Fitness, Fitness...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Gelmu
  • Aloitettu Aloitettu

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Tänään balance tunni rentoutukse aikan mul jotenki valkeni. Mä haluun ottaa askeleen kohti fitnestä, uutta elämää. Viel en uskalla ees ajatellakaa mitää kisoja vaan ensimmäine tavote on saada aikaan hurjia tuloksia kropassa hyvän ruuan ja urheilun tasapainon avulla. Takan o vast vuosi aktiivist punttii, mut urheillu oo pienest ast. En oo mikää kilpailija luonne, mitä muihi ihmisii tulee, mut itteni kans kilpaile mielelläni.
Haluaisin kuul lajin harrastajilt, kuinka alottaa tää uus ihana elämäntapa!? Mm. millane saliohjelma olis kohallaa, kui mont sarjaa ja kui pitkii toistoi? Kolmijakone ohjelma sopii parhaite mu viikkokuvioo. Ruokapäiväkirjaa oon pitän, mut en turha tarkkaa, ku en haluu mu innostukse tyssäävä heti alkuus liikaa pilkun n****taan.
Yksi, ku koittaa perehtyy asiaa meinaa pää hajot, ku tietoo o nii paljo ettei pysty millaa sisästää kaikkee, huh huh.

Armas Gelmu,
Voitko ystävällisesti kirjoittaa kokonaisilla sanoilla ja yleistä suomenkieltä, niin viestejäsi olisi hieman helpompi lukea ja ymmärtää.

Hyvään alkuun pääset, kun valitset sopivimman tuntuisen ohjelman faq:sta ja viilaat siitä itsellesi mieleisen. Yhtä kaikille toimivaa ohjelmaa ei ole, joten tarkkoja ohjeita sarjojen/toistojen määrille on vaikea antaa.
Vaikket ehkä kaikkia sapuskoja jaksa laskeskella, ota selvää paljonko proteiinia syöt päivässä. 2g proteiinia/painokilo voisi olla ihan hyvä määrä jos tahdot saada tuloksia salilla. Eikä mitään kitkuttelua minimaalisilla energiamäärillä, lihasten kasvatukseen tarvii energiaa. Monta pientä ateriaa päivässä, niin verensokeri pysyy tasaisena ja jaksat paremmin.

Turha ottaa stressiä siitä, ettei heti alkuun tiedä kaikkea. Kun treenaat kovaa, syöt kohtuullisen hyvin ja lepäät riittävästi, teet jo paljon oikein. Ja tsemppiä
:thumbs:

Pyydä ruoka- ja saliohjelma joltain ammattilaiselta, näitä ammattilaisia on suomen maa pullollaan. Ne räätälöivät ohjelman sen mukaan mitä kropastasi haluat ja millanen lähtökohta sulla on. Tämä kylläkin maksaa, mutta omasta mielestä ei liikaa verrattuna siihen mitä sillä saa. Ja kun sen homman aloittaa, niin miksi sitä ei tekisi heti kunnolla ja ammattilaisen alaisuudessa?

Suomessa on sitten paljon niitäkin "valmentajia" jotka luulevat tietävänsä asioista, mutta oikeasti eivät tiedä asioista mitään..Tätähän et aloittelijana itse pysty tietämään kuka sellainen on. Itselläni on kokemusta siitä asiasta.. Onneksi huomasin ajoissa lähteä pois sen valmentajan "opeista". Yksi neuvo: Älä vaan ikinä suostu sellaisenn että joku tekee sulle valmiin ravinto-ohjelman. Tarkoitan sellaista missä on lueteltu valmiit ruuat/ruoka aineet ja määrät joita sinun kuuluu syödä. Näitä harrastetaan tosi paljon ja ne on ihan p..:stä, koska ei kukaan pysty tietämään mitä haluat milloinkin syödä ja mistä ylipäätänsä pidät. Pystyisitkö syömään täysin samoja ruokia samoina aikoina kuukaudesta toiseen??? Valmentajan on tarkoitus neuvoa, eli käytännössä opettaa sinua itseäsi laskemaan laskemaan kalorit ja tekemään päivän ravintopäiväkirjasi. Se ei ole vaikeaa, aluksi ehkä hiukan aikaa vievää. Näin pystyt katsomaan niitä ruokia itsellesi, joita sen päivän aikana pystyt tilanteen mukaan syömään. Sinun pitää vaan valmentajaltasi saada tietoa kuinka paljon sinun pitää päivän aikana saada proteiineja, hiilihydratteja ja rasvoja.
Tsemppiä treeneihin!!

Mulla on taas aivan toisenlaiset kokemukset asiasta. Tai sitten mulla on käyny hyvä säkä ja oon löytänyt hyvän koutsin! Sain koutsiltani täydellisen ravinto plus reeniohjelman, johon kumpaankin tietty otettiin mun omat toiveet mukaan. 90% syön samoja ruokia päivästä toiseen ja samaan kellon aikaan. Ohjelmia muutellaan tietysti kauden mukaan ja yhteydenpito koutsin kanssa on viikottaista. Ei tuota mitään vaikeuksia toteuttaa hommaa omalta osalta, kun on tavoite mihin päästä. Kurinalaista se on, mutta mahtavaa kun tuloksia näkyy omassa kropassa.

Kiitoksii niil ketkä ymmärsi mu tekstii ja niil ketkä yritti ymmärtää ;) Juu, tosiaa töis, ku kattele näit sivui, ni o mult jääny valla huomiot FAQ kohta. Sielt nappasi taas asiaa lisää.
Mitähä sellane oma "valmentaja" kustantaa, about? Oon kyl miettin vakavast ottavani yhteyt entisee fitness kilpailijaa, jos saisin opastust oikee kädest pitäin. Ny vaa o hiuka inspikset kadoksis ja otan mielummi vaa lunkisti tai hääräile koton kaikellaist, ku mee ns. väkisi salil. Voi hyvinki ol, et syksy pimeys pistää hiuka miele matalaks ja saa kropa väsyks.

Reipasta punttisyksyy kaikille syksyn pimeydestä piittaamattomille! :D

Tuskin saat mitään mainittavia tuloksia aikaan, jos viikko sen jälkeen, kun Olet Nähnyt Valon, päätät, ettet viitsi "mennä väkisin salille" vaan otat lunkisti kun syysväsymys painaa jne.

Tuolla asenteella et saavuta ikinä mitään. Sitäpaitsi juuri muu kuin treenaaminen ei siihen syysväsymykseen edes tehoa.

Edelleen, onko sinulla lukihäiriö? Jos on, et varmaan voi tekstillesi mitään. Ellei ole, kertoo huomattavasta kunnioituksen puutteesta kanssaihmisiä kohtaan, ettei vaivaudu kirjoittamaan selvää suomenkieltä.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Nyt vaan niskasta kiinni jos on päämääriä, silloin ei pidä jäädä kotiin miettimään viitsiikö lähteä. :whip:

Niin siis itsellä ei ole kyllä nyt mitään tietopohjaista annettavaa tähän keskusteluun, olen kyllä nähnyt valon, mutta se mun valo johtaa vaan omaan hyvään fiilikseen ja liikunnan iloon. Ei mihinkään kilpailuihin ym., mutta eihän kaikkien tarvitsekaan. Mutta olen kyllä tiukkana tuon treenaamisen kanssa. Harvemmin tulee fiilistä, ettei jaksais lähteä, mutta jos tulee niin lähden silti. Sitten kun salille asti pääsee niin jo intoa riittää tehdä treeni. Nyt kun on tuo jaettu ohjelma loppukesästä tehty, niin into lähteä on parempi - pitäähän mun ehdottomasti päästä ohjelma läpi viikon aikana. :)

Ja tuosta mistä reinhardt sanoi, eli kirjoitustyylistä... Murteella taidat kirjoittaa? Tai ainakin arvelin kirjoitustyylistäsi. Se on ehkä hankala tyyli keskustelufoorumeilla - eri alueiden murteet kun ovat toisen alueen ihmisille vähän erilaisia lukea. Ei niin selkeää. Kassos ku meil haastetaa tälviisii ni miu pittää pitkää lukia siu tekstii jot mie ymmärrä sen niiku kokonaa. :) Ihan vaan siksi sanon, ettei tulisi harmimieltä sullekin kun kirjoittamisestasi kommentoidaan. Ei viestien kieliopillisesti oikeaoppisia tarvitse olla, mutta ehkä tavallinen peruskieli on ketään ärsyttämätön ja erityisesti selkeälukuinen.

Tsemppiä treeneihin, älä anna syksyn lannistaa. Ja onhan siellä salilla kirkkaat valot. :D

90% syön samoja ruokia päivästä toiseen ja samaan kellon aikaan. (J-Ko)

Onko tuossa mitään järkeä? Olet toisin sanoen koukussa valmentajaasi, koska et pysty itse tekeen "ravinto ohjelmaasi"..Mullakin on valmentaja. Hän ei ole tehnyt valmista ravinto ohjelmaa,vaaan teen sen itse joka päivä.Olen silti hyvässä kunnossa Hassua, eikö?? :hyper: Olen kai sit niin hyvä :)

Kannattaa pitää ne valon näkemiset omana tietonaan, jos viikko näyn jälkeen alkaa tosiaankin tökkiä salille menemiset.
Ja mitä tuohon murteella kirjottamiseen tulee, niin jos se niin suuri intohimo on, niin varmasti paikallislehdestä aina sen verran palstatilaa löytyy, että voi omista valaistumisista ja suurista elämyksistä kirjoitella omalla murteella oman kylän kansalaisille. Tänne se ei mielestäni sovi, vaikka jutut eivät tarvitse mitään täydellistä kieliopinmukaista tekstiä ollakaan. Ihan kuten Reinhardt mainitsi, niin pieni kunnioitus kanssaihmisiä kohtaan on suotavaa.

Tällä viikolla en nyt mitä todennäköisemmin pääsee treenamaan joten ajattelin käyttää tämän luppoajan hyväkseni. Eli mitä hyviä fitneksestä kertovia kirjoja voisi lainata kirjastosta? :)

Nämä on tullut luettua

Pauliina Talus - Elämäntapana fitness
Aino-Maija Kare - Naisten kuntosaliharjoittelu (tjsp)
Linda Ekwall - Fitness för henne

Tampio sanoi:
Tällä viikolla en nyt mitä todennäköisemmin pääsee treenamaan joten ajattelin käyttää tämän luppoajan hyväkseni. Eli mitä hyviä fitneksestä kertovia kirjoja voisi lainata kirjastosta? :)
Joko olet tutustunut Pauliina Taluksen kirjaan "Elämäntapana Fitness"?

Onko tuossa mitään järkeä? Olet toisin sanoen... (emiliana)

Toivottavasti et menettänyt yöuniasi mun takia vaikka syönkin samaa ruokaa päivästä toiseen. Niinkuin jo sanoin, se ei oo mulle mikään ongelma/vaikeus mutta monille muille näköjään on. Se että syön samoja ruokia (ja vielä punnitsen kaikki syömiseni!!!) toimii kohdallani ja vie mun lähemmäksi päämäärääni. Tämä ei todellakaan johdu mistään tietämättömyydestäni. Meidän päämäärät on varmasti eri asteilla. Mutta onneksi meillä on jokaisella oikeus valita oma tie mitä kulkea.

Tulipa vielä mieleen, että kun teet itse omat ravinto-ohjelmat, niin mihin sitä valmentajaa tarvitset? Oletko miettinyt että voisit alkaa tekemään niitä muillekin kun on tieto/taito hallussa? Ota idea mietintään!

Täällä J-Kon lisäksi myös yksi, joka on jo muutaman kuukauden syönyt lähes samaa sapuskaa päivästä toiseen (ja punnitsee aika pitkälti kaiken). Ei tuota juuri mitään vaikeuksia, kun jonkun cheattipäivän pitää välillä. Ihan itse olen jopa ruokavalioni suunnitellutkin (vaikka tietotaito ei tosin riittäisi esim. jonkun kisadieetin loppuun asti suunnitteluun). Totta kai minäkin voisin joka aamu istahtaa pöydän ääreen ja suunnitella päivän ruuat, laskea ravintoarvoja ja rukata grammamääriä, se ei ole vaikeaa vaan pelkkää matematiikkaa. Se nyt vaan on hankalampaa ja vie enemmän aikaa. Ymmärrän kyllä että joillakin ei pää kestä samaa sapuskaa edes kolmea päivää perättäin, mutta jos joku toinen niin pystyy tekemään, ei se tarkoita että olisi jotenkin tyhmä tai tietämätön. Jo ostosten suunnitteleminen on niiin paljon helpompaa. Tykkään käydä kaupassa vain pari kertaa viikossa, ja kun on vakiintuneet tarpeet, niin ostosten teko käy nopeasti ja mitään ei yleensä unohdu.

J-Ko sanoi:
... Niinkuin jo sanoin, se ei oo mulle mikään ongelma/vaikeus mutta monille muille näköjään on. Se että syön samoja ruokia (ja vielä punnitsen kaikki syömiseni!!!) toimii kohdallani ja vie mun lähemmäksi päämäärääni. Tämä ei todellakaan johdu mistään tietämättömyydestäni. Meidän päämäärät on varmasti eri asteilla. Mutta onneksi meillä on jokaisella oikeus valita oma tie mitä kulkea.

Mikäli olet sama J-Ko, keneksi sua luulen (ja vaikka et olisikaan), en voi kuin ihailla kurinalaisuuttasi! :worship: Tulokset ovat olleet osaltasi huimia. Voisitkin oikeastaan laittaa tuonne kuvat-osioon kuvasarjaa kehityksestäsi !?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom