Feelmax Footwear

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TuohiZ
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Onkos kukaan testannut kys. tossuja harjoituksissa? Miten toiminut jne? Oon aatellu hommata tollaset ulkoharjotuksia, vapaa-aikaa ym. varten.

Jalkaan kokeiltuna tuntu ihan hyvältä, mutta pohja tuntu aika liukkaalta. Siinä mitä ite hoksasin pikakokeilulla urheiluliikkeessä...

Mistä löysit miesten kokoja noita? Kun tuntuvat olevan loppu jokapaikasta ja kukaan ei enää uskalla luvata koska tulisi lisää.

Minulla on tuollaiset, eikä kyllä valitettavasti liiemmin pysty kehumaan. Joillain pinnoilla ovat ihan uskomattoman liukkaat. Esim meidän salilla on kyykky/mave paikalla puupinnoite ja nuo jalassa se tuntuu aivan jäältä... myös kuntopyörän polkeminen oli aika mielenkiintoista, kun jalat eivät tahtoneet pysyä polkimilla.

Kenkien pohja on niin ohut, että kaikki poikkeamat maassa tuntuvat aika hyvin läpi, itse en voisi kuvitellakaan kulkevani nuo jalassa missään, mihin en voisi paljain jaloinkaan mennä. esim. lenkki asfaltilla, joka on täynnä pieniä kiviä aiheuttaa tuskanhikeä jo pelkkänä ajatuksenakin. Ei noita mielestäni ulkona voi pitää paitsi jossain hiekkarannalla. Ihan mukavat ne kyllä on jalassa...

Kenkien pohja on niin ohut, että kaikki poikkeamat maassa tuntuvat aika hyvin läpi, itse en voisi kuvitellakaan kulkevani nuo jalassa missään, mihin en voisi paljain jaloinkaan mennä. esim. lenkki asfaltilla, joka on täynnä pieniä kiviä aiheuttaa tuskanhikeä jo pelkkänä ajatuksenakin. Ei noita mielestäni ulkona voi pitää paitsi jossain hiekkarannalla. Ihan mukavat ne kyllä on jalassa...

Ajatushan noissa on että kaikki pinnanmuodot tuntuu jalkapohjassa ja näin aktivoi jalkapohjan pikkulihaksia..

Mutta totta toi kenkien liukkaus, joillain pinnoilla aivan kauheat. Spinningissä myöskin aivan järkyttävät. Vapaa-aikaan ja ulkoharjotuksiin varmastikkin ihan jees, tosin luulis olevan syksyn tullen melko kylmät? Kamppailulajikokemuksia ei ole, mutta sopinee jos vaan salin lattia on oikeaa materiaalia.

Ajatushan noissa on että kaikki pinnanmuodot tuntuu jalkapohjassa ja näin aktivoi jalkapohjan pikkulihaksia..

Tossa on vaan se ongelma, että myös kipuhermot aktivoituu aika helposti samalla, jos astuu esim. terävän kiven päälle niin voi treenit jäädä aika lyhyeen. Hyvällä pitävällä ja turvallisella alustalla nuo ajavat asiansa varmasti hyvin, mutta jotain jatkotuotekehitystä tuon pidon suhteen toivoisi tapahtuvan.

Itse olen nyt kolmisen viikkoa käyttänyt noita ihan arkikenkinä eikä ole mitään negatiivista sanottavaa, mitä nyt avopuolisolla meinasi mennä hermot ensimmäisellä viikolla kun tassuttelin kestohymy naamalla aina ulos lähdettäessä.

Nuo eivät väännä jalkaa epämääräisiin asentoihin eivätkä pakota askeltamaan kengän ehdoilla, luonnollista kuin sukat jalassa kävely. Lisäksi autoillessa nuo ovat aivan omaa luokkaansa. Kivet ja asfalttikaan eivät ole tuottaneet itselle suurempia tuskia, ehkä siksi, että käytän muutenkin ohutpohjaisia kenkiä ja kesällä niitäkin mahdollisimman vähän, sitä paitsi kaikkeen tottuu. Ei kai se herkkua aluksi olekaan jos on on koko ikänsä kävellyt kesät-talvet 30mm ilmatyyny jalkapohjan alla. Pito-ongelmat varmaankin johtuvat siitä, että pohjan pinnoite on luultavimmin optimoitu ulkokäyttöön, jossa se erinomaisesti toimiikin, eikä liukkaille, tasaisille sisälattioille.

Paras hankinta pitkiin aikoihin. :haart:

Olin ostamassa tuollaisia. Myyjä kuitenkin kertoi, että pohja kuluu nopeasti puhki, jos noilla kävelee asfaltilla. Ilmeisesti kestävämpiä pohjia kehitellään.

Kamppailuun ottaisin suosiolla painitossut. Nuo Feelmaxit ovat mun milestä aivan liian liukkaat ja heikkoa tekoa.

Mulla on nyt nuo olleet pari kk salikenkinä. Olen ollut kyllä tyytyväinen. Ja en kyllä sanoisi niitä liian liukkaiksi. Ihan hyvä pito noissa on. Hieman oudot ne ovat aluksi, kun tuntuu, että olisi sukat jalassa salilla, mutta siihen kyllä tottuu.

Olen myös juossut noilla ihan säännöllisesti juoksumatolla. Aluksi jalat kipeytyivät nopeasti ja en kyllä pysty vieläkään juoksemaan paljoa yli 30min nuo jalassa. Ulkona en ikinä menisi nuo jalassa juoksemaan. Noilla pitää juosta aika hiljaa ja välillä ihan päkiöillä "pomppien". Vaihteluahan se on ja kyllä se ainakin pohkeisiin ottaa kivasti..

Summa summarum. Eivät tee treeniä puolestasi, mutta jos tahtoo vaihtelua ja esim. selän ongelmien takia löytää jotain ekstrahyötyä, niin ihan hyvä ostos.

Ite muutenkin kesällä kävelen paljainjaloin niin paljon kun vaan pystyy. Se on vaan nii vapauttava tunne (varsinkin kun astuu jonkin terävän kiven tai neulasen päälle ;)).

Oulun Joutsensillan intersportissa oli 45-kokoa jonkin verran pari viikkoa sitten. En tiedä onko enää. Eikö löydy edes Feelmaxin kotisivujen verkkokaupasta?

Katsotaan lähempänä ensi kesää olisiko tullut mitään parannuksia. Pukinkonttiinkin saattaisi löytää myös tiensä ;).

Oli Kuopion Intersportin loppuunmyyjäisissä Feelmaxin joitain malleja n. 30 euroa pari. Jätin vielä ostamatta, mutta jäi polttelee kuitenkin...
Mielipiteitä meneekö 30euroa hukkaan jos noilla aikoisi salille ja yleiskäytössä vapaalla. On varmaan enemmänkin käyttökokemuksia kertynyt salilta ja muualta.

By the way: Under Armourin pitkähihainen lähti 35 euroa (ovh 49€).

Edit:
Mallit oli ainakin toi Panka ja Lappa

http://www.feelmax.com/sport_mallisto.html

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
100500-200500-niesa-bk.jpg

Tollasia testasin tänään salilla ja oli kyllä ihan mukavat tavallisiin lenkkareihin verrattuna, jalat jopa hengittivät. Tosi pitävät pohjat ainakin noissa. En tiedä sit kuinka oudolta noi jalkaprässissä tuntuvat.

Itsellä on ollut panka leatherit vähän yli vuoden salikäytössä ja olleet kyllä hyvät kun niihin vain tottuu. Pohja kyllä tosiaan todella liukas esim. maalatulla betonilla mutta tämäkään ei häiritse enää muutaman kerran jälkeen ja siis mielestäni liukastumis varaa kengillä ei kyllä ole missään tilanteessa vaan lähinnä erilaista liukumista esim. kiertäjäkalvosimia taljassa tehdessä.

Kengäthän eivät myöskään ole varsinaisesti tarkoitettu asvaltilla kävelyyn sillä näin ne kuluvat hyvin nopeasti. Kulumiseen ja liukkauteen on tullut parannusta continentalin valmistamien "kumisempien" pohjien myötä, vanhempien ollessa kevlaria sisältävää Keprotec -matskua. Uudempi pohja löytyy ainakin Muay Thai:n postaamista Niesa kengistä.

Kamppailu lajeihin kenkä sopii pienellä varauksella, sillä ainakin painissa kenkien varsin karkea ja kova pohja voi olla kaverille epämielyttävä. Muuten kyllä suositettelen lämpimästi kenkää kaikkeen liikkumiseen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom