Erittäin kipeä alaselkä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja erty
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Joo.. Nyt on siis ollut jo about kuukauden verran selkä vaihtelevasti kipeä, mutta tänään se on ollut niin juntturassa, että on oikeasti tuskallinen olo ja kävelykin sattuu. Helvetti, että oli vaikea saada kengät jalkaan vaikkei tarvinut nauhojakaan sitoa.

Menin päivystykseen, mutta sairaanhoitaja sanoi, että kannattaa mennä huomen aamulla terveysasemalle, koska ongelmasi ei ole päivystysluontoinen sen pitkäkestoisuuden takia.

Mietin tässä, että mistä se on voinut tulla. Kyykky nyt ensimmäisenä tulee mieleen, mutta voiko selkä kipeytyä kyykyn vuoksi viiveellä? Varsinkin nyt, kun juuri luulin, että olen viimein hionut tekniikasta ihan hyvän. Onkohan tällä mitään tekemistä sen kanssa, että kyykätessä tuntuu joskus kipua vasemmassa nivusessa.

Olis varmaan pitäny lopetaa kyykkäys kun rupes selkäkipuja tulemaan, mutta enhän sitä innostuksen takia raaskinut.

Olen siis menossa huomen aamulla terveysasemalle, mutta nyt stressaa oikeasti että jos on jotain vakavampaa niin oli pakko tulla kysymään.

En halua kuulla keneltäkään kommentteja tähän tyyliin: "Vitun idiootti mitäs kyykkäsit kipeällä selällä väärällä tekniikalla." Tiedän sen jo, ettei olisi pitänyt vaikka en ole edes varma johtuuko tämän kyykystä.

Välilevynpullistuman oireista lueskelin netistä, mutta mulla ei ole virtan/ulosteen karkailua, joten siitä tuskin on kyse. Eikä kipu tietääkseni säteile alaraajoihin.

Toivottavasti kyseessä on ainoastaan joku lihasjumi. :(

Itellä oli vajaa vuosi sitten samallainkuuloinen ongelma. Salilla se luultavasti meni ja kuukauden-pari oli selkä niin perkeleen kipeä ettei aamusti meinannut sukkia saada jalkaan ja pienikin eteenpäin kumartaminen sattui (käy siinä sitten itkemättä paskalla selkä suorana...). Taaksepäin nojaaminen sensijaan ei sattunut. Pelkäsin myös sen olevan jokin välilevynpullistuma tai vastaava, mutta itsestään se parani pikkuhiljaa täysin. Kiropraktikollakin kävin kerran, mutta eipä se juuri auttanut.

Itellä oli vajaa vuosi sitten samallainkuuloinen ongelma. Salilla se luultavasti meni ja kuukauden-pari oli selkä niin perkeleen kipeä ettei aamusti meinannut sukkia saada jalkaan ja pienikin eteenpäin kumartaminen sattui (käy siinä sitten itkemättä paskalla selkä suorana...). Taaksepäin nojaaminen sensijaan ei sattunut. Pelkäsin myös sen olevan jokin välilevynpullistuma tai vastaava, mutta itsestään se parani pikkuhiljaa täysin. Kiropraktikollakin kävin kerran, mutta eipä se juuri auttanut.
Joo... Tällä hetkellä tää on kyllä tdella perseestä tän selän kanssa. Istuminenkin on vähän hankalaa kun pitää olla selkä niin suorassa jiirissä kun vaan mahdollista. Ja myös toi sama, että taaksepäin pystyy taivuttaa ilman sen suurempaa kipua. Huomenna meen siis aamulla terveysasemalle ja katotaan mitä se lääkäri sanoo. Toivottavasti jotain muuta kun inttityyliin: "Burana auttaa." Tai sitten: "Sillä se lähtee millä se on tullutkin."

Reenit vois ainakin ens viikoks jättää väliin ja kattoo jos se nyt helpottais.

Välilevynpullistuman oireista lueskelin netistä, mutta mulla ei ole virtan/ulosteen karkailua, joten siitä tuskin on kyse. Eikä kipu tietääkseni säteile alaraajoihin.

Toivottavasti kyseessä on ainoastaan joku lihasjumi. :(

Voi se olla pullistumaa. Itselläni on nyt ollut tuossa kunnossa 14kk selkä, ja sen aikana käyty useampia kertoja röntgenissä, hierojalla, omtllä, omi:lla, fysioterapeutilla jne. 2kk sitten viimein magneetissa ja pullistumaahan sieltä löytyi vaikka useimmat noista edellisistä ammattilaisista olivat sitä mieltä, että oireet eivät sovi.

Mä oon menossa ens viikolla näyttämään selkää terveyskeskukseen. Oireina on ollut alaselän jatkuva jäykkyys, etenkin aamuisin. Tätä on kestänyt nyt noin 1,5 vuotta.
Saako tuolta helposti lähetteen erikoislääkärille tai esim. magneettikuvaan tahi selkärankareumatesteihin? Mitähän sille lekurille kannattais selitellä ettei saa (taas) käteen särkylääkereseptiä?

Mä oon menossa ens viikolla näyttämään selkää terveyskeskukseen. Oireina on ollut alaselän jatkuva jäykkyys, etenkin aamuisin. Tätä on kestänyt nyt noin 1,5 vuotta.
Saako tuolta helposti lähetteen erikoislääkärille tai esim. magneettikuvaan tahi selkärankareumatesteihin? Mitähän sille lekurille kannattais selitellä ettei saa (taas) käteen särkylääkereseptiä?

Selität sille että epäilet välilevynpullistumaa, niin ne tutkii sitä sellaisena. näinhän se (ainakin Helsingissä) menee. Menet oman diagnoosin kanssa mestoille, niin ne tutkii sitä sellaisena.

Kuulostaa samalta mitä minulla on ajoittain. Eli toinen puoli pakaran päältä kramppaa ja vetää koko kroppaa vinoon. Itsellä on myös joskus pahentunut välilevyn pullistumaksi, MUTTA sen ensimmäinen oire on hermon kautta jalassa tuntuva väreily, kipu tai kutina. Uloste ja virtsaongelmat ovat harvinaisia ja vasta kun pullistuma on edennyt pitkälle. Tällöin tehdään leikkaus hätätoimenpiteenä välittömästi.

Itse olen rampannut naprapaatit, fysioterapeutit ja osteopaatit läpi. Yleensä kramppi tulee suojausreaktiona traumasta ja lisäksi se varsinainen traumakohta on toisella puolella kuin kipu. Lisäksi SI-nivel saattaa tehdä samaa kramppia.

Ensiapuna kotona rauhallisia venytyksiä, relaksantti auttaa jos niitä löytyy kaapista. Ensin pitää saada kipu pois särkylääkkeillä jota itse ei tietoisesti varo ja sitä kautta rasita lisää, sitten selkä pitää saada auki. Lääkäri harvoin pystyy auttamaan muuta kuin relaksantti reseptillä ja levolla.

Mene suosiolla fysioterapeutille tai osteopaatille. Hierovat krampit auki ja avaa selkärangan koska se veti itsellä ainakin kroppaa vinoon ja sitten lihakset taas yritti oikaista kroppaa. Kyllä ne tietää mitä voi tehdä ja mikä vaatii muuta hoitoa.

^
Mä oon koettanut venytellä oikeastaan koko vuoden 2009, mutta jäykkyys palaa takaisin viimeistään seuraavana aamuna. Jos lääkärillä käynti ei auta, pitää mennä varmaan esim. naprapaatille.

Viime syksynä kyllä kävin fysioterapeutilla, joka sit availi jonkun lukon ja sano, että selän lihaksissa on nyt suoja päällä -> pitää venytellä. Sit se käski vahvistamaan syviä vatsalihaksia. Koska ne on heikot, jos on jotain kränää selässä (hänen mielipiteensä).

Pelkäämpä et jos meen naprapaatille, niin toinen jalka on lyhyempi ja SI-nivel on pois paikaltaan....
Oma skeptinen asenteeni ei varmaan auta paranemaan :)

Miulla on aijoittain ilmenny sama ongelma, juuri sellasta ärsyttävää kipua tuola alaselässä mihin ei auta ei venyttely eikä hierominenkaan millään lailla.

Nyt tuli hieman lievempänä ja totesin että se tais tulla tosta penkkipunnerruksesta, oli liian isot painot pikku tauon jälkeen.

Tosiaan se kyllä toipuu ittestää, ja nää särkylääkkeet autto aikasemmin ku oli rajumpi se ni otin jonkun pari viikkoa ja koitin välttää selän rasitusta ni siinä se sitten lähti pikkuhiljaa pois. Kyllä mä luulen että toi on iha sama ongelma eikä se mikään kovin vakava ilmeisesti ole.

Itelläki ollu näitä selkäkipuja jo jonkun aikaa. Varsinkin jos suoristaa jalan istuessa tai nostaa maasta jotain, niin tuntuu tuossa alaselässä vasemmalla puolella kipua. Röntgenissä todettu joku nikaman?/välilevyn? madaltuma tais olla. Eipä kuitenkaa arvauskeskuksesta soitettu että mitä tässä nyt pitäs tehä sitte. Tuli joku aika oyssiin maaliskuulle!

Niin siis piti kysyä että miten pääsis halvimmalla magneettikuvaukseen täällä Oulun suunnalla?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Suositut

Back
Ylös Bottom