FIGHTER (1/2007) Painonhallinta-artikkeli

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Carbon
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Terve,

Fighter-lehdessä (1/2007) oli artikkeli painonpudotuksesta kamppailu-urheilussa. Mukana oli myös Cunningham kaava, aineenvaihdunnan laskemiseen. Olen mies, 180cm, 23v, ja painan 80kg. Lepoaineenvaihdunnaksi sain VAIN 1900kcal, mutta kun mukaan otettiin harjoitteluni (6-7krt/vko) niin kaloritarpeeni oli jopa 3300kcal. Nämä lukemat ova aika erilaisia jos vertaa esim. www.kalorilaskuri.fi:n lukemiin, jotka pyörivät siinä 2400kcal kohdalla. Jos siis haluan pudottaa painoa, tulisi minun syödä jopa 2800kcal vuorokaudessa. Aika korkealta määrältä kuulostaa, varsinkin kun puhutaan siitä että dieetillä olisi usein nälkä. Tällä hetkellä syön n. 2000kcal, usein varmaan jopa alle. Tosin, olen todennut että perusaineenvaihduntani on jo varmaan laskenut aika alas ja kannattaisi muutenkin totutella kehoa korkeampiin kalorimääriin.

Mitä olette mieltä tästä laskukaavasta, entä olisiko tarkempia olemassa jos tämä osoittautuukin vääräksi?

no kun tärkein vaikuttava asia noissa kalorilaskelmissa on se aineenvaihdunnan taso mutta sitä ei voi mitata henkilökohtaisesti kauheen hyvin varsinkaan kotikonsteilla. eli sun vaan pitää kokeilla eri vaihtoehtoja ja jos 2800kcal lihottaa sua niin sit sun kulutukses ei ole niin korkea kun eka vaihtoehto ehdottaa

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom