Flood threadin keskustelu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

Mike

ATG
Pakkotoisto
Eli yleisellä pidettiin tuo järkyttävä floodaus 20 tuntia, viestejä vajaa 5000. Oli hyvää kenttätutkimusta serveriä silmälläpitäen. Jos forum avattaisiin rekisteröintivapaaksi paskaksi, tarvittaisiin järkyttävät myllyt pitämään keskustelua yllä. Kuvat serverin statseista saadaan tossa illan aikana kun tuo nyt eka tuosta tasottuu.

HUOM! Muistakaa pysyä asialinjalla forumilla, tähänkään trediin vain asiaa, ei floodia.

Mitä mä voitin? Mitä mä voitin??? :D
Noeeeeeeikai., ei herneitä nenään :hyper:

Joo, aika hitaasti kyl pyöri palsta ton threadin ollessa menossa. Hyvä että on a) moderointia b) rekisteröityminen c) vipeille vaan osiot . Pysyy homma hanskassa ja hanskatkin matkassa. keep the good work :thumbs:

Ei kyl pakkis olis todellakaan näin mukava ja asiallinen palsta lukea jos asiat sais vaan olla kuten toi fl00d-thread osoittaa.. Ja eikä tohon ees laitettu liitteinä kuvia. Näinkin "vakava" asia kun oman kehon kehittäminen, ni on musta tärkeetä että saa oikeanlaista tietoa ettei sitten vahingossakaan riko itseään, ainakaan tietämättömyyttään... tai tee muuten tyhmyyksiä

Saikoha kukaan tästä nyt mitään selvää (vähän on toi flood-päällä viä :nolo: )

kai sinne joku 60 viestiä tuli kirjotettua:)

kiitoksia kanssaosallistuneille...meni tylsä duunipäivä paljon nopeammin ja kyllähän sitä tuli postattua melkeen 100 postia tonne :D

Hei mike semmosta kyselin jo tuolla floodi-thriidissä, että voiko tuota viestiä/sivu määrää nostaa enää softan puolesta? Kun nyt asetuksissa on maksimivaihtoehto 40 viestiä/sivu, ja itse mielellään käyttäisin vaikka 100 viestiä/sivu...

Olipa kyllä melko hektistä paukuttelua ja vimeinen työpäivä (ennen lomaa) meni mukavan nopeesti ku yritti parhaansa mukaan olla :david: ..
Lopussa alko tosiaan meneen jo aika tahmeeksi latautumiset. Missähän vaiheessa olis heittäny juntturaan? Ja kyllähän tää olis kauheeta zheissee jos sais vaapaasti paukuttaa paskaa nimettömänä niinkuin jonnekkin saa.
Jeah kaikille osallistuneille :rock:

andor sanoi:
Hei mike semmosta kyselin jo tuolla floodi-thriidissä, että voiko tuota viestiä/sivu määrää nostaa enää softan puolesta? Kun nyt asetuksissa on maksimivaihtoehto 40 viestiä/sivu, ja itse mielellään käyttäisin vaikka 100 viestiä/sivu...
Lataukset siinä vain lisääntyy kun tulee enemmän tavaraa kerralla näytölle. Korostuu pitkissä threadeissa. 200gt alkaa olemaan jo melkoinen liikenne muutenkin.

Tulihan tuonne muutama kymmenen viestiä laitettua aika pienellä aikavälillä.
Laitetaan Juha1 ja Zannaz Jippiille puoleksi tunniksi jauhamaan, saadaan serverit jumiin seuraavaksi puoleksi vuodeksi.

Miksei flood II mennyt salaisiin, kun ensimmäinenkin löytyy sieltä? Poistettiinko se kokonaan?

Hmmm.. Melkein sata viestiä tuli laitettua. Olisikin jo aika hurjaa, jos tuota vauhtia tulisi viestejä aina. Menisi koko päivä kun lukisi yhdestä threadista uudet viestit.

mä näin unta että mulla oli yli 100postausta.. sitte mä heräsin. Ei vaan olihan toi ihan mukavaa sekoilla näin pakkiksen puolellaki, mutta ei tota aina jaksaisi.
Pidetään tää palsta asiallisena!

Palvelinpuolen statistiikka ohessa...

Kokonaisuudessaan moinen floodaus lisäsi kuormitusta n. 20-25% normaaliin.
Joka käytännössä näkyi foorumin hidasteluna. Radikaaleimmin kuormitus nousi sähköpostipalvelimenpuolella, jossa viestimäärät pompsahtivat threadin aikana.

Mikä sitten tilanne olisikaan jos moisia threadeja olisi useita ja kaikki käyttäjät postittaisivat paskaviestejä "tuelta". Silloin tarviitaisiin reippaasti lisää rautaa palvelun pyörittämiselle. Riskinä varmasti myös olisi ettei foorumilta löytäisi niitä oikeita ja hyödyllisiä asioita, jolloin totaali avoimuus kääntyisi itseään vastaan ja hetken päästä ketään ei kiinnostaisi koko palsta.

Kaikista oheisista statistiikoista huomaa torstain ja perjantain "piikit".
Käppyröistä löytyvät, prosessorinkuorma, kokonaiskuorma ja sähköpostimäärät.

Liitteet

• cpu-week.gif
    cpu-week.gif
    38,9 KB · Katsottu: 532
  • load-week.gif
    load-week.gif
    35,9 KB · Katsottu: 467
  • req-week.gif
    req-week.gif
    47,4 KB · Katsottu: 390
Ei ois kannattanu poistaa. Tredin annista olisi helposti saatu pari kirjaa, täyspitkä tv-elokuva ja äitiysvalmennuskurssi.

Tulipahan sinne joku 50 viestiä kirjotettua ja hauskaakin se oli.. Välillä tuli niinkin nopeasti, että yhtäkkiä oli 10 sivua tullu lisää..

SniffDaddy sanoi:
Ei ois kannattanu poistaa. Tredin annista olisi helposti saatu pari kirjaa, täyspitkä tv-elokuva ja äitiysvalmennuskurssi.
Kysymys:....ei vaan
En osaa laskea mutta veikkaisin, että joku 200-300 viestiä tuon yön aikana tuli laitettua....

Kyllä tää palsta kieltämättä tökki aika pahasti välillä tossa tortai-iltana. Ihan kivaa sinne oli kirjotella se muutama tunti mitä sitä seurailin, mutta mitään järkeä siinä ei kyllä ollut. Että aika surkeeta ois tätä palstaa seurata jos tollanen ois aina mahdollista.

Back
Ylös Bottom