G: Millaisella salilla treenaatte?

vilma-liina

Mode/Punttimimmit
Mode
Ihan mielenkiinnosta kyselen, eli millaisella salilla punttimimmit treenaa, ja mitä salin tarjoamia palveluja käytätte?

Oma kotisalini on näitä suurehkoja klubisaleja, ja sen tarjoamista palveluista en kyllä käytä kuin punttisalia (sekasalin puolella), solkkua joskus harvoin, ja aerobisia laitteita satunnaisesti. Niin joo, ja lisäravinteita tietysti ostan.

Spinningiä, kiertoharjoittelua, ja jumppia jos minkälaisia chiballista aerodanceen olisi tarjolla, mutta ei vaan ole tultu mentyä. Joskus lukioaikoina kävin aktiivisesti jumppailemassa, mutta nyt ei vaan ole tullut mentyä. Syö liikaa punttitreeniä ;) seli seli...

Sali saa minulta kiitettävän arvosanan, laitevalikoima on tosi monipuolinen, vapaita painoja löytyy riittävästi ja ennenkaikkea laitteita huolletaan aktiivisesti ja esim. -80 luvulta kotoisin oleva ristikkäistalja pelittää paremmin kuin moni uuden karhea.

Huonoja puolia ei oikein muita tule mieleen, kuin musiikki. Clubisysteemin myötä musiikkilinja on pehmentynyt huomattavasti. Mutta tähän löytyy onneksi ratkaisu omista poppivehkeistä.

Mayor - kertonee kaiken :-)

Edullinen, hyvä musiikki, laadukkaat vehkeet, riittävästi rautaa, monipuoliset aerobiset laitteet, mahdollisuus ohjattuun venyttelyyn ja joogaan (käyn joskus), hierontaan, solariumiin yms.

Enempää ei voisi toivoa, ryhmäliikuntafanaatikot ovat varmaan sitten toista mieltä...

Sekasalilla, jonka trajontaan ei kuulu minkäänmoisia jumppia. Solarium ja lisäravinnemyynti toki löytyvät, mutta muuten kai sitä voi kutsua paikkakunnan "bodisaliksi". Hyvä paikka, hyvät laitteet, mukavat omistajat, musiikin saa itse aika lailla päättää ja pääsee treenaamaan ympäri vuorokauden.

Kaikkia muita palvelujaan käytän, paitsi solariumia -ja sielläkin voisin itse asiassa pari kertaa käydä makaamassa.

Treenaan pienellä naisten kuntosalilla. Solarium löytyy ja myynnissä on protskupatukoita ja jotain rasvanpolttojuomaa. Omistaja on kiva ja muutenkin salilla on hyvä tunnelma. Jumppia ei ole, laitteet on ihan kohtuulliset. Hinta on mulle ihan sopiva: 3kk/83€.

Yliopiston salia. Käyn joko kumpulassa tai keskustassa. Ainoa mikä oikeasti häiritsee (satunnaisen tungoksen lisäksi) on musiikki. Treenaaminen radio novan tahtiin on aika perseestä :curs:

Sekasalilla käydään.
Minun lisäkseni siellä käy vain muutamia naispuolisia henkilöitä, muut suureksi osaksi raavaita miehiä.

Mukavaa on tietysti se että koska naisten määrä on 300 kävijästä 10 % luokkaa ja minä ainoa joka todella treenaa kovaa, saan paljon neuvoja ja apuja ukoilta, sekä tietysti kehityksen myötä myös kehuja !!

Käyn sellaisella yleisellä ilmaisella salilla tekemässä vinopenkkiä, ylätaljaa ja kyykkyä.. Muuten treenailen kotona..
Saan treenailtua kyllä kohtuu hyvin, vaikkei olekaan vimpan päälle kaikkia laitteita. Kävisin kyllä "kunnon" salilla, jos rahatilanne sallisi.

Pienen kaupungin "ainoalla" salilla. (On toinenkin sali, mutta saman yrittäjän.) Varustetaso riittää miulle. Solarium löytyy, mutten ikinä ole käyttänyt enkä kai käytäkään. Jumppia on kaikenlaisia, mutta en ole massaliikkuja, joten en ole käynyt. Spinningiä on ainakin joskus ollut mutten ole käynyt (väärä aika, matkaa sentään 15 km). Ohjausta saa, testausta ja ohjelmanlaadintaa, mutta en tarvitse.

