Eväsvinkkejä lyhyeen työpäivään

Ikä
38
Minulle on nyt tullut hieman ongelmia työeväiden suhteen. Olen osa-aikaisena työntekijänä, ja töiden viimeaikaisten vähentymisien vuoksi teen pääosin 6 tunnin työpäiviä, joissa on vain yksi 15 minuutin kahvitauko (josta 2-3 minuuttia kuluu taukopaikalle matkustamiseen). En ole oikein keksinyt, millä saisin pidettyä ravinnon riittävänä, kun pitää kuusi tuntia painaa duunia yhdellä tauolla, jonka aikana ei kerkeä kuin syödä hätäisesti sen pari siivua ruisleipää ja purkin ehrmannia. Normaalissa 8 tunnin työpäivässä on helpompi, kun on 2x30min tauot ja voi syödä kaksi kunnon lämmintä ateriaa + 2xEhrmann työpäivän aikana, pysyy kalorit ja protskut tavoitteessa.

Työn ohella voisin periaatteessa napostella jotakin pientä tai käydä nopeasti taukohuoneessa haukkaamassa jotakin pientä, mutta en nyt oikein keksi mitään nopeaa ja ravintopitoista välipalaa. Proteiinipatukat tai palautusjuoma olisi muuten jees, mutta tulee budjetille liian kalliiksi, varsinkin nyt lyhyempien työpäivien aikana vetää päivittäin patukoita tai lisäravinnejauheita. Myös rypsiöljy olisi tietty kova kalorinlisääjä, mutta se on vähän epäkäytännöllinen, koska en saa sitä raakana alas (ainakaan ilman että tulee heti ylös). Mehuun sekoitettuna sitä saa menemään. Pähkinöitä olen miettinyt, mutta onko niitäkään loppupeleissä terveellistä mussuttaa pussillista päivässä?

Joten jos jollain tulee mieleen jotain nopeita, ravintopitoisia, ja mielellään suht edullisiakin (tästä syystä ne lisäravinteet ei mielellään ole se ensimmäinen vaihtoehto) välipaloja työn ohessa nautittavaksi, kuulisin mielelläni.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
eihän nyt loppupeleissä perushera(+malto) drinksulle tule hintaa juuri mitään. 800g halpaa heraa poistuu about 12 eurolla ja maltopussi sen 5-6e.

Pari siivua reissumiestä (tai vastaavaa) ja väliin (jauheliha)pihvi + juustoo + salaatti + mitä nyt tykkää laittaa ja vaikka maitoa ruokajuomaksi...

Jos ei kerkee 10 minuutissa tuollaista (tai vaikka kahta) saamaan kurkusta alas niin takas inttiin opettelemaan :D

Koulun ohella tulee paiskittua duunia todella usein, niin siinä vartin tauolla vetäsen yleensä rahkaa+funlight-kombon, tai tonnikalaa/raejuustoa/ananasta-kombon, hyvää, ravitsevaa, halpaa ja nopeaa. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom