gallub

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja juhku
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei mulla oo mitään tankkaus tai ylläpitövaihetta. Palautus juomassa on n. 10 g kreatiinia, jonka hörppään treenin jälkeen.

Tankkasin 5päivää 2rkl aamulla ja 2rkl reenin jälkeen, jonka jälkeen ajattelin nyt tankkailla joka päivä n.10g parin kk ajan ainakin. sitten ens syksynä taas uudestaan :)

Viime kuuri samalla systeemillä ja tuossa vajaa 3kk tuli 4kg massaa jotka eivät edes lähteneet pois vaikka nestettähän tuo monohydraatti etupäässä kerää. Eli todella positiivinen juttu ja hyvin toimii mun kohdalla ainakin tuo pulveri.

Tankkauksessa söin noin 20g päivässä, 3-4:ssä osassa viikon ajan ja ylläpidossa noin 10g. Vedin sitä 1.5kk ja hyvin toimi.
Searchilla löytyy muiden käyttömääristä.

Originally posted by merkkari
Tankkasin 5päivää 2rkl aamulla ja 2rkl reenin jälkeen, jonka jälkeen ajattelin nyt tankkailla joka päivä n.10g parin kk ajan ainakin.

mun vaa'an mukaan yks ruokalusikallinen on 10g jos se on "normaalisti" kukkurallinen, reunojen mukaan tasattu on 5-7g. "jättikukkurallinen" on jopa 20g. eli tosta vois tulla jopa 40g/päivä tankkausvaiheessa? niin ja punnittavana oli fastin kreatiinia ;)

mulle riittää 20g viikon ajan tankkausvaiheessa ja sen jälkeen n. 10g päivä. ja hyvin toimii! ekalla kerralla en tankannu ollenkaan ja otin jonku 5g päivä, tällön en huomannu yhtään mitään...

Originally posted by juhku
ja paljoako syötte ylläpidossa?

No Tomi, Mike ja muut ylläpidossa, paljonko syötte? ;)

Ei vaan, itse otan kreatiinia sellaisen hieman kukkurallisen teelusikan aamulla ja toisen mokoman treenin jälkeen palautusjuomaan sotkettuna. Tänä päivänä krea on kuitenkin sen verran "halpaa" verrattuna siihen mitä se oli vaikka 5 vuotta sitten, että en viitsi alkaa punnitsemaan, menköön sitten ylimäärä (jos sitä on), vaikka kusen mukana pytystä alas.

Sellaisen Evolutionin glutamiinipurkista peräisin olevan kauhallisen - joka lievästi kukkurallisena tehnee jotain 7 ja 10 gramman väliltä.

Tämä treenipäivinä palautusjuomassa, lepopäivinä aamiaisen yhteydessä.

En ole tankannut kuin kaksi ensimmäistä kreatiinikuuriani. Ainoa hyöty tankkauksesta on aavistuksen verran nopeampi boosti treenituloksiin.

Nyt taas tauolla pari viikkoa ja sitten (kahden Fastin pakkauksen jälkeen) lähtee pitkästä aikaa purkillinen Evolutionin kreatiinia 1kg.

Palautusjuomassa ja välipäivinä aamujuomassa noin 8grammaa ympäri vuoden (käytännössä 6-10grammaa :) ), riittää oikein hyvin (180cm/99kg). Tuosta 8grammasta olen varma koska tankkasin sillä kuukauden vuoden 2001 keväällä ja se pari kiloa tuli sillon. Ja sama mitta on vieläkin käytössä johon on vedetty raja 13ml kohdalle (mittasin tuon 1999 syksyllä).

Jos täällä joku lukija kärsii kreatiinin aiheuttamista vatsavaivoista (tiedän ihmisiä jotka eivät voi ollenkaan syödä kreatiinia, ei edes kahta grammaa päivässä malton/glukoosin kanssa), niin kannattaa pysytellä minimimäärissä mikä pitää tasoa yllä. Eikä todellakaan tankata ikinä. Itte oo kokeillu hulluilla määrillä tankkausta X kertaa ja aina on sillon ravattava vessassa X kertaa päivässä. Viiskytkiloselle naiselle 2-4grammaa päivässä riittää oikein hyvin (avopuolisollekin tuli nestelöylymassa kuukaudessa kun se söi 3g päivässä) kunhan se otetaan malton kanssa tyhjään mahaan/palautusjuomassa. 10 grammaa on varmasti isommallekin kaverille useimmiten liikaa, jos jätetään kilpakehonrakentajat ja järkäleet pois laskuista :D .

Mä jatkankin tähän sit. Elieli.

Söin tuossa yhdessä vaiheessa kreatiinia ja pidin sitten taukoa ja nyt on ollut aika epäsäännöllistä meininkiä, että yleensä muistaa vaan treenipäivinä ottaa.

Kannattaako siis tankata uudelleen vai ottaa niskasta kii ja ottaa joka päivä ylläpitoannosta ja kaikki on ok?

Originally posted by Sakkeus
Jos täällä joku lukija kärsii kreatiinin aiheuttamista vatsavaivoista

Kannattaa kokeilla liuottaa krea kunnolla lämpimään/kuumahkoon veteen. Ruikuli saattaa johtua siitä että massuun menee liukenemattomia krea"kiteitä" jotka sitten suolessa imevät itseensä liiankin kanssa vettä -> prööt. Mulla ei ollut mitään ongelmaa silloin kun tankkasin n. 20 g päivässä kolmessa erässä. Ylläpidolla otin jonkun 5-6 grammaa, Evon kreatiinia.

Tuli tässä mieleen että ootteko huomanneet eroa treenissä jos otatte treenipäivinä krean kahdessa osassa, eli osa (n.1/3) aamulla ja loput palautusjuomassa. Muina päivinä vain aamulla. Itsellä näin saa treenissä paljon paremman tuntuman ja iiihanan pumpin jopa myös selkään (selkäpäivänä...)!
Otin tankkauksessa 15-20g viis päivää ja nyt ylläpidossa sen ruokalusikallisen verran. Ei oo ollu mitään ikäviä sivuvaikutuksia paitsi tankkausvaiheessa sai juosta vessassa ja oli vähä turbo-olo nesteestä. Se kuitenki laski ja on nyt vaan siellä missä pitääkin.
Tulokset on noussu silmissä joten ykköstavaraa on!!

Hippa: Jos sullon ollu taukoa välissä ja sen jälkeen epäsäännöllistä niin tankkaa nyt muutama päivä että saat tasot ylös, ja jatka sitten säännöllisesti ylläpitoa.

EDIT: Ei oo muuten ollu mitään vatsavaivoja vaikka vetäis "raakana" huiviin ja vettä päälle...

-EDIT- voisitko katsoa tuon ääkirjaimen asetukset kuntoon... siivosin tuon tekstin tällä kertaa, että palstalaiset saa siitä tolkkua
-wilu-

Originally posted by Trinity
-EDIT- voisitko katsoa tuon ��kirjaimen asetukset kuntoon... siivosin tuon tekstin t�ll� kertaa, ett� palstalaiset saa siit� tolkkua
-wilu-

Yritetty on monet kerrat!!
Kukaan ei oo keksiny vikaa. Tana aamuna rupes yhtakkia nayttamaan oikein mutta kun suljin ja avasin palstan uudelleen, vika palasi. Kaikki asetukset on oikein, ja koko selain on haettu uusiksi... (uusin netscape)... Etta kertokaa joku viisaampi mita asialle voisin tehda?
Kirjoitan tasta lahtien aana ja oona... kunnes vika loytyy:(

Mulla tuli alussa kreatiinin käytöstä vatsavaivoja, mutta sitten tein silleen että noin viikon ajan otin vaan pari grammmaa päivässä, jonka jälkeen vasta alotin sen varsinaisen tankkausjakson. Eikä tullu enää vatsavaijoja.
:|

Vatsavaivoista. Niin seksikkäältä kuin kuulostaakin niin join liian vähän vettä, mistä seurasi ihan tajuton ummetus, johon auttoi ainoastaan peräruiske :rolleyes:

Eli juokaa tarpeeksi vettä! Se on mun ohje.

Joo ton ihanan ummetuksen unohdinki mainita. Mullakin oli kyseista vaivaa sen alun vessassa juoksemisen jalkeen (vastapainoksi :)) muutamana paivana jolloin en muistanut juoda sita kolmee-neljaa litraa vetta...

Suositut

Back
Ylös Bottom