Fitness

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mariah
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Heippa vaan!

Voisikohan joku lajia paremmin tunteva neuvoa aloittelijaa. Haluaisin ihan mielettömästi yhdistää saliharrastuksen ja kilpailemisen.Olen yrittänyt etsiä tietoa vähän joka puolelta, mutta jotenkin on niin vaikeaa kun noita fitness lajejakin on niin monta. Lähinnä mua kiinnostaisi se muoto, missä on vapaaohjelma. Veri vetää ihan kauheasti lavalle esiintymään, kun olen sitä kuitenkin (no hyvin eri muodossa) pienen ikäni tehnyt :) .
Mistä siis kannattaisi aloittaa? Mistä saisin enemmän tietoa? Entä onko teillä lajia harrastavilla valmentajia ?
Kysymykseni varmaan kuulostaa todella tyhmiltä, mutta jostainhan sitä on aloitettava ;), enkä siis tiedä lajista paljoa mitään.
Niin sitä mun piti vielä kysyä, että onko 21- vuotias liian vanha aloittamaan treenaamisen- kilpaileminen tavoitteena?

Kiitos jos joku vaivautuu vastaamaan mun kysymyksiini :) !

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Heippa, et todellakaan ole liian vanha aloittaaksesi lajia, varsinkin, kun oot kuitenkin salilla aiemmin treenaillut. Esimerkiksi Fitnessliiton leireiltä saa paljon tietoa kaikista perusjutuista, mitä lajiin liittyy ja myös valmentajien yhteystietoja.

Ja kun en sinun taustaa tämän kummemmin tiedä, niin suosittelen kyllä kääntymään valmentajan puoleen niin vapaaohjelmaan kuin treeniin ja ravintoonkin liittyen.

Mariah sanoi:
Mistä siis kannattaisi aloittaa? Mistä saisin enemmän tietoa?

Aloita vaikka tutustumalla huolellisesti Fitnessliiton nettisivuihin. Sieltä löytyy paljon tietoa. Lue ehdottomasti yleiset säännöt, sekä fitness-säännöt. Pääset aika hyvin jyvälle, mistä on kysymys.

http://www.kpfitness.fi/fitnessliitto.html

Mariah sanoi:
Entä onko teillä lajia harrastavilla valmentajia ?

Hyvin monella kilpailijalla on taustajoukoissa valmentaja. Suosittelen sellaisen hankkimista, joten eipähän tarvitsi hakata päätä seinään useita vuosia itsekseen :wall:, vaan pääset heti tosi toimiin.

Missäpäin Suomea asut? Mahdollisesti voitais antaa sinulle vinkkejä paikkakuntasi/lähiseutusi valmentajista. Myös liittoon voit toki ottaa yhteyttä, mutta minun mielestäni valmentajan on hyvä asua suhteellisen lähellä sinua, jotta tapaamiset onnistuvat helpommin.

Mariah sanoi:
Niin sitä mun piti vielä kysyä, että onko 21- vuotias liian vanha aloittamaan treenaamisen- kilpaileminen tavoitteena?

Kuten Vilmis tuossa jo totesi, et todellakaan ole liian vanha! :thumbs: Tässä lajissa kun ei ole mitään ikärajaa, joten treeni- ja kilpailuvuosia sinulla on hurjasti jäljellä.

Viimeisenä ehdottaisin vielä että tulet katsomaan kevään kisoja Kulttuuritalolle Helsinkiin 22.4.2006!

http://grandprix.boosman.fi/showpage.asp?id=5121

Tsemppiä!

Asun pääkaupunkiseudulla(Espoossa), joten täällä varmaan on ihan hyvät mahdollisuudet aloittaa laji ? Kävin tutustumassa noihin kpfitness:n sivuihin, ja epäselväksi jäi mitä eroa on Boosman Body Fitness Classic:n ja Boosman Fitness Classic:n välillä? Entä millaista kehon fysiikkaa fitness kilpailijoile suosittellaan vai onko siihen edes mitään säännöksiä ?
Sitten ihan tälläinen opiskelijaa askarruttava kysymys, että paljonko harrastukseen joutuu laittamaan rahaa? Varmasti valmetajakin ottaa oman osuutensa kuluista.

Fitneksessä on vapaaohjelma ja bikinikierros ja bodyfitneksessä ei ole vapaaohjelmaa vaan bikini- ja uimapukukierros. Vartalon on oltava sopusuhtainen, selän leveä olkapäiden pyöreät, vyötärön kapea samoin lantion, reisissä "sopivasti" lihasta ja pyöreyttä.Vatsalihasten on erotuttava kilpailussa samoin muiden isojen lihasryhmien. kokonaisuus ratkaisee.

minä oisin kyllä kanssa tosi kiinnostunut tällasesta, mut niin kauan ku asuu täällä jumalan selän takan, niin ei varmaan tarvi edes haaveilla.... :/

beeibe sanoi:
minä oisin kyllä kanssa tosi kiinnostunut tällasesta, mut niin kauan ku asuu täällä jumalan selän takan, niin ei varmaan tarvi edes haaveilla.... :/

Mikäs tämä oli? Eihän nyt paikkakunta ole mikään este kilpailemiselle tai kisoihin treenaamiselle! Onhan esim. Jaana Kotkansalokin Kemistä.

Mites tämmönen: Onko fitness ja raskausarvet ihan mahdoton yhtälö? Onko täällä raskauden aikana vatsanahkansa reväyttäneitä, onko yleensä mahdollista saada vatsa timmiin kuntoon ilman leikkauksia? Ohjeita, kikkoja?

Kiitos paljon jo tulleista neuvoista!
Nyt kun sain selville mitä eroa on bodylla ja fitneksellä, niin mua jäi askarruttamaan, että mitäs eroa on sit fitneksella ja ms fitneksella?:rolleyes: Ainakin jenkeissä ne näyttää harrastavan tota ms fitnesstä, mutta miten on Suomessa?

Ms Fitnessissä yleensä lihasmassa on pienempi ja mukana voi olla myös iltapuku- ja haastattelukierros. On siis lähempänä perinteistä kauneuskilpailua kuin urheilukilpailua. Fitness ja Ms Fitness -kisat on yleensä myös eri liittojen kilpailuja.

Raskausarvista... tarkoitatko siis, että viirut näkyy selvästi, vai että iho ei ole palautunut? Viirut saa peittoon kisavärillä joten siitä ei kannata huolehtia. Jos nahka taas roikkuu, niin siihen ei auta varmaan kuin toivominen, että iho vetäytyy samalla kun kunto tiukkenee. Tosin joitakin kikkojakin on: osta apteekista peräpukamavoidetta (ei sitä missä on kortisonia) ja sivele joka ilta hyvä kerros liian ison nahkan päälle. En tiedä tuon toimintamekanismia, mutta sitä tuntuvat käyttävän kisaajat sekä USA:ssa että myös Suomessa. :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Faidra sanoi:
Tosin joitakin kikkojakin on: osta apteekista peräpukamavoidetta (ei sitä missä on kortisonia) ja sivele joka ilta hyvä kerros liian ison nahkan päälle. En tiedä tuon toimintamekanismia, mutta sitä tuntuvat käyttävän kisaajat sekä USA:ssa että myös Suomessa. :D

Tähän on ihan pakko kommentoida... Toimiiko tuo oikeesti? Mun pitää varmaan kokeilla :)

Faidra sanoi:
Tosin joitakin kikkojakin on: osta apteekista peräpukamavoidetta (ei sitä missä on kortisonia) ja sivele joka ilta hyvä kerros liian ison nahkan päälle.

Erittäin :offtopic:, mutta lääkäriserkkuni kertoi tuon peräpukamavoiteen toimivan myös hyvänä ryppyjä ehkäisevänä voiteena :D .

Raskausarvista... tarkoitatko siis, että viirut näkyy selvästi, vai että iho ei ole palautunut? Viirut saa peittoon kisavärillä joten siitä ei kannata huolehtia. Jos nahka taas roikkuu, niin siihen ei auta varmaan kuin toivominen, että iho vetäytyy samalla kun kunto tiukkenee. Tosin joitakin kikkojakin on: osta apteekista peräpukamavoidetta (ei sitä missä on kortisonia) ja sivele joka ilta hyvä kerros liian ison nahkan päälle. En tiedä tuon toimintamekanismia, mutta sitä tuntuvat käyttävän kisaajat sekä USA:ssa että myös Suomessa. :D[/QUOTE]

No tarkoitin lähinnä tuota löysää nahkaa.. Viirut ovat jo aika hyvin vaalentuneet, siispä toivo elää; eiköhän se vatsa siitä kiristy. Täytyy kokeilla tuota kikkaa. Kiitos vinkistä!

Zone-sarja -42%

Latest posts

Back
Ylös Bottom