuraavan päivän. Aiemmin saattoi imeä sienen lailla ja mitään seurauksia ei tullut... vanhuus ei tule yksin (sanoo 26 v.)!

Ravintolaan tulee lähettyä n. kaksi kertaa kuussa.
Jos juon, niin paljon mielummin lähden esim. mökille tai muualle reissuun, Helsingin ravintolat on nähty ihan tarpeeksi monta kertaa, että on jo kyllästynyt.
Lempparijuomia ovat kylmä olut, kuiva siideri ja pehmeä punaviini...

Aika harvoin tulee lähettyä ihan ´kännäämään',ennemmin semmoset eurooppalaiset ;) ,joihin tällä viinapäällä pääsee jo 2sidukalla:jahas:
Kunnon rymy meininkiin tarvitaankin sitten kunnon mixit:Salmari-sidu-olut ja sama uudelleen..taattu kuolen-krabula

:rolleyes: ...

Baarissa tulee käytyä n. kerran kahden kuukauden aikana ja muuten vaan ryypiskeltyä pari keraa kuukaudessa.

Back
Ylös Bottom