Yleissali kaikenikäisille ja -kokoisille. Yhtään tosi bodaajaa en tiedä, niitä voi olla. Kuntoilijoita, eri lajien urheilijoita, pari aerobiccaajaa ollut, jokunen voimanostaja. Naisia aika paljon, mutta enimmäkseen jumppapuolella.

Täällä muilla mailla vierahilla oon treenannut varmaankin kaupungin suurimmassa "laitoksessa", eli tän nimikin on Canada Games Complex, joka siis kertoo jo aika paljon paikasta. Uimahalli, kuntosali, kaikki mahdolliset jumpat, kiipeilyä, juoksurata, 5 cardiohuonetta, 5 squash-kenttää...jnejnejne...maksoikin vain opiskelijahintaisena noin 160 euroa 8 kuukaudelta. Ainut juttu vaan, että täällä ei oikeen meitä kovaa reenaavia naisia ole. Mun lisäksi ehkä kolmea nuorta naista näkyy useammin...ja se tietenkin aiheuttaa sen uteliastakin uteliaamman pällistelyreaktion miesten taholta...alussa se häiritsi ihan sikana, mutta nyttemmin se on antanut vaan lisää tsemppiä, jotta näytetäänpäs kuinka mimmiltä rauta nousee :evil: Vähän vaan ärsyttää, kun tuntuu ettei ne salin työntekijät (normaalisti koulun ohella työtä tekeviä mua nuorempia kundeja) oikeen osaa suhtautua kovaa reenaaviin naisiin. Eivät siis ota kovin tosissaan, tulevat häriköimään kesken sarjojen jne. Yrittipä joku kukkakeppi mua muutama vko sitten tekemään "tehokkaita olkapääliikkeitä", kun en naisena varmaan sellaisia tiedä. :itku:

Suomessa treenaan salilla, joka ehkä enemmän lukeutuu sellaseksi kovaa treenaavien saliksi. Naisia tosiaan se 10-20%, mutta kaikki meistä on kovakuntoisia. Salilta löytyy paaaaaljon penkkejä, paaaaaljonlevypainoja, paaaaaljon irtopainoja ja tankoja, ei tartte ikinä jonotella mihkään. Kaikki toimii paremmin kuin loistavasti ja cardiolaitteitakin löytyy ihan kohtalaisesti. Spinningiä ja bodypumppiakin löytyy, tosin en niitä käytä, kun spinnailen ensin sen neljän kilsan matkan sinne salille...

Niin muuten, mulle on AINA ollut elintärkeetä, että sali on tositositosi lähellä. Mutta toi Suomen salini on niin kertakaikkisen hyvä, etten sitä voinut vaihtaa, vaikka muutinkin kauas siitä. Miksipä sitä hyvää vaihtaisi!

Duuni paikan salilla treenaan. Hintaan 7?/vuosi, mikä on erittäin jees :thumbs:

Irtopainoja, penkki, ylätalja ja "kaksoitalja" josta voi myös säätää korkeutta (ja mun olkapäiden sisäkiertäjät kiittää).

Miehiä käy paljon, joskus joku naisporukka pölähtää sisälle, nyt ollut joku salibuumi ja ruuhkaista. Aikalailal käynyt sellaisia ihme "vinksuttajia", joilla liikeradat n. puolet esmes ylätaljasta ja liikaa painoja vehkeessä jne. Oon lähinnä miettinyt kuinka kauan voivat käydä enne kuin paikat hajoo. En oo menny kommentoimaan, kun oon sivukorvalla kuunnellu juttuja ja asenne on kyllä me tää tiedetään ja ollaa niin asian tuntijoita.

