Eroon liikunta-addiktiosta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Viiwi
  • Aloitettu Aloitettu

M-NUTRITION PURE CREATINE 300 g

100 % puhdaslaatuista kreatiinimonohydraattia

-30%
Heippa mimmit!

Kaipaisin vinkkejä treenaukseni järkeistämiseen, koska se on ollut pakkomielteistä jo neljä vuotta. Liikun joka ikinen päivä vähintään 1,5 tuntia: salitreeniä joka toinen päivä ja joka päivä aerobista (juoksua, rullaluistelua, spinningiä... you name it!). Tänä vuonna treenittömiä päiviä on ollut alle kymmenen.

Tiedän tämän tekevän hallaa tuloksille ja terveydelleni, ja olen yrittänyt vähentää treenikertoja ja -määriä, mutta huonoin tuloksin. Pian olenkin taas takaisin samassa rutiinissa kuin aikaisemmin. Viime syksynä mulla todettiin ylikunto, jonka takia sain määräyksen olla liikkumatta kaksi viikkoa ja sen jälkeen aloittaa rauhallisesti uudestaan. Ne kaksi viikkoa sujuivat periaatteessa ihan hyvin liikkumatta, koska tämän "ylhäältä annettu" määräys piti pään sisällä olevan piiskurin kurissa. Sen jälkeen taas tuntui siltä, että pitää kiriä "laiskoteltu" aika takaisin ja löystynyt kroppa takaisin kuosiin.:(

Perimmäinen syy taitaa liikkumiselleni olla, että pelkään lihoavani. Olen yläasteella ja lukiossa ollut tukeva, mutta liikunnan aloittamisen myötä sain lukion viimeisellä luokalla tiputettua yli kymmenen kiloa. Nykyisin painan kuitenkin lähes saman verran kuin muinoin lukioaikoina. Uskoisin kuitenkin, että ainakin osa painosta on tullut takaisin lihasten muodossa. Nykyään ihanteenani ei olekaan missi-tyyppinen kroppa, vaan timmi ja lihaksikas fitnessvartalo. Vaakaa en olekaan enää tuijottanut, vaan tavoitteena on korvata kropassa oleva löysyys lihaksilla.

Vähän samaan tapaan kuin tuo lääkärin määrämä pakkolepo, toivoisin teiltä treeniohjelmaa, joka olisi terveellinen ja riittävä. Koska uskon punttimimmeihin vähintään yhtä paljon kuin lääkäreihin, niin teidän sana on nyt mun laki:worship:

Jotta saisit tuon ihanteelliset fitnessvartalon, sinun täytyy muistaa 3 asiaa. Ravinto, treeni ja LEPO. Lepo on aivan yhtä tärkeä osa alue kuin muutkin kaksi. Jos jokin noista on retuperällä, ei tuloksia synny optimaalisesti. Itse suhtaudun myös pakkomielteisesti liikkumiseen, mutta kun muistaa, että tulosten saavuttamiseksi pitää myös levätä, se tulee myös tehtyä. En mä nyt ala treeniohjelmia väsäämään, sori, mutta tuossa ylhäällä on tuo treeniohjelmat ketju josta löytyy useita hyviä.
Mielestäni tärkein motivaattori liikuntaan pitäisi olla se että se on hemmetin hauskaa, ei laihduttaminen, kunnossa pysyminen, kilpailu etc. Tärkeintä on että siitä nauttii, niin silloin se varmimmin säilyy mielekkäänä ja harrastuksena läpi elämän.

Jotta saisit tuon ihanteelliset fitnessvartalon, sinun täytyy muistaa 3 asiaa. Ravinto, treeni ja LEPO. Lepo on aivan yhtä tärkeä osa alue kuin muutkin kaksi. Jos jokin noista on retuperällä, ei tuloksia synny optimaalisesti. Itse suhtaudun myös pakkomielteisesti liikkumiseen, mutta kun muistaa, että tulosten saavuttamiseksi pitää myös levätä, se tulee myös tehtyä. En mä nyt ala treeniohjelmia väsäämään, sori, mutta tuossa ylhäällä on tuo treeniohjelmat ketju josta löytyy useita hyviä.
Mielestäni tärkein motivaattori liikuntaan pitäisi olla se että se on hemmetin hauskaa, ei laihduttaminen, kunnossa pysyminen, kilpailu etc. Tärkeintä on että siitä nauttii, niin silloin se varmimmin säilyy mielekkäänä ja harrastuksena läpi elämän.

Kiitos!
Olenkin jo lukenut tuota treeniohjelmaketjua, mutta ongelma on se, että siellä on useimmilla ilmoitettuna vain salitreeni, kun tarvitsisin neuvoa etenkin aerobisten määrään ja kestoon. Jos valitsen sieltä jonkun ohjelman, niin en tiedä, milloin ja kuinka paljon siihen saa tehdä päälle aerobisia.

Liikunnan ilo on mullakin yhä tallella, mutta osaan myös aika hyvin naamioida pakon kautta tulevan tarpeen liikkua "iloksi", vaikka paikat olisikin hajoamispisteessä. Siksi en oikein luota omaan arvostelukykyyni koostaa itse treeniohjelmaani.

Olenkin jo lukenut tuota treeniohjelmaketjua, mutta ongelma on se, että siellä on useimmilla ilmoitettuna vain salitreeni, kun tarvitsisin neuvoa etenkin aerobisten määrään ja kestoon.
Heips! Kirjottelen tähän ihan omien ja muilta kuulemien kokemusten pohjalta.

Koska olet tehnyt noin paljon aerobisia tähän asti, on ihan varmasti vaikea vähentää sitä. Tiedetään- itsellänikin oli vuosi sitten vaihe, jolloin sekä juoksin että kävin salilla monta kertaa viikossa ja liikunta sai ainakin pakonomaisuuden piirteitä. Näin jälkikäteen (aerobisia reippaasti vähennettyäni ja alettuani syödä PALJON) kuitenkin voin sanoa sen, että vaikka liikuin tuntimäärällisesti tuolloin enemmän, ei kropassa tapahtunut oikein MINKÄÄNLAISIA muutoksia (tuolloinkin tavoitteenani oli fitness-kroppa) ja tätä kesti ainakin vuoden verran. Nyt on kulunut melkeinpä tarkalleen vuosi siitä, kun aloitin järkevän syömisen ja vähensin aerobista vain 1-2 KEVYEEN treeniin (esim kävelyä, joskus tietenkin rullaluistelua jne) n.4 salitreenin (sekä ennen salia 5 min+ salin jälkeen 10-20 min aerobista keskimäärin, ei koskaan ainakaan puolta tuntia enempää) seuraksi. Muutokset kehossani kohti tavoittelemaani kroppaa ovat olleet monikymmenkertaiset verrattuna tuohon edellisvuoteen. Nyt heitän ilmaan kysymyksen: Jos olet todellakin jo neljä vuotta treenannut käytännössä kuin hullu, etkä ole saavuttanut haluttuja muutoksia, pystyisitkö ehkä sisäistämään, että et tule saamaan muutosta myöskään tulevaisuudessa jos jatkat samaan malliin?! Vakuutan että vähentämällä aerobista ja keskittymällä salilla käymiseen ja lisäämällä ruokaa et kerää läskiä vaan vähitellen kroppa alkaa muistuttamaan yhä enemmän fitness-kroppaa. :)

Itse olen siis päätynyt siihen, että en tee rankkoja aerobisia lähes koskaan ja korkeintaan 2h muuta aerobista kuin salin yhteydessä tehtynä, mutta tässäkin tapoja on monia. Jotkut tekevät jopa 5 aamulenkkiä off-kaudellakin ja esim. vetävät työkseen aerobic-tunteja ja silti kasvattavat lihasmassaansa. Loppujen lopuksi kysymys kiteytyy siihen, onko syömiset ja kulutetut kalorit oikeassa suhteessa lihaskasvua ajatellen. Jos liikkuu enemmän, täytyy todellakin lisätä syömistään reilusti siihen verrattuna, tekeekö aerobiset vain kevyinä ja palauttavina.

Luulisin, että sun kohdalla on ongelmana liikunnan paljouden ohella juuri ruoan vähyys; kun et anna kropallesi tarpeeksi rakennusaineita, joilla se korjaa aiheutetut vauriot, altistuu pitemmän päälle helposti juuri ylikunto-oireille.

Nyt kuitenkin tiivistelmää itse kysymykseesi aerobisten määrästä: Kukaan ei voi sanoa sulle parasta määrää, vaan se on kokeiltava itse. Kun suhtautumisesi on jo omasta mielestäsikin pakkomielteistä, suosittelisin ainakin jonkin aikaa vähentämään sitä esim. puoleen nykyisestä. Katsot miten kroppa alkaa toimia! Kun sisäistät sen, että jatkamalla nykyiseen malliin et tule saamaan muutosta (ethän ole tyytyväinen nytkään, vaikka treenaustasi on jatkunut 4 v), pystyt kyllä tahdonvoimasi oikein kohdistamalla muuttamaan asennettasi. :thumbs:

Juuri tähän päätelmään olen itsekin tullut! Eli jokin on pielessä, jos vuosien treenaus ei vie mihinkään. Onneksi tämän ymmärsin, koska nyt muutos on paljon helpompi aloittaa.

Kiitos Ex-Tavis, kun kerroit omaan kokemukseesi perustuvasta havainnosta, että liikuntakertojen vähentäminen ei johda instant-jokinorsutilaan. :D Yritän varmaan nyt alkuun tehdä kolme salipäivää ja sen lisäksi kaksi aerobista treeniä (molemmat kestoltaan max 1h). Keskisykkeet nousee mulla helposti yli 160 esim. juostesssa ja rullaluistellessa, joten kevyeksi ei noita lajeja voi oikein laskea. Spinningiä, tanssituntia tms. ajattelin noiksi aerobisiksi harjoituksiksi. Miltä näyttäisi seuraava jako?

ma: sali (selkä ja hauis)

ti: aerobinen

ke: sali (jalat ja vatsa)

to: lepo

pe: aerobinen

la: sali (rinta, ojentaja, olka)

su: lepo

Olen tehnyt kolmijakoisella ohjelmalla, mutta voisin kokeilla myös muita. Kevään lopussa oli käytössä yksijakoinen, mutta, koska siihen päälle tuli silloin aerobiset niin voi vaan kuvitella, kuinka loppu olin treenien jälkeen. Nyt, kun muuta treeniä tulee salin lisäksi vähän niin tilanne on tietenkin toinen.

Syömisiä tarkkailen nyt sen verran, että ravintoa tulee riittävästi (ja sitä tulee, koska ruoka on vaan niiiin hyvää;)), mutta päähuomio on ainakin nyt aluksi treenin kuntoon laittamisessa.

On helpottanut suunnattomasti, kun olen saanut ongelman ratkaisun alkuun!
Nyt on uutta intoa vaikka muille jakaa!
Ehkä jonain päivänä...
p015.gif

:lol2:

Yksi juttu, mikä voi auttaa, on oman valmentajan hankkiminen.

Mikäli lääkäri toimi sinulle "auktoriteettina", jonka sana oli laki ja pystyit tottelemaan sitä ilman tunnontuskia niin ehkäpä valmennussuhde olisi ratkaisu: luovuttaisit "vallan" oman kropan rääkkäämisestä ja kuntoon laittamisesta toiselle. Ammattitaitoinen valmentaja tietää mitä pitää tehdä, kuinka paljon ja milloin - ja laittaa samalla ravintopuolen kuntoon.

Tällöin sinun ei tarvitsi huolehtia asiasta ja pakonomainen liikunnan ajattelu voisi vähentyä. Itselleni valmentajan hankkiminen on ollut yksi elämäni parhaimmista päätöksistä. Teen mitä käsketään, en tunne enää minkäänlaista morkkista ns. treenistä vapaina päivinä (aiemmin ajattelin, että olen "laiska" jos en tee sitä ja tätä) ja olen muutenkin paljon vapautuneempi. Valmennussuhde on kasvattanut henkisesti todella paljon. Oma, aiemmin ehkä hieman vääristynyt suhtautuminen ruokaan ja treeniin on muuttunut ja nykyisin elän hyvillä mielin - tasapainossa.

Wiivi, hyvältä kuulostaa ainakin mun mielestä!Kolmijakoinen ohjelma toimii kyllä ihan yhtä hyvin (jollei joidenkin mukaan jopa paremmin ;)) kuin nelijakoinen, joten anna palaa. Todella kiva jos pystyn auttamaan jotakuta asiassa, jonka kanssa on itse tullut pähkäiltyä aiemmin. Nyt ei kun vaan päätä laittamaan kuntoon sen suhteen, että lepoa todellakin tarvitaan kehittyäkseen. Tsemppiä!

Ironbuttilta tuli kuitenkin todella hyvä ehdotus ja sitä olisin itekin suosittellut jos olisin tajunnut. Ironbutt on jo nyt tehnyt todella hienon muutoksen omassa kehossaan, joten siitäkin voi päätellä, että valmentajan hankkiminen kannattaa. Monen kohdalla on varmasti niin, että yksin ei pääsisi samoihin tuloksiin kuin ilman valmentajaa tai ainakaan ei yhtä nopeasti ja helposti. Harkitse tätä vaihtoehtoa ihan vakavasti, koska tilanteessasi ehkä joku joka kertoisi mitä teet olisi erittäin hyvä tästä pakonomaisesta liikkumisesta parantumiseen..

Valmentaja on hyvä ehdotus, mutta tällä hetkellä mun opiskelijanbudjetti ei siihen pysty venymään. Yritän nyt ensin ainakin omin voimin selviytyä, mutta jos ei näytä toimivan, niin sitten koitan kehitellä jonkun ratkaisun valmentajan hankkimiseksi.

Onneksi on oma ystävä ja rakas, jolle olen nyt asiasta kertonut ja joka osaa tukea ja auttaa silloinkin, kun oma usko alkaa loppua.:haart: Entinen mörkö kaapista on nyt kissana pöydällä ;), joten helpottaa, kun voi puhua jollekin.

Heips! Kirjottelen tähän ihan omien ja muilta kuulemien kokemusten pohjalta.

Koska olet tehnyt noin paljon aerobisia tähän asti, on ihan varmasti vaikea vähentää sitä. Tiedetään- itsellänikin oli vuosi sitten vaihe....
Täytyy ihan kiittää sua tuosta tekstistä, se tosiaan sai mut pysähtymään. Mullakin takana jo reilut neljä vuotta pakkomielteistä liikuntaa. Pitkäkestoisella aerobisella olen piiskannut itteäni salitreenin lisäksi, ja aina vain lisännyt ja lisännyt aerobista ja koventanut tehoa kun "tulosta" ei ole tullut (en siis ole saavuttanut sellaista kroppaa johon itse olisin tyytyväinen). Etenkin tämä lause: "Jos olet todellakin jo neljä vuotta treenannut käytännössä kuin hullu, etkä ole saavuttanut haluttuja muutoksia, pystyisitkö ehkä sisäistämään, että et tule saamaan muutosta myöskään tulevaisuudessa jos jatkat samaan malliin?!"..havahdutti mut vihdoin ajattelemaan, että ehkä muutos olisi tosiaan tarpeen ja tällä kertaa ei liikunnan lisäämiseen vaan ihan päinvastaiseen suuntaan! Sen kyllä tiiän, että kovin helppoa ei tule olemaan aerobisen minimoiminen, koska etenkin juoksemisesta on tullut sellainen lähes päivittäinen rutiini mulle, ja voin olla tyytyväinen itteeni vasta kun "suoritus" on takana. Päässä alkaa varmasti takoa ajatus aerobisen kunnon romahtamisesta, että menetän tämän kovalla työllä hankitun juoksukuntoni (itseasiassa se alkoi jo, kun tänään jätin viestiäsi pohdittuani lenkin tekemättä...). Jonkinlainen keskitie olisi tähän siis löydettävä. Tiedän kyllä että aerobisen määräksi riittäisi vallan hyvin sekin mitä mulla tulee jo pelkästä hyötyliikunnasta koska pyöräilen/kävelen kaikki matkat kouluun, töihin ja salille joista niistäkin kertyy kilometrejä (aiemmin en ole edes laskenut näitä liikunnaksi, vaan LIIKUNNAN on aina pitänyt olla erillinen suoritus). Eri asia on pystyykö järjen ääni selättämään pakkomielteen... Mutta siis. Kiitokset sulle Ex-Tavis kirjotuksestasi :worship: Kyllä mä tosiaan aion muuttaa suuntaa tässä hommassa ja kattoa josko ne lihaksetkin sais nyt paremmat mahdollisuudet kasvaa. Syömään olen sentään jo tajunnut alkaa (anoreksiakin taustalta löytyy), ja nyt alan karsimaan tuota aerobista ihan rankalla kädellä. Saa nähdä mitä kroppa (ja pää) siihen sanoo! :)

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Oih:haart:! On todella kiva kiva kuulla että tositarinani(haha, tragedia-komedia?) havahdutti sinut! Toivottavasti oikeasti onnistut pakkomielteen kääntämisessä terveeksi liikunnasta nauttimiseksi, koska mä todellakin tiedän että helppoa se ei ole, mutta mahdollista kyllä. Tsemppiä!

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
sykkeistä

Nyt on uutta elämäntapaa takana kolme viikkoa, jonka aikana olen noudattanut tuota aiemmin postaamaani ohjelmaa. Eli viikossa on nykyään kaksi täyttä lepopäivää ja salitreenit ja aerobiset teen eri päivinä. :)

Muuten jatkan ilomielin tällä tavalla treenausta, mutta nyt kuitenkin askarruttaa sykkeeni, joka nousee hurjiin lukemiin jo pienelläkin rasituksella. Salitreeni tuntuu venyvän turhaan juuri sykkeen takia, kun esim. hauiskäännöissä käsipainoilla syke huitelee 155-160:n välillä, jolloin sarjojen välissä täytyy huilia aika pitkään, ennen kuin syke on laskenut alle 120. Jos en anna sykkeen laskea vaan teen toisen sarjan alle minuutin sisään niin syke nousee siinä jo yli tuon 160. Jalka ja selkätreenissä sykkeet on helposti 170.

Myös aerobisissa tuntuu, että koko ajan saa jarrutella jos haluan pitää ne kevyinä, koska esim. hölkätessä, pyöräillessä ja cross-trainerilla tehdessä syke on yli 150. Rullaluistelua en ole edes harkinnut aerobisina päivinä, koska puolentoista tunnin lenkilläkin keskisyke on ollut 165.:eek: Sykkeet oli mulla normaalit vielä keväällä ja esim. hölkkävauhti on tippunut mulla nyt 7,5 km:iin tunnissa kun se vielä aikaisemmin oli 10 km/h.

Mistä tämä voisi johtua ja onko mulla syytä huolestua?

Muuten jatkan ilomielin tällä tavalla treenausta, mutta nyt kuitenkin askarruttaa sykkeeni, joka nousee hurjiin lukemiin jo pienelläkin rasituksella. Salitreeni tuntuu venyvän turhaan juuri sykkeen takia, kun esim. hauiskäännöissä käsipainoilla syke huitelee 155-160:n välillä....

Myös aerobisissa tuntuu, että koko ajan saa jarrutella jos haluan pitää ne kevyinä, koska esim. hölkätessä, pyöräillessä ja cross-trainerilla tehdessä syke on yli 150. Mistä tämä voisi johtua ja onko mulla syytä huolestua?

tämä on hieman :offtopic: .....Mulle tuli kanssa totaalinen kuntoilukielto lekurilta ja käsky syödä ainakin kaksi viikkoa runsaasti enemmän (omien laskujen mukaan meni n.2000 plussaa per päivä ainakin sen viikon....).
Ihmettelin kun paino ei vahden vuoden aikana laskenut enää millään vaikka kalorit tosi alhaset (1300-2000/päivä) ja liikuntaa, punttia ja aerobista n.12 tuntia viikossa. Oli kuulema kroppa niin pitkään ollu tollasella rääkillä, ettei se enää reagoinu millään muulla tavalla kuin jumittamalla ja kuumeilulla. Lekuri sano, etten rasvaa pysty enää tällä omalla "nerokkaalla" ohjelmallani polttamaan - liikunnan määrää en pysty enää lisäämään eikä vähemmällä ruoalla pystyisi enää liikkua nykyistäkään.

Ratkaisuksi esitti juuri ekaks totaalilepoa ja sen aikana runsasta syömistä :D . Ottihan se ihan kauheen koville, mutta mullaki autto just se, että käsky tuli "ylempää", eikä kyse siis ollu mun omasta löysäilystä. Noh, nyt kun kamala hiilariturvotuspöhö on hieman alkanu asettumaan, kiloja on tullut lisää ja läskiä sitäkin. Mutta kun niitten nyt sitten tällä maltillisemmalla linjalla (liikuntaa n. 6h/viikko, punttia&aerobista) pitäis helpommin lähteekkin. Mullakin kuitenkin jäi tuo käsittämätön sykkeen nousu! Ennen ei kävelemällä, vaikka kui olis riuhtonu, saanu sykettä nousee yli sadan, nopeeseen juoksuunkin se syke asetu pitkillä matkoilla siihen 140-150, sama spinningissä. Nyt pelkkä ripee kävely nostaa sykkeen 120-130, pyörällä ylämäki ->160 jne.....WTF? :eek: Onko kunto hävinny kokonaan?! Syömisen myötä tuli myös järjetön hikoilu, yötä päivää, koko ajan....eikä ole loppunu vaik hiilareita oonki taas vähentäny...Mitä tää on?..Aineenvaihduntaako?

tämä on hieman :offtopic: .....Mulle tuli kanssa totaalinen kuntoilukielto lekurilta ja käsky syödä ainakin kaksi viikkoa runsaasti enemmän (omien laskujen mukaan meni n.2000 plussaa per päivä ainakin sen viikon....).
Ihmettelin kun paino ei vahden vuoden aikana laskenut enää millään vaikka kalorit tosi alhaset (1300-2000/päivä) ja liikuntaa, punttia ja aerobista n.12 tuntia viikossa. Oli kuulema kroppa niin pitkään ollu tollasella rääkillä, ettei se enää reagoinu millään muulla tavalla kuin jumittamalla ja kuumeilulla. Lekuri sano, etten rasvaa pysty enää tällä omalla "nerokkaalla" ohjelmallani polttamaan - liikunnan määrää en pysty enää lisäämään eikä vähemmällä ruoalla pystyisi enää liikkua nykyistäkään.

Ratkaisuksi esitti juuri ekaks totaalilepoa ja sen aikana runsasta syömistä :D . Ottihan se ihan kauheen koville, mutta mullaki autto just se, että käsky tuli "ylempää", eikä kyse siis ollu mun omasta löysäilystä. Noh, nyt kun kamala hiilariturvotuspöhö on hieman alkanu asettumaan, kiloja on tullut lisää ja läskiä sitäkin. Mutta kun niitten nyt sitten tällä maltillisemmalla linjalla (liikuntaa n. 6h/viikko, punttia&aerobista) pitäis helpommin lähteekkin. Mullakin kuitenkin jäi tuo käsittämätön sykkeen nousu! Ennen ei kävelemällä, vaikka kui olis riuhtonu, saanu sykettä nousee yli sadan, nopeeseen juoksuunkin se syke asetu pitkillä matkoilla siihen 140-150, sama spinningissä. Nyt pelkkä ripee kävely nostaa sykkeen 120-130, pyörällä ylämäki ->160 jne.....WTF? :eek: Onko kunto hävinny kokonaan?! Syömisen myötä tuli myös järjetön hikoilu, yötä päivää, koko ajan....eikä ole loppunu vaik hiilareita oonki taas vähentäny...Mitä tää on?..Aineenvaihduntaako?

Tutulta kuulostaa!! Ihan kuin mun suusta! :rolleyes:
Tosin mulla on aikaa totaalilevosta jo pian vuosi. Milloin sä pidit sen?

Myös mua hikoiluttaa paljonkin, mutta ruokailu on kyllä koko ajan ollut runsaamman puoleista. Eli ylikunto-oireisiin liitetty ruokahalun puute ei ainakaan vaivaa:D

Tänään kun tein jalkatreeniä niin taas oli pumppu kovilla. Sellaista takapotku-pakaraliikettä laitteessa tehdessäni alkoi jo heikottaa, kun syke oli liikettä tehdessä 150-160 ja kesti yli minuutin ennen kuin laski 140:een. Tein kyllä just ennen kyseistä liikettä sjmv:a ja takana oli myös jo lähes koko muu jalkatreeni, mutta silti...:itku:

En halua uskoa, että tässä ois kummallakaan kyse kunnon katoamisesta täysin, mutta jotain julmaa tässä on takana :wall:

Tutulta kuulostaa!! Ihan kuin mun suusta! :rolleyes:
Tosin mulla on aikaa totaalilevosta jo pian vuosi. Milloin sä pidit sen?

En halua uskoa, että tässä ois kummallakaan kyse kunnon katoamisesta täysin, mutta jotain julmaa tässä on takana :wall:

Noh, mulla on levosta aikaa nyt kohta kuukausi. Mä kävin viime viikolla lekurissa ja kyselin siinä sitten samalla näistä sykkeen nousemisista ja hikoiluista jne. Antoi samantien lähetteen labraan (yths on tehokas :) ) - otettiin perusverenkuva, tulehdusarvot, kilpirauhanen ja lisäks tehtiin laktoosi- ja keliakiatestit....siihänä se seuraava aamupäivä sitten menikin, verta valutettaessa ja laktoosia litkittäessä...:rolleyes: Kilpirauhasen tulokset saan sens viikolla, nyt jo osas täti kertoo, ettei laktoosi imeydy, heh. Eli taas uus diagnoosi pamahti kouraan, mutta vieläkää en tiiä, mikä sykettä nostaa ja niin hikoiluttaa. Tulehdusta ei kait ollu, kaipa se labratäti olis siitä sanonu.

Lääkäri epäili tosiaan sitä kilpirauhasen liikatoimintaa, mutta siinähä kait kuuluis laihtua ja mä sen sijaa turpoan koko ajan :eek: Mulle kertyy fläsää ihan helvetin helposti ja siitä eroon pääseminen on aina ollut tosi tuskasta

Mulla on kyllä hiukka pessimistinen arvio tästä mun kunnosta tällä hetkellä....:D tuntuu että vituiks menee vaikka mitä yrittäis...:evil:

Lääkäri epäili tosiaan sitä kilpirauhasen liikatoimintaa, mutta siinähä kait kuuluis laihtua ja mä sen sijaa turpoan koko ajan :eek: Mulle kertyy fläsää ihan helvetin helposti ja siitä eroon pääseminen on aina ollut tosi tuskasta

Mulla on kyllä hiukka pessimistinen arvio tästä mun kunnosta tällä hetkellä....:D tuntuu että vituiks menee vaikka mitä yrittäis...:evil:

Kohtalotoveri! Mä nimittäin myös lihon jo pelkästä ruokakaupan ohi kulkemisesta. Nyt kun olen vähentänyt treeniä viiteen kertaan viikossa niin kolmen viikon jälkeen kaikki vaatteet on jo liian pieniä:curs: Mulla testattiin noi kilpirauhasarvot vuosi sitten ja silloin ne ainakin oli ihan normaalit. Muuten on mullakin liikatoimintaan viittaavia oireita kaikki muut paitsi just toi lihominen.

Keskustelin muuten pulssista aloittelijoiden osiolla threadissa "sykkeistä huolestunut", jossa sain ihan hyviä neuvoja. Kannattaa tsekata se.

Niin ja kerro sitten, miten tuloksien kanssa kävi, kiinnostaisi minuakin!
Mulla alkaa nyt treenitauko, ja koitan sillä saada itseäni kuntoon, mutta jos se ei auta niin yths kutsuu jälleen...
Tsemppiä sulle!:)

nostetaas tätä ja kysellään mitäs viiwille nyt kuuluilee ?

Kiitos kysymästä!:)

Eipä ole olo kauheasti muuttunut. Eli sykkeet huitelee yhä ties missä ja juoksukunto sen kuin huononee. Nyt oon lisäks flunssassa kuukauden takaisen influenssan selätettyäni. Treenaus on huonoista tuloksista huolimatta mulle yhä tosi tärkeätä ja etenkin näin kipeänä huomaa vanhan addiktin nostavan päätään, kun en pääse mitään tekemään.:( Tän vuoden puolella oon panostanut punttiin aiempaa enemmän, ja nyt on pelko, että salituloksetkin jää junnaamaan paikalleen tai jopa alkaa laskea. Esim. kyykkytulos on laskenut paljon syksystä, kun joulu-tammikuussa jouduin reissun takia pitämään taukoa puntista. Lenkillä sentään yritin käydä, mutta 32 asteen helteessä ne jäi alle kymmeneen kertaan.

Tällä hetkellä ei ole suurempia kiristelytavoitteita tms. mutta ärsyttää, kun mitään edistystä millään saralla ei tapahdu, vaikka kuinka tahkoo. Ihme, että ylipäätään viitsin salille tai lenkille raahautua, kun peilikuva ei muutu mihinkään ja rautaa ei nouse enempää kuin vuosi sitten tähän aikaan. Mikään ei kuitenkaan voita sitä fiilistä, kun on tehnyt kovan treenin ja makaa saunan lauteilla raukeana, joten ehkä se riittää mulle:)

voi että onpa ikävä kuulla. Oisko sulla joku ylikunto päällä? miten sulla on ollu voimia sit treenata? Kyllähän ois tärkeetä että se treeni ois kehittävää ja ennen kaikkea mielelle hyväks. sun vois olla fiksua tosissaan jutella jonkun liikunta alan ammattilaisen kanssa miten vois järkeistää tilannetta niin että sais treenin taas nousujohteiseks, sekin motivois ja tekis mielelle hyvää :) tsemppiä!

voi että onpa ikävä kuulla. Oisko sulla joku ylikunto päällä? miten sulla on ollu voimia sit treenata? Kyllähän ois tärkeetä että se treeni ois kehittävää ja ennen kaikkea mielelle hyväks. sun vois olla fiksua tosissaan jutella jonkun liikunta alan ammattilaisen kanssa miten vois järkeistää tilannetta niin että sais treenin taas nousujohteiseks, sekin motivois ja tekis mielelle hyvää :) tsemppiä!

Oon ajatellutkin kysyä neuvoa yhdeltä tutultani, joka on pt. Ehkä olen lykännyt sitä turhankin kauan, koska aina on pieni toivonkipinä salille/lenkille mennessä, että ehkä tänään kulkee hyvin...:rolleyes: Keväällä jätin kaikki jumpatkin pois ohjelmasta ja olen tehnyt aerobiset salin cardio-laitteilla tai lenkin muodossa, mutta ilmeisesti se ei ole auttanut. On totta, että hiukan turhauttaa, kun luultavasti ihmiset ajattelee mun vaan sanovan harrastavan punttia ja juoksua, kun olemus näyttää toiselta.:curs:

laitan tähän ketjuun omanki "ongelman". mä RAKASTAN pyöräilua ja työmatkat tulee sitten nyt melkein joka päivä (kelista riippuen) pyöräiltyä. Siitä tulee n 40-50 k per päivä riippuen siitä onko salipäivä (siitä + 12 k). aika hurja määrä aerobista. mutta en halua jättä sitä pois!! siitä kysymys: miten säilyttää lihasta kun nyt on vasta oikea pyöräilykausi alkamassa?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom