fitness figure

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja minni
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Tästä puhuttiin silloin messujen jälkeen tuolla vanhalla Punttimimmien palstalla, ja kun nyt kävin pikapikaa sieltä kertaamassa, niin yleinen mielipide oli suunnilleen että pieniähän nuo olivat kuin pyyt maailmanlopun edellä, ja että ilmeisesti ko. luokkaan riittää, kun laihduttaa tarpeeksi ja painelee lavalle. Itse en uskalla kommentoida tuomariston valintoja, koska en ymmärrä edelleenkään hölökäsen pölläystä koko lajista.

Kyselin jo vanhalla palstalla jotain osviittaa arvosteluperusteista, mutta kukaan ei oikein vastannut. Mutta jos idea on olla "naisellisen lihaksikas" tms. yms. jne. niin kukas piru sen sitten päättää/on päättänyt, että mikä on naisellista ja mikä ei????? Itse kyllä sallisin reilustikin lisää lihaa vielä noille kilpailijoille...

Na jah. En nähnyt livenä koko tapahtumaa, mutta veikkaan että livenä näyttävät vielä pikkuruisemmilta kuin noissa kuvissa (http://www.kpfitness.fi/muutinen.php?id=73)

Juu, kyllähän tuo tuomariston (tuleva) linja huolestuttaa - jos tärkeintä onkin olla mahdollisimman siro&kireä...onko silloin enää kyse fitneksestä? Mielestäni lihasta tulisi olla nykylinjaa selkeästi enemmän - ei kuitenkaan nykyiseen bodityyliin, joka on taas osittain jo melko kaukana "naisellisen urheilullisesta" - varsinkin Figuren puolella. Perinteisen fitneksen puolella ehkä juuri vapaaohjelma "verottaa" hiukan lihaskokoa - ainakin itselläni on aina ollut kookkaampana venyvyysongelmia, kun taas oikein hoikassa kunnossa olen jostain syystä aina notkeampikin...

Jotenkinhan nuo arvostelukriteerit täytyisi kai erottaa perinteisen ja figuren lajien kesken - ja ainakin aiemmin luulin että juuri figuressa satsattaisiin lihaksiin enemmän...Mutta taas toisaalta, esim. Minna Paler on mielestäni melkoisen hentoinen kilpailija, ja kuulemma juuri siksi siirtyi figureen...

No, toivottavasti ei tuomaristo ensi syksynä etsi "hoikinta pikku balleriinaa" figure-kisaajien joukosta (minä yksi heistä!), vaan nimenomaan symmetrisintä, tasapainoisen lihaksikasta mutta silti naisellista kroppaa, jota ei ole vedetty liian tiukaksi kuten nyt oli kisoissa ainakin Kokkosen Sannalle käynyt. Kuvasta Bodaus-lehdessä päätellen Sanna oli ENNEN dieettiä sen näköinen kun lavalla olisi pitänyt...Mutta mistäpä sitä tosiaan kulloisenkin tuomarilinjan etukäteen tietäisi?

Niin juu, kevään kisoista mielestäni Aino-Maija olisi ollut paras voittajakandidaatti - Maria on melko hoikka, vaikkakin kyllä ihan upea kilpailija hänkin. Kolmanneksi tullut Niina oli myös mielestäni liian hentoinen.

Liian pient'

Joo olen juuri samaa mieltä. Sekä figuressa että tavallisessakin. Esim . fitneksen voittaja Anu Mäkinen mun mielestä ei omaa tarpeeksi lihaksia, esim. Tiia Villanen näyttää sellaselta, että on salilla joskus käynytkin. Raudan kolistelu kuuluu osana lajiin, ja mun mielestä sen pitäs siellä lavalla näkyä, että punttejakin on nosteltu. Muutenhan esim. figureen voi mennä jokainen, joka saa rasvat kehostaan pois. Sanna Kokkonen meni kyllä jo aivan yli ymmärrysten. Varmasti Sanna on tosi hyvä kilpailija, mutta dietti vissiin ampunu vähän yli. Kävin katsomassa n. vk ennen smää pidetyn OUlu fitness classicin jossa oli myös figure. Sanna näytti lavalla lähinnä haamulta...
On tosiaankin vaikea joskus ymmärtää tuota tuomarilinjaa, mikäkähän siihenkin aina vaikuttaa?!

Juu kisoista vielä...Anu Mäkisellä oli tosi hyvä vapari (kerrankin pystyin hyvillä mielin katsomaan kisoja, ei pettymystä!) Tiia Villasella on erinomainen kroppa, mutta en voi ymmärtää et mitä ihmettä hän tekee fitneksen puolella! Vapaaohjelmassa on vielä paljon hiomista ja kehittämistä.

Harmi ettei mtv3 näyttänyt kunnolla figuren kilpailua -harmin harmi! Nämä kisat oli Sanna Kokkosen ensimmäiset ja tottakai itse kukin tekee virheitä. Sanna itse myönsi että kisadietti meni vähän liian pitkälle, mutta ensi kerralla viisaampi! ;) Minä oon tyytyväinen figuren tulokseen. Voittaja on varmasti ansainnut voittonsa ja tällä kertaa Kare jäi toiseksi, sellaista se kilpaurheilu on. Ainakin kerrankin oli jännitystä ja yllätysvoittaja!

Kaikille tuli varmaan vanhoista viesteistä selväksi kantani Figureen. Olen keskustellut asiasta monen henkilön kanssa ja kaikki samaa mieltä; Missä LIHAKSET? Ja sellainen kilpailija jolla oli sitä lihasta ei sijoittunut 6. parhaan joukkoon, HALOO!
Edelleenkään ei voi kuin ihmetellä tätä suuntausta......:mad:

Lihaksikas kilpailija, joka ei sijoittunut kuuden sakkiin lienee 7:ksi tullut Piia-Maria Honkala. Minun mielestäni hänen kuntonsa oli kaikinpuolin kohdallaan, mutta malli ei vielä riittänyt. Etenkin hartialinja kaipaisi lisää leveyttä, sillä tällä hetkellä jalat ovat liian hallitsevat. Täytyy muistaa, että vaikka olisi miten hyvässä kunnossa muuten, ainoastaan sillä miltä näyttää lavalla on merkitystä. (Usein sitä nimittäin näyttää muiden joukossa kilpailutilanteessa aika erilaiselta kuin yksin esim. salilla.)

Vielä on varmaan turha tehdä liian jyrkkiä johtopäätöksiä figuren linjasta ym. jutuista. Tämähän oli vasta 2. kisa, ja varmaan se minkälaisia kilpailijoita lavalle saadaan jatkossa muokkaa linjaa. Luulisi myös kansainväliset kisojen vaikuttavan asiaan. Itse aion ainakin treenata täysillä syksyä kohti -toivottavasti en ole väärässä!

On kyllä ihan totta, että figure hakee selvästi omaa linjaansa vielä, ja voi olla, että hakee vielä pitkäänkin. Positiivista on, että kevään kisoissa oli monta uutta kasvoa, eli kiinnostusta ja innostusta tää uusi kilpailumuoto on kovasti ainakin herättänyt. Tosin mielestäni nää Lahden, Oulun ja Kuopion katselmukset ois voinu olla ihan oikeita karsintoja, jotta Helsingin kisoissa lavalla ei ois seisonut enää kuin lavakuntoisia naisia. Ei nimittäin anna lajista hirveän vakuuttavaa kuvaa, jos line-up on enemmän tai vähemmän heterogeenistä ja osan kisakunto oli vielä pahasti hakusessa.

Itsellä nää kevään kisat oli oman kisailuhistorian ensimmäiset ja sain kyllä kovasti lisää treeni motivaatiota, kun näki, mitä siellä "valkoisen lihan" alla todellisuudessa oli,
vai oliko mitään :-) Helppo tehdä suunnitelmia seuraavan puolen vuoden treenien suhteen.

Itsellä oli vähän samoja fiiliksiä, niin kuin monella täällä, eli odotin kyllä, että kärkeen olisi kiilattu vähän isommalla lihas"massalla". Mutta siitä ei pääse mihinkään, että ykköseksi tulleella Marialla on rakenne kohdallaan, ja sehän on se, mitä ensimmäiseksi arvioidaan. Ja mitä tulee esim. P-M Honkaseen, niin hän olisi saanut olla vielä kireämpi, jotta malli olisi tasapainottunut. Mutta jos luoja on suonut pitkän selän ja suhteessa lyhyet jalat, niin niille mittasuhteille ei valitettavasti voi juuri mitään. Lihalla pystyy toki paikkailemaan ns. "puutteita", mutta se parempi rakenteinen ja hyväkuntoinen taitaa aina mennä ohi.

Toivottavasti saadaan syksyn kisoihin pituusluokat, niin ei tälläiset meikäläisen kaltaiset "tapit" jää pitkien ja näyttävien tyttöjen varjoon :-) Kaikille syksyn kisoihin tähtääville kovasti treeni tsemppiä ja viimeistään lavalla nähdään ;-)

Piia Marialle =)

Hyvä kilpailija,
Olit mielestäni koko line upin kaunein kilpailija. Minun mielestäni ja monen muunkin katsomossa istuneen mielestä sinun olisi kuulunut olla kuuden sakissa ehdottomasti. Eli jatka vaan kovaa reeniä, olet todella kaunis ja säteilevä kilpailija! Eli me ainakin täälä isolla joukolla tsempataan sua hengessä mukana=)
Ymmärräthän, että varsinkin ne jotka eivät itse pääse siihen kuntoon, että voisivat lavalle nousta, hoitavat sitten sitä jälki puintia ja arvostelua enemmänkin kuin tarpeeksi.Tsemiä sinulle reeniin ja näytä kaikille sitten syksyllä

Hyvä kuulla, että olet onnistunut kääntämään pettymyksen motivaatioksi, asenteesi on kohdallaan! Kuntosi oli tosi hyvä ja uskon, että tulevaisuudessa menestyt paremmin. Treenillä ja onnistuneilla asuvalinnoilla voit parantaa kokonaisuuttasi syksyn kisoihin huomattavasti. Kovimmassa hommassahan onnistuit nytkin hienosti, eli pääsit kovaan kuntoon!:)

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Aino-Maija

Aino Maijan olisi pitänyt voittaa! Hän oli mahtavan näköinen! Oli katsomassa Oulun "karsintaa" ja kyllä oli hiotun näköinen nainen!

