Fiftyfive

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PeKsE
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Fiftyfive on yhdenmiehen projekti, joka ei halua kangistua tiettyihin genreluokitteluihin. Aikomuksenani on tehdä biisejä, jotka on hyvin monipuolisia, joten jos pidät yhdestä biisistä, et välttämättä pidä seuraavasta. Soitan itse kitaraa, bassoa, koskettimia ja hoidan laulupuolenkin. Rummut toteutan MIDI:n kautta EZDrummer ohjelmalla. En tee musiikkia yleisön miellyttämiseksi, vaan omaksi ilokseni mutta tottakai kaikenlainen palaute on tervetullutta! Kitaraa ja bassoa olen soittanut neljä vuotta, pianoa harvakseltaan jo pienestä pitäen, ja laulua aktiivisemmin parin vuoden ajan.

Uusin biisi on omasta mielestäni tietynlainen sekoitus Kornia, doommetallia ja lopussa on myös thrashmetal-vaikutteita. Laulupuoli on heikoin lenkki musiikissani, mutta toivon että palaute on mahdollisimman monipuolista, esim. mitä mieltä olette soitosta, kappaleen äänenlaadusta/siitä tuleeko jokainen instrumentti tarpeeksi hyvin esille, ja tietysti kappaleesta yleisestikin. Kommentoikaa myös mitä mieltä olette uudemman biisin "örinälaulusta", onko siinä mielestänne munaa vai meneekö enemmän teiniangstin puolelle? :jahas:
Myös kommenttia puhtaasta laulusta voi laittaa, mielelläni otan sitä vastaan varsinkin henkilöiltä jotka laulua harrastavat!

Biisit löytyy osoitteesta:

http://www.myspace.com/fiftyfiveband

Kommentoikaa myös bändin nimeä, mitä mieltä olette siitä?

Noniin pistäkääs rohkeasti vaan kommenttia tulemaan, olen kyllä jo saanut sekä positiivista että negatiivista kommenttia biiseistäni eli kestän molemmat. :)

Uusi täysin erityyppinen biisi nyt kuunneltavissa: http://www.myspace.com/fiftyfiveband

Tällä kertaa musiikkityylinä on reggae, eli jos aiemmat biisit ei uponneet "liian rankkoina" niin nyt ollaan rennommissa kesätunnelmissa. Ei kun vaan kuuntelemaan ja laittakaa kommenttia, make love, no war :dance:

Kai se on jonkun sanottava, paskan tuntomerkit täyttyivät. Laulu ja erityisesti sanat tökkivät tässä uusimmassa. Jätä toi rekee suosista ja keskity vaikka tuohon trashmetalli tyyliin. Koita soluttautua johonkin kokoonpanoon, porukassa kehittyy ainakin viinapää jos ei muuta. Treeniä vain lisää.:whip:

Kai se on jonkun sanottava, paskan tuntomerkit täyttyivät. Laulu ja erityisesti sanat tökkivät tässä uusimmassa. Jätä toi rekee suosista ja keskity vaikka tuohon trashmetalli tyyliin. Koita soluttautua johonkin kokoonpanoon, porukassa kehittyy ainakin viinapää jos ei muuta. Treeniä vain lisää.:whip:

samat sanat:jahas:

En tee musiikkia yleisön miellyttämiseksi, vaan omaksi ilokseni mutta tottakai kaikenlainen palaute on tervetullutta! Kitaraa ja bassoa olen soittanut neljä vuotta, pianoa harvakseltaan jo pienestä pitäen, ja laulua aktiivisemmin parin vuoden ajan.
http://www.myspace.com/fiftyfiveband

Kommentoikaa myös bändin nimeä, mitä mieltä olette siitä?

Ei oikein hyvä rakenne. Laulu vähän niin ja näin ja lausuminen vähän niin ja näin. Hevibiisin kitarapimputtelun olen ennenkin kuullu jossain vanhassa biisissä. Mikitys laulussa karmea, kuuluu taustakaikua takaanta. Tee itsellesi eristykset kotiin vaikka patjoista niin karsii ylimääräsiä ääniä pois. Jos ei laulu onnistu hyvin niin ei kannata laulaa. Tai sitten todellakin kannattaa kehittää taitoja. Mikkiin pitää laulaa oikeasti paljon kovempaa ja asenteella, jotta se kuulostaisi miltään äänitettynä. Sellaista räyhäkkyyttä rajusti lisää, virhe on laulaa puheäänellä.

Tuosta omalla musiikilla miellyttämisestä, että kannattaa siihen äänenlaatuun panostaa, että sitä olisi kiva kuunnella muidenkin ja oikea sävelkorvan vaan auttaa kummasti. Sitä biisien rakennetta ei voi liikaa korostaa myöskään. Ja jos sitä tekee nettiin muiden kuunneltavaksi, niin silloin sitä tekee muitakin varten myös, koska linkkejä jakelee esim. tänne. Enemmän jippoja ja catcheja biiseihin. Nimenä 55 aika mitätön, ei persoonallista otetta. Jos laittaa googleen 55 niin ei sillä mitään löydä. Jos saa kommenttia, niin kannattaa ottaa opiksi ja miettii mitä parantaa. Kiitos ja hei.:D

Ei oikein hyvä rakenne. Laulu vähän niin ja näin ja lausuminen vähän niin ja näin. Hevibiisin kitarapimputtelun olen ennenkin kuullu jossain vanhassa biisissä. Mikitys laulussa karmea, kuuluu taustakaikua takaanta. Tee itsellesi eristykset kotiin vaikka patjoista niin karsii ylimääräsiä ääniä pois. Jos ei laulu onnistu hyvin niin ei kannata laulaa. Tai sitten todellakin kannattaa kehittää taitoja. Mikkiin pitää laulaa oikeasti paljon kovempaa ja asenteella, jotta se kuulostaisi miltään äänitettynä. Sellaista räyhäkkyyttä rajusti lisää, virhe on laulaa puheäänellä.

Tuosta omalla musiikilla miellyttämisestä, että kannattaa siihen äänenlaatuun panostaa, että sitä olisi kiva kuunnella muidenkin ja oikea sävelkorvan vaan auttaa kummasti. Sitä biisien rakennetta ei voi liikaa korostaa myöskään. Ja jos sitä tekee nettiin muiden kuunneltavaksi, niin silloin sitä tekee muitakin varten myös, koska linkkejä jakelee esim. tänne. Enemmän jippoja ja catcheja biiseihin. Nimenä 55 aika mitätön, ei persoonallista otetta. Jos laittaa googleen 55 niin ei sillä mitään löydä. Jos saa kommenttia, niin kannattaa ottaa opiksi ja miettii mitä parantaa. Kiitos ja hei.:D

Moi, kiitoksia rehellisistä kommenteista!

Kuinka paljon olet tekemisissä musiikin kanssa, soitatko itse jotain instrumenttia tai oletko musiikin tuotanto/miksaus/editointi -puolella jollain tapaa mukana?

Rohkenen olla eri mieltä monista väittämistäsi asioista: Jos tarkoitat laulua kappaleessa Uncontrollable Desires, niin laulun on tarkoituskin sisältää taustakaikua, kyseessä on tyyliseikka josta et sitten ehkä pitänyt? Tarvittaessa saan tuon kaiun kyllä kokonaan pois, mutta pienen kaiun kanssa mielestäni äänessä on enemmän lämpöä, tuossa kappaleessa se näin jälkikäteen mietittynä meni ehkä liiallisuuksiin.

