F1 2018

Liittynyt
15.7.2002
Viestejä
3 784
Kaupunki
Helsinki
Näytti edellinen loppuneen hyvissä ajoin ennen kauden loppua...

Räkä vetää hyvin.
Aika-ajossa taas kakkonen.

Voitto tulee tällä kaudella mutta melkein pitää olla tottelematta tallimääräystä jos Vettel on kehissä?

Sikäli voi olla tottelemattakin että kausi on jokatapauksessa viimeinen.

Botskikin pirteästi kolmas, eka aika-ajo menikin seinään.
 
Liittynyt
3.6.2003
Viestejä
1 253
Mukavasti kausi alkanut. Mersulla ei ole kaulaa muihin, Ferrarit hyvässä vauhdissa ja keskikastin tallitkin mukavan lähellä kärkeä. Varmasti tulee mielenkiintoisempia kisoja kuin viime kaudella.

Kimikin voiton tai pari nappaa, kun sattuu johtamaan kisaa siten, että Vettel ei ole kakkosena.

Valtterin vauhti vähän huolestuttaa. Tällä kaudella Valtterin pitäisi pystyä ajamaan voittoja ja podiumpaikasta pitäisi pystyä taistelemaan joka kisassa.
 

TJJ

Status sine musculis
AMMATTILAINEN
Liittynyt
28.8.2002
Viestejä
16 031
Kaupunki
Ääsjoki
Hupaisa aussien kisassa/kisan jälkeen hirveä spekulointi suosiko Ferrari taas Vetteliä.. No ei (kai).

Saman tyyppinen taktiikkahan niillä on ollu viime vuosina aina. Ykkönen ottaa "varman" stopin ja toinen menee riskillä pitkää vetoa. Tällä kertaa noppa hyppi sopivasti ja se turva-auto osui ja riskillä pitkäksi ajettu stoppi toi voiton. Tällä kertaa vain sattui niin että Vettel oli siinä välissä se voitolle pääsevä.

Muuten positiivista ollut Räikkösen kommentit että auto on hyvä, sitä ei kovin usein ole kuultu.
 

gonzaless

#sasi
Liittynyt
15.10.2004
Viestejä
7 563
Kaupunki
Kuvitteellinen maailma
Ei voi olla totta.
Cannot be true.
Kan inte vara sant.
Ne mozhet byt' pravdoy.

Anyway miten noita renkaita vaihdellaan yleensä? Parin sekan toimenpide ja tonnin hevoset renkaissa. Pitääks ne aina jalkaa takarenkaan edessä? Hyi saatana.
Nyt olis parempi Maurizion varata kalenteriin aika parille Hazopille ja kutsua jengi sinne.
Paitsi Kimi.
Kimin työ pitää kaasu pohjassa kun valo on vihreä. Ja jarru pohjassa kun valo on punainen.
 
Liittynyt
15.7.2002
Viestejä
3 784
Kaupunki
Helsinki
Itse muistan katsoneeni jo live tilanteessa että oudossa paikassa seisoo se jamppa? Voihan se olla että on aina siinä mutta oli kait niin "kauan" paikoillaan että kiinnitin huomiota?
 
Liittynyt
5.7.2012
Viestejä
177
Monaco oli kuulemma aika tylsä kilpailu taas ja kyseenalaisti F1:sten maineen..ja Bottas ja Räikkönen poissa podiumilta..
 

TJJ

Status sine musculis
AMMATTILAINEN
Liittynyt
28.8.2002
Viestejä
16 031
Kaupunki
Ääsjoki
Monaco oli kuulemma aika tylsä kilpailu taas ja kyseenalaisti F1:sten maineen..ja Bottas ja Räikkönen poissa podiumilta..
No en nyt tiedä, kyseenalaisti F1 maineen. Monacohan on viimeisen 20 vuotta ollut joko todella hyvä tai ihan paska kisa, johtuen ihan radasta ja kelistä. Ei noita autoja ole noin kapealle ja syherölle radalle tehty ja sen huomaa. Tämän vuoden jännitys oli lähinnä kestääkö Ricciardon pälli ja auto loppuun.
 
Liittynyt
15.7.2002
Viestejä
3 784
Kaupunki
Helsinki
Joo, ei monacossa juuri ohi pääse. Eikä ole ennenkään päässyt.
Vusoituhannen vaihteen tienoilla Couldhart ajoi joku 40 kierrosta Minardin perässä ja autot oli kokolailla suorituskykytaulukon vastakkaisissa päissä.
Youtubessa on '92 vuoden kisa. Mansellin aktiivijousitettu Williams tuoreilla renkailla Sennan perinteisemmän McLarenin perässä.
Nopeusero on luokkaa 1,5s kierros. Ei mitään mahiksia ohitukseen.
View: https://youtu.be/YsqipJ2lSZs


Lol. Tota Williamsia pidetään yleisesti kaikkien aikojen parhaana F1 autona. Aikaa ennen teknologia rajoituksia.
1,19,4 paalu. Heh.
 
Liittynyt
5.7.2012
Viestejä
177
Joo 1992;Mansellin lähes ylihyvä auto vastaan Sennan McLaren..Aika hyvä osotus Sennan taidoista et voitti,vaik Mansell meinas tulla ohi väkisin..
 

TJJ

Status sine musculis
AMMATTILAINEN
Liittynyt
28.8.2002
Viestejä
16 031
Kaupunki
Ääsjoki
Monacosta kun on puhe, niin aika härskiä ajoa ollut sennan aikaan, kun oli vielä manuaaliaski autossa. Sanoko Keke joskus, että vaihdettiin keskimäärin joka toinen sekuntti Monacossa.

Senna dokumentissa taidettiin näyttää vielä teipattua ja nahkatonta kättä jonku kisan jälkeen. Suosittelen muuten, jos ei ole nähnyt, taitaa olla nykyään netflixissä.

 
Liittynyt
15.7.2002
Viestejä
3 784
Kaupunki
Helsinki
Nyt pitää ratista itse vaihtaa. Jossain vaiheessa oli käytännössä täysautomaatit. Käsittääkseni niin että kuski kuitekin pystyi vaihtamaan halutessaan.
Lähdöissäkin joutuu käyttämään kytkintä. Sitäkään ei aina ollu.
Renautilla oli Alonson mestaruusvuosina elektroniikka joka tunnisti lähtövalojen sammumisen ja löi tietty launch controllin päälle.
 
Liittynyt
5.7.2012
Viestejä
177
Hahahaha täysautomaatit niinku F1-peleissä! No just,ei ihme et joku Schumi ajo 7 mestaruutta! joo-o! :D
 
Liittynyt
15.7.2002
Viestejä
3 784
Kaupunki
Helsinki
Tuskin ne mestaruudet siitä oli kiinni. Ei ne muutkaan erilaisilla ajanu.
2009 kauden Bar Hondassa olis ollu 900hp ja 20.000rpm.
McLaren suunnitteli Saudien rahoilla moottoria Berylliumista. Se olis painanu 25kg. Siis 3l. V10! Siihen aikaan kevein oli Arrowsilla, 75kg.
Mäkkärillähän oli pitkään luistonestokiellon jälkeenkin kolmas poljin jolla voitiin jarruttaa vain toisen puolen takapyörää. Auto kääntyi paremmin mutkaan vaikka hana oli pohjassa. Juttu paljastui kun ihmeteltiin lehtikuvien hehkuvia jarruja kiihdytyksessä...

Mutta köyhät alko valittamaan ja tuli rajoitukset ja kulukatot jne jne.
 
Liittynyt
5.7.2012
Viestejä
177
Schumacheria on kehuttu aikanaan,et kehitti viimisen päälle sitä Benettonia vai oliko se Ferrari-uran alku,jolloin Schumi insinöörien kanssa kehitti autosta viimisen päälle kunnon auton..
 
Liittynyt
5.7.2012
Viestejä
177
Kertokaapa asiantuntijat mitkä ovat Räikkösen heikkoudet kuljettajana? Ite sanoisin autonkehitystaito..
 
Liittynyt
3.6.2003
Viestejä
1 253
En ole asiantuntija, mutta minä olen aina ollut sitä mieltä, että Kimi ei ole niin intohimoinen ja nälkäinen voittamaan kuin monet muut huippukuskit.
 
Liittynyt
14.1.2008
Viestejä
727
Muistaakseni Räikkönen on useamman kerran vastannut yllämainittuun mielipiteeseen jotakuinkin, "ettei ajaisi formuloissa, jos asia olisi noin"
 
Ylös