SUPERCARB 1kg -40%

Etureisien lihasepätasapaino

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ombbu
  • Aloitettu Aloitettu
Hellurei!

Sellainen ongelma kuin että toisessa etureidessä (vasemmassa) on jostain syystä enemmän massaa. (Erittäin häiritsevää omaan silmään...) Molempia koipia olen kyllä treenannut tasapuolisesti kerta viikkoon, mutta näin on päässyt silti käymään. Olisiko kellään vinkkejä, kuinka korjata tätä lihasepätasapainoa fiksusti ja saada oikea reiska samaan kokoon vasemman kanssa? Apua kaivataan! :)

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Ei mitään...

Edit: meinas, taas tulla vastattua tääällä puolella, sori.

Ei mitään...
Olisit vaan vastannut.. ittellä meinaan sama ongelma, enkä oikeen tiiä mitä asialle pitäisi tehdä. Tokihan kyykky-tekniikat on tarkistettava, jumit yms pitäisi saada auki sekä asentovirheet korjattua ja muutenkin pohtia mikä asian on aiheuttanu just sulla, että sille voisi jotain tehdä. Itselläni lajitausta ja vasemman puolen jumit aiheuttaa sen että vasen reisi on selkeästi isompi.

^ Mä välttelen mavea, kaikkia vartalonkiertoja yms. juuri siitä syystä, että yliliikkuvuutta on myös alaselässä, ja saan sen ajan myötä aina hieman tai enemmän mutkalle. Hoidatan tuota vaivaa osteopaatilla, ja jossa siis suoristutan selkäni. Ehkä sattumaa tai mittavirhe, mutta silloin mun ensimmäisessä InBodyssa, kun suoristuksesta oli kulunut turhan pitkä aika, jaloissa oli lihasepätasapainoa 100 g. Suoristuksen jälkeen, pari kuukautta myöhemmin jalat olivat tasan.

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Mulla taas itelläni on oikean (eli pienemmän reiden) puolen alaselkä jumissa. Olen myös kiinnittänyt huomiota siihen, kun treenaan prässiä raskailla painoilla niin juuri viimeisillä failure toistoilla oikean puolimmainen reisi menee hieman tunnottomaksi ja alkaa vähän pistelemään. Ilmeni tuossa ekan kerran pari kuukautta sitten, ja viime jalkatreenissä tuli uudelleen. Jalka kuitenkin palautuu paremmaksi treenin loputtua, mutta on mielestäni hieman tunnottomampi kuin toinen reisi. En tiedä onko siellä joku hermojumi sitten, ja onko yhteydessä alaselkään jotenkin. Onneksi jalkahierontaan varattu aika, jos vaikka vähän auttaisi asiaa!

Noniin, sun alaselästä se epätasapaino varmaankin johtuu. Tunnottomuus ja pistely ovat jo sellaisia oireita, että nyt pitäisi mennä lääkäriin. Ja lopeta se failureen meno raskailla painoilla, ei kannattaisi imo yhtään leikkiä tuolla. Jos oireiden syynä esim. välilevyn ongelmat, niin hyvä mahdollisuus on siihen, että seuraavaksi et voi treenata selkää tai jalkoja lainkaan.

Selän kanssa toki on sellainen hankala juttu, ettei sitä varsinaista ongelmaa edes välttämättä helposti löydy, ja jos löytyykin, sitä ei välttämättä pysty hoitamaan. Kannattaa siis pelata varman päälle sen osalta, minkä itse voi.

Jep, uskon että se jumi vain säteilee etureiteen. Tosi ikävän tuntuista vaan.. Treenaan kevyemmillä painoilla siihen asti kunnes paikat on taas ok, varasin ajan lääkärille/fyssarille. Reisissä lihasepätasapainoa on kuitenkin jo ilmennyt ennen näitä alaselkä-etureisi vaivoja.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom