Flunssa(n) kynsissä? Mietipä tätä!

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Tulipa tässä taas lueskeltua siitäkin mitä kaikkea kynsien alla elelee. Kriittinen raja terveellisyyden kannalta lienee jokin 3 mm, ja kaikkihan tietäväyt millaisia rakennehirvitykset ovat!

Ja tulipa siinä mieleeni, miten täälläkin ovat monet marisseet toistuvista taudeistaan. Niinpä teenkin tällaisen pienimuotoisen kyselyn, oletteko sattuneet havaitsemaan kynsien pituudella ja flunssien määrällä mitään yhteyttä?

Itselläni kynnet ovat erittäin lyhyet, ja kunnon flunssat viiimeksi 2006 ja 1999 keväinä.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Tulipa tässä taas lueskeltua siitäkin mitä kaikkea kynsien alla elelee. Kriittinen raja terveellisyyden kannalta lienee jokin 3 mm, ja kaikkihan tietäväyt millaisia rakennehirvitykset ovat!

Ja tulipa siinä mieleeni, miten täälläkin ovat monet marisseet toistuvista taudeistaan. Niinpä teenkin tällaisen pienimuotoisen kyselyn, oletteko sattuneet havaitsemaan kynsien pituudella ja flunssien määrällä mitään yhteyttä?
Kyllä, nyt viime vuosina kun oon saanut kynnet kasvamaan ja oon pitänyt niitä pitkinä, oon ollut flunssassa todella harvoin! :D Joten väitän teorian olevan :anssi: .

Annoin itselleni kertoa viikonloppuna, että kynsien pureskelu on yhtä hygieenistä kuin yleisen wc-pöntön nuoleskelu... Tai siis että ainakin yhtä paljon pöpöjä saa suuhunsa. Nami. Ja en tiedä alkuperäistä lähdettä ko. tiedolle :)

No mä lähtisin myös samalle linjalla Emmah:n kanssa, kynnet on ollu aina nysät ja nyt vasta niitä alkanu kasvattamaan oikein urakalla. Mun viime vuotiset flunssat/angiina/toistuvat hengitystieinfektiot tuskin löytää mitään yhteyttä tämän asian kanssa.

Tuli tuosta wc-pöntöstä mieleen kuulemani juttu, että auton ratissa olisi keskimäärin enemmän bakteereja kuin wc-pöntössä. Heti teki mieli ottaa desinfiointiaine ja hinkata oman koslan ratti puhki :D.

Alkuperäiseen kysymykseen: en ole minäkään huomannut yhteyttä. Yleensä kynteni ovat aika lyhyet, mutta pari kertaa on ollut rakennekynnet (--> ei mitään eroa). Sairastan aika harvoin ja ainoat selkeät sairastumisen "edesauttajat" ovat olleet miinuskalorit ja stressi.

:anssi: Joo ne "rakennehirvitykset" löytyy täältä kolmatta vuotta ja enpä nyt ihan äkkiä muista kovinkaan kipeä olleeni tuona aikana. Eiköhän ne sairaudet saada jostain muusta kuin omista kynsistä..... :zzzz:

Muistan kuulleeni, että yhden kynnen alla on bakteereita yhtäpaljon kuin Euroopassa asukkaita ja sormuksen alla Suomen asukasluvun verran!! :hyper: Ja että yhdessä tietokoneen näppäimessä on enemmän bakteereita kuin wc-istuimen renkaassa. Kumpaa nuolisit mielummin, tietsikan näppäintä vai wc-renkulaa? (hyh, tulee kylmiä väreitä kun ajatteleekaan tollaisia.) nIin ja vastaus kysymykseen, itse pyrin pitämään jo ammatinkin puolesta lyhyet kynnet, mutta kyllä mää joskus niitä pureskelen... yök.

mulla ollu kynnet 4vuotta ja kipeänä tosi harvoin. pois töistä varmaan max 3x/vuosi

ja eikös se niin mene, että mitä enemmän pelkää bakteereita, sitä enemmän olet kipeänä yli hygieenisena. tosin itse olen loiskinut hevosten parissa pennusta asti ja ollut asiakaspalvelussa vuodesta 01, joten immuniteetti on vissiin parantunut.

Eiköhän se ole ihan sama onko pitkät vai lyhyet kynnet jos pesee käsiään usein. Siis kunnolla saippualla ja kuumalla vedellä. Olin sairaana viimeksi vuosi sitten. Vuosia sitten sairastin monta flunssaa vuodessa ja äitini kehotti ulkoilemaan enemmän. Nyt käyn lenkillä vaikka olisi pakkasta yli 30 ja enpä ole tauteja saanut. Lisäksi olen kassalla töissä, jossa ihmiset räkii päin naamaa puhumattakaan kaikista pöpöistä mitä niissä rahoissa pesii. Käsiä joutuu jo työn takia pesemään usein, ja pesen yleensäkin heti ensimmäisenä kädet kun tulen kotiin (koulusta, kaupasta, salilta) etenkin jos alan heti syömään. :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
En usko että on yhteyttä. Olen ollut itse melko usein flunssassa ja kynnet ovat lyhyet. Lisäksi luulen, että rakennekynsiä tuskin pureskellaan.

Joo, ei rakennekynsiä pureskeltua tule, mut täytyy sanoo, et tottakai niiden alle enemmän likaa kertyy kuin lyhyien kynsien. Oli sit rakenne tai omat..
miettikääpä kuinka monesti norm.päivän aikana käsittelemme kaikkia bakteeripesiä..rahaa, ostoskärryjä, ovenkahvoja, yleisiä vessoja jne. et ei kannata kaikkee aina ajatella niin tarkkaan:D tai tulee :urjo: vähemmästäkin....

Ääks, tässähän tulee mieleen et mikä ihmeen epähygieeninen possu mie oon, ku oon ollu flunssassa jo kolme viikkoa.....:nolo:

Noh, ehkä asia kuitenkin on enemmin niin päin, että oon ylihygieeninen (näin ainakin tutut väittää)...Pöpöjä nyt tulee väkisin joka paikasta, mutta yritän ite vältellä niitä parhaani mukaan. Esim. ruokaa tehdessä pesen aina kädet jos välillä kosken esim. oven kahvaan. Joidenkin mielestä se on sairasta, miusta järkevää. :D

Mutta itse otsikkoon...
Mie oon kyllä kanssa sitä mieltä, että kynsien pituudella ei oo yhteyttä flunssaan.

Zone-sarja -42%
Rakennekynsiä ei ole, mutta omien kynsien pituus vaihtelee, enkä ole huomannut mitään eroa sairastelujen kanssa. Usein tämä "bakteeri"-mörkö mainitaan negatiivisessa mielessä, vaikka osa bakteereistahan on hyödyllisiä ja välttämättömiä kantajalleen. Eli niitä on joka puolella, ja ylihygieenisyys saattaa tuhota näitä hyödyllisiä kavereita :).

Latest posts

Back
Ylös Bottom