Etureisi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tanu
  • Aloitettu Aloitettu
Ei löytynyt vastaavaa vikaa mistään ketjusta, joten laitan oman. Polvi siis kipeytyi kyykyssä. Olen pyrkinyt lämmittelemään huolella, kuntopyörää ja keppijumppaa. Nyt lämmittely oli ehkä vähän hätänen ja suht kova sarja kuitenkin tuli tehtyä. Kipu tuntuu siis aivan reisilihaksen alaosassa. Kuvassa http://fi.wikipedia.org/wiki/Nelipäinen_reisilihas

Kipu tuntuu siis aivan tuossa Vastus Medialiksen alaosassa. Kipu ei haittaa normaalia kävelyä, juoksua, sulista yms. Mietin vain että mikäköhän siinä on? Olen antanut sille kylmää ja venytellty paljon. Tälläviikolla kaksi jalkatreeniä ja kipua ei ole ollut. Kevyt viikko kuitenkin ja ihan tunnustelemalla olen tehnyt.

Voisiko kipu mahdollisesti johtua siitä että nilkat pyrkivät olemaan vähän "länkällään". Ikäänkuin olisi luistimet löysällä jalassa. Muistaakseni myös Anttilan Pekan teksteissä on kerrottu mystisten polvivaivojen johtuvat heikoista/kieroista nilkoista? Niitäkin pitäisi kuulemma pyöritellä huolella.

Pitänee ottaa taas kyykkykengat mukaan. Olen tehnyt kyykkyä viimoset 6vk ihan painitossuilla ja näyttää että homma ei vaan toimi..

Mulla ollu joskus samaa ongelmaa, tuli kipeäksi kyykyssä ja kävellessä. Meni ajan kanssa ohi.

Liikkuuko sulla polvet kyykyssä kuinka paljon eteenpäin? Siis alasmeno vaiheessa.

Mulla ollu joskus samaa ongelmaa, tuli kipeäksi kyykyssä ja kävellessä. Meni ajan kanssa ohi.

Liikkuuko sulla polvet kyykyssä kuinka paljon eteenpäin? Siis alasmeno vaiheessa.
Itseasiassa liikkuu ja paljon. Pitäsköhän tuota tekniikkaa opetella uudestaan. Sitten jos sääret pitää suorassa, ni eteenpäin tuppaa kaatumaan koko homma. Liikkuvuutta pitäisi varmaan saada lisää?

Youtubessahan on yksi video missä ukko tekee kyykkyä seinää vasten..

Itseasiassa liikkuu ja paljon. Pitäsköhän tuota tekniikkaa opetella uudestaan. Sitten jos sääret pitää suorassa, ni eteenpäin tuppaa kaatumaan koko homma. Liikkuvuutta pitäisi varmaan saada lisää?

Mulla hävis nuo kivut kun opettelin tekemään tuon niin että polvet ei liiku eteenpäin, mutta en jaksanut uskoa että ne kivut johtuis tuosta, mutta hyvin voi ollakkin tosiaan. Tuon eteen päin kaatumisen opettelin niin että ilman tankoa peilin eessä harjottelin tekniikkaa, ja siitä se sitten lähti.

Lämmittimet tuli nyt hommattua. Lämmittelyt olen hoitanut kunnolla. Alkuun 10min kuntopyörää, keppikyykkyjä, ihan tangolla ja hiluilla johonkin 60kg asti. Sitten alkaa vasta lisäämään painoa kohti sitä sarjaa. Hyvin toiminu, ei mitään tuntoja! Lisäksi salin jälkeen olen aina kylmettänyt polvet jääkylmällä vedellä. Useasti tulee myös avannossa käytyä.

En usko että tämä homma on kohdallani kuitenkaan tekniikasta kiinni. Lämmittely, venyttely ja palauttavat kävelylenkit tekee kyllä terää.. :) Pitää vaan malttaa, mutta kun ei aina muista..

Onko lisää vinkkejä mistä aloituspostin vaivat voi johtua ja miten niistä pääsis eroon? Noiden vaivojen lisäksi on myös satunnaista kolotusta polvilumpion ala-osassa. Etenkin kylmässä oleminen pahentaa oireita paljon.

Treenaan jalkoja usein ja pääosin lyhyitä sarjoja(4-6 toistoa) painot eivät kylläkään ole kuin 70% maksimista. Lihashuoltoon panostan 5-7 kertaa viikossa ja käytän treeneissä lämppäreitä sekä lämmittelen aina sen 20-30 min ennen treeniä.

Ortopedi ei ainakaan mitään vikaa ole polvesta löytänyt, mutta nämä vaivat ovat tulleet vasta siellä käynnin jälkeen. Olisiko ideoita miten pääsisi polvikivuista eroon?

omaa polveani kolotti polven alaosasta ja siihen auttoi, kun otin 5-7 päivän burana (600mg 3xvrk) kuurin + voltaren emulgel ja täysilepo. Sen jälkeen 7 päivää kivuttomia liikkeitä ja ilman vastusta esim. käveleminen, kuntopyörä ilman vastusta, etureisiliike...jne

Back
Ylös Bottom