Normi sekasali, opiskelijan budjettiin sopiva 12,50 e/kk. Laitteet ihan hyvät ja vasta huolletut. Salille tehtiin omistajanvaihdoksen jälkeen uutta ilmettä ja joulun aikana maalattiin ja tuotiin muutama puska viihtyisyyttä luomaan. Itse en pölypuskista niin välitä mutta eivät myöskään silmään pistä. Ihmisiä käy nykyään melko runsaastikin, lisäravinnemyyntiä ei ole,sen paremmin kuin solariumiakaan kun edellinen omistaja hajotti sen tietämättömyyttään :rolleyes: Muutamia kummallisia otuksia mahtuu joukkoon mutta siinäpähän olevat. Ei mikään hienostosali,käy nuoria ja vanhoja ja siltä väliltä. Tunnelma on melko lupsakka, henkilökunta koostuu nuorista ja ovat sanoneet että jos omaa musiikkia haluaa laittaa soimaan niin ei muuta kuin levy tiskiin niin homma hoituu. Hyvä sali se on, sen näkee.

Sali jossa käyn on sekasali eikä kuulu mihinkän ketjuun. Suht peruslaitteet löytyy ja kohtuullisesti painoja + tankoja + käsipainoja. Joillekkin "isoille miehille" saattaa loppua kesken, mutta mulle riittää hyvin :) Jumppia löytyy myös; Les Mills ja erilaiset mind&body-tyyliset enimmäkseen. Itse käyn toisinaan stepissä, mutta enimmäkseen vaan salilla.

Viihdyn, porukkaa on laidasta laitaan ja henkilökuntakin on mukavaa. Naisiakin käy, enimmäkseen jumpissa tosin.

Plussaa on vielä sekin, että on edullinen (firma sponssaa osan) ja lähellä työpaikkaa = helppo käydä suoraan töistä.

Oikeastaan ainoa miinuspuoli on ahtaahkot tilat, mutta siihenkin oli tulossa korjausta lähiaikoina.

Meikäläinen käy kahdella eri salilla.
Toinen, suurempi, on kivenheiton päässä kotoa. Löytyy jos jonkinlaista vimputinta ja jumppaa. Solariumitkin olis, en ole vielä kokeillut, mutta ehkä jonain päivänä... Törkyhintainen 59€/kk ja pakkojäsenyys. Porukkaa paljon, ja vaihtelevuus suuri, harvoin näkee samoja naamoja, vaikka treenaan melkein aina samaan kellonlyömään päivästä riippumatta. Naistenpuoli on rakennettu semmoiselle parvelle katonrajaan. Kesällä hiostavan kuuma, vaikka ilmastointi jauhaa täysillä. Laitteet paineella toimivia, ja vanhimmat ja rääkätyimmät päästää painetta treeninaikana pikkuhiljaa ulos. Jatkuvasti saa olla lisäämässä painetta että pysyy samassa vastuksessa. Alakerrassa/katutasossa suurinosa laitteista ja jumppahuoneita. Kellarikerroksessa on rautapuoli, jossa isot miehet treenaa. (Meikäläisellä ei ole sinne vielä mitään asiaa... Ehkä jonain päivänä... ) Lisäksi spinning- ja jumppasalit. Oon vasta käynyt salin puolella, jumppiin en ole vielä mennyt, mutta tarkoitus olisi... Punttisalin puolella paljon "apua-ei-lihaksia" -naisia, jotka vimputtavat olemattomilla painoilla pitkiä sarjoja ja vähän lehtienlukua samalla laitteessa istuen. Ja muutamia puuhelmipoikia :rolleyes:. Rautapuolella käy äijät.

Toinen sali on keskustassa, pienempi ja jotenkin viihtyisämpi. Laitteita on suht hyvin, normiprässi ja kyykkyprässikin, joita ei toisella salilla ole kuin rautapuolella (ja painot päällejätettynä). Välitöntä porukkaa, monesti näkyy tuttuja, ja moikkaillaan. Hintavahko tämäkin, 49€/10krt, ei pakkojäsenyyttä ja käy kun ehtii eikä tarvitse maksaa turhasta. Jumppia on muutama, nykyinen omistaja toi myös kontaktilajitarjonnan. Huvittais mennä kokeilemaan, mutta kun mustelmoidun niin helposti. Salilla kohtuu hyväkuntoista porukkaa, nuorehkoa, mutta välillä vanhempaakin (50 ja yli). Kunnon kokoisia miehiä :kuola: .

Molemmat salit on sekasaleja, ja molemmissa on lisäravinteitakin myynnissä, mutta en ole vielä ostanut kummastakaan paikasta.

treenailen kundikaverin ja hänen kahden ystävänsä omistamassa salissa. Oikeastaan siellä tulee oltua päivittäin touhuamassa kaikenlaista jumpanohjauksista lisäravinnetilauksiin. Välillä saattaa päivä venyä yli kymmeneen illalla...
Sali on oikein kotoisa ja on mukavaa kun asiakaskunta on tuttu. Salilla on kaikki tarvittavat laitteet, hyvät aerobiset vehkeet, hieronta ja grilli.
Himasta ei ole salille kuin sata metriä, joten ei voi valittaa...

Mä reenailen naisten salilla. En siksi, että "pelkäisin" miehiä, mutta tonne tuli mentyä silloin aikoinaan pienenä ja epävarmana, enkä ole katsonut aiheelliseksi vaihtaa muualle, vaikka nyt onkin paljon enemmän kokemusta näistä salitouhuista. Tuttuun paikkaan on helppo mennä ja lisäksi salilla on leppoisa ilmapiiri ja huippumukavat ohjaajat. Salilla on näitä perinteisiä loitontaja- ja lähentäjä-laitteita, mutta myös kiitettävästi vapaita painoja. Käsipainoja tilattiin taannoin kävijöiden toiveesta lisää, kun vanhoista ei enää löytynyt riittävän painavia.

Osa porukasta reenaa Cosmo kädessään, osa taas enempi tosissaan. Muutama fitness-kisaajakin löytyy. Mukava vaan, kun on erilaista porukkaa, kyllä me mun puolesta samalle salille mahdutaan. Jumppaa on laidasta laitaan (LesMills, spinning yms), lisäksi löytyy solarium ja myynnissä on myös jonkinverran lisäravinteita ja varusteita.

Treenailen myöskin kahdella salilla, toinen on CMS - sali, joka on vähän kauempana ja siellä käyn lähinnä solariumissa, aerobicissä ja spinningissä. Ja tietty venyttelyssä :)

Sitten tossa kilsan päässä on tommonen pieni kellariloukko, jossa ei voi kesällä kuvitellakaan treenaavansa ( = ei ilmanvaihtoa ). Käyn tekemässä salitreenit lähinnä siellä, löytyy kaikki tarvittavat peruslaitteet ( smith, kyykkyteline, jalkaprässi, taljat jne ). Ja tosiaan, tällä pienemmällä salilla olen varmaan ainut nainen, joka laittaa vähän enemmän rautaa tankoon, niin äijät tulee tsemppaamaan viimeset toistot ja karjumaan viereen :D

Mä käyn pienellä CMS-ketjuun kuuluvalla salilla. Aikanaan tärkein valintaperuste oli sijainti, ja viiden minuutin kävelymatka kämpiltä toimii edelleen. Hinnasta en oo jaksanut valittaa, sillä voisin sijoittaa saman summan kuussa paljon huonomminkin. Tykkään ilmapiiristä, kaikki saa olla millasia haluaa ja oon tutustunut mukaviin ihmisiin. Sali on jaettu hilavitkutinpuoleen ja rautapuoleen, viihdyn enemmän miesten seassa viimeksi mainitussa. Toisella puolella melko vahva lehtienlukukulttuuri.

Alkuaikoina kävin pääasiassa jumppaamassa, nykyään sali on ykkönen. Jumpassa käyn silloin tällöin, jos sopivaan ajankohtaan on joku koreografinen tai combat-henkinen tunti. Spinningiä olisi myös tarjolla, mutta siitä en pidä, ja solariumia lisämaksusta. Kahvilassa on b-oikeudet ja lisäravinteita sekä treenikamoja myytävänä. Sali tarjoaa jonkinverran omia tapahtumia :kippis1: ja lisäksi yhteistä CMS-ohjelmaa.

Ei klubisali, mutta mittapuitteni mukaan iso. Paljon myös isoja rumia painonnostajia - sekasali siis. Laitteita piisaa, tankoja ja irtopainoja - käsipainoja ainakin 56 kiloon. Solarium olisi ja hierojakin ehkä tulossa. Lisäravinteita toki, mutta (ehkä onneksi) ei mitään ryhmätunteja. Ja ah, niin ihanat sohvat joissa toisinaan levähtää hetki treenin jälkeen, jääkaapin vieressä. Hyvä on ilmapiiri, rautaa ja Rammsteinia. Enpä hevillä salia vaihtaisi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom