Epävarma miten edetä. Apua kaivataan!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Soapy
  • Aloitettu Aloitettu
Moro,

Oon nyt lurkkaillu kaikenlaista täällä ja funtsin, että voisi kysyä täältä apua ja puolueettomia mielipiteitä.

20v, 90kg, 191cm

View: https://imgur.com/a/UgvV0y5

Eli, oon ehkä vähän hukassa siinä, että mitä pitäisi tehdä ravinnon suhteen. Salilla on tultunyt käytyä säännöllisesti salilla sen ~7kk. Oon vaihdellu cuttaamisen ja bulkin välillä aika paljon, eli sellasta yhdelle asialla pyhitettyä pitkää kunnollista jaksoa ei ole tullut. Syynä tähän varmaan se, että jonain päivänä bulkkaaminen tuntuu luonolliselta ratkaisulta ja jonain päivänä koen, että olen liian läski bulkkaamiseen. Aika hyvät setit siis.

Kuten kuvasta näkee, läskiä on, mutta en kyllä ole hammastikku tieriä kuitenkaan.

Eli siis, mitä te täällä ehdottaisitte minulle - cuttia, bulkkia vai jotain siitä välistä?

Kiitokset tuhannesti jo tälleen etukäteen :)

Sehän riippuu tavoitteistasi. Mitä tavoittelet puntti treenillä? Haluatko mahdollisimman paljon lihasta, voimaa, olla sutjakassa fit kunnossa, treenaatko jonkun muun lajin tueksi? Salilla voi käydä niin monesta syystä, ettei kukaan muu voi sanoa mitä sinun pitää tehdä(y) Sun asetettava omat tavoitteet niin sitten voidaan vasta antaa vinkkejä.

Sehän riippuu tavoitteistasi. Mitä tavoittelet puntti treenillä? Haluatko mahdollisimman paljon lihasta, voimaa, olla sutjakassa fit kunnossa, treenaatko jonkun muun lajin tueksi? Salilla voi käydä niin monesta syystä, ettei kukaan muu voi sanoa mitä sinun pitää tehdä(y) Sun asetettava omat tavoitteet niin sitten voidaan vasta antaa vinkkejä.

Joo eli siis harrastan koripalloa ja puntilla käymisen ideana mulle on saada lisää voimaa ja lihasmassaa & yleisesti olla esteettisessä kunnossa.

Vaikkapa joo, senhän sä tiedät itse parhaiten määrässä, jolla paino nousee ihan vähän. Esmes riippuen aktiivisuudesta, aineenvaihdunnasta jne. joku 3000-3500 kcal vain ja ainoastaan puhtaasta terveellisestä ruuasta. Sen kun syöt kasviksina, lihana, papuina/linsseinä yms., kalana, marjoina ilman höttöjä niin ei varmaan oo nälkä. Turha sitä fläsää on ehdoin tahdoin ottaa, pysyttelee maltillisilla plussilla niin on kivempi kiristellä vaan pikkuisen joskus vs. oot hirvee läskimooses ja tulee hiki ja puuskutus vessanpöntöltä noustessa. Pitkäjänteistä touhua... Tsemppiä siihen.

Ja älä nyt tolla kropalla ainakaan laihduttamaan ala, rakenna lihasta/voimaa/mitä etsitkään vaan lisää, hyvällä alullahan toi on kaikin puolin.

Vaikkapa joo, senhän sä tiedät itse parhaiten määrässä, jolla paino nousee ihan vähän. Esmes riippuen aktiivisuudesta, aineenvaihdunnasta jne. joku 3000-3500 kcal vain ja ainoastaan puhtaasta terveellisestä ruuasta. Sen kun syöt kasviksina, lihana, papuina/linsseinä yms., kalana, marjoina ilman höttöjä niin ei varmaan oo nälkä. Turha sitä fläsää on ehdoin tahdoin ottaa, pysyttelee maltillisilla plussilla niin on kivempi kiristellä vaan pikkuisen joskus vs. oot hirvee läskimooses ja tulee hiki ja puuskutus vessanpöntöltä noustessa. Pitkäjänteistä touhua... Tsemppiä siihen.

Ja älä nyt tolla kropalla ainakaan laihduttamaan ala, rakenna lihasta/voimaa/mitä etsitkään vaan lisää, hyvällä alullahan toi on kaikin puolin.

Will do!
Kiitos paljon tästä

Back
Ylös Bottom