Arvon asinatuntijat ja kohtalotoveritTuli käytyä tuossa fyssarilla ihan muiden asioiden tiimoilta. Loppuun kysyin offtopiccina että mites tuo kiertäjäkalvosimien venyttely, onko kannattavaa tarpeellista tms (koska olen aiheeseen viimeakoina taas törmännyt pariin otteseen)? Vastasi siihen että eipä ole omalla kohdallani tarpeen, sillä olkaniveleni on luonnostaan ilmeisen yliliikkuva löysien kudosten johdosta. Tämän jälkeen kysyin jotain deltsien venyttelystä ja vastaus oli sama, ei ole suositeltavaa minulle samasta syystä. Kerroin vielä saliharrastuksestani ja pohdin ääneen mahdollisuutta lihaksen hitaampan palautumiseen ja lyhenemiseen ilman venyttelyä, mutta vastaus pysyi samana.Palautumiseen suositeltiin kevyttä olkalihasjumppaa jolla saadaan aineenvaihduntaa paikalle ja kuonat liikkeelle.Onkohan täällä muita joilla samanlainen tilanne? Mites olette toimneet? Itsellä toki ollut se olkapään venyttely hieman hankalaa ja usein venytys siirtyy venyttämään sitä nivelen pattiosaa ulos sieltä kupistaan (?) joka puolestaan löysyttää ympäröivää kiertäjäkalvosinryhmää siinä ympärillä. Nyt olen tietysti hionut venytystkniikkaa jo parin vuoden ajan ja pikkuhiljaa olen oppinut kohdistamaan sen venyn sinne lihakseen.Lisättäköön vielä että deltsivenyttelystä reenin takia suositteli maksimissaan lyhyitä venytjä jos ihan pakottava tarve on. Sellaisen lyhyemmänkin esim 30s luulisi riittää palauttamaan lihan lepopituuteensa treenin jälkeen(kö)?