Tuosta kovaa laulamisesta sen verran, oletan että tarkoitit kommentillasi tuota uusinta "reggaebiisiäni" (joka muuten on täysin huumorimielessä tehty ja olisikin pitänyt ehkäpä laittaa toisen projektinimen alle), myönnän että kyseisessä kappaleessa laulu on hiljaista ja mahdollisesti tietyissä kohdissa "elotontakin", mutta hain tällä tavoin reggaelle tyypillistä rauhallisempaa laulutyyliä. Kahdessa muussa kappaleessa, varsinkin "Still Searchingissa" olen kyllä käyttänyt voluumia ja asennetta, mutta näköjään niitä pitää vielä lisätä :).

Olen myös eri mieltä kommentistasi: jos laulu ei onnistu, ei kannata laulaa, koska vain laulamalla kehittyy. Laitan kappaleeni kuunneltaviksi vain sen takia (en välttämättä kuulijan miellyttämiseksi, kuten jo aiemmin sanoin), että saisin rehellistä palautetta ja oppisin kehittämään taitojani eteenpäin, siksi sinunkin kommenttisi oli oikein tervetullut.

Äänenlaatuun panostan tottakai niin paljon kuin näillä rahkeillani pystyn, soittimet ovat suoralla liitännällä ulkoiseen äänikorttiini ja koneen vahvistinmallinnosohjelmaan, joten soitinraidat ovat kyllä häiriöttömiä, ja laulunkin hoidan suoralla liitännällä ja mikkinä toimii Shure SM 58, eli häiriöääniä ei pitäisi paljon esiintyä, eikä niitä omasta mielestäni esiinnykään.

Sävelkorva on subjektiivinen näkemys, omasta mielestäni biisien eri rakenteet kuulostavat hyviltä, enhän niitä muuten olisi kappaleisiini laittanut. Skaalat ovat kappaleissa perinteisiä, lukuunottamatta muutamaa "häröääntä", jotka omaan korvaani ovat kuulostaneet hyviltä, ehkä ne siellä häiritsevät sinua? :)

Biisien rakenteesta sen verran, että eihän ole olemassa mitään tietynlaista oikeaa biisin rakennetta. Tuossa uusimmassa reggaebiisissäni käytän ehkä yhtä musiikin perinteisimmistä rakenteista: Verse-Chorus-Verse-Chorus-Solo-Chorus (tietysti tätä on olemassa monina eri variaatioina), joten ainakin siinä biisissä "rakenne" on täysin oikeaoppinen, jopa tarkoituksella liioitellun oppikirjanmainen. Kahdessa muussa kappaleessani taas olen tietoisesti hakenutkin poikkeavaa rakennetta, sillä haluan tehdä jotain erityylistä kuin suurin osa nykymusiikista, joka jo aiemmin luettelemaani kaavaa suurpiirteisesti noudattaa. Ehkä kappaleiden rakenteen pitäisi kuitenkin olla yksinkertaisempi.

Mitä tarkoitat jipoilla ja catcheilla, osaatko antaa esimerkkejä esim. omasta mielestäsi hyvistä jipoista joissakin kappaleissa? Ymmärrän mitä tarkoitat termeillä, mutta haluaisin kuulla tarkemmin minkätyylisiä catcheja kaipaat. Näitä pyrin lisäämään ja kun taitoa karttuu, on niitä myös helpompi lisätä.

Myös artistinimestä olen eri mieltä (artistinimihän on Fiftyfive, ei 55) ja kun kirjoitat Googleen Fiftyfive, kohdistuvat osumat minuun liittyville sivustoille. "Fiftyfive"-merkkien kanssa 6 ensimmäisen sivun osumaa ovat omia sivujani. Siinä olet oikeassa, että nimi on persoonaton, mutta mielestäni se jää hyvin mieleen (johtuen mm. yksinkertaisuudesta sekä sisältämästään alkusoinnusta) ja siinä on potentiaalia, esim. muunneltavuutensa (55 logona, Fiftyfive nimenä) puolesta. Jokaisella on tietysti omat mielipiteensä ja siksi toivoisinkin vielä lisää kommenttia mihin tahansa asiaan liittyen.

Kiitos myös tästä ja wiggan kommentista. Reggaehuumoribiisini ei näköjään uponnut, poistankin sen profiilistani ja laitan toisen "projektinimen" alle, huumori huumorina ja totisempi musiikki sitten erikseen. Tässä reggaeveisussa sanat ovat tietoisesti yksinkertaisen typerät, toivottavasti sitä tarkoitit sanojen tökkimisellä? Make love, no war on jo itsessäänkin niin typerän perireggaemainen ilmaisu (ja muuten kieliopillisesti väärinkin, mutta sekin siksi, koska kertosäkeessä not not not not not not not, jauhaminen olisi kuulostanut todennäköisesti typerämmältä kuin nykyinen no :)), jos olisin reggaebiisin veren maku suussa vääntänyt, olisi sen nimi, aihe ja sanoitukset olleet hieman erilaiset. :D

Voitko antaa kommenttia näistä kahdesta muusta rankemmasta kappaleestani, erityisesti Still Searchingista? Siihen suuntaan olen musiikkiani kehittämässä, mahdollisesti jopa pelkästään "growl"-laulua sisältäväksi. Olen muutamissa bändiprojekteissa vuosien varrella soitellut ja soittelu porukassa onkin parasta viihdettä mitä musiikin parista löytää, mutta omia biisejä tehdessä on itselläni ongelmana bändin kanssa se, että haluan olla liikaa kontrollissa kappaleen joka aspektista ja haluan päättää millainen kappaleen jokaisen soittimen jokaisesta iskusta tulee, siksi paras tapa toimia, on omassa tapauksessani yksin. :)

Viinapää kehittyy sitten ihan muissa piireissä, mutta nämä hommat taidan pitää yksinvääntämisenä, opinpa samalla soittamaan ainakin kehnosti ellen jopa kelvollisesti monia eri instrumentteja. Aloitan syksyllä opiskelut uudella paikkakunnalla ja siellä olisi tarkoitus hakeutua laulutunneille, sillä se omasta ja epäilemättä teidänkin mielestänne kappaleiden heikoin puoli on. Toivottavasti sopivan hintaisia tunteja opiskelijallekin löytyisi niin saisi laulutekniikan ja laulun perusasiat kuntoon ja voisi sitten itsenäisesti alkaa laulua paremmin kehittämään.

Moi, kiitoksia rehellisistä kommenteista!

Eipä kestä. Nämä olikin omia näkemyksiä, ei ehdottomia totuuksia.

Kuinka paljon olet tekemisissä musiikin kanssa, soitatko itse jotain instrumenttia tai oletko musiikin tuotanto/miksaus/editointi -puolella jollain tapaa mukana?
Soitan kitaraa, soitan omaksi iloksi koskettimia, olen soittanut bändissä bassoa, kitaraa, kellopelejä, marakasseja, tamburiineja, rytmikapuloita, kosketinsoittimia, pianoa, laulanut ja rumpuja jne. En väitä olevani aivan ehdoton promestari jokaisessa mutta olen soittanut silti. Suomalaisia biisejä suurin osa ja esiintynyt joissakin kylätapahtumissa. Oon duunannu mtv3:lle mainoksiin musaa ja tiltiin elekronista musaa taustamusiksi. Tulee myös subilta muistaakseni. Soi nettiradioissa biisit ja on joihinkin nettidokkareihin menny. Pienen kaveripiirin leffoihin jotain taustamusaa vääntänyt ja sitten omaksi iloksi kotosalla muuten vain. Kouluissa tähny äänitaustoja animaatiohin ja audiokuunnelmia erilaisten ohjelmien kautta läpivietynä. Tosin nauhotuspuolella oli aika prokamaa, eikä mitään pilipalimikityksiä ja miksereita sun muita.

Rohkenen olla eri mieltä monista väittämistäsi asioista: Jos tarkoitat laulua kappaleessa Uncontrollable Desires, niin laulun on tarkoituskin sisältää taustakaikua, kyseessä on tyyliseikka josta et sitten ehkä pitänyt? Tarvittaessa saan tuon kaiun kyllä kokonaan pois, mutta pienen kaiun kanssa mielestäni äänessä on enemmän lämpöä, tuossa kappaleessa se näin jälkikäteen mietittynä meni ehkä liiallisuuksiin.
Voipi olla, mutta minusta se kuulosti vahingolta enemmän kuin tarkoituksella tekemiseltä.;)

Tuosta kovaa laulamisesta sen verran, oletan että tarkoitit kommentillasi tuota uusinta "reggaebiisiäni" (joka muuten on täysin huumorimielessä tehty ja olisikin pitänyt ehkäpä laittaa toisen projektinimen alle), myönnän että kyseisessä kappaleessa laulu on hiljaista ja mahdollisesti tietyissä kohdissa "elotontakin", mutta hain tällä tavoin reggaelle tyypillistä rauhallisempaa laulutyyliä. Kahdessa muussa kappaleessa, varsinkin "Still Searchingissa" olen kyllä käyttänyt voluumia ja asennetta, mutta näköjään niitä pitää vielä lisätä :).
Todellakin, kuten joku suomalainen räplaulaja joskus itselle sanoi. Mikkiin pitää laulaa tyyliin 150% asenteella kuin oikeasti. Saada ilmeisesti sitä äänenpainoa ja räyhäkkyyttä jonka mikitys ja nauhotus vie pois. Tämä siis räpisssä, mutta voipi olla että soveltuu maalaisjärjellä muihinkin musiikkityyleihin. Saman huomasin ite kun vanhassa koulussa tehtiin ääniprojekteja ja nauhotuksia, että huutoja pitää huutaa oikeasti ihan saatanan kovaa, ennenku ne nauhalla kuulostaa hyvältä huudoilta eikä liian vaisuilta.:thumbs:

Olen myös eri mieltä kommentistasi: jos laulu ei onnistu, ei kannata laulaa, koska vain laulamalla kehittyy. Laitan kappaleeni kuunneltaviksi vain sen takia (en välttämättä kuulijan miellyttämiseksi, kuten jo aiemmin sanoin), että saisin rehellistä palautetta ja oppisin kehittämään taitojani eteenpäin, siksi sinunkin kommenttisi oli oikein tervetullut.
Tämän arvasinkin. Se oli IMO, mutta IMO myös pitäis laulua yrittää kehittää tietylle tasolle, ennenkuin sitä alkaa julkaisemaan. Huono laulu vaan karsii sitä kuulijakuntaa muutaman sekunnin alkukuuntelulla. Huomaahan sen jo vaikka Idolsien lauluosuuksista, ettei huono laulu menesty eikä sitä moni halua kuulla. Ellei ota hommaa ihan taiteellisten vapauksien kannalta. Sellainen asenne ja ryhti puuttuu mun mielestä ihan kokonaan. On vähän liian lepsua laulua ja puheäänellä laulamista.:D

Äänenlaatuun panostan tottakai niin paljon kuin näillä rahkeillani pystyn, soittimet ovat suoralla liitännällä ulkoiseen äänikorttiini ja koneen vahvistinmallinnosohjelmaan, joten soitinraidat ovat kyllä häiriöttömiä, ja laulunkin hoidan suoralla liitännällä ja mikkinä toimii Shure SM 58, eli häiriöääniä ei pitäisi paljon esiintyä, eikä niitä omasta mielestäni esiinnykään.
Ok. Onko millaset vehkeet muuten?