Re: Oppia ikä kaikki

Originally posted by erlander
Hei!
Kovasti tuntuu kisat puhuttavan. Itse olen ihan tyytyväinen kisasuoritukseeni näin jälkikäteen. Sijoitus (7) on ihan hieno suoritus ensimmäisissä kisoissa. Urheiluun kuuluvat pettymykset, mutta myöskin onnistumisen elämykset, itse käänsin pettymyksen treenimotivaatioksi. Nyt treenaan entistäkin kovemmin syksyn kisoihin, mitkä olivat alunperinkin päätavoite ja uskon että ehkäpä tälläkin rakenteella voi pärjätä..
Kovasti oli kisoissa tukijoita kannustamassa, siispä kiitokset heille.
Jokaisella kilpailijalla on varmasti kehitettävää fysiikassaan, tarkoitushan on kehittyä paremmaksi kilpailijaksi kisa kisalta ja koskaan ei kuitenkaan ole valmis...siksipä tämä kilpailumuoto onkin niin herkullinen!!

Heipä hei Pia-Maria!
Olisi mukava kuulla enemmänkin sun kisan jälkeisiä kuulumisia, ja muutenkin jutustella. Onko sinuun mahdollista saada yhteyttä esim. sähköpostin kautta?
Ollaan tavattu takahuoneessa ja lavalla 6.4.02 :-)

...

Terve! Pakko ottaa minunkin kantaa aiheeseen...
Kyllä olisi mielellään nähnyt hieman enemmän lihaa lavalla. Mutta minä kunnioitan JOKAISTA joka uskaltaa yleensäkin nousta lavalle! Helppohan se on arvostella katsomosta. Ja monet joiden olen kuullut arvostelevan kilpailijoita, eivät edes tiedä lajin sääntöjä! :mad: Niin ja ei monelta arvostelijalta jäisi senkään vertaa lihaa mitä on ns. keskitason kilpailijoilla, jos vetäisivät kunnon dieetin!
No tämä oli minun mielipide joten kenenkään on turha vetää poroja sieraimiin! ;)
P.S. Minulle voi laittaa postia. Etenkin syksyn figureen tähtäävät, olisi kiva kuulla miten homma etenee...

Olen täsmälleen samaa mieltä kuin justagirl! Yleensä kovimmat arvostelijat eivät ymmärrä, että vaikka kunto olisi omasta mielestä kova, niin lavalle se ei välttämättä riitä. Minäkin arvostan kaikkia, jotka tekevät kovan työn ja oikeasti osallistuvat kisoihin. Mutta niinhän se on, toiset puhuvat ja toiset tekevät...:mad:

Kyllä se niin on että minä nostan hattua jokaiselle joka sinne lavalle nousee ja tämän olen sanonut ennenkin.
Fitnesshän on arvostelulaji joten arvostelu kuuluu asiaan. Jokainen saa tuoda oman mielipiteensä julki eikä niitä kannata ottaa liian henk.koht.

Voin sanoa suoraan että itsellä ei ole tarvittavaa itsekuria niin paljoa, että voisin edes harkita kisaamista. Joskus on kyllä käväissyt mielessä, mutta olen tullut siihen tulokseen että se ei ole mun juttu, mutta mielenkiinnolla kuitenkin seuraan lajia jatkossakin =)

Aurinkoista päivän jatkoa kaikille!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Re: Re: Re: Oppia ikä kaikki

Originally posted by erlander

Hei!
Kyllähähän minuun yhteyden saapi maililla, tällä palstalla minua ei erityisemmin tapaa, en ole vakkari vieraita..mut sähköpostitse keskustelua mielellään käyn.
Samassa katselmuksessa ei kuitenkaan oltu?Mietinpä vain kenen kanssa keskustelua tässä käyn....

Moro moro,
KP:llä varmaakin on sun mailiosote, ni mä kysäsen sen siltä, ni ei tarvi täällä sitä julkisesti antaa. Niin, ja mitään nimiä sen kummemmin mainitsematta :-) oikeassa olet, en ollut samoissa karsinnoissa, tosin olin kyllä katsomassa niita Lahden karsintoja. Tulin omissa karsinnoissa kolmoseksi ja Hesassa neloseksi... Laittelen postia tulemaan vaikka tossa ens viikon aikana, jos se KP suostuu sen sun osotteen vuotamaan :-)

Kirjoita vastaus...
Back
Ylös Bottom