Espanja

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nicho
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
48
Onko täällä ihmisiä jotka ovat asuneet aurinkorannikolla tai asuvat siellä parhaillaan?
Edessä sinne muutto syksyllä ja haluaisin kuulla kokemuksia enemmän siellä aikaa viettäneiltä.
Itse olen menossa sinne työharjoitteluun.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
33-vuotiaana työharjotteluun? Mitäs tekemään? Voisi itsekin lähteä...

Oleks mä niin vanha :D Juu kato ku vanhana aloittaa niin ei ole kiire valmistua.
Toimittajan töitä ja tarkemmin sanottuna kuvatoimittajan.

Ite olin työharjottelussa 3kk aurinkorannikolla 18-vuotiaana. Tuli asuttuu Torreblancassa ja Torremolinoksessa. Aluks tosin Fuengirolassa hotellissa ku ei ollu kämppää.

Empä nyt oikeen osaa mitää erityistä sanoo, mutta ihan mukava siellä oli oleskella. Kalliitahan ne vuokrat on ja muistelisin että kaupassa oli ihmeen kallista ruokakin.
Kantsii käyä Sierra Nevadassa laskemassa jos kiinnostaa. Samalla voi käyä tsekkaa vaikka Granadan.
Saleja oli ainaki Fuengirolassa ja Torremolinoksessa. Torremolinoksesta löytyy sellanen halpa kunnon old school-mesta.

Suosittelisin myös auton vuokraamista niin pääsee kattelee paikkoja. Tällä hetkellä näyttäs aika edullista olevan.

Hihii, ite oon asunut nyt 2kk Espanjassa. Äidin ja siskoni kanssa täällä näin : D Jotain koulu/kurssipaikkaa pitäis ennen syksyä täältä hankkia..
Vielä 10kk ollaan täällä!

Joku mainosti Barcelonan lähellä (etelään pieni matka) jotain pientä ei-turistikylää. Takuuvarmasti kyllä tällä foorumilla. Löytäsköhän joku mikä se pieni kylä oli?

Lähden tällä viikolla Benalmadenaan. Haluaisin matkustaa joku päivä Rondaan päiväreissulle ja mietin, mikä olisi paras tapa - bussi vai juna?

Juna kiehtoo enemmän, sillä sen ikkunoista näkisi paremmin maisemia. Jos junalla menee, niin ilmeisesti mun pitää ensin matkustaa Benalmadenasta Malagaan päätepysäkille C1-linjalla ja vaihtaa siellä junaan, joka menee Rondaan?

Miten bussissa? Mitä reittiä Rondaan kannattaa matkustaa bussin kyydillä?

Kuinka paljon Rondaan tutustumiseen kannattaa varata aikaa ja mitä siellä kannattaa nähdä/kokea?

Benalmadena on mun mielestä aika tylsä paikka ja haluaisin käydä katsomassa muitakin paikkoja. Fuengirola ja Torremolinos ovat tuttuja. Millainen Malaga on ja entä millainen Marbella on? Saa ehdottaa myös muita kohteita.

Lähden tällä viikolla Benalmadenaan. Haluaisin matkustaa joku päivä Rondaan päiväreissulle ja mietin, mikä olisi paras tapa - bussi vai juna?

Juna kiehtoo enemmän, sillä sen ikkunoista näkisi paremmin maisemia. Jos junalla menee, niin ilmeisesti mun pitää ensin matkustaa Benalmadenasta Malagaan päätepysäkille C1-linjalla ja vaihtaa siellä junaan, joka menee Rondaan?

Miten bussissa? Mitä reittiä Rondaan kannattaa matkustaa bussin kyydillä?

Kuinka paljon Rondaan tutustumiseen kannattaa varata aikaa ja mitä siellä kannattaa nähdä/kokea?

Benalmadena on mun mielestä aika tylsä paikka ja haluaisin käydä katsomassa muitakin paikkoja. Fuengirola ja Torremolinos ovat tuttuja. Millainen Malaga on ja entä millainen Marbella on? Saa ehdottaa myös muita kohteita.

Itse Andalusiassa asuessani suosin enemmän busseja kuin junia - tuli (varsinkin pitkillä matkoilla) jonkin verran halvemmaksi, ja yleensä pikkukaupungeissa bussiasemat olivat lähempänä keskustaa kuin juna-asemat. Mielestäni maisemissa ei sikäli ole suuria eroja, junissa nyt tuppaa näkemään kalliota, metsää ja radanvarren lähiöitä, bussissa ehkä enemmän sitten kallioita ja metsää. Maisemien kannalta valitsisin itse bussin, matkustusmukavuuden osalta toki sitten junat.

En varsinaisista reiteistä osaa sanoa, itse otin vain Malaga-Ronda-yhteyden, ja tyytyväisenä istuin bussiyhtiön tarjoamalla reitillä. :D Tässä esimerkiksi bussiaikataulua Málagasta Rondaan.

Itselleni riitti Rondaan hyvin yksi päivä (aamulla kaupunkiin, alkuillasta veke), must-seet siellä ovat varmaan se iso silta ja härkätaisteluareena, joka taitaa olla jopa Espanjan ensimmäinen laatuaan.

Málagassa ei mielestäni ole mitään kummallista nähtävää (toki varmaan kannattaa vierailla, jos Benalmádenaan tylsistyy), Marbellassa taas näkee kalliita veneitä ja autoja. Itse suuntaisin ehdottomasti Granadaan, jossa on ykkösnähtävyyden eli La Alhambran lisäksi paljon muutakin kivaa nähtävää. Siellä kannattaisi melkein yöpyäkin, varsinkin jos La Alhambraan meinaa tutustua. Sinnekin kannattaa varata liput etukäteen, ettei turhaan jää näkemättä. Samoin kannattaa varautua siihen, että kaupunki on Sierra Nevadan kupeessa, joten siellä saattaa olla astetta kylmempi kuin Välimeren rannalla.

Mites tuolla etelä-Espanjassa majoituksen saanti ex-temporena onnistuu heinäkuussa, onko toivotonta hommaa? Lennot Malagaan ja sieltä sitten vuokra-autolla Sevilla, Granada yms. Yhteen paikkaan ei jaksa jäädä jumimaan, eikä haluta lyödä lukkoon majapaikkojakaan vielä nyt. Mukana kuitenkin koko perhe, kaks aikuista ja kaksi lasta.

Suositut

Back
Ylös Bottom