Sävelkorva on subjektiivinen näkemys, omasta mielestäni biisien eri rakenteet kuulostavat hyviltä, enhän niitä muuten olisi kappaleisiini laittanut. Skaalat ovat kappaleissa perinteisiä, lukuunottamatta muutamaa "häröääntä", jotka omaan korvaani ovat kuulostaneet hyviltä, ehkä ne siellä häiritsevät sinua? :)
Musiikin yksi perusidea on hyvät melodiat. Jos ei ole hyviä melodioita, niin homma ei oikein toimi. Tämän kai arvasi/tiesi jokainen. Äänenlaadullisesti kovaa matskua saattaa moni tehä, mutta nekin kaatuu, jos melodiat ei iske oikein. Saa olla eri mieltä. Jos ei oteta mitään rytmimusiikkia sun muita taidepläjäyksiä huomioon.:D

Myös artistinimestä olen eri mieltä (artistinimihän on Fiftyfive, ei 55) ja kun kirjoitat Googleen Fiftyfive, kohdistuvat osumat minuun liittyville sivustoille. "Fiftyfive"-merkkien kanssa 6 ensimmäisen sivun osumaa ovat omia sivujani. Siinä olet oikeassa, että nimi on persoonaton, mutta mielestäni se jää hyvin mieleen (johtuen mm. yksinkertaisuudesta sekä sisältämästään alkusoinnusta) ja siinä on potentiaalia, esim. muunneltavuutensa (55 logona, Fiftyfive nimenä) puolesta. Jokaisella on tietysti omat mielipiteensä ja siksi toivoisinkin vielä lisää kommenttia mihin tahansa asiaan liittyen.

Jaahas, koitin alunperin ihan tuolla 55 ja yllätys yllätys sillä mitään löytänyt. Tuolla näyttää löytyvän.

Eipä kestä. Nämä olikin omia näkemyksiä, ei ehdottomia totuuksia.

Soitan kitaraa, soitan omaksi iloksi koskettimia, olen soittanut bändissä bassoa, kitaraa, kellopelejä, marakasseja, tamburiineja, rytmikapuloita, kosketinsoittimia, pianoa, laulanut ja rumpuja jne. En väitä olevani aivan ehdoton promestari jokaisessa mutta olen soittanut silti. Suomalaisia biisejä suurin osa ja esiintynyt joissakin kylätapahtumissa. Oon duunannu mtv3:lle mainoksiin musaa ja tiltiin elekronista musaa taustamusiksi. Tulee myös subilta muistaakseni. Soi nettiradioissa biisit ja on joihinkin nettidokkareihin menny. Pienen kaveripiirin leffoihin jotain taustamusaa vääntänyt ja sitten omaksi iloksi kotosalla muuten vain. Kouluissa tähny äänitaustoja animaatiohin ja audiokuunnelmia erilaisten ohjelmien kautta läpivietynä. Tosin nauhotuspuolella oli aika prokamaa, eikä mitään pilipalimikityksiä ja miksereita sun muita.

:worship: Siinä on jo kokemusta aika kunnioitettava määrä.

Voipi olla, mutta minusta se kuulosti vahingolta enemmän kuin tarkoituksella tekemiseltä.;)

Kappaletta tehdessä taisi käydä perinteinen taiteilijan sokeutuminen omalle materiaalille. Lisäsin lauluun vielä jälkeenpäin erikseen vahvan reverb-efektin, eli sanotaan että kyseessä on puoliksi vahinko ja puoliksi tarkoituksella tehty asia. Kuitenkaan nauhoitusolosuhteet ei niin alkukantaiset ole, että tuo siitä johtuisi.

Todellakin, kuten joku suomalainen räplaulaja joskus itselle sanoi. Mikkiin pitää laulaa tyyliin 150% asenteella kuin oikeasti. Saada ilmeisesti sitä äänenpainoa ja räyhäkkyyttä jonka mikitys ja nauhotus vie pois. Tämä siis räpisssä, mutta voipi olla että soveltuu maalaisjärjellä muihinkin musiikkityyleihin. Saman huomasin ite kun vanhassa koulussa tehtiin ääniprojekteja ja nauhotuksia, että huutoja pitää huutaa oikeasti ihan saatanan kovaa, ennenku ne nauhalla kuulostaa hyvältä huudoilta eikä liian vaisuilta.:thumbs:

Onhan tietysti monia artisteja, jotka ei siihen mikkiin niin kauhean lujaa laula. Esim Mark Knopflerilla on aika "mitäänsanomaton" tyyli laulaa, mutta silti se kuulostaa omaan korvaani hyvältä. Ei laulu nyt kuitenkaan Dire Straitsin vahvimpia osa-alueita ole, se bändi loistaa ihan muilla saroilla. Mutta varmasti metallimusiikissa pätee tuo sama juttu mitä sanoit, ja sitä pitää koittaa parantaa seuraaviin nauhoituksiin :kippis1:

Tämän arvasinkin. Se oli IMO, mutta IMO myös pitäis laulua yrittää kehittää tietylle tasolle, ennenkuin sitä alkaa julkaisemaan. Huono laulu vaan karsii sitä kuulijakuntaa muutaman sekunnin alkukuuntelulla. Huomaahan sen jo vaikka Idolsien lauluosuuksista, ettei huono laulu menesty eikä sitä moni halua kuulla. Ellei ota hommaa ihan taiteellisten vapauksien kannalta. Sellainen asenne ja ryhti puuttuu mun mielestä ihan kokonaan. On vähän liian lepsua laulua ja puheäänellä laulamista.:D

Niin, olen kyllä samaa mieltä. Mietinkin kyllä pitkään, että laitanko näitä biisejä nettiin, mutta ajattelin että saamani palaute auttaisi kehittymään ja paremmin huomaamaan missä olen mennyt metsään ja sen takia päätin julkaista ne. Asennetta pitää hakea jostain, ajan kanssakinhan sitä varmuutta tulee huomattavasti enemmän. Olen kuitenkin laulanut vasta vuoden aktiivisemmin ja siitäkin ehkä viimeiset 3kk tehnyt näitä nauhoitushommia ja sitä kautta lisännyt laulumäärää. Harjoiteltavaa siis riittää :)

Ok. Onko millaset vehkeet muuten?

Kitaroita on kolme: Epiphone Les Paul jolla suurimman osan kitarajutuista teen, Yamahan perusakustinen (tällä soitin Uncontrollable Desires alkumelodian, ja vasta jälkeenpäin älysin että kitarassa on hienovire aivan perseellään :hyvä:) sekä halpa Fender Stratocaster kopio
Basso: Yamaha RBX 374
Koskettimet: Roland E-09
Mikki: Shure SM58

Nämä kytken Line6 Studio UX2 ulkoiseen äänikorttiin, ja varsinaiset soundit tulee sitten Line6 POD Farm-mallinnosohjelmalla. Ohjelmassa on parikymmentä vahvistinmallinnosta kaikille soittimille, sekä n. 50 efektiä. Soundit on perinteiset Line6 soundit, jos olet firman tekemällä mallintavalla vahvistimella soittanut, niin tiedät että joitakin se särö miellyttää mutta joidenkin mielestähän se on liian keinotekoisen kuuloinen. Minulle kyllä tarjoaa riittävän monipuoliset ja laadukkaat soundimahdollisuudet.

Tuo soittelu siis kuuluu kuulokkeista ja sitä käytän monitorina laulaessa ja soittaessa. Nauhoitus, miksaus ja se masterointi mitä nyt osaan tehdä, tapahtuu Cubasella.

Musiikin yksi perusidea on hyvät melodiat. Jos ei ole hyviä melodioita, niin homma ei oikein toimi. Tämän kai arvasi/tiesi jokainen. Äänenlaadullisesti kovaa matskua saattaa moni tehä, mutta nekin kaatuu, jos melodiat ei iske oikein. Saa olla eri mieltä. Jos ei oteta mitään rytmimusiikkia sun muita taidepläjäyksiä huomioon.:D

Täysin samaa mieltä, sehän siinä juuri onkin vaikeinta tehdä sellaisia melodioita jotka miellyttävät oman korvan lisäksi myös muiden korvaa.

Uudet tuulet puhaltaa

Unohtakaa vanha paska, nyt on uusi biisi julkaistu ja se on täyttä timanttia! Se on kuunneltavissa osoitteessa: http://www.myspace.com/fiftyfiveband

Biisi on tyyliltään lähellä In Flamesia, käykää kuuntelemassa itse ja todetkaa mitä pidätte.

Mainittakoon, että biisiin soolon kävi soittamassa Savon kovin kitarasankari Heikki Viinikainen Bone5-yhtyeestä.

Kaikenlainen palaute on tervetullutta!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Uudet tuulet puhaltaa

Unohtakaa vanha paska, nyt on uusi biisi julkaistu ja se on täyttä timanttia! Se on kuunneltavissa osoitteessa: http://www.myspace.com/fiftyfiveband

Biisi on tyyliltään lähellä In Flamesia, käykää kuuntelemassa itse ja todetkaa mitä pidätte.

Mainittakoon, että biisiin soolon kävi soittamassa Savon kovin kitarasankari Heikki Viinikainen Bone5-yhtyeestä.

Kaikenlainen palaute on tervetullutta!

Alkaa jo olla melkein siedettävää materiaalia sinulla.
Osittain ihan hirvittävän tylsää settiä. Ja hemmetti vieköön, kaiva munat jostaki. Örinä kuulostaa murinalta, ihan liian hiljasta tollaseen (pari kertaa oikeastaan tulee ihan kivasti munista se ääni). Kunnolla palkeet repeillen pistät tulemaan. Kato vaika Youtubesta vähän Screaming lessoneita tai jotain. Kyllä sitä miehestä pitää enemmän ääntä lähteä ja laadukkaammin. Örinäs tulee väärin, se on kuitenki korjattavissa ku opettelet sen tekee oikein ;)

Eikä tämä kyllä In Flamesilta kuulosta, tai ehkä vähän. Enemmän tulee mieleen Megadeth murinalla.

Ollappa parempi selittää asioita, jotka tuossa tökkii, mutta kun ei ole ammattilainen tai edes kova harrastelija, nii vaikea antaa järkevää kritiikkiä. Kyllä se siitä, ku hitsaa tarpeeksi kauan. Soitanta on oikeastaan ihan kivasti hallussa. Sooloki on kiva. Miksaus taitaa olla ihan hanurista, äänenlaatu on ainaki ihan kuppanen.

Toivottavasti oli jotain hyötyä löpinästäni. Ilosella mielellä tekee uutta ja parempaa. :rock:

Melkein siedettävää, otan tuon kohteliaisuutena :)

Munia kovasti kaivelen, tämä on vasta ensimmäinen äänitys jossa käytän "örinä"laulua tälleen yhtäjaksoisesti, joten homma on kyllä vielä hakusessa omastakin mielestä. Toivottavasti kuitenkin kehitystä tulee. Pitääpäs tutustua noihin Youtuben Screaming lessoneihin, kiitos vinkistä!

Joo, itsekin luokittelisin tyylin ehkä Megadethin ja In Flamesin välimuodoksi, siinä mielessä enemmän In Flamesia että laulu on samantyylisempää ja kitaraharmonioita käytän yhtä ahkerasti kuin Flames.

Miksaus on kyllä aika perseestä, ja äänityskamatkaan ei todellakaan ole mitään huippustudiolaatua joten niillä ei ihan priimaa voi odottaakaan, parhaani kuitenkin yritän. Teen tosiaan itse kaiken: kitarat, basson, örinän, rummut MIDI:llä, miksauksen, masteroinnin yms. ja kokemusta on vasta viiden biisin verran (siis miksauksesta ja masteroinnista) joten toivottavasti se laatu ajan myötä kehittyy! Veljen kanssa tuota laulun äänenvoimakkuutta mietittiin ja todettiin, että ehkä parempi jättää se hieman takaa-alalle (vähän kuten In Flamesilla) koska laulu ei itsellä, kuten ei heilläkään kuulu vahvimpiin aloihin.

Kiitos rakentavasta palautteesta ja mukava kuulla että jo jotain positiivistakin löytyy!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom